Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Samarbeid mellom baptister og metodister.
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-12-2004 kl 20:21
Samarbeid mellom baptister og metodister.


I følgene artikkel skrives det om samtaler som har pågått mellom baptister og metodister. Samtalenes hensikt er å kartlegge/definere likheter og ulikheter, samt finne ut hvorvidt det er trosmessig grunnlag for økt samarbeid. I første omgang at man kan invitere pastorer fra hverandres kirkesamfunn til å tale på Gudstjenester, men også sammenslåing av menigheter,(der begger grupper har små menigheter,) kan bli aktuelt.

http://www.utsyn.no/showarticle.php?id=996




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-12-2004 kl 14:17


Det var bra at du fikk med deg at dette ikke er snakk om en sammenslåing av samfunn, men en MULIGHET til å slå sammen små forsamlinger hvis det flertall for det i menighetsmøtet i den aktuelle menigheten.

Korsets Seier skrev nemlig noe som best kunne tolkes dithen. Det synes jeg er dårlig journalistisk arbeid...




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-12-2006 kl 16:20


Inngår samarbeidsavtale
les her: http://magazinet.no/default.asp?menuid=&linktype=2&linkid=25...




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen