Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Gratis Bibler (uten reklame)
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


thumbup.gif opprettet den 22-8-2003 kl 00:15
Gratis Bibler (uten reklame)


http://www.e-sword.net/ --- her kan du 100% gratis laste ned databibel i en rekke språk, den norske teksten som ligger der er 1930 oversettelsen. Ellers finnes den Hebraiske m.f for de som er interesert i det, ett titals engelske hvis noen vil granske hele tanken rundt forskjellige oversettelser. Skal du derimot bare "lese vanlig av og til" så finnes også Bibelordbøker m.m. Dette er hva jeg kaller en gladmelding midt oppe i alt det andre vi diskuterer her i forumet.:up::up:



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
morten
Juniormedlem
*




Innlegg: 16
Registrert: 7-2-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-2-2004 kl 14:08


Sitat:
Originally posted by Kristnerd
http://www.e-sword.net/ --- her kan du 100% gratis laste ned databibel i en rekke språk, den norske teksten som ligger der er 1930 oversettelsen. Ellers finnes den Hebraiske m.f for de som er interesert i det, ett titals engelske hvis noen vil granske hele tanken rundt forskjellige oversettelser. Skal du derimot bare "lese vanlig av og til" så finnes også Bibelordbøker m.m. Dette er hva jeg kaller en gladmelding midt oppe i alt det andre vi diskuterer her i forumet.:up::up:


Denne er fin, det er det jeg behøver, men jeg fortrekker PDF, adobe acrobat PDF. er det noen som vet hvor man kan få usensurerte bibler historisk authentisk scannet og noenlunde korrekt oversatt ? post script eller helst Adobe Acrobat. Det nye testament og det gamle. Uforfalsket.

Det vil jeg gjerne downloade.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
morten
Juniormedlem
*




Innlegg: 16
Registrert: 7-2-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-2-2004 kl 23:04
Gutenbergs Meisterwerk, die 42zeilige Bibel


jeg har søkt litt på Internettet og funnet originalen,
den er på latinsk. Altså ikke tysk,

Gutenbergs Meisterwerk, die 42zeilige Bibel

http://www.gutenbergdigital.de/gudi/dframes/bibelsei/frmlms/...

Andre Linker,

http://www.gutenberg.de/bibel.htm
http://www.gutenberg.de/press022.htm
http://www.nb.no/html/gutenberg.html

Nå vet vi det, den første trykte Bibel var på latinsk.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-7-2006 kl 20:46


hadde vært fint om det hadde vært linux support i programmvaret :) Men ellers virker det veldig bra!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-7-2006 kl 21:27


Sannelig, de har ikke linux suport nei... du får ta å sende en "feedback"
http://www.e-sword.net/feedback.html og foreslå at de må ordne det ;)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Theotormon
Medlem
**




Innlegg: 66
Registrert: 16-5-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-7-2006 kl 21:41


Sitat:
Opprinnelig postet av ehasting
hadde vært fint om det hadde vært linux support i programmvaret :) Men ellers virker det veldig bra!


Eg veit ikkje om kva relasjonen til e-Sword er, men The Sword Project har fleire versjonar: BibleTime for KDE, som eg brukar, Gnomesword for Gnome, og til og med ein versjon for Windows. Litt røffe kantar her og der, men det funker. Stort sett alt som finst av Bibel-relaterte skrifter utan copyright (Public Domain) er tilgjengelig for gratis nedlasting. Masse snæcks! :up:

-- Edit: --

Sitat:
Opprinnelig postet av morten
Denne er fin, det er det jeg behøver, men jeg fortrekker PDF, adobe acrobat PDF. er det noen som vet hvor man kan få usensurerte bibler historisk authentisk scannet og noenlunde korrekt oversatt ? post script eller helst Adobe Acrobat. Det nye testament og det gamle. Uforfalsket.

Det vil jeg gjerne downloade.


Eg har ein scanna versjon av Geneve '1560 omsetjinga liggjande på harddisken ein stad. 270 Megabyte med godsaker... Anbefales. :yes:
Har du den? Fri for nedlasting frå: http://reactor-core.org/geneva/



[Redigert den 6-7-2006 av Theotormon]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-7-2006 kl 03:23


Takker :) Gnomesword er på vei ned.. til tross for det passe lugubre navnet på et program som burde ha het Gods Word :P
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-7-2006 kl 09:44


gnomesword O_o?



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 13-7-2006 kl 21:03


Eg har mac, så eg bruker mac-versjonen til The Sword Project. Den heitte "MacSword."

mvh




«På korset åpenbarer Jesus Gud for oss. Det
er en Gud som lider med oss, som går inn i vår
smerte. Han tar på seg smerten og forvandler
den.»

– Anselm Grün, Benediktinerabbed
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 14-7-2006 kl 01:15


Sitat:
Opprinnelig postet av Lionheart
gnomesword O_o?


Er vell endel folk som ser på Gud som en slags gnom (skognisse). Men i dette tilfelle er altså snakk om et grafisk grensensitt i linux, brukes i Ubuntu distroen m.f. (Men der stopper også min kunnskap. Min linux erfaring er begrenset til bruk av KDE i mandrake / mandriva, på gjestemaskinen til Solbu :) )

Uansett er det vell ikke "Gnomens ord" (Gnome's word) som var poenget med navnet, men "sverd tilpasset Gnome", (Gnome-Sword). Som i "E-sword" for Gnome (elektronisk sverd). Hvor sverd henspiller på at

"Heb 4:12:
For Guds ord er levende og virksomt og skarpere enn noe tveegget sverd. Det trenger igjennom helt til det kløver sjel og ånd, ledd og marg, og dømmer hjertets tanker og råd."

Samt:
Ef 6:17
17 Ta frelsens hjelm og Åndens sverd, som er Guds ord.

Det er altså enkelt og greit en gratis databibel tilpasset det grafiske brukergrensesnittet (I div. linux distroer) Gnome.

(Ja jeg kan kverulere. spesielt midt på natta :) Sov godt :) jeg skal spise pizza nå :)




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2011 kl 09:58


Sitat:
Opprinnelig postet av ehasting
hadde vært fint om det hadde vært linux support i programmvaret :) Men ellers virker det veldig bra!


Selv bruker jeg bibletime i GNU/Linux. Følger med i de fleste distribusjoner, og finnes for GNU/Linux, BSD og Windows. :)
Sitat:
Bibletime is a frontend for the SWORD Bible Framework.


[Redigert den 29-8-2011 av solbu]




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen