Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2  
Forfatter: Tittel: Babylon smisker med dyrkere av det skapte
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-8-2015 kl 17:51


Sitat: skrevet av Viking  

Du driver med vranglære.

Jeg kan love deg at det blir fysisk, mer enn det vi kan frykte.
Disse metaforene til drkk kan du bare glemme.

Tror du virkelig Gud ville gjøre bibelen til en bok i koder? Nei, dette blir håpløst
dumt.

Ha en god Sabbath.

koder, nei bare saftig billedspråk :grin:

Eksempel: på pinsedagen kommer den hellige ånd over disiplene og de taler plutselige flere forskjellige språk til jødenes store forundring. Peter sier da:

Apg 2:14 "Jødiske menn og alle dere som bor i Jerusalem! Merk dere hva jeg sier, og lytt nøye til mine ord! Disse menneskene er ikke fulle, slik dere tror. Det er jo bare den tredje time på dagen. Men her skjer det som er sagt gjennom profeten Joel: I de siste dager skal det skje, sier Gud, at jeg øser ut min Ånd over alle mennesker. Deres sønner og døtre skal profetere, de unge skal se syn, og de gamle skal drømme drømmer. Selv over mine slaver og slavekvinne vil jeg i de dager øse ut min Ånd, og de skal tale profetisk. Jeg setter varsler oppe på himmelen og tegn nede på jorden, blod og ild og røykskyer. Solen skal forvandles til mørke og månen til blod før Herrens dag kommer, den store og strålende. Men hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst."

Peter bruker ord som, blod, ild, røykskyer, solen formørkes, siste dager, strålende, månen til blod, Herrens dag, syner, drømmer og profetier, om det som skjedde den dagen !

Det er ikke koder, kun saftig billedspråk om det dramatiske som skjedde første pinsedag i Jerusalem år 33 e.Kr

Det var ikke noen fysisk "blod, ild, røykskyer, solen formørkes, siste dager, strålende, månen til blod, Herrens dag, syner, drømmer og profetier" den dagen.

Vel, den kan ha vært "Herrens dag" dvs. den første dagen i uken, den dagen Herren stod opp fra graven dvs. Søndag som de kristne holder hellig (helligdag) og slik minnes Herrens oppstandelse. Og det har ikke noe med hviledagen (Sabbath) å gjøre.


Apg 20,7 "Den første dagen i uken var vi samlet for å bryte brødet."








[Redigert den 28-8-2015 kl 18:23 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 02:02


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Fysisk var det Peter som overtokk Jesu Kristi rolle.

Jesus var Gud og jeg trodde ikke noe menneske kunne overta den rollen.

Men det er mulig katolikkene tilber paven som Gud, hva vet jeg.

Jesus Kristus var og er et menneske, som Gud bor i.

Joh 14:10 "Tror du ikke at jeg er i Far og Far i meg? De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv: Far er i meg og gjør sine gjerninger. Tro meg: Jeg er i Far og Far i meg. Om ikke for annet, så tro det for selve gjerningenes skyld. Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerningene jeg gjør"

Etter at Peter fikk himmelrikets nøkler og overtok hyrde rollen, var det han som helbredet syke og vekket opp døde.

Tabita stå opp
Talita stå opp


Matt 5:41 "Så tok han barnet i hånden og sa: «Talita kumi!» Det betyr: «Lille jente, jeg sier deg: Stå opp!»"

Apg 9:40 "Peter sendte alle ut, falt på kne og ba. Så snudde han seg mot den døde og sa: Tabita, stå opp !» Hun åpnet øynene, så på Peter og satte seg opp. Han rakte henne hånden og reiste henne opp."





[Redigert den 28-8-2015 kl 14:49 av Jerusalem]

Hva var det da etter din mening som var forskjellen på Jesus og Peter?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 08:40


Sitat: skrevet av gana  

Hva var det da etter din mening som var forskjellen på Jesus og Peter?


Holdt på å svare, Peter var fisker, mens Jesus var snekker :) Forskjellen kom vel best frem da de gikk på vannet.

Når Jesus Kristus gikk opp til en større rolle i himmelen overtok Peter hans rolle på jorden, derfor fortellingen om "Tabita stå opp" og "Talita stå opp"

Å underkjenne Peters rolle, fordi paven sier han sitter på Peters stol, blir feil.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 10:54


Sitat: skrevet av Jerusalem  

Det var ikke noen fysisk "blod, ild, røykskyer, solen formørkes, siste dager, strålende, månen til blod, Herrens dag, syner, drømmer og profetier" den dagen.

Vel, den kan ha vært "Herrens dag" dvs. den første dagen i uken, den dagen Herren stod opp fra graven dvs. Søndag som de kristne holder hellig (helligdag) og slik minnes Herrens oppstandelse. Og det har ikke noe med hviledagen (Sabbath) å gjøre.


Apg 20,7 "Den første dagen i uken var vi samlet for å bryte brødet."
[Redigert den 28-8-2015 kl 18:23 av Jerusalem]



Herrens dag er iflg Guds ord enten Sabbaten, den syvende dag eller så er det den kommende Dommens Dag.

Iflg løgnere er det på søndag Herrens dag er men et stemmer for så vidt for dem for de har Satan som sin Herre og han æres av avgudsdyrkere på på Solens dag.

For øvrig samlet disiplene seg på alle dager for å bryte brød iflg Guds ord.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-8-2015 kl 13:26



Kristus stod ikke opp på en søndag.

Oppstandelsens dag var sabbat ettermiddag, nøyaktig 3 dager og tre netter etter
døden på korset.

Om noen uker så kan vi feire Kristi fødsel, han ble ikke født i desember.:singing:

Kanskje vil Han komme igjen i denne høytiden, Day of Atonement :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 13:26


Sitat: skrevet av Viking  

Kristus stod ikke opp på en søndag.

Oppstandelsens dag var sabbat ettermiddag, nøyaktig 3 dager og tre netter etter
døden på korset.

Om noen uker så kan vi feire Kristi fødsel, han ble ikke født i desember.:singing:

Kanskje vil Han komme igjen i denne høytiden, Day of Atonement :)


Graven var tom søndag morgen, derfor møtes de kristne hver søndag året rundt, for å minnes det. Det er også dagen da Herren første gang viste seg for dem.

Matt 28:1 "Da sabbaten var over og det begynte å lysne den første dagen i uken, kom Maria Magdalena og den andre Maria for å se til graven."

Den sekten du er i Viking, underviser bare sprøyt, hva er poenget med det ?

[Redigert den 29-8-2015 kl 13:33 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 15:17


Sitat: skrevet av Jerusalem  


Graven var tom søndag morgen, derfor møtes de kristne hver søndag året rundt, for å minnes det. Det er også dagen da Herren første gang viste seg for dem.

Matt 28:1 "Da sabbaten var over og det begynte å lysne den første dagen i uken, kom Maria Magdalena og den andre Maria for å se til graven."
[Redigert den 29-8-2015 kl 13:33 av Jerusalem]


Så du velger å tro løgnen og tilgodeser Pavens ord om at derfor er søndag den nye Sabbat???

Du skjønner at du MÅ frivillig velge å tro en løgn for å svelge og fordøye dette til å dermed si at Guds ord ikke lenger er Guds ord?

Men så langt har du kanskje ikke tenkt enda?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 15:33


Sitat: skrevet av Viking  

Kristus stod ikke opp på en søndag.

Oppstandelsens dag var sabbat ettermiddag, nøyaktig 3 dager og tre netter etter
døden på korset.

Om noen uker så kan vi feire Kristi fødsel, han ble ikke født i desember.:singing:

Kanskje vil Han komme igjen i denne høytiden, Day of Atonement :)


Han hvilte Sabbaten ut Viking. Husk at en dag begynner fra det sekund man er til eller ikke er til. På samme måte om man teller hvor gammel man er man ett år fra det tidspunkt man fødes for der nede på den tid eksisterer ikke tallet 0.

Jesus ble på sabbatshøytiden, altså påsken tatt ned av korset før Sabbaten begynte fredags ettermiddag. Kvelden (torsdagskveld) før, altså samme dag som korsfestelsen spiste Han påskemåltidet sammen med sine, vasker føttene og hadde nattverd. På denne måten lå Han tre hele dager i graven.

Men dette vet jeg jo at du vet.. . :)

Du vet at Atonement betyr "At One Ment" ?

Vi får se i september men jeg tviler på at Paven og USA vil proklamere den nye verdensorden alt nå i høst. Verden er nok ikke klar for å samle seg til krig (Armageddon) imot Jesus enda.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-8-2015 kl 15:35


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Kristus stod ikke opp på en søndag.

Oppstandelsens dag var sabbat ettermiddag, nøyaktig 3 dager og tre netter etter
døden på korset.

Om noen uker så kan vi feire Kristi fødsel, han ble ikke født i desember.:singing:

Kanskje vil Han komme igjen i denne høytiden, Day of Atonement :)


Graven var tom søndag morgen, derfor møtes de kristne hver søndag året rundt, for å minnes det. Det er også dagen da Herren første gang viste seg for dem.

Matt 28:1 "Da sabbaten var over og det begynte å lysne den første dagen i uken, kom Maria Magdalena og den andre Maria for å se til graven."

Den sekten du er i Viking, underviser bare sprøyt, hva er poenget med det ?

[Redigert den 29-8-2015 kl 13:33 av Jerusalem]


Graven var tom søndags morgen, det stemmer det. Men Kristus stod opp nøyaktig tre dager og tre netter døden på korset.


Sitat:

46 Og ved den niende time ropte Jesus med høy røst: « Elí, Elí, lemá sabaktáni?» Det betyr: « Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?»


Den niende time, kl. 1500 døde Kristus. Tre dager og tre netter etter stod Han opp
fra dødsriket. Utvilsom riktig:exclamation:

Jeg er ikke i noen sekt som du kaller det, Guds ord viser meg at dette er rett.

For å forstå dette må en ut av babylons metaforer og tolkninger. Guds ord i bibelen
er korrekte og alt annet er feil. Hvis en ikke vil stole på Guds ord hva blir det
igjen da?


[Redigert den 29-8-2015 kl 15:45 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2015 kl 15:57


Sitat: skrevet av LeifG  

...Vi får se i september men jeg tviler på at Paven og USA vil proklamere den nye verdensorden alt nå i høst. Verden er nok ikke klar for å samle seg til krig (Armageddon) imot Jesus enda.


Så Pavens USA reise 22-27 september i år er mistenksomt :lol:

krig mot Jesus ? Tror du Paven vil gå til krig mot seg selv og Kirken (som er Jesu Kristi kropp)







Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-8-2015 kl 16:04



Kristus kommer til å legge denne rkk død for evig og alltid.

Alt står jo i bibelen, det har alltid stått der.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-8-2015 kl 13:25


Sitat: skrevet av Viking  

Kristus kommer til å legge denne rkk død for evig og alltid.

Alt står jo i bibelen, det har alltid stått der.

Jesus Kristus skal ødelegge kirken, sin egen kropp :lol: det står i bibelen :lol:

Nei, Jesus Kristus elsker kirken og gir sitt liv for kirken.



[Redigert den 30-8-2015 kl 13:26 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 31-8-2015 kl 20:54



how do you obtain salvation?
Not by Peter
Not by Mary
Not by works
Not by the Eucharist mass
Not by sprinkling
Not by church attendance
Not by tithing
Not by penance
Not by confession
Not by last rites
Not by purgatory
Not by a rosary
Not by pilgrimages
Not by papal law
Not by poverty
Not by meditation
Not by cathechisms
Not by candles
Not by holy water
Not by incense
Not by devotion to icons
Not by the Pope

"Sirs, what must I do to be saved? And they said, Believe on the Lord Jesus Christ and thou shall be saved.." Acts 16:30-31

En klarer seg helt uten kirken, flott :)




[Redigert den 31-8-2015 kl 21:02 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-8-2015 kl 21:37


Jeg tenker som så at det er to slags tro. Det er den rene tro som bare tror og det er den etterfølgende tro som følger Lammet hvor det går. Det er bare den siste av disse som frelser.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 31-8-2015 kl 22:38


Sitat: skrevet av gana  
Jeg tenker som så at det er to slags tro. Det er den rene tro som bare tror og det er den etterfølgende tro som følger Lammet hvor det går. Det er bare den siste av disse som frelser.


Har en vag aning om at du gjerne vil bestemme hvor
lammet skal gå?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-9-2015 kl 00:35


Sitat: skrevet av Viking  

how do you obtain salvation?
Not by Peter
Not by Mary
Not by works
Not by the Eucharist mass
Not by sprinkling
Not by church attendance
Not by tithing
Not by penance
Not by confession
Not by last rites
Not by purgatory
Not by a rosary
Not by pilgrimages
Not by papal law
Not by poverty
Not by meditation
Not by cathechisms
Not by candles
Not by holy water
Not by incense
Not by devotion to icons
Not by the Pope

"Sirs, what must I do to be saved? And they said, Believe on the Lord Jesus Christ and thou shall be saved.." Acts 16:30-31

En klarer seg helt uten kirken, flott :)

Hvis du ikke lever er kristent liv etter at du blir frelst, blir du huget av og kastet på ilden, Viking




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-9-2015 kl 00:38


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
Jeg tenker som så at det er to slags tro. Det er den rene tro som bare tror og det er den etterfølgende tro som følger Lammet hvor det går. Det er bare den siste av disse som frelser.


Har en vag aning om at du gjerne vil bestemme hvor
lammet skal gå?

Hehe.. neida, håper det ikke er så galt. Mitt fokus er at troen må følge Herren.

Jesus ga allerede som tolvåring utrykke for hvor han ville være, men sånn som

situasjonen er i dag så skal en heller ikke se bort fra at den sanne etterfølgende

tro mer og mer blir å finne utenfor mange kirkehus. Det sanne kirkehus og tempel

er jo egentlig de troende som følger Herren - de som følger Lammet hvor det går.


[Redigert den 31-8-2015 kl 00:47 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-9-2015 kl 11:05


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
Jeg tenker som så at det er to slags tro. Det er den rene tro som bare tror og det er den etterfølgende tro som følger Lammet hvor det går. Det er bare den siste av disse som frelser.


Har en vag aning om at du gjerne vil bestemme hvor
lammet skal gå?

Hehe.. neida, håper det ikke er så galt. Mitt fokus er at troen må følge Herren.

Jesus ga allerede som tolvåring utrykke for hvor han ville være, men sånn som

situasjonen er i dag så skal en heller ikke se bort fra at den sanne etterfølgende

tro mer og mer blir å finne utenfor mange kirkehus. Det sanne kirkehus og tempel

er jo egentlig de troende som følger Herren - de som følger Lammet hvor det går.

Det kommer vel an på hvilken kirke det er snakk om. Alle de gamle kirkene, lever det kristne livet som kreves.

[Redigert den 1-9-2015 kl 11:07 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-9-2015 kl 20:59


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Har en vag aning om at du gjerne vil bestemme hvor
lammet skal gå?

Hehe.. neida, håper det ikke er så galt. Mitt fokus er at troen må følge Herren.

Jesus ga allerede som tolvåring utrykke for hvor han ville være, men sånn som

situasjonen er i dag så skal en heller ikke se bort fra at den sanne etterfølgende

tro mer og mer blir å finne utenfor mange kirkehus. Det sanne kirkehus og tempel

er jo egentlig de troende som følger Herren - de som følger Lammet hvor det går.


[Redigert den 31-8-2015 kl 00:47 av gana]



Om vi skal følge Jesus så må vi se til tempeltjenesten, hva den peker på og da forstå hvor Jesus er i den i dag. Kirken (DRKK) aner ikke/ vil ikke vite hva det her er snakk om i dag, kun de som ser Jesus der inne følger Ham, resten er villfarne, husk: "Vi for alle vill som får".

Det er kun de som ser Jesus der inne som i dag er Guds Tempel.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-9-2015 kl 23:55


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Har en vag aning om at du gjerne vil bestemme hvor
lammet skal gå?

Hehe.. neida, håper det ikke er så galt. Mitt fokus er at troen må følge Herren.

Jesus ga allerede som tolvåring utrykke for hvor han ville være, men sånn som

situasjonen er i dag så skal en heller ikke se bort fra at den sanne etterfølgende

tro mer og mer blir å finne utenfor mange kirkehus. Det sanne kirkehus og tempel

er jo egentlig de troende som følger Herren - de som følger Lammet hvor det går.


[Redigert den 31-8-2015 kl 00:47 av gana]



Om vi skal følge Jesus så må vi se til tempeltjenesten, hva den peker på og da forstå hvor Jesus er i den i dag. Kirken (DRKK) aner ikke/ vil ikke vite hva det her er snakk om i dag, kun de som ser Jesus der inne følger Ham, resten er villfarne, husk: "Vi for alle vill som får".

Det er kun de som ser Jesus der inne som i dag er Guds Tempel.



Vet ikke riktig hva du mener med "kun de som ser Jesus der inne", men jeg tror man skal være forsiktig med å avgrense det for mye.

Den etiopiske hoffmann ble f. eks en sann etterfølger etter kun å ha fått forklart litt fra Jesaja-boken.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-9-2015 kl 08:09


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  


Om vi skal følge Jesus så må vi se til tempeltjenesten, hva den peker på og da forstå hvor Jesus er i den i dag. Kirken (DRKK) aner ikke/ vil ikke vite hva det her er snakk om i dag, kun de som ser Jesus der inne følger Ham, resten er villfarne, husk: "Vi for alle vill som får".

Det er kun de som ser Jesus der inne som i dag er Guds Tempel.



Vet ikke riktig hva du mener med "kun de som ser Jesus der inne", men jeg tror man skal være forsiktig med å avgrense det for mye.

Den etiopiske hoffmann ble f. eks en sann etterfølger etter kun å ha fått forklart litt fra Jesaja-boken.


Vi skal ikke ta munnen for full og si ting vi ikke aner noe om, det er riktig. Når det gjelder Hoffmannen så hadde han kunnskap om Jesus på forhånd men gravde dypere etter sannheten fordi han ville vite og kjenne Ham han trodde på.

Du sier selv "følge Jesus uansett hvor Han går", vel hvor gikk Han? .. Og det er veien gana.

Hebr 8,5 de som tjener ved et avbillede og en skygge av det himmelske, efter den forskrift som Moses fikk da han skulde gjøre tabernaklet; for han sier;

Se til at du gjør alt efter det billede som blev vist dig på fjellet.


Det bilde som vi ser i GT viser Veien, Sannheten og Livet og Lammets blod, altså Jesu liv går inn i dette bildet og går inn i det Aller Helligste. Der hvor nådestolen er, der hvor vi alle til slutt skal komme inn til. Der Dommen skjer ut i fra, der hvor Lammets blod rettferdiggjør og og helliggjør oss eller ikke. Og Dommen måles ut ifra om vi tror Ordet og Vitnesdbyrdet som er De Ti Bud, lærdommer fra Aarons stav og krukken med manna.

I dag er vi som tror hellige, altså Tempelet Gud bor i og billedlig var det Det Hellige i det første rommet vi finner i den gamle pakt. der hvor Lysestaken (Guds Ånd), skuebrødet (Guds ord) og røkofferalteret (de troendes bønner) var. De troende i dag har Guds Ånd og Guds ord i seg, og Gud hører deres bønner, disse bønner er velbehagelig for Ham.
For oss som tror i dag så ber vi i Jesu navn til Faderen som er i det reelle Aller Helligste i himmelen der oppe. Der hvor den reelle nådestol er, der hvor Paktens Ark er, den som har de ti bud i seg. Jesu blod virker om vi tror og da følger Jesu blod, offer og Liv.

Det finnes ingen annen vei inn gana.


Matt 22,12 Og han sa til ham: Min venn! hvorledes er du kommet inn her og har ikke bryllupsklædning på! Men han tidde.

Kirken i dag kjenner ikke denne vei og nekter mennesker å tro Veien, Sannheten og Livet.

Matt 23,13 Men ve eder, I skriftlærde og fariseere, I hyklere, I som lukker himlenes rike for menneskene! for selv går I ikke der inn, og dem som er i ferd med å gå der inn, tillater I ikke å gå inn.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-9-2015 kl 08:34


Sitat: skrevet av LeifG  

Kirken i dag kjenner ikke denne vei og nekter mennesker å tro Veien, Sannheten og Livet.

Tror kanskje du tar litt hardt i der, de tradisjonelle kirkene er jo ikke helt analfabeter når det gjelder bibelsoga heller.

Men at det nok også kan være mange der som ikke lever i dette er jo klart, det er bare sånn det er i denne verden og det er forutsagt i Skriften.

Men de som tror at de er alene om å ha fattet det er vel også omtalt - vi kaller ofte slike for sekter.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 5-9-2015 kl 11:09




[Redigert den 5-9-2015 kl 11:14 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-9-2015 kl 11:22


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Kirken i dag kjenner ikke denne vei og nekter mennesker å tro Veien, Sannheten og Livet.

Tror kanskje du tar litt hardt i der, de tradisjonelle kirkene er jo ikke helt analfabeter når det gjelder bibelsoga heller.

Men at det nok også kan være mange der som ikke lever i dette er jo klart, det er bare sånn det er i denne verden og det er forutsagt i Skriften.


Tror ikke helt du forstår hvor alvorlig dette er men du har rett i at den protestantiske kirke ikke stenger veien totalt og villeder slik DRKK gjør men de kjenner ikke veien, sannheten og livet. Med andre ord så tror de på Jesus men de har ikke Hans tro, de kjenner Ham ikke og med det går de nærmest hånd i hånd med Antikrist trone.

Store ord? Ja, det er det.

Sitat: skrevet av gana  
Men de som tror at de er alene om å ha fattet det er vel også omtalt - vi kaller ofte slike for sekter.


Å bli kalt for en sekt er en tillitserklæring om av man muligens innehar sannheten, for øvrig er det jeg skriver om kjent stoff, stort sett i mange hundre år nå.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-9-2015 kl 17:57


Sitat: skrevet av LeifG  

for øvrig er det jeg skriver om kjent stoff, stort sett i mange hundre år nå.

Ja det er vel kjent stoff i flere tusen år..

Men nå er jo det å kjenne Jesus ikke ensbetydende med å ha lokalkunnskap om hva som skjedde av ritualer i det innerste av tempelet.

Kjenner man Jesus bare på den måten så blir det vel tynt, vil jeg tro, nå dreier det seg mer om noe nytt, et nytt liv.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-9-2015 kl 18:19


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

for øvrig er det jeg skriver om kjent stoff, stort sett i mange hundre år nå.

Ja det er vel kjent stoff i flere tusen år..

Men nå er jo det å kjenne Jesus ikke ensbetydende med å ha lokalkunnskap om hva som skjedde av ritualer i det innerste av tempelet.

Kjenner man Jesus bare på den måten så blir det vel tynt, vil jeg tro, nå dreier det seg mer om noe nytt, et nytt liv.


Vel, det ble ikke kjent stoff før etter korset og Åndens falle, på pinsens dag samme år. Husk det at man ikke forstod realitetene i at Jesus var Guds Lam på denne måten det skjedde. Ja, vi kan se at Abraham og hans sønn var klar over at ett menneskeoffer for all verdens synd måtte skje men detaljene omkring helligdommens invetar ble åpenbart først av Paulus.

Så er det kjent historisk stoff at de første kristne og den kunnskap ble utryddet av henholdsvis Romerne og etter hvert DRKK. Den protestantiske reformasjon ble til på grunn av gjenoppdagelsen av disse fakta.. .

Gjenoppdagelsen av at himmelen hadde en helligdom (med de følger det har) som den jordiske var ett avbilde av ble oppdaget først i 1845 e. Kr..

For øvrig om du følger Jesu offerblod fra korset, vaskevannsfatet (dåpen) og inn i det hellige vil du se hva blodet der inne gjør og hva detaljer er der er inne i den troende. Det du der ser er hva Gud gjør inne i den troende, enten så kjenner du Ham eller så gjør du det ikke. Gud kan intet gjøre om du ikke vet hva Han gjør, Hans plan er toveiskommunikasjon og forsoningen kan kun skje der inne. Verden kan kun forsones derifra og ut.

Og da har du bare enda fulgt blodet inn i det hellige, enda ett rom er igjen og der inne foregår oppfyllelsen av de siste høytidssabbater. De andre høytidsabbater så som påske, pinse etc. foregår i det hellige og utenfor det hellige hvor man også der kan se korset.

gana, husk at nå får du mere enn melk, du får fast føde og det skal luktes på, smakes på, tygges før det svelges, deretter kan det fordøyes.

Må vår Skaper velsigne oss med Sin kunnskap om Sin kjærlighet og rettferd!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 7-9-2015 kl 15:43



Alex Jones har mange krasse innlegg om nwo og politiske makter.
I dag kom han med et meget kraftfullt angrep på pavemakta.

Han mente fruktene av pavens makt var som det som kom ut av baken på et
esel. Her var ingenting lagt i mellom.

ALEX JONES

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2015 kl 18:00


Sitat: skrevet av Viking  

Alex Jones har mange krasse innlegg om nwo og politiske makter.
I dag kom han med et meget kraftfullt angrep på pavemakta.

Han mente fruktene av pavens makt var som det som kom ut av baken på et
esel. Her var ingenting lagt i mellom.

ALEX JONES


Ja akkurat som jødene mente Jesus Kristus ikke kunne tilgi synder, mener Alex Jones Paven ikke kan tilgi synder, at Gud Faderen alene har makt til å tilgi synder.

Og akkurat som jødene mente Jesus Kristus hadde en ond ånd (var en djevel), mener Alex Jones Paven er det.

Den hellige ånd, makten bak Jesus Kristus og Paven er sterkere enn jødene og Alex Jones, Viking.

PS: Også ved dette tilfelle poengterer Jesus Kristus at Guds rike har kommet.

Matt 12:28 " Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere."

Det er med andre ord et uendelig antal skriftsteder som forteller at Guds rike har kommet, at Guds makt er virksom i verden fra og med år 30 e.Kr

[Redigert den 7-9-2015 kl 18:12 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 7-9-2015 kl 18:59


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Alex Jones har mange krasse innlegg om nwo og politiske makter.
I dag kom han med et meget kraftfullt angrep på pavemakta.

Han mente fruktene av pavens makt var som det som kom ut av baken på et
esel. Her var ingenting lagt i mellom.

ALEX JONES


Ja akkurat som jødene mente Jesus Kristus ikke kunne tilgi synder, mener Alex Jones Paven ikke kan tilgi synder, at Gud Faderen alene har makt til å tilgi synder.

Og akkurat som jødene mente Jesus Kristus hadde en ond ånd (var en djevel), mener Alex Jones Paven er det.

Den hellige ånd, makten bak Jesus Kristus og Paven er sterkere enn jødene og Alex Jones, Viking.

PS: Også ved dette tilfelle poengterer Jesus Kristus at Guds rike har kommet.

Matt 12:28 " Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere."

Det er med andre ord et uendelig antal skriftsteder som forteller at Guds rike har kommet, at Guds makt er virksom i verden fra og med år 30 e.Kr

[Redigert den 7-9-2015 kl 18:12 av Jerusalem]


Hvilke forskjeller (for det må være store forskjeller) er det på
pavelig himmelrike på jord og et helvete på jord?

Gi meg noen klare punkter på hva dette innebærer i det dagelige
liv her på jord. Ikke sett opp noen bibelsitater, bare gi
meg fakta fra virkeligheten.

:question:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2015 kl 19:08


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Alex Jones har mange krasse innlegg om nwo og politiske makter.
I dag kom han med et meget kraftfullt angrep på pavemakta.

Han mente fruktene av pavens makt var som det som kom ut av baken på et
esel. Her var ingenting lagt i mellom.

ALEX JONES


Ja akkurat som jødene mente Jesus Kristus ikke kunne tilgi synder, mener Alex Jones Paven ikke kan tilgi synder, at Gud Faderen alene har makt til å tilgi synder.

Og akkurat som jødene mente Jesus Kristus hadde en ond ånd (var en djevel), mener Alex Jones Paven er det.

Den hellige ånd, makten bak Jesus Kristus og Paven er sterkere enn jødene og Alex Jones, Viking.

PS: Også ved dette tilfelle poengterer Jesus Kristus at Guds rike har kommet.

Matt 12:28 " Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere."

Det er med andre ord et uendelig antal skriftsteder som forteller at Guds rike har kommet, at Guds makt er virksom i verden fra og med år 30 e.Kr

[Redigert den 7-9-2015 kl 18:12 av Jerusalem]


Hvilke forskjeller (for det må være store forskjeller) er det på
pavelig himmelrike på jord og et helvete på jord?

Gi meg noen klare punkter på hva dette innebærer i det dagelige
liv her på jord. Ikke sett opp noen bibelsitater, bare gi
meg fakta fra virkeligheten.

:question:

Utenfor himmelriket i helvete er de skyldige, Viking

[Redigert den 7-9-2015 kl 20:59 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 7-9-2015 kl 21:37


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av Viking  

Alex Jones har mange krasse innlegg om nwo og politiske makter.
I dag kom han med et meget kraftfullt angrep på pavemakta.

Han mente fruktene av pavens makt var som det som kom ut av baken på et
esel. Her var ingenting lagt i mellom.

ALEX JONES


Ja akkurat som jødene mente Jesus Kristus ikke kunne tilgi synder, mener Alex Jones Paven ikke kan tilgi synder, at Gud Faderen alene har makt til å tilgi synder.

Og akkurat som jødene mente Jesus Kristus hadde en ond ånd (var en djevel), mener Alex Jones Paven er det.

Den hellige ånd, makten bak Jesus Kristus og Paven er sterkere enn jødene og Alex Jones, Viking.

PS: Også ved dette tilfelle poengterer Jesus Kristus at Guds rike har kommet.

Matt 12:28 " Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere."

Det er med andre ord et uendelig antal skriftsteder som forteller at Guds rike har kommet, at Guds makt er virksom i verden fra og med år 30 e.Kr

[Redigert den 7-9-2015 kl 18:12 av Jerusalem]


Hvilke forskjeller (for det må være store forskjeller) er det på
pavelig himmelrike på jord og et helvete på jord?

Gi meg noen klare punkter på hva dette innebærer i det dagelige
liv her på jord. Ikke sett opp noen bibelsitater, bare gi
meg fakta fra virkeligheten.

:question:

Utenfor himmelriket i helvete er de skyldige, Viking

[Redigert den 7-9-2015 kl 20:59 av Jerusalem]


Jeg regner med at du har et legeme og at du ikke er udødelig.
Hvorfor har ikke himmelriket ditt evig liv og fred?

Når døden har makt inn i ditt himmelrike, så er det ikke Guds himmelrike
du har del av.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2015 kl 08:38


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Ja akkurat som jødene mente Jesus Kristus ikke kunne tilgi synder, mener Alex Jones Paven ikke kan tilgi synder, at Gud Faderen alene har makt til å tilgi synder.

Og akkurat som jødene mente Jesus Kristus hadde en ond ånd (var en djevel), mener Alex Jones Paven er det.

Den hellige ånd, makten bak Jesus Kristus og Paven er sterkere enn jødene og Alex Jones, Viking.

PS: Også ved dette tilfelle poengterer Jesus Kristus at Guds rike har kommet.

Matt 12:28 " Men er det ved Guds Ånd jeg driver ut de onde åndene, da har jo Guds rike nådd fram til dere."

Det er med andre ord et uendelig antal skriftsteder som forteller at Guds rike har kommet, at Guds makt er virksom i verden fra og med år 30 e.Kr

[Redigert den 7-9-2015 kl 18:12 av Jerusalem]


Hvilke forskjeller (for det må være store forskjeller) er det på
pavelig himmelrike på jord og et helvete på jord?

Gi meg noen klare punkter på hva dette innebærer i det dagelige
liv her på jord. Ikke sett opp noen bibelsitater, bare gi
meg fakta fra virkeligheten.

:question:


Viking, når man leser svaret Jerusalem gir så aner jeg nye forfølgelser fra DRKK snart.., dessverre.
Jerusalem, at Guds rike har kommet er sikkert men det er inne i enhver som tror, uavhengig av presteskapet i DRKK. Faktisk hindrer DRKK frelsen ut til folket så folket blir fra trelldom. At Ånden har kommet har ingen ting med at vi kan tilgi synder for hverandre som IKKE er gjort personlig av nevnte tilgivere. Det du sier er at paven kan tilgi Brevik for sine synder uavhengig av ofrenes og deretter Guds eventuelle tilgivelser.
AT Jesus tilga synder er fordi Han er Gud men der sant menneske i kjød. Det var Guds Ånd i Ham (Gud), i kjød som tilga synd.

Når vi leser Guds ord ser vi premisser for hvem som har Guds Ånd og ikke har Guds Ånd men er antikristelige løgnere. Guds ord sier rett ut at presteskapet i DRKK er antikristelige løgnere for de holder ikke Guds bud men har trampet sannhetene ned i jorden og laget sin egen versjon av Guds bud.

Når du nå etter hvert oppdager disse fakta og ser budene som er endret bli tvangsinnført her i denne verden, det slik at alle som holder Sabbaten blir sett på som ekstreme religiøse og farlige vil jeg be deg tørke svetten bort fra din panne og gjøre som Saulus, bli som en Paulus.

Må vår Skaper velsigne oss med forstand og visdom alle sammen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 8-9-2015 kl 09:04



Guds stedfortreder og "eier" av himmelrike på jord. Det bør selv
jerusalem forstå er feil.

For håpe han får øyene opp, før han påfører seg selv unødig skade.

Paven har dessverre kommet i den situasjon at han har fått for mye
makt. Makt nok til både å endre lov og tid.

Hvis det blir "lov" så blir det straffbart å bryte loven. Hvem skal påse
at loven blir overholdt? Tror Norge dessverre blir katolsk bare med
et pennestrøk.

I Norge har vi masse gamle kirker som staten ikke ønsker å bidra med
lenger. drkk kommer sikkert til å få kirkene hvis de holder de vedlike.

Da har de straks makt til å overvåke og forfølge "lovbrytere".

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2015 kl 15:31


Sitat: skrevet av LeifG  

Viking, når man leser svaret Jerusalem gir så aner jeg nye forfølgelser fra DRKK snart.., dessverre.
Jerusalem, at Guds rike har kommet er sikkert men det er inne i enhver som tror, uavhengig av presteskapet i DRKK. Faktisk hindrer DRKK frelsen ut til folket så folket blir fra trelldom. At Ånden har kommet har ingen ting med at vi kan tilgi synder for hverandre som IKKE er gjort personlig av nevnte tilgivere. Det du sier er at paven kan tilgi Brevik for sine synder uavhengig av ofrenes og deretter Guds eventuelle tilgivelser.
AT Jesus tilga synder er fordi Han er Gud men der sant menneske i kjød. Det var Guds Ånd i Ham (Gud), i kjød som tilga synd.....

Se der, Viking ! Leif har omsider skjønt hva Jesus Kristus sa for to tusen år siden, at Guds rike har kommet !

PS: Presteskapet har Guds Ånd og kan derfor som Jesus Kristus tilgi og fastholde synder.

Joh 20:22 "Så åndet han på dem og sa: «Ta imot Den hellige ånd. Dersom dere tilgir noen syndene deres, da er de tilgitt. Dersom dere fastholder syndene for noen, er de fastholdt.»"

NB: Du slipper ikke inn i himmelriket med synd.

Matt 23:13 "Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn."

[Redigert den 8-9-2015 kl 17:09 av Jerusalem]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-9-2015 kl 18:03


Hva sier Johannes, jo at dersom noen tilgir syndene deres så er de tilgitt. Han sier ikke at du kan bare skrifte i skriftestolen med en vilkårlig prest for å få tilgitt synder!

Jeg minner om det ansvar den troende har:

Mark 9,42 Og den som forfører én av disse små som tror på mig, for ham var det bedre om det var hengt en kvernsten om hans hals, og han var kastet i havet.

Jeg minner også om at det er enda ikke for sent for paven og pavedømmet å omvende seg fra sin onde og vederstyggelige ferd!


Når du så sier at man ikke slipper inn i himmelriket med synd så er det riktig og synd er lovbrudd. Ingen i DRKK kommer derfor inn i himmelriket, det har pavene og pavedømmet sørget for i samråd med satan selv.

Det Jesus vår Herre og Gud har gjort er å komme ned til oss i kjød og i kjød som meg og deg latt seg utsette for reelle fristelser likt vi er. I kjød som meg og deg lot Han seg friste men lot ikke fristelse unnfange i sitt kjød, som vi blir men vi har i dette kjød flat for fristelsene. I Kjød gjorde Han Sin Fars vilje og ikke Sin vilje i kjød eller som Gud. Han overga seg til Sin Fars vilje i kjød som vi er og med det viser Jesus at vi kan vinne over kjød i tro på Ham og Hans kraft der oppe. Gud skriver Sine bud i hjertene til de som tror Ham mens Satan skriver om Guds bud på papir til sine slaver på denne jord. De som har Guds bud i sine hjerter er Guds barn og de har Hans rike i seg!

Pavedømmet og kirkens grunnleggende lære stenger denne tro ute for menneskene og holder menneskeheten i trelldom. I trelldom under en pave som kaller seg i stedet for Kristus, og i det avhenger mennesker lykke av enhver prest under pavens nåde! Det er helvete på jord det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2015 kl 05:00


Sitat: skrevet av LeifG  

Ingen i DRKK kommer derfor inn i himmelriket

En ganske utrolig påstand.

Om så skulle være at en kirke er villfaren så kan det vel likevel være sanne troende der.

Jesus og disiplene vanket titt og ofte både i tempel og synagoger.

Tror nok det er mer fornuftig å se på den sanne universelle kirke som et folk fra alle kirkesamfunn.

Ja også utenfor kirkene er det nok mange sanne troende.

Guds rike er noe annet og noe større enn det som kan remmes inne eller rammes ute ved organisering.



[Redigert den 9-9-2015 kl 07:48 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2015 kl 08:19


Ja, det er sanne troende der men de vil komme ut, ingen som elsker DRKKs vei vil entre Himmelriket. Man blir kalt ut av Babylon før nådedørens stenges, altså før Jesus kommer og da før skålene faller. Når skålene faller og man ikke har kommet ut av Babylon er det for de sent.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2015 kl 08:58


Da tror jeg dette kallet ut også må gjelde den norsk kirke, er vel ikke så mye bedre der for tiden enn i det katolske.

Er jo bra da at vi har den usynlige allmenne kirke.

Får håpe det går bra for adventistene også :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-9-2015 kl 12:45


Sitat: skrevet av gana  
Da tror jeg dette kallet ut også må gjelde den norsk kirke, er vel ikke så mye bedre der for tiden enn i det katolske.

Er jo bra da at vi har den usynlige allmenne kirke.

Får håpe det går bra for adventistene også :)


Den norske kirke og frimenighetene er alle underlagt DRKK, Moderkirken fordi de holder hennes bud og ikke Guds bud. Med andre ord har de paven som sin Far.

Guds Menighet/ folk holder Hans bud og de er ikke usynlige men mange vil ikke se det/ de.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-9-2015 kl 02:18


Sitat: skrevet av LeifG  

Guds Menighet/ folk holder Hans bud

Ja det stemmer, men de holder dem ikke bokstavelig, de holder dem ved tro, en tro som er lik alle dager.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 20:42


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Guds Menighet/ folk holder Hans bud

Ja det stemmer, men de holder dem ikke bokstavelig, de holder dem ved tro, en tro som er lik alle dager.


Du skjønner det at du bryter budene med fine ord?

Mark 7,7-9 men de dyrker mig forgjeves, idet de lærer lærdommer som er menneskebud. I forlater Guds bud og holder fast ved menneskers vedtekt. Og han sa til dem:

Det er riktig vakkert at I gjør Guds bud til intet for å holde eders vedtekt.


Jesaja fortalte også om de menigheter (kvinner) som spiste sitt eget brød (lære), kledde seg i sine egne klær (rettferdighet) og ville samtidig bære Guds navn så de kunne allikevel frelses.

Jes 4,1 Og syv kvinner skal på den dag ta fatt i én mann og si:
Vårt eget brød vil vi ete, og i våre egne klær vil vi klæ oss; la oss bare kalles med ditt navn, ta bort vår vanære!


Beklager med det er på løgnerens vei, morderen fra begynnelsen det også.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 21:03


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Guds Menighet/ folk holder Hans bud

Ja det stemmer, men de holder dem ikke bokstavelig, de holder dem ved tro, en tro som er lik alle dager.


Du skjønner det at du bryter budene med fine ord?

Jada, det er lenge siden jeg innså at det er noe vi gjør alle.

De med hvite kapper hvem var de?

Jo det var de som var seg bevist at de ikke var feilfrie i seg selv og som derfor satset alt Jesu frelsesverk, den tilregnede rettferdighet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 21:12


Ja, de blir tilregnet Kristi rettferdighet og om man blir tilregnet Hans rettferdighet så er det fordi man innser at man i seg selv ikke er bra nok og må frelses/ reddes fra synd. Man elsker rettferdighet mere enn seg selv og legger bånd på seg selv så Han kan forme oss til å vandre uten synd, altså uten å bryte loven. Hvordan? Jo, Han skriver loven i våre hjerter så vi gjør etter loven av og i vår nye natur. Ja, ikke bare i våre hjerter men i vårt sinn også, altså i våre tanker skriver Han loven så vi gjør etter loven i vår ferd.

Det er ikke slik at vi blir tilregnet Hans rettferdighet bare vi erkjenner at vi ikke er gode i oss selv, for så å fortsette å leve i synd, i trelldom mellom godt og vondt. Vi må erkjenne at vi trenger å frelses fra ondt for at Han kan frelse oss fra ondt, altså lovbrudd og det kan Han om vi vil gå med Ham. Men tror vi Ham ikke så tror vi på en løgn, en falsk frelse som ikke er en frelse fra synd men i synd.., og du vet det om du tenker etter.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 21:19


Paulus sier at han ofte merket an annen lov i sine lemmer, synden.

Det har nok mye med selvinnsikt dette.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 21:24


Det er ikke noe poeng gana, borte blir synden når Han kommer andre gang. Da blir vi gjort uforgjengelige men frelsen skjer nå.., fra synd ikke i synd.

Loven får vi nå men vi lever nå som ambassadører i en syndig verden vi var en del av før. Nå er vi gjester her og vi kjenner syndens natur på lemmene.

Ja, det har med selvinnsikt å gjøre men også kunnskap, ærlighet, ydmykhet og visdom deri.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 21:30


Sitat: skrevet av gana  
Paulus sier at han ofte merket an annen lov i sine lemmer, synden.

Det har nok mye med selvinnsikt dette.


Teksten du nevner finner vi i Romerne 7 hvor Paulus utlegger fortvilelsen i oss men avslutter kap 7 ved å etterspørre hvem som kan fri oss fra fortvilelsen Som også du ikke tror vi kan bli fridd fra.
I kap 8 får vi forklaringen og de som er i kjødet, her er altså da du kan ikke mens de som tror og er i Ånden kan.

Rom 7,23-25 men jeg ser en annen lov i mine lemmer, som strider mot loven i mitt sinn og tar mig til fange under syndens lov, den som er i mine lemmer.

Jeg elendige menneske! hvem skal fri mig fra dette dødens legeme?

Gud være takk ved Jesus Kristus, vår Herre!

– Så tjener da jeg Guds lov med mitt sinn, men syndens lov med mitt kjød.

Rom 8,2-5 for livets Ånds lov har i Kristus Jesus frigjort mig fra syndens og dødens lov. For det som var umulig for loven, idet den var maktesløs ved kjødet, det gjorde Gud, idet han sendte sin Sønn i syndig kjøds lignelse og for syndens skyld og fordømte synden i kjødet, forat lovens krav skulde bli opfylt i oss, vi som ikke vandrer efter kjødet, men efter Ånden.

For de som er efter kjødet, attrår det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, attrår det som hører Ånden til.

7 fordi kjødets attrå er fiendskap mot Gud – for det er ikke Guds lov lydig, kan heller ikke være det –



Med andre ord kan vi være Guds lov lydig men da må man altså tro Frelseren.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 22:04


Tror nok Paulus hadde Ånden også da han skrev kapitel 7, det var jo derfor han skrev det :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-9-2015 kl 22:23


?

Les og tenk grundig etter litt til.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2179
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-9-2015 kl 08:21


Vet ikke om jeg gidder å tenke så mye i dag LeifG, det er jo tross alt ikke en vanlig arbeidsdag heller.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-9-2015 kl 08:56


Du trenger ikke å tenke så mye her, Paulus sier jo/ forklarer det rett ut.

For de som er efter kjødet, attrår det som hører kjødet til, men de som er efter Ånden, attrår det som hører Ånden til.

7 fordi kjødets attrå er fiendskap mot Gud – for det er ikke Guds lov lydig, kan heller ikke være det –





Jak 1,22-26 Men vær ordets gjørere, og ikke bare dets hørere, idet I dårer eder selv.
For dersom en er ordets hører og ikke dets gjører, da ligner han en mann som ser på sitt naturlige åsyn i et speil: han så på sig selv og gikk bort, og glemte straks hvordan han så ut.
Men den som skuer inn i frihetens fullkomne lov og holder ved med det, så han ikke blir en glemsom hører, men gjerningens gjører, han skal være salig i sin gjerning.

Dersom en mener at han er en gudsdyrker, og ikke holder sin tunge i tømme, men dårer sitt eget hjerte, hans gudsdyrkelse er forgjeves.



Forherd ikke ditt hjerte gana og glem det ikke.

[Redigert den 12-9-2015 kl 08:57 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2  

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen