Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: VeriChip
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-11-2004 kl 23:48
VeriChip


VeriChip

Omtalt av FN som den nye avløseren for penger. Denne verichipen er på størrelsen med et riskorn og plantes under huden på høyre hånd.

http://www.4verichip.com/

Den er nå godkjent til legejournaler og identifikasjon.

VeriPay is intended to be a secure, subdermal RFID (radio frequency identification) payment technology for cash and credit transactions

http://www.detailshere.com/verichip.htm



[Edited on 18-11-2004 by PeterDJ]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-11-2004 kl 02:22


Uten å totalt utelukke den "rådende" tolkningen av Johannes Åpenbaring så mener jeg personlig at man ser en paralell til GT der det står om å ha noe skrevet i hånden og panna.

I den sammenhengen er det symboler for "i tanke, og gjerning"

Derfor finner jeg det naturlig at det her er snakk om den som tilslutter i "tanke, og gjerning" istedenfor for den som får en microship.

For at Gud sender en mor som tar imot dette "betalingsmiddelet" for å holde liv i barna sine til helvete har jeg ingen tro på.

Man bør derfor skille mellom dyrets merke, og det betalingsmiddel som det tales om i åpenbaringsboken.

Men jeg bør vel alikevel understreke at mitt syn ikke er særlig utbredt...




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 22-11-2004 kl 10:33


Hei Larss.

Slik jeg forstår bibelteksten nedenfor, så er vel dette at man tar i mot dyrets merke, en del av forførelsen. Man blir forført til å ta dyrets merke, som igjen fører til tilbedelse av bildet (dersom man ikke allerede tilber det fra før), som igjen fører til fortapelse.

Det tales bare om et merke i Åpenbaringen. Dette med betaling og tilbedelse av bildet er bare to sider av samme sak. Ligger ikke nettopp forførelsen i dette at man tror dette bare er et uskyldig betalingsmiddel, men som så viser seg å være noe langt verre?

Å bli forført er jo ensbetydende med å bli lurt eller svindlet... ikke sant?

Men dyret ble grepet og sammen med det den falske profeten, han som gjorde under i dyrets tjeneste og med dem forførte alle som tok dyrets merke og tilbad bildet av det. Begge ble de kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel. ÅP 19,20.

Allerede nå forsker man på f.eks på å kunne styre/konrollere (andres) tanker ved hjelp av implanterte datachip. Det er jo ikke sikkert dette er grunnen til at bibelen framholder at dyrets merke fører til frafall, men det er uansett en tankevekker å vite, at man i dag forsker på det å kunne styre viljen og tankene til folk via teknologi..

Dersom man gir fra seg sin egen vilje i samme stund man tar merket, og dermed lar andre (dyret) få kontroll over viljen sin, så er det vel ikke til å unngå at man ikke lenger kan velge å omvende seg til Herren Jesus Kristus?

NB! Ikke ta teorien ovenfor alt for seriøst. Jeg vet jo ikke at det er nettopp slik merket vil fungere. Jeg synes bare dette kan være èn sansynlig forklaring på hvorfor bibelen sier at man går fortapt når man tar i mot merket.

For meg er det imidlertid nok å vite at jeg ikke skal ta i mot noe merke, eller datachip på hånden eller i pannen for å kunne betale for varer og tjenester.

Så alvorlig er dette for meg, at jeg er villig til å sulte/fryse i hjel istedet for å ta merket dersom det kommer i min levetid.

Gunnar.




[Edited on 22-11-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-11-2004 kl 15:57
Hei


Jeg er også veldig skeptisk til dette larsis, men jeg ville heller ikke som Gunnar, ta dette merket på hånden. Jeg vil også fryse ihjel istedet. Men jeg tror at 666 er en framtrende og veldig åpenbar ting i det som kommer som merke. Hvis det ikke er denne verichipen så vil det i allefall være klart for dem som bli tilbydd dette merke at det er fra Satan. Jeg tror ikke Gud ville la oss bli forført. Merket er 666. I bibelen. De som ser på dette som ufarlig har ikke trodd bibelen. Men om Verichip virkelig har dette tallet, er jeg ikke sikker på. Men det sies å ha en tallkode et sted som begynner med 666 XXXXX XXXXXX.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen