Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: En liten innputt…
bus
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 118
Registrert: 29-3-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2004 kl 23:03
En liten innputt…


…i debatten om endetiden.

Jeg uthever det som bør legges merke til.


Åpenbaringen 19

17 Og jeg så en engel som stod i solen, og han ropte med høi røst og sa til alle fuglene som flyver under det høieste av himmelen: Kom hit og samle eder til Guds store måltid,

18 FOR Å ETE KJØTT AV KONGER OG KJØTT AV KRIGSHØVDINGER OG KJØTT AV VELDIGE OG KJØTT AV HESTER OG AV DEM SOM SATT PÅ DEM, OG KJØTT AV ALLE, FRIE MENN OG TRÆLER, SMÅ OG STORE!

PS: Legg merke til at det står ALLE (hvem er da til overs?)

19 Og jeg så dyret og kongene på jorden og deres hærer samlet for å føre krig mot ham som satt på hesten, og mot hans hær.

20 Og dyret blev grepet, og sammen med det den falske profet, han som for dets øine hadde gjort de tegn hvormed han hadde forført dem som tok dyrets merke og tilbad dets billede; disse to blev kastet levende i ildsjøen som brenner med svovel.

PS: Djevelen er ikke blant disse (han blir omtalt i 20:2).

21 OG DE ANDRE BLEV DREPT med hans sverd som satt på hesten, det sverd som gikk ut av hans munn; og alle fuglene blev mettet av deres kjøtt.

PS: De andre er altså de som er ALLE i 19:18 (Ser det ikke ut til at det er tomt for levende mennesker nå?)

- Så hvor ble det av ”tusenårsriket”?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-6-2004 kl 17:06


bus,

dette er symbolsk tale der innholdet går ut på at den gamle tidsalderens sivilisasjon skal ofres for at en ny tidsalders sivilisasjon skal komme etter den. Det ser ut til at det er "fuglene" som skal leve gjennom tusenårsriket.

Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
bus
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 118
Registrert: 29-3-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-6-2004 kl 21:17


Sitat:
Originally posted by Taurus
bus,

dette er symbolsk tale der innholdet går ut på at den gamle tidsalderens sivilisasjon skal ofres for at en ny tidsalders sivilisasjon skal komme etter den. Det ser ut til at det er "fuglene" som skal leve gjennom tusenårsriket.

Taurus



Hei Taurus

Skriften er ikke symbolsk, men enkelte ord er symbolsk - og som formidler en reel betydning for all tid.

I de tusen år er Djevelen bundet, mens de levende er i himmelen som Kristi brud.

Etterpå reiser Gud opp de døde, med Djevelen som fører i et siste desperat (uintelligent) forsøk på å berge restene av sine forførte (hevnen) - for så og bli dømt sammen med disse.

Fuglene spiste seg mette som du så korrekt hevder (går jeg ut i fra).

Så visdommen er:

Alle, mennesker som trodde og fugler mm, skal leve på den nye jord.

Den gamle tidsalder ofres ikke - men det enkelte menneskets valg har ført til; en ny himmel og en ny jord, for de troende og død for de ikke-troende.

:•)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen