Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Indremisjonsforbundets styringsform
Arpa
Medlem
**




Innlegg: 42
Registrert: 5-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2005 kl 19:33
Indremisjonsforbundets styringsform


Det registreres at det ved Indremisjonsforbundets (ImF) bedehus er sluppet til sentrale ledere (les: psykopater) fra den karismatiske trosbevegelse som talere/"andaktsholdere". Begrunnelsen som blir gitt er at Indremisjonsforbundet som misjonsorganisasjon har valgt en "bibelsk" styringsform. Denne styringsform går visst nok ut på at det er opp til hvert enkelt bedehus å avgjøre hvem de vil slippe til på talerstolen. Og når da mange av husets brukere ikke ser ut til å føle noen spesiell forpliktelser overfor eierorganisasjonens sentrale vedtekter så går det jo som det må gå. Det hele blir nokså tilfeldig. Det koster å følge Skriften antydes det fra sentralt hold.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2005 kl 19:36


:(:(



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 13-1-2005 kl 19:45


Hvor kommer den infoen fra?
Gunnar




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Arpa
Medlem
**




Innlegg: 42
Registrert: 5-10-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-1-2005 kl 19:54


Noe av infoen har jeg fra Dagen der det for en tid tilbake var en liten disputt mellom generalsekretærene i NLM og ImF om nettopp styringsform.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-1-2005 kl 09:17


Med andre ord, eller... med mine ord. Kan vi da risikere å se at ImF, tidligere vestlandske Indremisjonsforbund, (Byttet navn i etterkant at Inderemisjonselskapet og Santal Misjonen ble til Normisjon, for å markere at "vestlandske" ikke lengre bare var på vestlandet. Tidspunktet passet forøvrig også bra da man slapp å bli forvekslett med Indremisjonsselskapet.) som tidligere var like "konservativet" (ordet brukes om så mangt, men i mangel av bedre ord...) både i lære (sunnhetstrekk slik jeg ser det) og praksis (ikke nødvendigvis ett sunnhetstrekk da det kan kneble forsamlingen i menneskebud), som f.eks. NLM, muligens også mer konservativt på endel områder.
Raser "forbi" Nlm i "modernisering" av lokallag og forsamlinger, men uten en sunn læremessig kontroll. Dermed kan vi risikere at ImF går fra en svak grad av usunnhet i praksis, (Merk her at jeg snakker om "vi må ringe foreldre om vi ser at ungdommene danser på leirene våre altså" praksis fra en god del år tilbake) til å istedenfor få en usunnhet i lære. Og det er ikke akkurat en god utvikling.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen