Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Opprydding av tråder.
Det ligger litt tråder rundt omkring som passer bedre i andre underkategorier i forumet. Jeg vil i dag bruke litt tid på å rydde her.
Beklager at dette skaper noe forvirring for dere som er daglig/ofte inne i forumet, men for andre som kommer og leser vil dette være en fordel. Også
for eventuelt nye forum medlemmer.
Det har blitt litt for lettvint å putte ting under "åpen teologisk debatt". Vær litt mere gjenomtenkt hvor dere starter nye tråder. (Generelt til dere alle) .
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Følgende tråder er flyttet:
Benny Hinns profeti har kun et halvår igjen på å oppfylles
Mot historiens klimaks/En undersøkende
Dommedag i 2029?
Herrrens dag
Menneskenes utbredelse i følge Bibelen
Aril Edvardsen anklager Torp for villfarelse. Torp svarer med å kalle Edvardsen vranglærer
Bak kulissene
Kan vi sverge?
Yom Kippur
Er Adventisme vranglære?
litt meir adventisme...
Hva med Syvendedags Adventister?
Mange av disse er flyttet i forbindelse med oppretting av nytt underforum "Kirkesamfunn på siden av øvrig kristenhet". Hvor blant annet
Syvendedags adventisme og Smiths venner, m.m. kan diskuteres. Jeg valgte å opprette dette forumet da slik diskusjon tidligere har blitt i samme
"bås" som Bahai, Islam osv... det synes jeg ikke var rettferdig ovenfor kirkesamfunn som, på tross av at de skiller seg fra øvrig kristenhet
i liv og lære, faktisk har kun Bibelen som rettesnor.
Derimot er tråden " En annen Kristus" og tråden " En annen Ånd" ikke flyttet, på tross av at de omhandler adventismen, da de også
omhandler andre spørsmål, og er mere generelle. De blir liggende der de ligger.
Følgende er også flyttet, siden de da omhandler Smiths venner:
Smits Venner (Den kristelige menighet) forsvarer sin tro i en artikken i Dagen:
Smiths venner\Den Kristelige Menighet
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
|