Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Matrix - ny film kommer snart.
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-10-2003 kl 01:14
Matrix - ny film kommer snart.


Følgende har jeg skrevet ut i fra den første filmen. Reloded og den kommende Revolution ønsker jeg selv ikke å se. Mye av det understående gjelder også de.

Filmen inneholder det man kan kalle Bibelske paraleller, men er på ingen måte en kristen film. En person med god Bibel kunnskap på forhånd vil kanskje finne denne filmen direkte oppbyggende, men det kommer annpå hvilket grunnlag man i utganspunktet har.
Det er kraftige voldssener, og det faktum at det ikke bare er religiøse henspillinger til kristendom, men også budisme og new age gjør at den for andre kan være direkte nedbrytende. Anbefaler å tenke igjennom før man ser den. Marlyn Manson har laget deler av filmusikken, det oppfatter jeg ikke spesielt positivt for å si det slik.

Ett moment man som kristen bør tenke igjennom er ikke kun om filmen er bra, nøytral eller dårlig for deg, men også litt hvor pengene havner... Manson's største sceneshow er å hylle satan og brenne bibler fra scenekanten. Vil du være med å bidra med royaltis til denne fyren ? Vell, ser du Matrix på kino så gjør du det. Om du skaffer deg filmen på div'x eller annen pirat måte så har man jo med en gang andre moralske problemer...

Til debatt.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen