Sider:
1
..
22
23
24 |
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av Viking |
Så på dagsrevyen i kveld. Du verden så "flott", paven har
deligert myndighet til å tilgi abort syndere ned til prestenivå.
Drkk er ikke snau.
|
Hvorfor skulle ikke presteskapet kunne tilgi mord ? Hvis morderen viser oppriktig anger ? Hvordan skulle ellers mordere kunne komme inn i himmelriket
?
|
|
Viking
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
Humør: Prikkbelastning: * * * * *
|
|
Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking |
Drkk er ikke snau.
|
Hvorfor skulle ikke presteskapet kunne tilgi mord ? Hvis morderen viser oppriktig anger ? Hvordan skulle ellers mordere kunne komme inn i himmelriket
? |
Det finnes ikke en prest eller pave som kan tilgi synd, derfor.
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av Viking | Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking |
Drkk er ikke snau.
|
? |
|
Jo, den fullmakten har de. Jesus Kristus fikk makten av Gud Faderen, gav den videre til Apostlene, som igjen gav den til presteskapet i den
Apostoliske kirken. Guds rike på jorden er et faktum, det ble grunnlagt av Jesus Kristus Guds sønn og Messias (Israels konge) i det første århundre.
[Redigert den 1-9-2015 kl 21:15 av Jerusalem]
|
|
Viking
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking | Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking |
Drkk er ikke snau.
|
? |
|
Jo, den fullmakten har de. Jesus Kristus fikk makten av Gud Faderen, gav den videre til Apostlene, som igjen gav den til presteskapet i den
Apostoliske kirken. Guds rike på jorden er et faktum, det ble grunnlagt av Jesus Kristus Guds sønn og Messias (Israels konge) i det første århundre.
[Redigert den 1-9-2015 kl 21:15 av Jerusalem] |
Ingenting som tyder på at du har rett i det. Jeg vil heller si at et
er et helvete på jord. Hvordan kan en kirke som har drept millioner
av uskyldige mennesker være noe himmelrik. Har du mistet gangsynet?
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av Viking |
|
Jo, når folk i kirken blir født på ny og blir uskyldige som barn igjen, er de i himmelriket.
|
|
LeifG
Storposter
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av Viking | Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking | Sitat: skrevet av Jerusalem | Sitat: skrevet av Viking |
Drkk er ikke snau.
|
? |
|
[Redigert den 1-9-2015 kl 21:15 av Jerusalem] |
|
1 Joh 2,19 De er gått ut fra oss, men de var ikke av oss: for hadde de vært av oss, så var de blitt hos oss; men det skulde bli åpenbart at ikke alle
er av oss.
Noe mere er det vel ikke å si Viking?
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av LeifG |
1 Joh 2,19 De er gått ut fra oss, men de var ikke av oss: for hadde de vært av oss, så var de blitt hos oss; men det skulde bli åpenbart at ikke alle
er av oss.
Noe mere er det vel ikke å si Viking? |
Dere to kunne begynne med å gå inn først.
Matt 23:13 "Dere stenger himmelriket for menneskene. Selv går dere ikke inn, og dem som vil gå inn, slipper dere ikke inn."
|
|
Viking
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Ian Paisley taler paven midt i mot. Det ikke mange stadsledere som gav paven i glatte lag. Beundrer han for motet han hadde.
Ian Paisley denounces the Pope
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Beundrer du da også Josef Kaifas øvstepresten i Jerusalem ?
|
|
Viking
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sier du Ian Paisley er en morder
.
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Nei, han er død
[Redigert den 4-9-2015 kl 11:56 av Jerusalem]
|
|
Viking
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Ja det er han, men du likestiller han med en morder?
|
|
LeifG
Storposter
Brukeren er frakoblet
|
|
Jer 7,23-24 men dette var det bud jeg gav dem:
Hør på min røst!
Så vil jeg være eders Gud, og I skal være mitt folk, og I skal vandre på alle de veier jeg byder eder, så det må gå eder vel.
Men de hørte ikke og bøide ikke sitt øre til mig, de fulgte sine egne tanker, sitt onde, hårde hjerte, og de vendte ryggen, ikke ansiktet til mig.
For at Gud skal kunne være vår Gud må vi høre Hans røst og ikke andres røster. Da kan vi være Hans og da vil vi gå på den veiene Han legger frem for
oss.
Dessverre er det mange som sier de hører på Ham men vandrer ikke på de veiene Han viser.
De følger sine egne tanker, nekter å høre og/ eller lese det som står.., ja merkelig hvordan vi folk egentlig er.
Jeremia snakker også her over hvordan man avviste Jesus på Sinai men allikevel brukte Hans navn, bakte kaker, røkoffer og drikkeoffer ba til
himmeldronningen og fornektet Gud. Det er egentlig lett å se hvem som følger samme avgud i dag.
|
|
Jerusalem
Veteran
Brukeren er frakoblet
|
|
Sitat: skrevet av LeifG |
Jer 7,23-24 men dette var det bud jeg gav dem:
Hør på min røst!
Så vil jeg være eders Gud, og I skal være mitt folk, og I skal vandre på alle de veier jeg byder eder, så det må gå eder vel.
Men de hørte ikke og bøide ikke sitt øre til mig, de fulgte sine egne tanker, sitt onde, hårde hjerte, og de vendte ryggen, ikke ansiktet til mig.
For at Gud skal kunne være vår Gud må vi høre Hans røst og ikke andres røster. Da kan vi være Hans og da vil vi gå på den veiene Han legger frem for
oss.
Dessverre er det mange som sier de hører på Ham men vandrer ikke på de veiene Han viser.
De følger sine egne tanker, nekter å høre og/ eller lese det som står.., ja merkelig hvordan vi folk egentlig er.
Jeremia snakker også her over hvordan man avviste Jesus på Sinai men allikevel brukte Hans navn, bakte kaker, røkoffer og drikkeoffer ba til
himmeldronningen og fornektet Gud. Det er egentlig lett å se hvem som følger samme avgud i dag. |
Problemet var at Israel folket ikke gjorde det og derfor ble den troløse horen profetene snakker om.
Jer 3,6 Herren sa til meg i kong Josjias dager: Har du sett hva den frafalne Israel har gjort? Hun gikk opp på hver høy haug og inn
under hvert frodig tre og drev hor der. Jeg tenkte: «Når hun har drevet på med alt dette en stund, vil hun vende tilbake til meg.» Men hun vendte ikke
tilbake.
Bible Verses about Israel as Harlot
Det var også derfor Bruden ble til av de som gikk ut av Israel folket og ble til det nye Israel.
[Redigert den 6-11-2022 av Jerusalem]
|
|
Sider:
1
..
22
23
24 |