Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Karismatikk og sex
thoren
Juniormedlem
*




Innlegg: 7
Registrert: 30-9-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-10-2004 kl 17:12
Karismatikk og sex


Hei!
Nå er dette en kristen side, men siden den er åpent for alle synspungter rundt kristendom og liv vil jeg snakke om sex eller sextanker. Det er en kjensgjærning at unge kriste menn har hode sitt full av sextanker. Og det er ikke bare vanlig sex de tenker på. I den karismatiske delen av kristenheten er de veldig fokusert på tanker, at man skal ha rene tanker. Hvis en ikke har det er men ikke hel i Gud. Og får en til å føle seg som en dårlig kristen opg ikke søker Gud nok. Det du blir fortalt er at Gud 100 % med sikkerhet vil fri deg fra dette. Men det er jo seg det at mange som kristne har et turbelent liv bak seg med alkohol og sex. de har også har hatt en vanskelig oppvekst. Dette er med å vanskeligjøre deres tilpassning inn i kristne miljøer der dette med sex og synd blir vektlagt. Og når de skal prøve å forandre seg ser de at det ikke nytter, jo mer de prøver jo mer blir tankene intens og fallet er like ved. En gang på Tabenaklet i bergen stod det en jente fram på talestolen og sa at onnani var en gal løsning på et problem. Dette syntes jeg er galt fordi det satt menge ungdommer der å hørte på, og noen av følte helt sikkert fordømmelse over dette. Dette bør ikke talestolen brukes til. Det finnes ikke et sted i bibelen det onnani er synd. Husk hva Jesus måtte tåle av oss menesker, men han var tålmodig og tilgivelig.Han hadde et stort hjerterom for oss menesker. Så vær som Jesus, ha tolmodighet med de som ikke har hatt det så lett og ikke legge sten til byrden med slik vås. Og det er ikke sikkert at Gud vil helbrede slike menesker 100% mens vi lever her på jorden, men han vil beynne en prosess med oss som stilner stormen i vårt indre. Ja så sitter vi bare igjen med nåden, nåde over nåde som vi trenger hver deg med Jesus i form av bibel, bønn, brød og ufullkomne brødr.

Gud velsigne dere

thoren
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-10-2004 kl 21:30


Fint innlegg Thoren :)


Sitat:

Og det er ikke sikkert at Gud vil helbrede slike menesker 100% mens vi lever her på jorden, men han vil beynne en prosess med oss som stilner stormen i vårt indre. Ja så sitter vi bare igjen med nåden, nåde over nåde som vi trenger hver deg med Jesus i form av bibel, bønn, brød og ufullkomne brødr.


Når man i den ikke akkurat karismatiske syndsbekjennelsen i statskirke m.m. sier "har krenket deg med tanker ord og gjerninger", så vil ivertfall jeg også inkludere seksuelle tanker. For selv om du har rett i det overstående, så er tanker rundt f.eks. trekant, oralsex, tvang, mishandling, utenomekteskapelig osv... ting som helt eller delvis strider mot Guds ord. Ja, som Jesus sier så er enhver som tenker på en kvinne ( eller mann om du er kvinne ) med begjær, skyldig på lik linje med ekteskapsbrudd. Og vi er som kristne absolutt kalt til ett rent liv også i tankene. Det mener jeg man absolutt skal ha lov til å forkynne. Samtidig som man sier som deg, ( i sitatet ovenfor. ) for meg er det ingen motsetning i dette. Formaningene og veiledningen går hånd i hånd med Guds nåde, som vi alle trenger, bestandig.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-7-2005 kl 12:45
Argh disse karismatikerne i forhold til syndig natur!!


Disse er det som går rettferdiggjort hjem fra møte etter å ha bedt sin Gud om tilgivelse for sine synder. Og det skal de, ved Guds nåde, fortsette med!

Det er disse andre som mener de er satt fri fra syndige tanker som må være forsiktige så de ikke opphøyer seg over de frelste synderne (som vet at de fortsatt er syndere ;)). For da risikerer de å bli som fariseeren i Luk 18, som vel og bra, takket Gud for at han var blitt så "ren", mens han stod og proklamerte sin egen rettferdighet for Den Hellige Guds åsyn:

10 To menn gikk opp til templet for å be. Den ene var fariseer og den andre toller. 11 Fariseeren stilte seg opp og bad slik: «Gud, jeg takker deg for at jeg ikke er som andre mennesker, som snyter, gjør urett og bryter ekteskapet, eller som den tolleren der. 12 Jeg faster to ganger i uken og gir tiende av alt jeg tjener.» 13 Tolleren stod langt nede og ville ikke engang løfte blikket mot himmelen, men slo seg for brystet og sa: «Gud, vær meg synder nådig!»
14 Jeg sier dere: Tolleren gikk hjem rettferdig for Gud, den andre ikke. For den som setter seg selv høyt, skal settes lavt, og den som setter seg selv lavt, skal settes høyt.

Paulus roper i sin nød til Jesus om å befri ham fra syndenaturen (som han kaller syndens legeme) i Rom 7 og så bryter han ut i lovprisning til vår nådige FRELSER: Gud være takk ved Jesus Kristus, vår Herre! Så tjener jeg altså Guds lov med mitt sinn, men syndens lov slik jeg er av naturen.

Hva er så sinnet? Er det summen av alle tankene våre? Nei, da kunne aldri vårt sinn tjene Guds lov. Det er vår holdning til budet. Enhver kristen har en eller annen form for ønske - enten det er stort eller lite (personlig varierer det i forhold til fristelsen og det er derfor jeg faller i synd) om å holde Guds bud og det er denne sinnsholdningen det er snakk om.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 7-11-2005 kl 16:15
Kristi Sinn


Paulus, som alle andre var en synder frelst av nåde, og visste svært godt hvordan det var å leve under den. De lærde strides imidlertid om spørsmålet: var Paulus ord en beskrivelse av hans situasjon da eller var det en beskrivelse av noe han hadde erfart tidligere i sin vandring?

Jeg tror nemlig at den Hellige Ånd vil ta kontroll over vår menneskelige ånd mer og mer ettersom vi vandrer med Gud. Jeg sier ikke at jeg har oppnådd den grad av underkastelse til Gud som jeg ønsker, men jeg tror at 100% underkastelse til Guds Ord vil gi en person Kristi Sinn, dvs. 100% seier. Men, vis meg en person som har 100% underkastelse til Guds Ord...jeg tror det er få...ennå...

Men det er jo det vi streber mot, og da vil det være naturlig at Guds Ånd får mer og mer kontroll over vårt sinn, i det vi tar en hver tanke til fange i lydighet til Kristus. Det største feltslag som noensinne er utkjempet skjer i sinnet. Det er her seier også må finne sted. Men ikke seier i egne gjerninger og selvdisiplin, men seier gjennom å la Gud få ta over kampen...det er en åndelig disiplin som jeg selv ønsker å erfare mer av, og som jeg er glad for at jeg vil erfare mer av fordi jeg allerede har erfart litt av den.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen