Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2    4    6  ..  24
Forfatter: Tittel: Den katolske kirke
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 27-12-2007 kl 18:32


Ja, men det er et lite men.

http://www.freemason.org/cfo/may_june_2001/mormon.htm

og enda et lite men, freemason har påståtte forbindelser til vatikanet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 6-1-2008 kl 16:29


Satanism has been practiced in the Vatican..





[Redigert den 6-1-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 6-1-2008 kl 17:04


http://en.wikipedia.org/wiki/Malachi_Martin#Controversy



«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 9-1-2008 kl 18:24
Ratzinger er en antikrist.


Disse falske profeter kan måles med bibelen.
Sitat:
Johannes 1. brev
2:22 Hvem er en løgner uten den som fornekter at Jesus er Kristus?
Han er antikrist som fornekter Faderen og Sønnen.


Ratzinger er en av dem som fornekter Sønnen,
se denne videoen: http://video.google.com/videoplay?docid=3183413150966333006
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-2-2008 kl 01:37
Identifing the Early Church


Richard Bennet med forfriskende utleggelse av den første menighets historie. Egner seg godt til bakgrunn for å vurdere enhver bevegelse som påberoper seg å være den siste menighet.

http://www.youtube.com/watch?v=cbC9I09Hb-s&eurl=http://w...
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-2-2008 kl 13:13


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Richard Bennet med forfriskende utleggelse av den første menighets historie. Egner seg godt til bakgrunn for å vurdere enhver bevegelse som påberoper seg å være den siste menighet.

http://www.youtube.com/watch?v=cbC9I09Hb-s&eurl=http://w...


Bare en ting jeg lurer på Bror, jeg har ikke sett filmen helt ennå, men tror han på Sabbaten som ukentlig hviledag? Eller er han som M. Luther, delvis reformert? :grin:
.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-2-2008 kl 09:18


Jeg gjør oppmerksom på at dette er hentet fra Nostradamustråden som solbu opprettet i mitt brukernavn, og skilt ut fra tråden ”Tidens Tegn”, mens dette kanskje skulle høre hjemme her?

Sitat:
Opprinnelig postet av Gunnar
I og med at vi av mange andre grunner er overbevist om den katolske lære er en falsk lære, bl.a på grunn av synet på frelsen og nattverden, så vil vi måtte ta avstand i fra Nostradamus sine skrifter, uavhengig av synet vi måtte ha på Antikrist.

Sitat:

Katolikkene vil ikke gå med på at vi blir frelst ved troen alene. Ordet "alene" står ikke i Bibelen, sier de. Vi blir frelst ved tro, men ikke ved troen alene. Ta ordet "alene" bort, så er vi enige, sier de.

Sitat:

Hvorfor ikke bruke Bibelen til å løse dette problemet?
Bibelen sier da ikke: Hver og en må gå gjennom flere trengsler for å gå inn i Guds rike?
Nei den sier, Apg.14.22: De styrket disiplenes sjeler, formante dem til å holde fast ved troen og sa: Vi må gå inn i Guds rike gjennom mange trengsler.

Apg.15.9:
Han gjorde ingen forskjell på oss og dem, for ved troen renset han også deres hjerter.
Kol.2.12:
For i dåpen ble dere begravet med ham, og i den ble dere også oppreist med ham, ved troen på Guds kraft - han som oppreiste Kristus fra de døde.

Jeg skjønner ærlig talt ikke problemstillingen, skriften skriver da ikke om noen enkeltpersoners frelse, den er kollektiv, legg merke til at tekstene bruker: Vi, Dem, Deres.

Men der er mer:
For det glade budskap er blitt forkynt for oss, liksom for dem. Men ordet som de hørte, ble til ingen nytte for dem, fordi det ikke ved troen var smeltet sammen med dem som hørte det.

Sitat:

Og når katolikkene sier vi er enige bare vi tar ordet "alene" bort, så er det ganske misvisende. Katolikkene mener nemlig noe annet med ordene enn vi giør. Når vi sier "nåde", så mener vi: Guds miskunnelige sinnelag for Jesu skyld. De mener derimot gratia infusa, dvs. den "inngydte" nåde, en kraft som Gud gyder inn i oss og som setter oss i stand til å fortjene frelsen ved våre gjerninger


Sitat:

Jeg mener Bibelen også her kan gi svar, riktig nok ikke om meningsytringer om ord, men om en blir frelst alene, eller kollektivt og om frelsen.

Jes.12.3: Dere skal øse vann med glede av frelsens kilder. - Altså Dere igjen.
Kollektiv frelse:
Frelsen hører Herren til. Må din velsignelse være over ditt folk! Sela.

Jeg kunne heve rødt flagg til dere som mener Den Katolske Kirke ikke har riktige holdninger, men gjør det ikke, for hovmod står for fall.

Til slutt, felles frelse:
Dere kjære! Mens jeg var ivrig opptatt med å skrive til dere om vår felles frelse, fant jeg det nødvendig å skrive til dere for å formane dere til å stride for den tro som èn gang for all er blitt overgitt til de hellige.
Mvh Lexus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 5-2-2008 kl 21:17


Sitat:

Og når katolikkene sier vi er enige bare vi tar ordet "alene" bort, så er det ganske misvisende. Katolikkene mener nemlig noe annet med ordene enn vi giør. Når vi sier "nåde", så mener vi: Guds miskunnelige sinnelag for Jesu skyld. De mener derimot gratia infusa, dvs. den "inngydte" nåde, en kraft som Gud gyder inn i oss og som setter oss i stand til å fortjene frelsen ved våre gjerninger


Jeg synes den siste formuleringen beskriver rettferdiggjørelsen ganske godt, jeg. Dette er ortodoks forståelse av frelsen - Gud istandsetter mennesket til å leve Guddommelig liv, det vi egentlig er skapt for. Les kirkefedrene, og man ser denne tanke opp gjennom hele historien. Det var først på 1500-tallen noen begynte å snakke om "tro alene".

Her kan de jo være på sin plass å se hva katekismen selv sier:
Sitat:

1989 The first work of the grace of the Holy Spirit is conversion, effecting justification in accordance with Jesus' proclamation at the beginning of the Gospel: "Repent, for the kingdom of heaven is at hand."38 Moved by grace, man turns toward God and away from sin, thus accepting forgiveness and righteousness from on high. "Justification is not only the remission of sins, but also the sanctification and renewal of the interior man.


Legg merke til at initiativet og kraften ligger hos Gud. "First cause" til rettferdiggjørelse er alltid Guds nåde og kan aldri være menneskelig anstrengelse.

Jeg synes dette faller veldig naturlig - Gud gir nåde til rettferdiggjørelse, mennesket henger seg på denne og "arbeider på sin frelse", men hele tiden avhengig av Gud, i harmoni med Gud og i samfunn med Gud.

Dersom frelsen var basert på en slags "virtuell rettferdighet" som egentlig er en intellektuell "tro" på frelsesverket, høres ikke det litt gnostisk ut, da? Fysj og fy. :down:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-2-2008 kl 23:57
Var reformasjonen bare en ubetydelig flopp?


Reformasjonens hovedsak var læren om retferdiggjørelsen.

Fra Konkordieboken:

"Det er falsk å lære at troen ikke henholder seg til bare Kristi lydighet, men derimot til hans guddommelige natur slik den bor og virker i oss, og at det er ved denne iboen i oss vår synd blir tildekket for Gud".

"Vi frelses ved kristi rettferdighet utenfor oss selv - ikke ved en rettferdighet som er iboende vår person".

Det er dette budskapet Herrens apostel Paulus formidler så klart til oss i Romerbrevet. Det var dette budskapet som eg personlig opplevde møtte stor motstand hos adventister når det ble formidlet klart og tydelig fra talerstolen. Det er et frigjørende budskap som alltid vil bli møtt med et "men enn hva med vårt eget" i forskjellige utgaver.

Evangeliets budskap er ikke at vi endelig kan finne hvordan vi sammen med Gud kan forbedre oss selv en gang for alle, men at vi en gang for alle kan ta et skritt ned og la Jesus ta vår plass som stedfortrederen både som den som lider syndens straff i vårt sted, og som den som oppfyller all lov i vårt sted. Dette vi alltid vekke motstand. Men det er bare og holde ut. Nåden er Guds ide, og er helt og fullt på hans bekostning, på husets regning.

For mer utførlig "utblåsning", se dagen innlegg i Roseniustråden!

[Redigert den 5-2-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 6-2-2008 kl 09:28


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Evangeliets budskap er ikke at vi endelig kan finne hvordan vi sammen med Gud kan forbedre oss selv en gang for alle, men at vi en gang for alle kan ta et skritt ned og la Jesus ta vår plass som stedfortrederen både som den som lider syndens straff i vårt sted, og som den som oppfyller all lov i vårt sted.


Dersom din forståelse av dette er sammenfallende med de første kristne, ja da er jeg enig. Disse leste også Paulus - og de HØRTE ham også.

Dersom dette er avvikende fra denne tidlige kirkens tolkning av evangeliet, ja da ville disse kalle deg vranglærer og sette deg utenfor kirken.

Husk at dengang var ikke kirken verken "privatisert" eller vedvarende splittet. ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-2-2008 kl 20:09


Hva mener du om "min" forståelse? Hører eg til innenfor eller utenfor sett i forhold til hvordan du oppfatter evangeliet?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 6-2-2008 kl 20:40


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Richard Bennet med forfriskende utleggelse av den første menighets historie. Egner seg godt til bakgrunn for å vurdere enhver bevegelse som påberoper seg å være den siste menighet.


Bennet forsøker her å få de første kristne til å se ut som protestanter i sin teologi, noe de definitivt ikke var. Men det er jo riktig, da at de var nesten paniske i sin iver etter å holde fast på apostlenes lære.

Han unngår elegant å nevne at fedrene, i likhet med apostlene av og til poengterte at denne læren ble overlevert som tradisjon - både muntlig og skriftlig.

Han bruker også mye tid på å omtale Waldensersekten som "den sanne kirke". Denne var vel heller en prototype av protestantismen, og den er slett ikke apostolisk.

Han prater mye om hvor ille det var med inkvisisjonen, men glemmer at protestanter er en dekade eller tre værre.

Med andre ord er det lite om den første menighet, og mye antikatolsk propaganda.

Terningkast 2.

.

[Redigert den 6-2-2008 av slappfisk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 6-2-2008 kl 20:44


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hva mener du om "min" forståelse? Hører eg til innenfor eller utenfor sett i forhold til hvordan du oppfatter evangeliet?

Kommentaren min var ment å brukes som litt selvransakelse, slik at du blir din egen dommer.

Ingen kan si med sikkerhet om noen er innenfor eller utenfor, men vi skal alle dømmes av Gud på den siste dag.

Tenk da om den kirken som Jesus startet, og som han sa han skulle være med hver dag inntil verdens ende, og som vi fordømmer, likevel skulle vise seg å tilhøre kristus?


.

[Redigert den 7-2-2008 av slappfisk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-2-2008 kl 01:25
Rystende dokumentar fra BBC.


Pedophile & Vatican:

http://video.google.com/videohosted?docid=-19532223246900378...
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2008 kl 00:39
Gatolic Mysticism and the Emerging Church.


Her er en meget informativ video om hva som rører seg i tiden av åndelige forførelser og bedrag. Samtidig blir vi minnet om evangeliets sanne vei til Gud for oss fortapte syndere.

http://www.youtube.com/watch?v=YA4AuodDH30&eurl=

[Redigert den 17-2-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-3-2008 kl 04:14
News from the "mother".


klipp-lim fra 2 chat-er jeg havnet oppi i natt. (Samtalen foregår i en "nettverden" kalt Second Life).

Den første med ei jente som viste seg å være katolsk:

....

[16:03] ****: Cchurch in sl
[16:03] ****: lol
[16:03] You: yes?
[16:03] ****: people comes
[16:04] You: I think so :)
[16:04] You: one church I seen has "parcel full, cannot enter" on some of its meeting.
[16:04] You: others are 2-3 people coming. some around 10-20.
[16:04] ****: cool I m happy but is a christian or other ?
[16:05] You: christian churches yes.
[16:05] You: the "parcel full" one is Calvary Chapel.
[16:05] ****: I ll go to visit
[16:05] You: :)
[16:05] ****: :)
[16:05] You: meeting there tomorrow 2pm. sl time.
[16:06] You: there is another church with meeting tonight 6pm
[16:06] ****: I'll go to give a look
[16:06] You: ok :)
[16:06] You: your probably welcomed to the one tonigth to if you like :)
[16:07] ****: tonight i'm not prepared yet
16:07] ****: lol
[16:07] You: lol ;) what you need to prepare?
[16:07] You: only preparation I do before churhc is taking a shower and dress up. that you dont need in SL :D
[16:07] Gilles Champollion: to have authorization by my bishop in rome
[16:07] You: oh.
[16:08] You: you need that to come to a protestatick meeting?
[16:08] ****: yeaa
[16:08] You: I didnt know.
[16:09] ****: I can freely visit mosque but i must be careful with lutheran and calvinist
[16:09] ****: lol
[16:10] ****: they can confuse me
[16:14] You: well ****, I find this permission thing strange. but :D you do what you need. :) I'm pretty sure both Cotleg, and Calvary Chapel, and I would think the other SL churches aswell, will welcome you :)
[16:15] ****: ty Sivert I'll catch it soon, my bishop in rome is always busy but i guess to be ahead soon

Så denne jenta må altså ha TILATELSE FRA BISKOPPEN SIN, for å besøke enhver protestantisk kirke, men hun kan fritt besøke moskeer og annet. Begrunnelsen er: PROTESTANTENE KAN FORVIRRE HENNE.

Det var ærlig talt hakket værre enn jeg trudde. (Denne Jenta var da italiensk).

Men det hele bekreftes når jeg deler loggen med en protestantisk pastor i USA som oppgir å være tidligere katolikk:

[16:57] ****: i used to be catholic and all catholics are taught that you cannot visit any church other than Catholic church unless you have permission from your church to do so...as they are afraid you will be converted to another religion
[16:58] ****: they are taught that if you visit another church without permission it is a sin and you can go toi hell for it
[16:58] ****: At least that is what I was taught
[16:59] ****: Is that what you thoguht was strange?
[17:01] you: well, I have for a long time being a sceptickal about things in catholick teaching. You know, I'm a lutheran, and studiyng a litle christianity, tried to write som about the reformations etch.
[17:04] you: But I didnt believe the actualy teached NOT TO go to other churches. all the time they claim to be doing like ecumenical apraouch and wanting rejoining.
[17:04] ****: No, they actually tell you that
[17:04] ****: It is what I was told many times
[17:05] ****: as my cousins were Luthren and I was catholic and I wanted to go to church with them sometimes
[17:06] ****: I was told that I couldn't go to church with them or I would go to hell as the Catholic church was the only true church and all other churches were cults
[17:06] ****: i was told that the Catholic church was the only church that could save your soul from hell
[17:07] ****: But I went to other churches anyway and learned that they were all preaching about God and Jesus so i didn't see why the Catholic church was the only church
[17:41] You: sad thing I think is, that the national-lutheran church in norway. I told you about it, I dont consider it must of a church anymore. on the one hand, they are getting more and more liberal. On the other hand, they are still kind of state controled. There is the gows that deside who is becoming the bishop. Well, the churhc does desides the candidates itselfs, but the last call on desision is on the gowerments. It shoud not be that way. And the theerd thing is, that many of the priests and bishops seems to flirt with the chatolick church. Saying things like "the chatolick church have changed, its time to reverse the reformation and build Gods church together". And after what I heard today I am even more than before, thinking that this is just a big lie. I been thinking that for a long time, but this confirms it even more
[17:42] You: I dont go to this church thoug. I stoped considering them a church of God, so I dont go there.
[17:45] ****: Well the Catholic church is trying to convince other churches that they want to be peaceful with other churches but at the same time aree saying they are the only true church


Såååååååååååååå, hvem stemmer for å fortsette å protestere en stund til?

[Redigert den 9-3-2008 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-3-2008 kl 23:28


Interessant. Det bekrefter dessverre noe jeg selv har opplevd i chat og forum med katolikker.

En av dem, en amerikansk kvinne, var faktisk "verre" enn de mest agressive islamske misjonærer jeg har vært utsatt for.

Jeg tror at vi er tjent med å gå varsomt fram når det gjelder Romerkirken. Selv om det er litt vondt å si det klarer jeg ikke å se mange ting som har mer den samme atmosfære over seg som Romerkirken og Islam....



mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 20-3-2008 kl 16:14


Never mind.

[Redigert den 23-3-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-4-2008 kl 00:52
The Real Simon Peter of the Roman Catolic Church


I disse tider da paven er på visitas i USA og får stadig anerkjennende ord om at han er apostelen Peters etterfølger, synes eg 10 minutters korigering er høvelig:

http://www.youtube.com/watch?v=ESUn4o9Utgk&feature=relat...

[Redigert den 19-4-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-4-2008 kl 20:38
Pope Benedict XVI Visists USA America


Hele verden kan gjennom media følge med på pavens "signingsferd" til USA. Det er nok mange som undrer seg. Det er spennende tider. I dag besøkte han en synagoge. Det hevdes av noen at pavemakten alltid har hatt ambisjoner om å flytte sitt hovedkvarter til Jerusalem. Det var det som var formålet med korstogene, uten at det lyktes dengang.

Det spekuleres også i om at israelske myndigheter har inngått en hemmelig avtale om å overlate kontrollen av Øst-Jerusalem til Vatikanet. En "fredsavtale" som innbefatter en slik løsning vil nok øke pavemaktens innflytelse både religiøst og politisk.

Vel, vel, den som lever får se hvordan brikkene vil faller på plass for endetidens dramatiske hendelser. Forførelser, tegn og under vil det være.

Ta 5 minutter til denne: http://www.youtube.com/watch?v=HTWUxUnb9rY
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-4-2008 kl 09:21


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hele verden kan gjennom media følge med på pavens "signingsferd" til USA. Det er nok mange som undrer seg. Det er spennende tider. I dag besøkte han en synagoge. Det hevdes av noen at pavemakten alltid har hatt ambisjoner om å flytte sitt hovedkvarter til Jerusalem. Det var det som var formålet med korstogene, uten at det lyktes dengang.

Det spekuleres også i om at israelske myndigheter har inngått en hemmelig avtale om å overlate kontrollen av Øst-Jerusalem til Vatikanet. En "fredsavtale" som innbefatter en slik løsning vil nok øke pavemaktens innflytelse både religiøst og politisk.

Vel, vel, den som lever får se hvordan brikkene vil faller på plass for endetidens dramatiske hendelser. Forførelser, tegn og under vil det være.


Peters stedfortreder biskopen i Rom sitt hovedkvarter er Det nye Jerusalem.

Formålet med korstogene var/er å drive muslimene ut av det gamle Jerusalem.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 20-4-2008 kl 19:34


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hele verden kan gjennom media følge med på pavens "signingsferd" til USA. Det er nok mange som undrer seg. Det er spennende tider. I dag besøkte han en synagoge. Det hevdes av noen at pavemakten alltid har hatt ambisjoner om å flytte sitt hovedkvarter til Jerusalem. Det var det som var formålet med korstogene, uten at det lyktes dengang.

Det spekuleres også i om at israelske myndigheter har inngått en hemmelig avtale om å overlate kontrollen av Øst-Jerusalem til Vatikanet. En "fredsavtale" som innbefatter en slik løsning vil nok øke pavemaktens innflytelse både religiøst og politisk.

Vel, vel, den som lever får se hvordan brikkene vil faller på plass for endetidens dramatiske hendelser. Forførelser, tegn og under vil det være.


Peters stedfortreder biskopen i Rom sitt hovedkvarter er Det nye Jerusalem.

Formålet med korstogene var/er å drive muslimene ut av det gamle Jerusalem.


"Peters stedfortreder"?? Gubben påstår at han er Guds stedfortreder på jord. Han er ikke så beskjeden akkurat.

Men tilbake til Peter. Denne "Simon" er ikke den samme som var Kristi apostel. Pavedømmets Peter hette "Simon Magus". I sin tid forsøkte han å kjøpe Den Hellige Ånds kraft av disiplene for penger da displene var i Samaria og forkynte Guds Ord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Magus

De innvidde, den gnostiske delen av den katolske kirke kjenner godt til denne forvekslingen. De kristne mener og tror at det er apostelen Peter som er den første pave, men de vet at det var magikeren Simon Magus.

.

[Redigert den 20-4-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-4-2008 kl 19:56


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hele verden kan gjennom media følge med på pavens "signingsferd" til USA. Det er nok mange som undrer seg. Det er spennende tider. I dag besøkte han en synagoge. Det hevdes av noen at pavemakten alltid har hatt ambisjoner om å flytte sitt hovedkvarter til Jerusalem. Det var det som var formålet med korstogene, uten at det lyktes dengang.

Det spekuleres også i om at israelske myndigheter har inngått en hemmelig avtale om å overlate kontrollen av Øst-Jerusalem til Vatikanet. En "fredsavtale" som innbefatter en slik løsning vil nok øke pavemaktens innflytelse både religiøst og politisk.

Vel, vel, den som lever får se hvordan brikkene vil faller på plass for endetidens dramatiske hendelser. Forførelser, tegn og under vil det være.


Peters stedfortreder biskopen i Rom sitt hovedkvarter er Det nye Jerusalem.

Formålet med korstogene var/er å drive muslimene ut av det gamle Jerusalem.


"Peters stedfortreder"?? Gubben påstår at han er Guds stedfortreder på jord. Han er ikke så beskjeden akkurat.

Men tilbake til Peter. Denne "Simon" er ikke den samme som var Kristi apostel. Pavedømmets Peter hette "Simon Magus". I sin tid forsøkte han å kjøpe Den Hellige Ånds kraft av disiplene for penger da displene var i Samaria og forkynte Guds Ord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Magus

De innvidde, den gnostiske delen av den katolske kirke kjenner godt til denne forvekslingen. De kristne mener og tror at det er apostelen Peter som er den første pave, men de vet at det var magikeren Simon Magus.


Både Apostelen Peter og Paulus ble gravlagt i Roma.

Mener du da Paulus også er en annen Paulus ?

Og alle de andre martyrene i Roma er de også falske ?

Kanskje vi skulle kaste deg til løvene, Kjekkas ?

Hilsen,

Det Kristne Roma




Paven tenner et lys og ber for offrene på Ground Zero i New York



[Redigert den 20-4-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-4-2008 kl 23:50
Blessed Virgin Mary of Scriptures


Her er 4 korte og etter min mening gode programmer hvor det tas et usminket oppgjør med Maria-dyrkelsen i DKK.

http://www.youtube.com/view_play_list?p=4CE3A584399BD870
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-5-2008 kl 16:20


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Her er 4 korte og etter min mening gode programmer hvor det tas et usminket oppgjør med Maria-dyrkelsen i DKK.

http://www.youtube.com/view_play_list?p=4CE3A584399BD870


Den katolske kirke dyrker ikke, den salige jomfru Maria

Den salige jomfru Maria er Jesu og de kristnes Mor !

Da Jesus så sin mor og ved siden av henne disippelen han elsket, sa han til sin mor: «Kvinne, dette er din sønn.» Deretter sa han til disippelen: «Dette er din mor.» (Johannes 19:26)

Da sa Maria: ... Og se, fra nå av skal alle slekter prise meg salig, for store ting har han gjort mot meg, han, den mektige; hellig er hans navn (Lukas 1: 48)


Profeten "Bror" hvem er din Mor ??



Den salige jomfru Maria holder Jesu døde kropp (Michelangelo 1499)



[Redigert den 1-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 1-5-2008 kl 20:41


Sitat:
postet av IHS

Kanskje vi skulle kaste deg til løvene, Kjekkas ?

Hilsen, Det Kristne Roma


Nettopp, stort mer avslørende hilsen kunne vi vel
ikke ha fått fra Tradisjonens bevarere i ROM :

selv den enkle skikken med å kaste de kristne til løvene
har holdt seg levende til denne dag.

Nyttig å vite hvem vi har fått besøk av.
.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-5-2008 kl 22:30


Sitat:
Opprinnelig postet av Praxis
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hele verden kan gjennom media følge med på pavens "signingsferd" til USA. Det er nok mange som undrer seg. Det er spennende tider. I dag besøkte han en synagoge. Det hevdes av noen at pavemakten alltid har hatt ambisjoner om å flytte sitt hovedkvarter til Jerusalem. Det var det som var formålet med korstogene, uten at det lyktes dengang.

Det spekuleres også i om at israelske myndigheter har inngått en hemmelig avtale om å overlate kontrollen av Øst-Jerusalem til Vatikanet. En "fredsavtale" som innbefatter en slik løsning vil nok øke pavemaktens innflytelse både religiøst og politisk.

Vel, vel, den som lever får se hvordan brikkene vil faller på plass for endetidens dramatiske hendelser. Forførelser, tegn og under vil det være.


Peters stedfortreder biskopen i Rom sitt hovedkvarter er Det nye Jerusalem.

Formålet med korstogene var/er å drive muslimene ut av det gamle Jerusalem.


"Peters stedfortreder"?? Gubben påstår at han er Guds stedfortreder på jord. Han er ikke så beskjeden akkurat.

Men tilbake til Peter. Denne "Simon" er ikke den samme som var Kristi apostel. Pavedømmets Peter hette "Simon Magus". I sin tid forsøkte han å kjøpe Den Hellige Ånds kraft av disiplene for penger da displene var i Samaria og forkynte Guds Ord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Magus

De innvidde, den gnostiske delen av den katolske kirke kjenner godt til denne forvekslingen. De kristne mener og tror at det er apostelen Peter som er den første pave, men de vet at det var magikeren Simon Magus.


Både Apostelen Peter og Paulus ble gravlagt i Roma.

Mener du da Paulus også er en annen Paulus ?

Og alle de andre martyrene i Roma er de også falske ?

Kanskje vi skulle kaste deg til løvene, Kjekkas ?

Hilsen,

Det Kristne Roma

Nettopp, stort mer avslørende hilsen kunne vi vel
ikke ha fått fra Tradisjonens bevarere i ROM :

selv den enkle skikken med å kaste de kristne til løvene
har holdt seg levende til denne dag.

Nyttig å vite hvem vi har fått besøk av.


Praxis, gjør også du narr av Romas kristne martyrer. Kanskje du kunne trenge å oppleve hvordan det var bli kaste til løvene du også, Kjekkas ?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2008 kl 01:05
Tankevekkende stoff om pavens nylige USA-besøk.


Her er det en god del opplysende stoff basert på fakta.
Så får enhver vurdere om dette tyder på en hurtig utviklende økumenisk samling under romerkirken eller ikke.

http://www.bereanbeacon.org/PapalClaim.pdf
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2008 kl 11:44


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Her er det en god del opplysende stoff basert på fakta.
Så får enhver vurdere om dette tyder på en hurtig utviklende økumenisk samling under romerkirken eller ikke.

http://www.bereanbeacon.org/PapalClaim.pdf


Profeten "Bror"

Richard Bennetts profetier er falske, han er en falsk profet.






[Redigert den 2-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-5-2008 kl 12:06


Du sier løgn. hvor? Hva er galt?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2008 kl 14:36
To mektige menn.


Her er president Bush velkomst-tale til Pave Benedict XVI:

http://z22.whitehouse.gov/news/releases/2008/04/20080416.htm...

Det skal bli spennende å se hva disse to "embeder" vil klare å koke i hop etter hvert!



[Redigert den 2-5-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-5-2008 kl 17:38


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Her er president Bush velkomst-tale til Pave Benedict XVI:

http://z22.whitehouse.gov/news/releases/2008/04/20080416.htm...

Det skal bli spennende å se hva disse to "embeder" vil klare å koke i hop etter hvert!


Profeten "Bror"

Den katolske kirke er USAs største kirke. USAs president måtte møte Peters stedfortreder.

Kan du "koke i hop" noen flere profetier ?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-5-2008 kl 22:31


Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Her er president Bush velkomst-tale til Pave Benedict XVI:

http://z22.whitehouse.gov/news/releases/2008/04/20080416.htm...

Det skal bli spennende å se hva disse to "embeder" vil klare å koke i hop etter hvert!


Profeten "Bror"

Den katolske kirke er USAs største kirke. USAs president måtte møte Peters stedfortreder.

Kan du "koke i hop" noen flere profetier ?


Simons stedfortreder :). Når du nevner Peter så er det rart at ikke fler er oppmerksom på at det ikke er apostelen Peter som var den første pave. Den første pave het Simon med tilnavnet Magus.


Sitat:

Below are eleven major New Testament proofs, which completely disprove the claim that Peter was in Rome from the time of Claudius until Nero. These biblical points speak for themselves and ANY ONE of them is sufficient to prove the ridiculousness of the Catholic claim. Notice what God tells us! The truth IS conclusive!

PROOF ONE: We should consider Christ’s commission to Peter. This is often very embarrassing to Catholics, because Christ commissioned Peter to become chief minister to the CIRCUMCISED, not to uncircumcised Gentiles.

"The gospel of the CIRCUMCISION was unto Peter; (For He that wrought effectually in Peter to the apostleship of the circumcision, the same was mighty in me toward the Gentiles:)" (Gal. 2:7-8).

Here we have it in the clearest of language. It was Paul, NOT Peter, who was commissioned to be the chief Apostle to the Gentiles. And who was it that wrote the Epistle to the ROMANS? It certainly WASN’T Peter! "And when James, Cephas [Peter], and John, who seemed to be pillars, perceived the grace [i.e., the gift or office] that was given unto me, they gave to me and Barnabas the right hands of fellowship; that we should go unto the heathen, and they unto the circumcision" (Gal. 2:9). Paul further mentioned his special office as the Gentile Apostle in II Timothy 1:11: "Whereunto I am appointed a preacher, and an apostle, and a teacher of the Gentiles."

PETER is NOWHERE called the Apostle to the Gentiles! This precludes him from going to Rome to become the head of a Gentile community.

PROOF TWO: Paul specifically told the Gentile Romans that HE had been chosen to be their Apostle, not Peter. "I should be the minister of Jesus Christ to the Gentiles, ministering the gospel of God, that the offering up of the Gentiles might be acceptable" (Rom. 15:16). How clear! Paul had the direct charge from Christ in this matter. He even further relates in Romans 15:18 that it was Christ who had chosen him "to make the Gentiles obedient, by word and deed."

PAUL Established the Only TRUE Church at Rome during the apostolic era.

PROOF THREE: We are told by Paul himself that it was he -- not Peter –who was going to officially found the Roman Church. "I long to see you, that I may impart unto you some spiritual gift, to the end ye may be established" (Rom. 1:11). Amazing! The Church at Rome had not been ESTABLISHED officially even by 55 or 56 A.D. However, the Catholics would have us believe that Peter had done this some ten years before -- in the reign of Claudius. What nonsense! Of course you understand that NEITHER Peter nor Paul established the Catholic Church! But these proofs are given to illustrate that it is utterly impossible for PETER to have been in any way associated with ANY Church at Rome.

PROOF FOUR: We find Paul not only wanting to establish the Church at Rome, but he emphatically tells us that his policy was NEVER to build upon another man’s foundation. "Yea, so have I strived to preach the gospel, not where Christ was named, LEST I SHOULD BUILD UPON ANOTHER MAN’S FOUNDATION"(Rom. 15:20). If Peter had "founded" the Roman Church some ten years before this statement, this represents a real affront to Peter. This statement alone is proof that Peter had never been in Rome before this time to "found" any church. Peter Not in Rome

PROOF FIVE: At the end of Paul’s Epistle to the Romans he greets no fewer than 28 different individuals, but never mentions Peter once! See Romans 16 --read the whole chapter! Remember, Paul greeted these people in 55 or 56 A.D. Why didn’t he mention Peter? -- Peter simply wasn’t there!

PROOF SIX: Some four years after Paul wrote Romans, he was conveyed as a prisoner to Rome in order to stand trial before Caesar. When the Christian community in Rome heard of Paul’s arrival, they all went to meet him. "When THE brethren [of Rome] heard of us, they came to meet us" (Acts 28:15). Again, there is not a single mention of Peter among them. This would have been extraordinary had Peter been in Rome, for Luke always mentions by name important Apostles in his narration of Acts. But he says nothing of Peter’s meeting with Paul.

Why? Because Peter was not in Rome!

PROOF SEVEN: When Paul finally arrived at Rome, the first thing he did was to summon "the chief of the Jews together" (Acts 28:17) to whom he "expounded and testified the kingdom of God" (Verse 23). But what is amazing is that these chief Jewish elders claimed they knew very little even about the basic teachings of Christ. All they knew was that ‘‘as concerning this sect, we know that everywhere it is spoken against" (Verse 22). Then Paul began to explain to them the basic teachings of Christ on the Kingdom of God. Some believed -- the majority didn’t.

Now, what does all this mean? It means that if Peter, who was himself a strongly partisan Jew, had been preaching constantly in Rome for 14 long years before this time, AND WAS STILL THERE -- how could these Jewish leaders have known so little about even the basic truths of Christianity? This again is clear proof Peter had not been in Rome prior to 59 A.D. No Mention of Peter in Paul’s Letters

PROOF EIGHT: After the rejection of the Jewish elders, Paul remained in his own hired house for two years. During that time he wrote Epistles to the Ephesians, the Philippians, the Colossians, Philemon, and to the Hebrews. And while Paul mentions others as being in Rome during that period, he nowhere mentions Peter. The obvious reason is -- the Apostle to the circumcision wasn’t there!

PROOF NINE: With the expiration of Paul’s two year’s imprisonment, he was released. But about four years later (near 65 A.D.), he was again sent back a prisoner to Rome. This time he had to appear before the throne of Caesar and was sentenced to die. Paul describes these circumstances at length in II Timothy. In regard to his trial, notice what Paul said in II Timothy 4:16. "At my first answer no man stood with me, but all men [in Rome] forsook me: I pray God that it may not be laid to their charge." This means, if we believe the Catholics, that Peter forsook Paul, for they tell us Peter was very much present at Rome during this time! Peter once denied Christ, but that was before he was converted. To believe that Peter was in Rome during Paul’s trial, is untenable!

PROOF TEN: The Apostle Paul distinctly informs us that Peter was not in Rome in 65 A.D. -- even though Catholics say he was. Paul said: "Only Luke is with me" (II Tim. 4:11). The truth becomes very plain. Paul wrote TO Rome; he had been IN Rome; and at the end wrote at least six epistles FROM Rome; and not only does he NEVER mention Peter, but at the last moment says: "Only Luke is with me." Peter, therefore, was never Bishop of Rome!

PROOF ELEVEN: Peter’s death is foretold by Christ himself (John 21:18-19.) “. When you are old you will stretch out your hands, and someone else will dress you and lead you where you do not want to go.” Jesus said this to indicate the kind of death by which Peter would glorify God. Hmm, it sounds like Christ himself said that Peter would die of old age. Why would Peter’s death in old age glorify God? Peter was the one that ran from Christ the night of his trial and crucifixion. This exchange is after Christ rose from the tomb and Peter was forgiven three times, just as he denied his master three times before the **** crowed that fateful night of Christ’s trial.

Where was Peter the apostle of Christ? At the times the Catholics believe Peter was in Rome, The Bible clearly shows that he was elsewhere. The evidence is abundant and conclusive. By paying attention to God’s own words, no one need be deceived. Peter was NEVER the Bishop of Rome!




http://www.remnantofgod.org/pope1.htm

[Redigert den 2-5-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2008 kl 01:42
Flere profetier.


IHS spør: Kan du "koke i hop" flere profetier?

Varskuuuu heeer!!!

A Woman Rides the Beast - Kokken heter Dave Hunt:

http://youtube.com/watch?v=w5Ke7Tn3uOU&Feature=related

mvh poteten bror :rolleyes:
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2008 kl 11:05


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Sitat:
Opprinnelig postet av IHS
Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Her er president Bush velkomst-tale til Pave Benedict XVI:

http://z22.whitehouse.gov/news/releases/2008/04/20080416.htm...

Det skal bli spennende å se hva disse to "embeder" vil klare å koke i hop etter hvert!


Profeten "Bror"

Den katolske kirke er USAs største kirke. USAs president måtte møte Peters stedfortreder.

Kan du "koke i hop" noen flere profetier ?


Simons stedfortreder :). Når du nevner Peter så er det rart at ikke fler er oppmerksom på at det ikke er apostelen Peter som var den første pave. Den første pave het Simon med tilnavnet Magus.


Sitat:

Både Apostelen Peter og Paulus ble gravlagt i Roma.

Mener du da Paulus også er en annen Paulus ?

Og alle de andre martyrene i Roma er de også falske ?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2008 kl 11:11


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
IHS spør: Kan du "koke i hop" flere profetier?

Varskuuuu heeer!!!

A Woman Rides the Beast - Kokken heter Dave Hunt:

http://youtube.com/watch?v=w5Ke7Tn3uOU&Feature=related

mvh poteten bror :rolleyes:


Profeten "Bror"

Falske profeter er det nok av.

Hva får vi når vi legger sammen, alle de falske små profetene ?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-5-2008 kl 11:33


Hverken Peter eller Paulus er gravlagt i Rom.


Sitat:

Paven beordret derfor levningene sendt til den engelske konge Oswiu. Her er en del av pavens brev til kong Oswiu:



"Vi har derfor gitt ordre om at de velsignede gavene til de hellige martyrer, det vil si relikviene etter de velsignede apostler Peter og Paulus, samt etter de hellige martyrer Laurentius, Johannes, Paulus, Gregor og Pancratius, skal overlates til dem som frambærer dette brevet, forat de skal overlevere dem til Deres Eksellense" (Bede'sEcclesiastical History, bok III, kap. 29.



De ligger nok bebravet et helt annet sted nå.

.

[Redigert den 3-5-2008 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-5-2008 kl 11:49


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Hverken Peter eller Paulus er gravlagt i Rom.


Sitat:

Paven beordret derfor levningene sendt til den engelske konge Oswiu. Her er en del av pavens brev til kong Oswiu:



"Vi har derfor gitt ordre om at de velsignede gavene til de hellige martyrer, det vil si relikviene etter de velsignede apostler Peter og Paulus, samt etter de hellige martyrer Laurentius, Johannes, Paulus, Gregor og Pancratius, skal overlates til dem som frambærer dette brevet, forat de skal overlevere dem til Deres Eksellense" (Bede'sEcclesiastical History, bok III, kap. 29.



De ligger nok bebravet et helt annet sted nå.

Paven sendte benene til Peter og Paulus (kalt "relikvier" i pavens brev) fra Rom til England.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2008 kl 17:37


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Hverken Peter eller Paulus er gravlagt i Rom.


Sitat:

Paven beordret derfor levningene sendt til den engelske konge Oswiu. Her er en del av pavens brev til kong Oswiu:



"Vi har derfor gitt ordre om at de velsignede gavene til de hellige martyrer, det vil si relikviene etter de velsignede apostler Peter og Paulus, samt etter de hellige martyrer Laurentius, Johannes, Paulus, Gregor og Pancratius, skal overlates til dem som frambærer dette brevet, forat de skal overlevere dem til Deres Eksellense" (Bede'sEcclesiastical History, bok III, kap. 29.



De ligger nok bebravet et helt annet sted nå.


En relikvie (fra latin reliquiae, 'levning') er en kroppsdel fra eller gjenstand assosiert med en hellig person. http://no.wikipedia.org/wiki/Relikvie

Relikviene brevet omtaler var hovedsaklig gjenstander og kanskje et par hårstrå.

Peter og Paulus er fortsatt gravlagt i Roma. Jesus ble gravlagt i Jerusalem. Johannes i Efesus.

Gravene besøkes daglig av de kristne i to tusen år.



Disse falske profetene dere tror på har lurt dere trill rundt !



[Redigert den 3-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-5-2008 kl 19:46


Pave Sergius III (904-911) tilranet seg pavetittelen ved mord. Baronius kalte ham et monster. En annen kirkehistoriker (Gregovius) be skriver denne paven som en terroriserende kriminell. De syv årene Sergius satt på Peters trone, gjorde han pavepalasset til et horehus og en drikkebule. Sammen med sine Semiramis-lignende tempelhorer, (favorittene var Marozia og Theodora), levde han sterkt og brutalt, og prioriterte likesinnede kjeltringer når nye kirkelige utnevnelser skulle finne sted.

Pave Johannes X (914-928) kjøpte seg paveembetet. Biskop Liutprand av Cremona forteller i sin historiebok at denne paven levde som en gris og ble til slutt myrdet av sin elskerinne.

Pave Boniface VII (984-985) hadde en hær av profesjonelle tyver som skaffet ham brukbar økonomi. Biskopen i Orleans kalte denne paven et bloddryppende monster som vasser i hor og skitt, en antikrist i Guds tempel. Da han døde, ble han slept gjennom Roms gater mens innbyggerne jublet.

Pave Johannes XV (985-996) delte pavekirkens penger mellom sine mange familiemedlemmer. De ble alle til slutt sittende med store gods og rikdommer.

Benedikt VIII (1012-1024) kjøpte pavetittelen. Men siden han var en helt alminnelig borger og forretningsmann, måtte han bli ordinert som prest, biskop, kardinal og pave på èn dag. Det tok litt tid, men lot seg ordne, siden han var meget rik.

Pave Benedikt IX (1033-1045) ble pave da han var 12 år gammel. Han myrdet, horet og ranet pilgrimer helt åpenlyst, men ingen kunne gjøre noe siden han var Jesu vikar. The Catholic Encyclopedia skriver at han var en vanære for Peters trone. Vi kan tilslutte oss konk-lusjonen.

Pave Clement II ble i 1046 utnevnt til pave av Kong Henry III, ikke fordi han var særlig brukbar, men fordi det ikke fantes en eneste prest, biskop eller kardinal i Rom som ikke levde i hor, utbredt umoral og kriminalitet.

Pave Innocent III (1198-1216) var nok ikke så uskyldig som navnet indikerer. (Innocent betyr uskyldig.) Han begynte inkvisisjonen, og det er antatt at han alene fikk ca. 1 million mennesker myrdet før han selv kom til veis ende.

Pave Boniface VIII (1294-1303) blir beskrevet på følgende måte i Den katolske kirkes egen litteratur. Det er vanskelig å navngi en synd og en forbrytelse denne paven ikke utførte. Det må ha vært vrient å kalle seg Jesu vikar med et slikt rykte. Denne paven var kjent for sine kraftige uttalelser og omdefineringer. En av dem var: Å hore med unge menn og kvinner er ikke mer syndig enn å gni seg i hendene. Denne paven erklærte seg å være ateist og kalte Jesus en hykler. Det var denne ateisten, gudsbespotteren, morderen og ransmannen, som i 1302 erklærte det kjente katolske dogmet Unam Sanctum, som i dag anerkjennes av kirken å være en guddommelig åpenbaring. Dette dogmet hevder at den katolske kirke er den eneste sanne kirke, og den eneste frelsesformidler. Dogmet sier at utenfor den katolske kirke, finnes ingen frelse og at alle derfor må inn under den romerske Pontiffs autoritet. Denne erklæringen ble igjen stadfestet i 2. Vatikankonsil (1962) og ble i 1992 påpekt å være denne kirkens hovedmotiv for alt økumeniske arbeid. Erklæringen er gjentatt fra Vatikanet i år 2000. Mange protestantiske kirkesamfunn er tydeligvis enige med pave Bonifaces guddommelige dekret. Den katolske kirke sier at uansett hva en pave gjør, er eller sier, kan vi ikke opphøre med å være ham lydig, siden han er Jesu vikar på jorden, Catholic Encyclopedia vol. 4, side 435.

Pave Johannes XXIII (1410-1415) (må ikke forveksles med en pave i vårt århundre med samme navn), ble anklaget av 37 vitner som hadde sett ham begå hor, incest, ran og mord. Det ble dokumentert at han hadde voldtatt over 300 nonner.

Pave Pius II (1458-1464) hadde flere barn enn han kunne telle. Han arrangerte åpne kurs og demonstrasjoner for prester og biskoper, om hvordan kvinner kunne forføres og hvordan variert og spennende sex kunne oppnås med tilfeldige kvinner. Det rapporteres at hans kurs var meget populære og godt besøkte.

Pave Sixtus IV (1471-1484) auksjonerte kirkelige embeter til høystbydende. Han utnevnte 8 nevøer til kardinaler, noen av dem var smågutter.

Pave Innocent VII (1484-1492) hadde barn med 16 ulike kvinner. Han solgte også presteembeter.

Pave Alexander VI (1492-1503) hadde en rekke sexorgier i Vatikanet. En av dem, den 31 oktober 1501, er ganske detaljert beskrevet. Femti nakne kvinner tjente gjestene, og premier ble utdelt til prester og biskoper som hadde flest samleier i løpet av festen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-5-2008 kl 22:47


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Pave Sergius III (904-911) syndet
Pave Johannes X (914-928) syndet
Pave Boniface VII (984-985) syndet
Pave Johannes XV (985-996) syndet
Benedikt VIII (1012-1024) syndet
Pave Benedikt IX (1033-1045) syndet
Pave Innocent III (1198-1216) syndet
Pave Boniface VIII (1294-1303) syndet
Pave Johannes XXIII (1410-1415) syndet
Pave Pius II (1458-1464) syndet
Pave Sixtus IV (1471-1484) syndet
Pave Innocent VII (1484-1492) syndet
Pave Alexander VI (1492-1503) syndet


Anklager Viking, du glemte å føre opp

Pave Peter (32-67) syndet
Pave Linus (67-76) syndet
Pave Cletus (76-88) syndet
Pave Clemens (88-97) syndet
o.s.v http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_paver

Hva heter hoved-Anklageren ?



[Redigert den 3-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-5-2008 kl 23:54


Anklager vet vi hvem er. Men poenget her var å vise hvilke frukter dkk bærer. Det må jo gå en alarm?

Kanskje du skulle lese litt av det Bror viser til. Når "grynderne" er så "skittene" så kan ikke kirken være noe å stole på.

Historien feller kirken og måler du den med Bibelen så faller den igjennom der også. Altså så stryker den i alle sammenhenger. Sluttning må da være å advare mot denne Babylons datter!!!!!

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 14:42


Sitat:
Opprinnelig postet av Viking
Anklager vet vi hvem er. Men poenget her var å vise hvilke frukter dkk bærer. Det må jo gå en alarm?

Kanskje du skulle lese litt av det Bror viser til. Når "grynderne" er så "skittene" så kan ikke kirken være noe å stole på.

Historien feller kirken og måler du den med Bibelen så faller den igjennom der også. Altså så stryker den i alle sammenhenger. Sluttning må da være å advare mot denne Babylons datter!!!!!


Anklageren "Viking" og Profeten "Bror"

Så fordi Peter, Apostlene og Den katolske kirke syndet, er ikke dette Kristi Kirke.

Hvorfor lot Jesus seg slås, piskes og korsfestes ? Hva tjente dette til ?


De falske profetene dere tror på har lurt dere trill rundt !


[Redigert den 4-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 15:24


Hei folkens, jeg slenger meg på akkurat her.

Det er interessant å lese dine synspunkter IHS. Jeg følger deg langt på vei i det du skriver om at Den katolske kirke (DRKK?) ikke nødvendigvis opphører å være en kristen kirke ("Kristi Kirke" er vel et mer diskutabelt ordvalg), bare fordi Peter, apostlene og senere ledere har syndet. Her er jeg stort sett på linje med deg, for alle kristne (og alle mennesker) synder gjennom livet. Sånn sett har du også et godt poeng i forhold til hvorfor Jesus måtte dø.

Men jeg er til tross for det ovennevnte likevel litt nyssgjerrig på hvordan du ser på Den romersk-katolske kirke. Hva er den i dag, hva er den vis a vis andre kirker? Fungerer den såkalte "apostoliske suksesjon" slik at det er ikke bare en kulturell, men også en åndelig link fra Peter til dagens pave, etc? (Dette er vel et kjernepunkt i Romerkirkens teologi).


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 19:02


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Hei folkens, jeg slenger meg på akkurat her.

Det er interessant å lese dine synspunkter IHS. Jeg følger deg langt på vei i det du skriver om at Den katolske kirke (DRKK?) ikke nødvendigvis opphører å være en kristen kirke ("Kristi Kirke" er vel et mer diskutabelt ordvalg), bare fordi Peter, apostlene og senere ledere har syndet. Her er jeg stort sett på linje med deg, for alle kristne (og alle mennesker) synder gjennom livet. Sånn sett har du også et godt poeng i forhold til hvorfor Jesus måtte dø.

Men jeg er til tross for det ovennevnte likevel litt nyssgjerrig på hvordan du ser på Den romersk-katolske kirke. Hva er den i dag, hva er den vis a vis andre kirker? Fungerer den såkalte "apostoliske suksesjon" slik at det er ikke bare en kulturell, men også en åndelig link fra Peter til dagens pave, etc? (Dette er vel et kjernepunkt i Romerkirkens teologi).


mhusoy


Paulus skrev til Kirken i Roma (år 57)

Jeg hilser alle dere i Roma, dere Guds elskede som er kalt til å være hellige. Nåde være med dere og fred fra Gud, vår Far, og Herren Jesus Kristus! Først av alt takker jeg min Gud ved Jesus Kristus for dere alle, for i hele verden blir det fortalt om deres tro.

Slik er det fortsatt, både åndelig og fysisk ! (år 2008)

Paulus selv, bodde og døde i Roma. (år 67)








[Redigert den 4-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 20:44
Hei IHS! Kan du være så snill å ikke bruke tiltalen profeten "Bror" i dine innlegg. Det er ingen god grunn til å bruke denne tiltaleformen.
Så får det være opp til deg om du vil fortsette med det eller la være. Du vet nå at eg misliker det .


mvh Bror

[Redigert den 4-5-2008 av Bror]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 23:22


Hei IHS.

Du mener altså at Roma fortsatt er et åndelig sentrum (i form av den romerkirkelige institusjonen) ? Er det ikke et viktig poeng å merke seg at de aller fleste kristne troende som Paulus henvender seg til i brevene var jøder som hadde kommet til tro på Jesus som Messias?

Er du forøvrig selv romersk-katolsk?


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 23:28


Sitat:
Opprinnelig postet av Bror
Hei IHS! Kan du være så snill å ikke bruke tiltalen profeten "Bror" i dine innlegg. Det er ingen god grunn til å bruke denne tiltaleformen. Så får det være opp til deg om du vil fortsette med det eller la være. Du vet nå at eg misliker det .

mvh Bror


Profeten "Bror"

Kan du være så snill å ikke komme med flere forutsigelser og spådommer i dine innlegg.
Så får det være opp til deg om du vil fortsette med det eller la være. Du vet nå at eg misliker det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 4-5-2008 kl 23:53


Denne romerske morder kirken har tatt livet av mange mennesker, fler enn noen kan begripe.

Det er så forferdelig at de færreste tror det.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Holocaust/Jaseno...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
IHS
Juniorveteran
****




Innlegg: 360
Registrert: 3-12-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2008 kl 23:57


[Redigert den 5-5-2008 av IHS]



[Redigert den 5-5-2008 av IHS]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2    4    6  ..  24

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen