Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  2    4
Forfatter: Tittel: Reformasjonen, 500 år.
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-7-2017 kl 17:25


Ja, det er tragisk men som skriften sier så om entreonde ikke holder Guds bud, eller fornekter de skal vi ikke lytte.

Med andre ord har ikke den Lutherevangeliske kirke noen sannhet i seg. De holder Satans/ antikrist kirkes bud.

Hvis vi ser på reformasjonen fra Luther av (den startet egentlig før) så er det en reformasjon flere 100 år etterpå, en stadig vekst fra løgn (DRKK) til Sannheten/ Gud men etterhvert ble de trygge og slo rot, ja sluttet å reformere seg stadig, med andre ord døde reformasjonen.
Det er flere grunner til det, blant annet ateister, humanister og prester som sluttet å tro på løgnen/ DRKK under opplysningstiden. De utviklet evolusjonslæren videre og man utviklet tekniske ting som utløste den industrielle revulosjon. Vi fikk også kommunismen pga evolusjonslæren og mennesker valgte Gud bort mere og mere. Det store frafallet har vært.
Nå idag vet ikke rpotesstanter hva protestantisme er for noe, det etter også 2 verdenskriger og ett protestantisk grunnlagt USA som ærer det de rømte i fra og aldri mere skulle komme inn under, DRKK.

Nå i høst samler DRKK sine barn, de som holder hennes bud, altså de falne protestantisk kirker inn under seg igjen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-7-2017 kl 22:06


Det er litt uforsiktig av meg å si at Luthersevangeliske ikke har noen sannhetn i seg men vi får se hva de gjør til høsten. Tar de DRKK i handa og spiser nattverd med de, så sliter de.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-7-2017 kl 03:22


Er vel verre med de som sliter uten å vite det :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-7-2017 kl 03:25


Godt nytt

Fra synd til nåde.

Hva betyr det?

Jo det betyr at vi kan frelses med all vår synd.

Ja vi har faktisk ingen annen mulighet,

synden er ikke noe som forlater oss før vi går over i evighet.

Ja, slik lyder Herrens ord.

Vend i tide.

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-7-2017 kl 09:15


gana, det er ingen tvil om at vi alle blir frelst ufortjent av nåde. Jeg vet det med meg selv, jeg måtte/ må ha hjelp men når jeg erkjente nederlaget, at jeg var fortapt og stod på randen av avgrunnen, knelte jeg og ba om nåde og hjelp.

Han ga meg ett tilbud, og jeg grep det. Jeg vendte om fra mine veier til Hans veier, jeg holdt Hans ti bud fordi Han sier det er veien og at der inne var det trygt.
Det som muliggjør dette tilbud fra Faderen er Kristi rettferdighet, åpenbart på korset igjennom Jesus da som Guds Lam og Hans blod/ liv.

Ved å studere Moses og den veien han ble vist av Jesus på Sinai viser hvilken vei Guds Lam gikk, der inn hvor vi skulle følge Ham. Jesus sier jo det selv at om vi ikke tror Moses så tror vi ikke på Ham.

Så om vi følger blodets (Jesus) vei inn i det billedlige hellige i GT så vil vi se Guds nåde, vi vil se frelsen fra synd, hvordan den virker på oss om vi søker Ham av hele vårt hjerte og sinn. David så Jesus igjennom loven i Paktens Ark, Han så kjærligheten og Sannheten i Guds bud. Han så evigheten, frelsen og herligheten der i.

Vi må huske på at synd er lovbrudd og at Han der oppe lover å gjøre det slik at vi vil og ønsker å holde Hans bud, mao ikke synde og det skjer før Hans andre komme. Det er lovnaden i pakten, og med det er ike det noe som er takket være os selv, det er Guds nåde som virker i oss som velger å tro Ham og Hans blod i oss.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-7-2017 kl 03:19
Nok et endetidstegn: kristen universalisme




En annen vranglære som brer om seg er kristen universalisme.


Universalisme er en religiøs, teologisk og filosofisk retning

https://no.wikipedia.org/wiki/Universalisme


Kristen universalisme er en lære om at alle blir frelst

https://no.wikipedia.org/wiki/Kristen_universalisme


Dette er en vranglære som har representanter innen mange kirkesamfunn og som jeg tror ofte går litt under radaren for de fleste. De gjør liksom ikke så mye av seg, de bare er der. Mest utbredt er det kanskje innen liberalteologien men fins utvilsomt også andre steder. De drive misjon og står på som alle andre men har likevel en underliggende lære om universell forsoning, at alle blir frelst til slutt. Altså intet helvete.

Med andre ord er dette også en vranglære som trives veldig godt innen den etablerte kristenhet, de opererer på en måte som parasitter på den kristne menighet. Hadde de gitt seg fullt og helt til kjenne så hadde de nok mange steder blitt tatt hånd om, i stedet nøyer de seg ofte med små drypp og et liv som ikke helt sannferdige.

Mener å se mer og mer av dette rundt meg, tror det er en voksende bevegelse. Og på en måte så uthules også med dette Guds menighet innenfra, som med så meget annet. Det som tydelig kommer inn utenfra er i grunnen lettere å forholde seg til, det som allerede er inne er det verre med.

Tror dette også er noe av den endetidens forførelse som Jesus og apostlene snakket om.

Mye av kristenheten smuldrer opp i endetiden, det sanne vil dog alltid bli stående.


[Redigert den 24-7-2017 kl 03:52 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2017 kl 21:35


gana, alle som ikke holder Guds bud i Guds navn er vranglære. Det er det samme som å si at om man bryter budene/ synder, så er det greit bare du sier i Jesu navn. Mao. så er det dobbeltmoralskt, bare synd men si Hans navn så er lovbruddene godkjent alikevell mens de som gjør samme lovbrudd i samme natur må dø.. .
Det fordi om man sier i Jesu nvan så er det ingen lov lenger, som sier at du synder. Mao en lovløs tro, en falskhet som gjør Gud til intet i ens liv, en har djevelen i sitt hjertes indre mens man tror det er Gud som er der.

Så når man er i denne falske tro så sier man at de som ikke vil være så falske i sitt indre liv fortjener å dø og de som sier de vil av hele sitt hjerte og sinn holde loven også fortjener å dø fordi de er loven lydig av egen kraft. Det selv om Gud sier det er Hans ære at de holder Hans bud.

Bare tenk litt på det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2017 kl 03:11


Heisan

Jeg tenker så det knaker..

Det er ingen her som sier at det er GREIT å synde.

Det som imidlertid ER greit er å innrømme at vi GJØR det.

Ja jeg kan vanskelig se for meg et fungerende gudsforhold UTEN innrømmelse av synd.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2017 kl 09:28


Husk at synd er lovbrudd og de seks siste bud i loven handler om ens forhold til ens neste, de fire første viser om man har Gud som sin personlige og elskede Gud eller ikke.
Det er også i frelsen Han som gjør det i oss ved å skrive loven i våre hjerter (følelser), slik at vi vil elske å holde loven, ikke i bokstaven men i hjerte og sinn. Altså i våre følelser og tanker, skjer det vil vi automatisk gjøre loven i praksis fordi våre følelser og tanker har da endret seg fra fallen syndig natur til Guddommelig natur.
Hvis vi sier i vår tro at det er umulig så er det umulig for Gud kan da intet gjøre, Han kan førsøke å skrive loven i hjerte og sinn men vi i kjød fornekter denne praktiske mulige handling i fra Guds vesens kraft og undere.

Vi må åpne våre hjerter og sinn (tanker) så Han kan gripe inn i våre syndige liv, og frelse oss! Også følge Ham selv om det går verden imot.

Og selvfølgelig MÅ vi erkjenne og innrømme at uten Ham er vi syndere, at vi trenger Hans nåde for at vi ikke lenger skal gjøre oss selv, andre og Gud Skaperen mere vondt.

Det er umulig ¨å bli frelst fra synd uten innrømmelse av synd i seg selv, at man selv er ansvarlig for utøvd synd, uten den kommer man aldri frem for Nådens Trone uten å lyve Gud rett i ansiktet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2017 kl 04:15


Sitat: skrevet av LeifG  
skjer det vil vi automatisk gjøre loven i praksis fordi våre følelser og tanker har da endret seg

Til en viss grad er nok det rett ja. En Herrens etterfølger har helt klart en ny lyst og trang til å
gjøre etter loven. Og det var nok derfor David kunne si at hans hender var rene, Sal 18,21.

Du tar imidlertid ikke med hele sannheten.

Den samme David kunne også innrømme hans synd var stor, Sal 51.

Og sånn er livet, et liv hvor vi kan stå rene for Gud ene og alene ved å innrømme vår synd.

"Da bekjente jeg min synd for
deg og skjulte ikke min skyld
Jeg sa: "Jeg vil bekjenne
mine lovbrudd for Herren."
Og du tok bort min
syndeskyld."
(Sal 32,5)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2017 kl 22:26


Sier ikke det imot ett eneste sted men jeg bekrefter jo det heller, det er også slik at dette er jo det Moses sier skjer i helligdomstjenesten via Jesu blod.

Jeg skjønner ikke hvordan du hele tiden klarer å putte vår egen personlige synd inn slik at den alltid er større enn Guds kraft og nåde.

Slipp den! Når vi erkjenner vår synd og synder, altså som David gjør i Sal. 51 kommer vi frem for Ham i og foran Nådens Trone som står over Paktens Ark med Sitt bestemte innhold. Nåden står over dets innhold (hva er innholdet?) og vi kneler og ber om nåde der!

Men alt før vi kommer så langt har vi kommet til tro på nettopp denne Vei, Sannhet og dette Liv. Vi kommer til tro og blir betingelsesløst rettferdiggjort av denne tro, gitt av nåde.., og tror vi da på Moses vil vi jo da vel gå inn den veien blodet viser?

Den eneste som ønsker å skjule denne vei Jesus gikk i vårt sted, i vårt falne syndige kjøds lignelse er Satan. Den veien gikk Han for at vi også skulle se å kunne gå inn der med Ham. Ikke i egen krsft men i tro slik Jesus gikk.


Hebr 2,11 For både den som helliggjør, og de som helliggjøres, er alle av en; derfor skammer han sig ikke ved å kalle dem brødre,

Hebr 2,14-17 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen, 15 og utfri alle dem som av frykt for døden var i trældom all sin livstid. 16 For engler tar han sig jo ikke av, men Abrahams ætt tar han sig av; 17 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder.

Hebr 5,7-8 Og Han (Jesus) har i sitt kjøds dager med sterkt skrik og tårer frembåret bønner og nødrop til Ham (Faderen) som kunde frelse ham fra døden, og han blev bønnhørt for sin gudsfrykt, og således lærte han, skjønt han var Sønn, lydighet av det han led,

1 Joh 1,8 Dersom vi sier at vi ikke har synd, da dårer vi oss selv, og sannheten er ikke i oss;

1 Joh 2,1 Mine barn! dette skriver jeg til eder forat I ikke skal synde; og om nogen synder, da har vi en talsmann hos Faderen, Jesus Kristus, den rettferdige,

1 Joh 2,22 Hvem er løgneren uten den som nekter at Jesus er Kristus? Dette er Antikristen, den som nekter Faderen og Sønnen.

1 Joh 3,5 Og I vet at han er åpenbaret for å bortta våre synder, og synd er ikke i ham.

2 Joh 1,7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen.

Hebr 4,16 La oss derfor trede frem med frimodighet for nådens trone,
forat vi kan få miskunn og finne nåde til hjelp i rette tid.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2017 kl 02:08


Du begynte med å hylle reformasjonen men er selv langt utenfor.

Har tidligere gjengitt litt av doktor Reeves om det lutherske syn på rettferdiggjørelsen og kan gjengi det her:

"rettferdiggjørelsen ikke er en prosess inni oss, men en domshandling. Det er i himmelen, foran Guds trone, at et menneske blir erklært rettferdig".
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 31-7-2017 kl 05:43


Noe er visst på gang. Kanskje dommedag.

https://www.youtube.com/watch?v=y28wCHEzafY
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-8-2017 kl 02:16
RETTFERDIGGJØRELSEN


"Vi holder for at mennesket blir rettferdiggjort ved troen, uten lovgjerninger." Rom 3,28.

Slik har Paulus samlet den bibelske lære om rettferdiggjørelsen i en kort sum.

Denne lære er blitt kalt den viktigste i hele den kristne tro.

Den er "det lærestykke som kirken står og faller med."

(Luther)


Rettferdiggjørelsen er med andre ord en merkelig domskunngjøring. For det menneske som står for Gud er i sannhet ikke rettferdig. Ennå har intet menneske vært funnet ren og rettferdig i Guds øyne, unntatt Jesus selv.

Hvordan skal dette forstås?

Bibelen gjør det klart for oss. Den gjør det klart for oss at denne domsavgjørelsen har sin meget bestemte grunn. Og grunnen er Jesu stedfortredende forsoning.

Rettferdiggjørelsen er noe som skjer når et menneske kommer til troen. Og denne rettferdighet er altså ikke noe vi har eller får i oss selv men det er Jesu stedfortredende rettferdighet vi får og som dekker over vår egen synd.

Og denne rettferdighet, Jesu rettferdighet, varer hele livet - og den holder i dommen.

Ja takk :)


[Redigert den 1-8-2017 kl 02:47 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-8-2017 kl 10:57




Gana:
Sitat:

Ennå har intet menneske vært funnet ren og rettferdig i Guds øyne, unntatt Jesus selv.


Vel, vil nok lese GT noe bedre, spørs om ikke det dukker opp noe interessant i såmåte.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-8-2017 kl 12:08


Hei Viking :)

Du tenker kanskje på profeten som ble tatt opp til himmelen? I så fall var han antagelig ren og rettferdig på samme måte som de kristne som blir tatt opp til himmelen ved Jesu gjenkomst. Det dreier seg altså om en rettferdighet som fås tilregnet ved tro.

Kan kanskje gjenta noe jeg skrev lenger oppe her: "Rettferdiggjørelsen er noe som skjer når et menneske kommer til troen. Og denne rettferdighet er altså ikke noe vi har eller får i oss selv men det er Jesu stedfortredende rettferdighet vi får og som dekker over vår egen synd."

Tror nok dette går frem av GT men ellers så går det klart frem i lys av NT.

NT er for øvrig det sentrum og det lys som GT må forstås ut fra.


[Redigert den 2-8-2017 kl 12:39 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-8-2017 kl 18:11


Sitat: skrevet av gana  
Hei Viking :)

Du tenker kanskje på profeten som ble tatt opp til himmelen? I så fall var han antagelig ren og rettferdig på samme måte som de kristne som blir tatt opp til himmelen ved Jesu gjenkomst. Det dreier seg altså om en rettferdighet som fås tilregnet ved tro.

Kan kanskje gjenta noe jeg skrev lenger oppe her: "Rettferdiggjørelsen er noe som skjer når et menneske kommer til troen. Og denne rettferdighet er altså ikke noe vi har eller får i oss selv men det er Jesu stedfortredende rettferdighet vi får og som dekker over vår egen synd."

Tror nok dette går frem av GT men ellers så går det klart frem i lys av NT.

NT er for øvrig det sentrum og det lys som GT må forstås ut fra.


[Redigert den 2-8-2017 kl 12:39 av gana]



Enok døde ikke, han fikk komme til Gud som han var mens han ennå levde.
Fantastisk historie.

Enok fikk se hva som ville hende med oss mennesker og fikk mareritt pga det, han bad mye til Gud for at Han skulle spare oss. Enoks bøker er vel verdt å lese. Disse bøkene hadde Kristus nok selv lest da Han var her nede. De ble brukt av Israes folk og burde ha vært en del av Bibelen nå.

.

[Redigert den 2-8-2017 kl 18:13 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-8-2017 kl 05:07


Ja en utrolig historie. Selv legger jeg spesielt merke til at NT peker på profetens tro, Hebr. 11,5. Det er utrolig hva som kan skje om man bare har troen. Et naturlig spørsmål blir da hvordan man kan få en sånn tro. Bibelen gir svar på dette også, troen kommer av bibelens ord, Rom 10.

Ja Kristus har nok oversikt over det meste men hans skriftlige gudsord mens han vandret her nede var nok datidens GT-kanon.

Tror egentlig Enok-bøkene er ganske unge, et til to hundre år f. Kr om jeg har forstått det rett.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-8-2017 kl 17:05


Sitat: skrevet av gana  
Du begynte med å hylle reformasjonen men er selv langt utenfor.

Har tidligere gjengitt litt av doktor Reeves om det lutherske syn på rettferdiggjørelsen og kan gjengi det her:

"rettferdiggjørelsen ikke er en prosess inni oss, men en domshandling. Det er i himmelen, foran Guds trone, at et menneske blir erklært rettferdig".


Reformasjonen er en stadig reformering nærmere Gud gana, ikke en reformasjon med påfølgende fastfrysing i den nye forståelsen. Hvis du ser etter er det stadig reformering fra luther av og desverre faller mange fra ved å ikke fortsetter reformeringen fra ubibelsk trosgrunnlag.


Hvis du tror på Dommen og Himmelens Trone så ser du den og frelsesveien dit avbildet av Moses.
Selve dommen finner du også avbildet i Daniel 7 men også i høytidssabbatene i GT.
Så tror du på Moses og profetene vet du når selve Dommen kommer og når ondt er borte. Du vet også hvor og hva du går på og vet du det så vet du også hvordan Gud ser på deg.

Husk også at troen er personlig, det hjelper ikke hva en doktor sier hva Luther sa og trodde, ei heller det lutherske syn for så å gjemme seg bak det. Du må tro selv.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-8-2017 kl 17:14


Sitat: skrevet av gana  
"Vi holder for at mennesket blir rettferdiggjort ved troen, uten lovgjerninger." Rom 3,28.

Slik har Paulus samlet den bibelske lære om rettferdiggjørelsen i en kort sum.

Denne lære er blitt kalt den viktigste i hele den kristne tro.

Den er "det lærestykke som kirken står og faller med."

(Luther)


Rettferdiggjørelsen er med andre ord en merkelig domskunngjøring. For det menneske som står for Gud er i sannhet ikke rettferdig. Ennå har intet menneske vært funnet ren og rettferdig i Guds øyne, unntatt Jesus selv.

Hvordan skal dette forstås?

Bibelen gjør det klart for oss. Den gjør det klart for oss at denne domsavgjørelsen har sin meget bestemte grunn. Og grunnen er Jesu stedfortredende forsoning.

Rettferdiggjørelsen er noe som skjer når et menneske kommer til troen. Og denne rettferdighet er altså ikke noe vi har eller får i oss selv men det er Jesu stedfortredende rettferdighet vi får og som dekker over vår egen synd.

Og denne rettferdighet, Jesu rettferdighet, varer hele livet - og den holder i dommen.

Ja takk :)


[Redigert den 1-8-2017 kl 02:47 av gana]


Ingen er rettferdig uten Jesu offer og blod/ liv, ingen sier det men om man tror så går man i denne troen og da ser Gud Jesus i oss men Han kan ikke se Jesus i oss om vi ikke går i troen for da ser Han jo ikke Jesu tro.

Hva og hvem tror man da på?

Jesus gjorde soning for oss, en soning på forhånd og for noen en soning i etterkant men felles for all er at alle som Han frelser trodde på Ham og gikk på den veien Hans bud sa man måtte gå.

Gjør man det er man selv i forsoning med Gud Faderen selv, det vitner Jesus om og det vitner Moses og profetene om.

Kommer man til tro blir man gjort rettferdig fordi man går på denne frelses vei og Hans kraft og under virker i disse troende. De vittenr om at Gud er i deres hjerter og all ære i deres liv peker på Ham.

Alle som ikke tror kan ikke gå på denne veien fordi de ikke tror på Veien, de kjenner Ham ikke og er ikke rettferdiggjort ved tro men lever trofast i og med løgnens far som deres Gud.

Så troen er gitt av nåde igjennom ren tro og kun tro alene, ved den vandrer man med Ham og ikke imot Ham ved og i sitt Jeg man må dø fra. Men klarer man ikke å dø fra hva Jeg vil må man løyve så man tror det selv, derav en lovløs tro, tro uten Guds bud men egne bud om og hva hvem Gud er.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-8-2017 kl 17:16


Sitat: skrevet av Viking  


Gana:
Sitat:

Ennå har intet menneske vært funnet ren og rettferdig i Guds øyne, unntatt Jesus selv.


Vel, vil nok lese GT noe bedre, spørs om ikke det dukker opp noe interessant i såmåte.




Ingen tvil om det, mange har vandret ren og rettferdig men ingen uten synd for ved sin synd har de vendt om ved å se troens vei.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-8-2017 kl 04:16


Sitat: skrevet av LeifG  
Reformasjonen er en stadig reformering nærmere Gud gana, ikke en reformasjon med påfølgende fastfrysing i den nye forståelsen.

Stadig på jakt etter nye sannheter?

Bibelen snakker om de gamle stier og en tro som en gang for alle har blitt overgitt oss.

Vi forstår riktig nok stykkevis og delt men det betyr ikke at selve grunnlaget er i stadig forandring.

Hadde reformatorene fått åpenbart den hele og fulle sannhet?

Nei sikkert ikke, men man kommer neppe nærmer ved å hoppe bukk over det mest åpenbare.

Det handler mye om å stoppe opp og koble inn tanke-boksen, først da kan man eventuelt gå videre.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-8-2017 kl 06:49


Våre mest sentrale kristne trossannheter ligger altså ikke i fremtiden men i fortiden.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-8-2017 kl 18:43


Tradisjon?

Nei gana.

Joh 8,43 Hvorfor skjønner I ikke min tale? Fordi I ikke tåler å høre mitt ord.
1 Kor 3,2 Jeg gav eder melk å drikke og ikke fast føde; for I tålte den enda ikke. Ja, I tåler den ikke ennu,
Hebr 5,11 Om dette har vi meget å si, som også er vanskelig å utlegge, eftersom I er blitt trege til å høre.

Rom 8,4 forat lovens krav skulde bli opfylt i oss, vi som ikke vandrer efter kjødet, men efter Ånden.
Rom 8,9 Men I er ikke i kjødet, men i Ånden, såfremt Guds Ånd bor i eder; men har nogen ikke Kristi Ånd, da hører han ikke ham til.
Rom 8,16-17 Ånden selv vidner med vår ånd at vi er Guds barn; 17 men er vi barn, da er vi også arvinger, Guds arvinger og Kristi medarvinger, såfremt vi lider med ham, forat vi også skal herliggjøres med ham.

Ef 1,9-10 idet han kunngjorde oss sin viljes hemmelighet efter sitt frie råd, som han fattet hos sig selv 10 om en husholdning i tidenes fylde: at han atter vilde samle alt til ett i Kristus, både det som er i himlene, og det som er på jorden;
Ef 3,5-6 som i de forrige tidsaldre ikke er blitt kunngjort for menneskenes barn således som den nu er åpenbaret for hans hellige apostler og profeter i Ånden: 6 at hedningene er medarvinger og hører med til legemet og har del med i løftet i Kristus Jesus ved evangeliet,
Ef 3,9-11 og å oplyse alle om hvorledes husholdningen er med den hemmelighet som har vært skjult fra evige tider i Gud, som har skapt alt, 10 forat Guds mangfoldige visdom nu ved menigheten skulde bli kunngjort for maktene og myndighetene i himmelen 11 efter det forsett fra evige tider som han fullførte i Kristus Jesus, vår Herre,
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-8-2017 kl 05:53


Tradisjon?

Tror du misforstår.

Reformatorenes mål var

ikke å finne nye sannheter

men å komme tilbake til Bibelen.

Derav slagordet Sola Scriptura.


Nye sannheter kan åpenbare seg i Skriften

for oss alle men de mest sentrale trossannheter

spikret reformatorene fast en gang for alle,

som for eksempel frelse ved tro alene.

De fant ut dette ved gå tilbake til Bibelen.


Dårlige tradisjoner var det katolikkene som stod

for, de hadde masser av tillegg til både Skriften og troen.


Det skrives en del nå i jubileumsåret. Når det gjelder

forholdet mellom tro og gjerninger så ta gjerne en titt på denne:

http://www.dagen.no/dagensdebatt/kristenliv/i-fokus/Luther-o...



[Redigert den 7-8-2017 kl 06:30 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-8-2017 kl 11:34


Gana, om du vil ha Sola Scriptura så hold budene. Reformasjon er å gå fra løgn, bedrag og mangel på tro til sannhet og til den veien Jesus gikk. Da reformerer man seg og protestantisme er en protest imot løgner/ DRKK/ Kirken.

Abraham trodde og ga ham rettferdighet, Job, Enok, Abel, det er de gamle stier. Tro og gjør etter troen og gjør du noe i tro som ikke er i tråd med GT så kjenner man ikke hverken Jesus, Gud Faderen eller Moses.

Så jeg misforstår nok ikke gana. Jesus sa:


"Det står skrevet (GT avviser Djevelens løgner om sann tro)" og "tror dere ikke Moses og profetene så tror dere ikke meg (Jesus)" Jeg opplever ikke at du tror Moses og profetene, ei heller Jesus men jeg opplever at du står for en lovløs (egne bud/ gjør som du vil) tro.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-8-2017 kl 05:53


Sitat: skrevet av LeifG  
Gana, om du vil ha Sola Scriptura så hold budene.

Ja det var vel noe av det samme fariseerne sa til Jesus også.

Det var ikke bare folks religionsutøvelse de hadde noe å si

på men det var Herren selv som ble for mye for dem.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-8-2017 kl 23:09


Ja, det stemmer det, bare motsatt av det du vil.


Matt 19,17 Men han sa til ham: Hvorfor spør du mig om det gode? Det er bare en som er god. Men vil du gå inn til livet, da hold budene!

Mark 7,8-9 I forlater Guds bud og holder fast ved menneskers vedtekt. 9 Og han sa til dem: Det er riktig vakkert at I gjør Guds bud til intet for å holde eders vedtekt.


Mao er det du som er en fariseer her.. .
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-8-2017 kl 08:05


Ja det er klart, vil man frelses etter buden så må man i et og alt holde budene.

Bibelen har derimot vist en annen vei, en ei for den som er ærlig i forhold til sin synd.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-8-2017 kl 19:11


Om Gud frelser en så gjør Han det slik at man holder budene men den som står imot og ikke tror man kan holde budene uansett sier at kjødet er sterkere enn Guds kraft og frelse. Denne person er i en lovløs tro, ja og underlagt anklageren Satans nåde. Han anklager folk og sier at alt det man gjør er takket være en selv og ikke Gud, mao om du holder budene så er det i egen kraft og ikke takket være Guds nåde i deg. Anklageren vil ikke at noen skal tro at Guds frelse er god og rettfedig igjennom korset. Derfor anklager han mennesker som holder budene for uansett å gå på Kains vei.

Bare se hva du på tross av Guds ord atter igjen skriver gana, at du ikke ser det er egentlig merkelig men er man forherdet så er man vel herdet imot at sannheten skal trenge inn?


Esek 36,27 Min Ånd vil jeg gi inneni eder, og jeg vil gjøre at I følger mine bud og holder mine lover og gjør efter dem.

Joh 5,46-47 For hadde I trodd Moses, da hadde I trodd mig; for det er om mig han har skrevet; 47 men tror I ikke hans skrifter, hvorledes kan I da tro mine ord?

Apg 26,22-23 Så har jeg da fått hjelp fra Gud og står til denne dag og vidner både for liten og for stor, idet jeg ikke sier noget annet enn hvad profetene og Moses har sagt skulde skje: 23 at Messias skulde lide, og at han som den første av de dødes opstandelse skulde forkynne lys for folket og for hedningene.

2 Kor 11,3-4 men jeg frykter for at likesom slangen dåret Eva med sin list, således skal også eders tanker forderves og vendes bort fra den enfoldige troskap mot Kristus. 4 For om det kommer en til eder og forkynner en annen Jesus, som vi ikke har forkynt, eller I får en annen ånd, som I ikke før har fått, eller et annet evangelium, som I ikke før har mottatt, da vil I gjerne tåle det!

Gal 1,8 Men selv om vi eller en engel fra himmelen forkynner eder et annet evangelium enn det som vi har forkynt eder, han være forbannet!



Tenk også over dette, tror du ikke at ett menneske som virkelig søker Ham virkelig har erkjent at man er fortapt pga sine lovbrudd/ synder? Hvem frelser her da?

Jer 29,12-14 Og I skal påkalle mig og gå avsted og bede til mig, og jeg vil høre på eder, 13 og I skal søke mig, og I skal finne mig når I søker mig av hele eders hjerte. 14 Jeg vil la mig finne av eder, sier Herren, og jeg vil gjøre ende på eders fangenskap og samle eder fra alle de folk og alle de steder som jeg har drevet eder bort til, sier Herren, og jeg vil føre eder tilbake til det sted som jeg førte eder bort fra.


Budene eller Gud ?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-8-2017 kl 16:47


Sitat: skrevet av LeifG  
Esek 36,27 Min Ånd vil jeg gi inneni eder, og jeg vil gjøre at I følger mine bud og holder mine lover og gjør efter dem.

Det samme sier NT, dog med en liten tilføyelse:

Men om noen synder,.. (1. Joh. 2,1)

Det er altså lurt å bruke det litt klarere lys i NT

til å tolke de litt eldre skrifter i GT.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 12-8-2017 kl 18:59


gana, "Men OM noen synder",. Altså å synde er unntaksvis om man skulle være uheldig å allikevell bryte loven/ synde.

Her går man da, om man skulle synde på tross av.

Hebr 4,16 La oss derfor trede frem med frimodighet for nådens trone, forat vi kan få miskunn og finne nåde til hjelp i rette tid.


Mao finnes det ingen unnskyldninger om man ikke lyver for seg selv og tror løgnen.

2 Tess 2,10-12 og med all urettferdighetens forførelse for dem som går fortapt fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunde bli frelst. 11 Og derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen, 12 forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2017 kl 05:53


Litt vel mye OM og MEN syns jeg men det jevner seg kanskje ut med årene. Den som lever får se.



[Redigert den 26-8-2017 kl 05:55 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2017 kl 08:45


Så du synes Guds ord er litt for mye "om og men", det er greit at du er en skeptiker og ikke tror men hvis vi isolerer ut hva du og jeg tror, lar selve troen, altså veien som blir presentert tale for seg selv er det ingen tvil.

Den som lever ser.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2017 kl 18:59


Tenkte nå helst på deg jeg da. Men det er sant at det kan være litt OM og MEN i Skriften også. Det som er rett i en situasjon behøver ikke nødvendigvis være det i en annen. For eksempel tales det om "fordømmelsens tjeneste" kontra den nye tids litt mer evangeliske. Kan være lurt å få med seg slike overganger. Litt dumt å bli hengende for mye i det gamle.

Ellers så var det hyggelig å se deg igjen her LeifG, har bare hatt en liten pause jeg :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-9-2017 kl 13:29


Det er ikke noe om og men fra meg her, det foregår kun oppe i ditt hode for å unnskylde deg selv så du slipper å følge den likefremme Jesu tro/ Guds ord.

Fordømmelsens tjeneste ble det fordi man forherdet seg imot å holde Guds bud, man tjente istedet Gud ved å lage bud som tvang dem selv til å ære Gud. De ville endog ha en mellommmann imellom seg og Gud, for å slippe å holde budene. Slik er det i dag også, man tror ikke at man kan komme frem for Faderen i ett hellig liv her og nå. Derfor tror man heller på løgnens far, han som forkynner en lovløs tro. Og med det tilber man Satan i Guds navn. Man er tro Antikrist.


2 Mos 20,2-6 Jeg er Herren din Gud, som førte dig ut av Egyptens land, av trælehuset.
Du skal ikke ha andre guder foruten mig.
Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden. Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig, og som gjør miskunnhet mot tusen ledd, mot dem som elsker mig og holder mine bud.

2 Mos 20,19-20 Og de sa til Moses: Tal du med oss, så vil vi høre; men la ikke Gud tale med oss, forat vi ikke skal dø! Men Moses sa til folket:
Frykt ikke! Gud er kommet for å prøve eder, og forat frykt for ham skal være over eder, så I ikke synder.

2 Mos 20,23 I skal ikke gjøre eder nogen gud ved siden av mig; guder av sølv eller guder av gull skal I ikke gjøre eder.

2 Mos 22,20 Den som ofrer til avgudene og ikke til Herren alene, skal være forbannet.

2 Mos 23,24 Du skal ikke tilbede deres guder eller tjene dem; du skal ikke gjøre som de gjør; men du skal rive deres avgudsbilleder ned og slå deres stenstøtter i stykker.

2 Mos 23,32 Du skal ikke gjøre nogen pakt med dem eller med deres guder.

2 Mos 25,16 Og i arken skal du legge vidnesbyrdet* som jeg vil gi dig.

2 Mos 32,23 de sa til mig: Gjør oss en gud som kan dra foran oss! For denne Moses, han som førte oss op fra Egyptens land – vi vet ikke hvad det er blitt av ham.

2 Mos 33,3 Dra op til et land som flyter med melk og honning; jeg vil ikke selv dra op med dig, fordi du er et hårdnakket folk; jeg vilde ellers komme til å ødelegge dig på veien.


2 Kor 3,7-9 Dersom da dødens tjeneste, som med bokstaver var innhugget i stener, fremtrådte i herlighet, så at Israels barn ikke tålte å se på Mose åsyn for hans åsyns herlighets skyld, som dog svant, hvor skal da ikke Åndens tjeneste enn mere være i herlighet! For dersom fordømmelsens tjeneste er herlighet, da er rettferdighetens tjeneste ennu langt mere rik på herlighet;

2 Kor 4,2-3 men vi har sagt oss løs fra alle skammelige snikveier og farer ikke frem med list, heller ikke forfalsker vi Guds ord, men ved å kunngjøre sannheten anbefaler vi oss til alle menneskers samvittighet for Guds åsyn. Er da enn vårt evangelium skjult, så er det skjult blandt dem som går fortapt,

2 Tess 2,10 og med all urettferdighetens forførelse for dem som går fortapt fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunde bli frelst.
2 Tess 2,12 forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.

Hebr 3,18-19 Og om hvem var det han svor at de ikke skulde komme inn til hans hvile, uten om dem som ikke hadde villet tro? Så ser vi da at det var for vantros skyld de ikke kunde komme inn.

Hebr 4,2 For det glade budskap er og forkynt oss, likesom for hine; men ordet som de hørte, blev dem til ingen nytte, fordi det ikke ved troen var smeltet sammen med dem som hørte det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-9-2017 kl 03:59


Sitat: skrevet av LeifG  
De ville endog ha en mellommmann imellom seg og Gud, for å slippe å holde budene. Slik er det i dag også, man tror ikke at man kan komme frem for Faderen i ett hellig liv her og nå.

Hei Leifen

Hvis du ikke liker dette med mellommann så har du et problem.

"Ingen kommer til Faderen uten ved meg."

Som mellommann representerer Kristus Gud, fordi han selv var sann Gud. Og han kan representere mennesket fordi han er sant menneske, født inn i menneskeslekten, uten selv å være syndig. Denne mellommannen var altså stedfortrederen, som "ble gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle bli rettferdige for Gud", 2 Kor 5,21.

Man kommer altså ikke utenom Jesus som mellommann om man vil se sannhet.

Og uten mellommannen blir det heller intet hellig liv. "Han som helliggjør, og de som blir helliggjort," Hebr. 2,11.

Og uten denne ENE SANNE helliggjørelse skal som kjent ingen se Gud, Hebr. 12,14.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-9-2017 kl 05:11


I vår tid er det utrolig mye som blir filmet og sendt via internett.

Naturkatastrofer og de mest utrolige hendelser får vi nesten umiddelbart.

Og ikke minst er det mye rart som nå blir filmet oppe på himmelen.

https://www.youtube.com/watch?v=TiHUG7irqr8

Blir av og til sterkt påminnet av bibelens ord om "tegn i sol og måne".

Det skulle bli en del tegn på himmelen i tiden før Jesu gjenkomst.

Om det er et slikt tegn som ses på videoen er i det minste en mulighet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 3-9-2017 kl 12:28



Mye en kan undres over. Hvert år bebudes Kristi komme og jordens undergang. Hvert år må de innse at det ble noe i år heller. Det er nok noe i det Krisus sa, at ingen skulle vite når dette ville skje, bare Gud vet når, selv ikke Kristus.

Straks innledes årets siste store sabbath/festival og mange sier igjen at Krisus skal komme i oktober, nærmere bestemt på den dagen han ble født.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-9-2017 kl 09:13


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  
De ville endog ha en mellommmann imellom seg og Gud, for å slippe å holde budene. Slik er det i dag også, man tror ikke at man kan komme frem for Faderen i ett hellig liv her og nå.

Hei Leifen

Hvis du ikke liker dette med mellommann så har du et problem.

"Ingen kommer til Faderen uten ved meg."

Som mellommann representerer Kristus Gud, fordi han selv var sann Gud. Og han kan representere mennesket fordi han er sant menneske, født inn i menneskeslekten, uten selv å være syndig. Denne mellommannen var altså stedfortrederen, som "ble gjort til synd for oss, for at vi i ham skulle bli rettferdige for Gud", 2 Kor 5,21.

Man kommer altså ikke utenom Jesus som mellommann om man vil se sannhet.

Og uten mellommannen blir det heller intet hellig liv. "Han som helliggjør, og de som blir helliggjort," Hebr. 2,11.

Og uten denne ENE SANNE helliggjørelse skal som kjent ingen se Gud, Hebr. 12,14.


??

Jeg tror du kverulerer eller så mangler du grunnleggende kunnskap fordi du ikke leser det jeg skriver eller fordi du velger å ikke tro/ lese Guds ord.

De valgte bort Jesus som mellommann på Sinai, etter Dommernes tid (før Israel valgte egen konge) og ved korset. De ville ha mennesker som mellommann, en som var en synder som dem selv. Det samme sier du, så du i realiteten slipper å holde Sabbaten og ha en Gud.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-9-2017 kl 09:30


Sitat: skrevet av Viking  

Mye en kan undres over. Hvert år bebudes Kristi komme og jordens undergang. Hvert år må de innse at det ble noe i år heller. Det er nok noe i det Krisus sa, at ingen skulle vite når dette ville skje, bare Gud vet når, selv ikke Kristus.

Straks innledes årets siste store sabbath/festival og mange sier igjen at Krisus skal komme i oktober, nærmere bestemt på den dagen han ble født.


Det står vel strengt tatt ikke noe om hvilket år men dag og time?

Uansett har vi profetiene å stole på, og slik sett vil det ikke bli i år men det kan eskalere fra oktober av når eventuelt protestantene samlet bøyer kne for Pavedømmet igjen.

Da vil de gjenstående som ikke bøyer kne for pavedømmet bli ansett som sekteriske og farlige for verden og verdens fredsbevarende religiøse leder.

Pontifeks Maximus, Franz, som foreløpig sitter på Antikrist trone. Roms religiøse og politiske leder, brobyggeren. Verdens håp og USAs moralske rettferdiggjørende hånd.
Med de kommer iflg Guds ord religiøse lover for å opprettholde samlet fred i verden og alle som ikke bøyer seg for disse politiske religiøse søndagslover vil bli ansett som livsfarlige for menneskeheten og som Guds fiende.

Når loven kommer, vil skålene falle og Jesus komme dernest.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-9-2017 kl 04:33


Sitat: skrevet av Viking  
Straks innledes årets siste store sabbath/festival og mange sier igjen at Krisus skal komme i oktober, nærmere bestemt på den dagen han ble født.


Sitat: skrevet av LeifG  
Uansett har vi profetiene å stole på, og slik sett vil det ikke bli i år men det kan eskalere fra oktober av når eventuelt protestantene samlet bøyer kne for Pavedømmet igjen.

Ja det ser ut som det skal skje en del i oktober. Kanskje oktober blir den måneden hvor lutheranere søker tilbake til katolisismen og alle sabbatsholdere vender tilbake til jødedommen. Det ville vel i så fall være naturlig i en tid hvor man gjerne søker tilbake til røttene, tilbake til det jordisk opprinnelige.

Eller kanskje man kunne håpe at de alle heller kunne heve blikket litt, tror ikke det hadde vært så dumt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-9-2017 kl 22:51


Iflg Guds ord vil de som Jesus henter holde Guds bud, inkl. Sabbaten og jødene i fra den gamle pakt vil vende om til Jesus. De vil ikke forlate Guds bud for å følge Jesus, det skjønner alle.

Mao vil jøder i dag bli sanne kristne, og også holde Sabbaten sammen med de ni andre budene. Ved siden av (ugresset) er det BAAL tilhengerne som ærer Satan, i Jesu/ Guds navn på solens dag.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2017 kl 06:17


Ja greit med en viss orden. Men sabbatsbudets egentlige mål er et hellig liv og å tjene Gud
likt alle dager. Dette ser vi ikke minst i det nye testamente: "Derfor tjener vi Gud i et nytt
liv i Ånden, og ikke etter det gamle, etter bokstaven." (Paulus - Rom 7,6b)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2017 kl 08:31


Prøv å tenk over hva det verset sier, prøv å tenk over hvordan det er å elske Gud og ikke bokstaven når man da følger Ham. Tenk nøye over dette, også at er det mulig å holde Guds bud uten å følge bokstaver? Er ikke også Sabbaten endel av Skapelsen? Velsignet og helliggjort, annerledes enn de andre 6 dagene av Skaperen selv? Hvem har opphevet og endret denne skapelse?

Still deg selv spørsmål omkring dette, når du samtidig vet at Djevelen bedrar mennesker til å ikke holde Guds bud og at Jesus sier at om du vil inn til evig liv så hold budene. + ikke en tøddel og at om noe fraviker i en ny tro med "Ordet og vitnesbyrdet" / innholdet i Paktens Ark så er det fra Djevelen.

Du dømmer deg selv gana.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2017 kl 08:33


En ting til, og glem ikke det over nå.

Du sier det er bra å holde de andre budene men ikke Sabbatsbudet?

Mon tro om det er Guds merke på om hvem man tilhører.., hmm. hva sier Gud om det da?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2017 kl 08:49


Du misforstår, eller kanskje du ikke helt får med deg det jeg skriver.

Jeg sier ikke at det ikke er bra å holde sabbat, tvert imot, det jeg sier
er at det er bra å holde budene alle dager, også sabbatsbudet.

Gud har innskjerpet og utvidet budene i den nye pakt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-9-2017 kl 19:47


1. Det er som Jesus sa, med fine ord setter man Guds bud ut av sin kraft. Også noe likt nicolaittenes tro som Jesus hater.

2. Satan, eller Antikrist kommer frem som om han var Gud og presenterer en lovløs tro. Det i Jesu/ Guds navn, en falsk kristen tro. Mao. kan man der frelses med, ikke fra synd/ lovbrudd.

3. Kjødet kan aldri godta å si at å holde Guds bud er livet Jesus viser oss, for det er kun de i Ånden, Guds Ånd som elsker loven og med det faktisk holder loven. De alene er Hans barn, de andre er Satans barn.


Gana, 3 av 3 treff.. . Bare tenk over det og forherd ikke ditt hjerte. Gud er god, han er kjærlighet.

Kom frem for Ham, la Han vise deg det.

Kjærlighet til sannheten, rett ferd.



2 Tess 2,10-12 og med all urettferdighetens forførelse for dem som går fortapt fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunde bli frelst. Og derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen, forat alle de skal bli dømt som ikke har trodd sannheten, men hatt velbehag i urettferdigheten.


Behag i urett ferd.., liker ikke det som er sant og tror kraftig på noe som ikke er sant. Tenk over det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  2    4

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen