Gunnar
Grunnlegger
Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet
Humør: Liten mann, med en stor Gud.
|
|
Kjemper for kristen jul i USA
Skal Kristus fortsatt være en del av den amerikanske julen? Konservative kristne over hele USA går til kamp mot å tømme julen for religiøst innhold.
Link til hele artikkelen: Kjemper for kristen jul i USA
* * * *
[Redigert den 25-2-2005 av Gunnar]
|
|
Praxis
Seniorveteran
Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet
Humør: ved Ånd, ikke Makt
|
|
javel nyheter?
Ligner det ikke mer på "same procedure as every year"?
En kunne evt. savne en forstandig kommentar vedlagt.
Når media roper på "Tilbake til de Gamle Dyder!"
skal den kloke ta seg vel i akt.
For da kommer neste vers av Revolusjonen og
Svartkappe-styret, levert gjennom gudelige prestekapper.
(I det minste må da 'De Gamle Festhøytider' repareres
aller først, siden kanskje ikke alle er helt for dyder...)
"Denne Verdens gud" (hin vrange) er da religiøs nok -
den trenger bare litt ateisme og kaoskrefter iblant,
som redskap til å få på plass det Nye Enhets-Systemet
Super-Religionen og VerdensOrdningen sin.
Hos de høyere initierte heter guden 'lucifer'.
Sånt vet i alle fall mannen som klippet og limte inn
the Reverend Minister Bondeviks kanskje litt farlige
tilknytninger til kulissene bak Storpolitikken...
http://www.apologetisk.net/forum/viewthread.php?tid=883
Emnet er stort nok, men litt farlig å være uvitende i,
nå da kloden har så mangt å skjelve for.
Ikke så lett å være en liten minister fra bondelandet..
VERILY:
Skulle noen føle det er feil å legge såpass vekt på
slike 'perifere spørsmål' som Jesu plass, eller de
troendes plass, i "offentlig høytids- og festfeiring"
.. eller vår høytidsfeiring i det hele tatt?
- så går det an å minnes de kirkelig aktive brødrene
Kain og Abel Adamsen.
Hva var det Kain og Abel var uenige om, egentlig?
Ikke lærespørsmål. Men 'Perifere ordningsspørsmål'.
Ivrige nok i å møte frem i gudsdyrkelsen, var begge.
Men i alle fall følte Kain at det 'omstridte temaet'
var helt perifert, og at broren oppholdt seg
i utkanten av realitetene:
Klart at Gud godtar det jeg føler er en ålreit måte
å forrette guds tjeneste, når jeg bare er oppriktig
mot følelsene mine . . . det er noe Gud forstår og
takker til, baremangle -- vi har da en seriøs og
realistisk gud som følger med tida.
Denne kirkeretningen hadde det jo gildt og bekvemt
med seg selv og selvbildet sitt, helt til den møtte
en annen retning som hadde tatt Guds tilkjennegivelse
mer på alvor, og dermed fikk svar som kunne merkes.
Da følte den seg dømt, og historiens første mord
ble utført på grunn av et perifert ordningsspørsmål.
.
Dere tok ikke vare på det som var å vareta i mine helligdommer;
men dere satte andre i stedet for dere
til å ta vare på det jeg ville ha varetatt i min helligdom.
(Esek 44)
|
|
|