Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  ..  10    12
Forfatter: Tittel: Bibelens Israel, dagens Israel og Jakobs etterkommere
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-4-2016 kl 03:51


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
God påske Viking :)

Her er litt info om hvordan det skal gjøres:

http://www.dagen.no/Nyheter/ISRAEL-PODCAST/Klart-for-de-usyr...


Takk det samme Gana. "Gammel og ny påske", hånd i hånd. Jeg må stadig "beundre" timingen til Gud. Lammet til påskehøytiden ble slaktet
samtidig som Kristus døde på korset.

Rart at de lærde overser den rette påsken.

.

Etter at Kristus døde på korset så er ikke tidspunktet lenger så viktig.

Kristi død og oppstandelse sprenger på en måte grensene.

Den rette oppmerksomhet blir nå 24/7 - i ånd og sannhet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-5-2016 kl 03:02
Bibelens Israel, den kristne menighet, der har vi åndskamp


Dette forumet ble vel i sin tid opprettet for å sette søkelyset på løgnkarismatiske strømninger. Den kampen tror jeg med fordel kan fortsette, men det foregår nå en annen kamp som heller ikke er liten. Og en viss likhet er det også, løgnen føres inn via ledere og får enorme konsekvenser. Og som du kan se av artikkelen så er det muligens også en annen likhet; en annen Jesus.

Artikkel hentet fra avisen Dagen:

Sitat:

Bruden og Brudgommen – har vi samme Kristus i Den norske kirke?


Når jeg leser uttalelser fra kirkemøtet og tenker over siste årenes homofilidebatt, stiller jeg meg selv et spørsmålHar vi samme Kristus?

Kristus har mange betegnelser i Ordet. Et av de største mysterier er at Han omtaler seg selv i GT og NT som Ektemann, Brudgom og menighetens mann. Guds folk kaller Han sin kone og Lammets hustru.

Mange menigheter i den verdensvide protestantiske kirke har i nyere tid erfart et paradigmeskifte på dette området. Ikke minst ungdomsgenerasjonen. Et paradigme er et urmønster, et opphavlig forbilde. Et annet ord er arketype, det vil si, den første type. Kristus som Brudgom og menigheten som brud er et slikt paradigme, en arketype for våre ekteskap.

I Dnk er dette åndelige ekteskapsspråk like fremmed som tungetale. Under siste kirkemøte ble det endog reagert på et dokument fra Kirkenes Verdensråd (!) som viser til Paulus’ vakre ord om bruden og Brudgommen!

Men er ikke dette bare bilder? Naturligvis ikke. Hva skulle Kristus som Brudgom/Ektemann, og menigheten som Herrens kone/Lammets hustru være bilde på? Teologer kaller dette bilder i håp om å nøytralisere en besværlig, men vakker sannhet. Kristus som Ektemann og menigheten som Hans hustru, er ikke noe annet enn det som faktisk sies.

Ikke bilder, men en åndelig-faktisk virkelighet. Ordene beskriver den høyeste åndelige relasjon mellom Gud og oss.

Den rent jordiske mann-kvinnerelasjonen i menighet og ekteskap er imidlertid bilder. De er representasjoner av Kristus og Hans ektefelle, kirken. Ikke omvendt. I Guds bilde skapte Han det, til mann og kvinne skapte han dem. En avbildning er nødvendigvis en kopi av originalen. Dersom våre ekteskap er bilder på det evige ekteskap mellom Kristus og oss, gjelder dette også for et homoekteskap.

Et «ekteskap» mellom likekjønnede får store konsekvenser for synet på Kristus og menigheten. Anerkjenner vi slike «ekteskap», får vi et nytt syn på Kristus. Hvis et lesbeekteskap er en rett avbildning av det guddommelige ekteskap, må vi forstå Kristus som en feminisert Kristus, eksempelvis «Krista». Menigheten står da i et åndelig-lesbisk forhold til Kristus. Han er blitt Brud eller Moder. På den annen side vil et homoekteskap avbilde en menighet som ikke lenger er brud, men «brudgom». Kristus lever da forenet med en «mannlig ektefelle». I begge tilfeller har Kristus blitt en Homokristus, den samme som oss.

Dessverre er det mange kristne som ikke forstår den åndelige symbolkraften ved samlivsmessige eksperimenter. Kjønnspolariseringen blir borte, synet på mann-kvinne i ekteskap og menighet endres og tjenestedelingen blir uaktuell. En ny Kristus framstår, skapt i vårt bilde. Denne nye Kristus er en variant av den gamle gnostiske vranglære. En forvrengning av Gudsbildet.

At Kristus er Brudgom, og menigheten er Hans brud, er en åpenbart sannhet, ikke noe vi kunne funnet ut av oss selv. Den klassiske mangetusenårige forkynnelsen om dette er svært ubehagelig om dagen. Den truer og angriper homoekteskap, homoteologi, feministisk teologi og den homofiserte del av Dnk på det kraftigste.

Derfor bort med den! Korsfest Ham! Men Bibelen kan ikke skrives om, Kristus er og blir den samme. De som vil delta i det nye evige riket, må pent finne seg i å kalles Lammets hustru og møte Brudgommen, den evige Ektefelle. Mange vil stå utenfor og høre: Jeg kjenner dere ikke. Andre møter Ham med glede.

Så langt jeg ser, har store deler av Dnk åpnet seg for en annen Kristus. Og havnet i samme forfall som korintermenigheten, en menighet som engang var forlovet med én mann. Som var en ren jomfru for Kristus, men vendte seg bort til en annen Kristus. (2.Kor 11,1ff) Kirken er nå formelt skilt fra staten. Det er ikke så ille.

Dramatisk er det at store deler av Kirken har underskrevet separasjonspapirene mellom seg og Bibelens Kristus. Han som er «den Andre» – den store Hetero. Den har i stedet funnet sin Homokristus, som er lik kirken selv, med samme kjærlighet den selv har.

Samtidig må jeg understreke: Mange strever og sliter med saken, med synet og seg selv, og ønsker å tro og leve etter hele Guds Ord. Disse må møtes med en annen tilnærming. Herren ser i nåde til de som kjemper og strever.

Men ve dem som forfører én av disse små som tror på meg, sier Han. Teologer, kristenledere og andre som bevisst veileder – og villeder – med sitt nye Kristus- og homosyn, som freidig sier «de er uenige med Paulus» – hva har vi å samarbeide om?


http://www.dagen.no/dagensdebatt/kristenliv/kronikk/Bruden-o...


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 10-11-2016 kl 14:06



Gratulerer med valget Donald Trump. Håper du blir til velsignelse for folket.

Malcolm Maclaud, som er morfar til Donald er 13 menning til Elizabeth ll og i slekt med det norske kongehus, er alle av Judah hus. Ingen av dem
er perfekte, men allikevel velsignet av Gud som lovet at septeret skulle
være hos Judah til Kristus kom tilbake.

Godt at vi slapp å få Clintons inn i det hvite hus igjen, flott å bli kvitt
Obama også. Hva som skjer fremover vil tiden vise.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2016 kl 09:33


Tror de valgte rett jeg, han er en forretningsmann som forhåpentligvis ikke er korruptert av den politiske elite. Han er hensynsløs imot svada og vil ha effektivt meningsfulle resultater.
Så hvorfor er han så sleivete? Vel, det kan ha noe med at han ikke har respekt for svada og korrupte meninger, tanker og følelser i seriøse sammensetninger.

Det som er skummelt er at han kan la seg kjøpe av noen med skumle hensikter og .., dette skal jo gjenta seg.

Dan 3,3-6 Da kom satrapene, stattholderne og landshøvdingene, overdommerne, skattmesterne, de lovkyndige, dommerne og alle landskapenes embedsmenn sammen til innvielsen av det billede kong Nebukadnesar hadde stilt op, og de trådte frem foran det billede Nebukadnesar hadde stilt op.

Og herolden ropte med høi røst: Det være eder sagt, I folk, ætter og tungemål:
Så snart I hører lyden av horn, fløite, citar, harpe, lutt og sekkepipe og alle andre slags strengelek, skal I falle ned og tilbede det gullbillede kong Nebukadnesar har stilt op. Og den som ikke faller ned og tilbeder, skal i samme stund kastes i den brennende ildovn.

Åp 13,15 Og det fikk makt til å gi dyrets billede livsånde, så at dyrets billede endog kunde tale, og gjøre så at alle de som ikke vilde tilbede dyrets billede, skulde drepes.



Men han får med seg muligens Ben Carson som helseminister eller utdanningsminister, han vil om mulig komme til for å advare Trump hva som er i ferd med å skje.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-11-2016 kl 13:29


Sitat: skrevet av LeifG  
Tror de valgte rett jeg, han er en forretningsmann som forhåpentligvis ikke er korruptert av den politiske elite. Han er hensynsløs imot svada og vil ha effektivt meningsfulle resultater.
Så hvorfor er han så sleivete? Vel, det kan ha noe med at han ikke har respekt for svada og korrupte meninger, tanker og følelser i seriøse sammensetninger.

Det som er skummelt er at han kan la seg kjøpe av noen med skumle hensikter og .., dette skal jo gjenta seg.

Dan 3,3-6 Da kom satrapene, stattholderne og landshøvdingene, overdommerne, skattmesterne, de lovkyndige, dommerne og alle landskapenes embedsmenn sammen til innvielsen av det billede kong Nebukadnesar hadde stilt op, og de trådte frem foran det billede Nebukadnesar hadde stilt op.

Og herolden ropte med høi røst: Det være eder sagt, I folk, ætter og tungemål:
Så snart I hører lyden av horn, fløite, citar, harpe, lutt og sekkepipe og alle andre slags strengelek, skal I falle ned og tilbede det gullbillede kong Nebukadnesar har stilt op. Og den som ikke faller ned og tilbeder, skal i samme stund kastes i den brennende ildovn.

Åp 13,15 Og det fikk makt til å gi dyrets billede livsånde, så at dyrets billede endog kunde tale, og gjøre så at alle de som ikke vilde tilbede dyrets billede, skulde drepes.



Men han får med seg muligens Ben Carson som helseminister eller utdanningsminister, han vil om mulig komme til for å advare Trump hva som er i ferd med å skje.


Må innrømme at jeg er sleivete i kjeften jeg med, særlig når jeg blir
konfrontert med meninger og folk som slettes ikke vil ens beste.

Tror vi kan kjenne Trump ved å se på oss selv. Garderobe prek er barnslig, men hvis jeg tenker etter har det nok forekommet at jeg har
sagt mangt og meget som jeg helst ikke viil høre igjen.

Valget sto mellom 2 og jeg er ikke i tvil om at Trump er eneste valget.
Nå i ettertid vil ondskapen komme til overflaten når det gjelder Clinton's. Håper Trump har kraft nok til å gi likhet for loven i så måte.

Min favoritt er Trey Gowdy som her holder en tale for studenter, måtte han bli en viktig brikke for Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=N0dCTvX0wzs

Han har ledet Bengazi høringen og Email høringen. Han er ikke skyggeredd.

https://www.youtube.com/watch?v=MxpJvrclIfM

Mange gode klipp :)


[Redigert den 11-11-2016 kl 13:34 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2016 kl 22:14


Ja men Trump slaktet Trey Gowdy for den høringen og mente at når Marco Rubio valgte å arbeide sammen med han så ville Rubio tape og Gowdy ende sin karriere.. .
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-11-2016 kl 22:14


http://www.dailymail.co.uk/news/article-3376782/Donald-Trump...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-11-2016 kl 13:06



Skal bli spennende å se hva som nå skjer. Det er så mange onde
og sterke krefter som er i sving.

Alt står og faller på Trump, om han er sterk nok til å gjennomføre
rettferdighet for folket eller ikke. De (rep.) har jo beste utgangspunkt
nå som de har flertal og kan kontrollere dem..

Comey og FBI etterforsker fortsatt Clinton's, utfallet her vil være
avgjørende. "Drain the swamp" blir en prøve på deres troverdighet.
Shadow goverment og NWO er skarpe motstandere. Han må klare
å identifisere dem og styre klar fallgruvene deres. Han må ha tro og en inngående kjennskap til bibelens profetier for å klare den jobbben.

Er han sterk nok til å selge det han eier og gi det til sitt trengende folk?

Lurer på hva verden ville si da?



[Redigert den 12-11-2016 kl 13:07 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-11-2016 kl 13:13


Sitat: skrevet av Viking  
Han må ha tro og en inngående kjennskap til bibelens profetier for å klare den jobbben.


Det har han ikke.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-11-2016 kl 13:25


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Viking  
Han må ha tro og en inngående kjennskap til bibelens profetier for å klare den jobbben.


Det har han ikke.


Nei, det har han ikke. Spørs bare om han vil høre på de som har det.
Slik verden er nå så er ikke jeg optimistisk. Men et forsøk er vel verdt.
JFK advarte mot de krefter han vil kjempe mot eller med.
Er han mot vil han trolig ende opp som JFK i værste fall.

Ha fortsatt en velsignet sabbat Leif :)

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-11-2016 kl 14:42


Ja, det sies jo at Kennedy vendte seg imot og ble derfor "avlivet".. .
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 11-3-2017 kl 20:33



Ja, nå ruller hodene. Det blir mange arbeidsledige byråkrater fra demokratene nå :)

Får håpe de klarer å få satt inn både Clintons og Omama i buret.
Drain the swamp.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 12-3-2017 kl 21:27



Det går nok ikke mange ukene før arbeidet med det 3. tempel er i gang.
Veith sin video "trump kortet" var interessant i så måte.

Spennende tider vi lever i.

https://www.youtube.com/watch?v=GGbWghCmjPg


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  ..  10    12

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen