Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Kvinnen kledd i solen og med månen under føttene
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-6-2004 kl 15:36
Kvinnen kledd i solen og med månen under føttene


I tråden ’De to vitnene’ fant jeg et område for Dyret i henhold til:

Åp.13:2 Dyret jeg så, lignet en leopard, men hadde føtter som en bjørn og gap som en løve…

Dyrets rike må ha hatt en størrelse som ligner på Aleksanders rike (leoparden), samtidig må det ha inneholdt områdene som tidligere var Persia-Media (bjørnen) og Nebukadnesars rike (løven).

Det er et annet bilde fra Åp. som jeg vil ta opp her. I følgende vers er det nevnt en kvinne:

Åp., 12:1 Et stort tegn viste seg på himmelen: En kvinne som var kledd i solen, med månen under sine føtter og med en krans av tolv stjerner på hodet.

Kvinnen har en virketid på 1260 dager, det samme som de to vitnene, og forfølges av en drake med sju hoder og ti horn som virker ganske synonymt med Dyret og jeg mener vi befinner oss i det området som er beskrevet ovenfor. I dette området var det på den tiden to viktige nasjonale ikoner, den voksende halvmånen for ottomanerne og for perserne en sol som er kommet halvveis opp av horisontlinjen med solstrålene markert. Tyrkia og Persia var de to dominerende landene i området. Retningen Sunni Islam var representert hos tyrkerne og retningen Sjia Islam hos perserne. Den dominerende retningen av Sjia Islam hos perserne var Tolver-sjiismen. Tolver-sjiismen bygger på at den rette islamske læremessige arv etter profeten Muhammed går via Muhammeds svigersønn Ali og videre via 11 etterkommere av Ali, ialt 12 imamer. Disse relasjonene er portrettert i kvinnen der hun selv symboliserer religionen Islam med Sunni Islam av mindre verdi enn Sjia Islam (kvinnen er kledd i Persias symbol, solen og med tolv stjerner (imamene) i kransen på hodet, men har månen under føttene). Dyrets religion var Sunni Islam. Disse religiøse skillene har i hovedsak hersket i området opp til våre dager.

Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen