Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Noen ærlige tanker:
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 2-5-2004 kl 00:23
Noen ærlige tanker:


Hei folkens.

Som de fleste av dere kanskje har fått med seg, sitter jeg nå og jobber med den nye filmen, som vi håper å få ferdig til høsten. (Noe som er litt av grunnen til at jeg ikke er så veldig aktiv til å skrive innlegg for tiden.)

Akkurat nå jobber jeg også med å prøve å få Ulver i Fåreklær over på DVD. Innimellom så blir det noen naturlige "pauser" når datamaskinen skal bearbeide store mengder med film, og da blir jeg sittende å fundere litt.

Kanskje det ikke "passer seg" å dele slike funderinger i et debattforum, men jeg fikk allikevel lyst til å skrive ned noen av tankene mine akkurat nå. Jeg skriver ikke primært for å skape debatt, men det er selvfølgelig lov til å komme med kommentarer også til dette innlegget :)

Akkurat nå er jeg trist. En dyp tristhet som sitter langt inni meg. Jeg ser for meg så mange ansikter, på mennesker som lyser av håp og tro, på at livet skal bli bedre, rikere, herligere og mye mer meningsfullt enn det er nå.

Hvor kommer denne sorgen fra?

På grunn av filmprosjektet vårt, så må jeg nå gå igjennom alle filmene som jeg har anskaffet i løpet av de siste årene. Jeg sjekket nettopp nøyaktig hvor mange timer med film-materiale jeg har, og det er hele 27,5 timer med film!

27,5 timer med film som på forskjellige måter dokumenterer den vranglæren og forførelsen, som vi så sterkt prøver å advare våre medsøsken i Herren mot.

Filmer som er utgitt i fra pinsevenner, evangelikale, Lutheranere. karismatikere og anti karismatikere. Alle de er innad uenige om mye, men har dannet en felles front mot den foførelsen som i dag sprer seg som en farsott over jorden.

Nesten halvparten av dette materialet er opptak i fra de falske forkynnernes egne TV sendinger eller møter. Disse forkynnerne skjuler seg nemlig ikke, og de taler ikke i det stille. Frekt og freidig spotter de og lyver mot Herren Jesus Kristus, og det foran et åpent kamera.

"Jesus var rik.." "Hadde Jesus levd i dag så ville han ha kjørt Mercedes!" "Beviset på at du er en dårlig kristen er at du er fattig!" "Eller at du er syk..."" "Vi er Guder.." "Jeg er Gud.."

Men det er ikke det som gjør meg trist. Det gjør meg bare sint og harm på deres aroganse og opptatthet av jordisk makt og rikdom. Samtidig som jeg undrer meg over de tusener av mennesker som anser disse som "store forkynnere" innenfor dagens kristenhet.

Noen av disse forkynnerne, sier rett ut at de har lov til å kommandere Gud til å straffe folk som har syndet mot dem. Dersom noen av disse skulle lese det jeg skrive om dem her i forumet og ellers, så kan de, etter deres egne utsagn, med andre ord "befale Gud" om å sende sykdom eller andre ulykker over meg...

Samtidig sier de til oss, som reagerer med avsky på deres framferd, at vi ikke må være kritiske. Da er vi nemlig dømmesyke og opprørske i mot "Gud". (mrk. Ikke mot dem, men mot Herren selv).

Jeg ser mennesker rave rundt som fulle, krype på alle fire, kakle som høns, og ule som ulver. Jeg ser mennsker som rister så kraftig at man skulle tro de ble banket opp av noen. (Faktisk så har jeg hørt vitnesbyrd om hvordan enkelte skryter over hvor mange blåmerker og sår de har fått på møtene...) Mennesker som prøver å vitne, greier aldri å få fram et fornuftig ord, men blir enten stumme i timesvis, eller bryter ut i hysterisk latter.

Vi skal liksom tro at dette er Den Hellige Ånd, som på denne måten manifsterer "Guds herlighet" i blant oss..

Jeg ser vitnesbyrd om mennesker som ler og ler og ler, og ikke engang greier å stoppe å le, selv om de ikke orker å le mer. Andre igjen vitner om at de ikke greide å røre seg på 8-10 eller 12 timer. Det var Gud som rørte ved dem må du vite, men de vet ikke helt hva Gud ville med det de opplevde. Det var en manifestasjon av "Guds kraft..."

En Gud som leker med sine barn? Som lar de gjøre ting de ikke ønsker? En Gud som gjør noe, bare for show?

Det er trist. Alt jeg beskriver ovenfor er kjempe trist. Men det er allikevel ikke hovedgrunnen til min tristhet akkurat nå.

Midt i alt film materialet som jeg har, med all løgn og bedrag, er det noen reportasjer som har festet seg i meg på en spesiell måte. Snodig nok er det ikke alle manifestasjonene, eller den falske forkynnelsen, som har gjort dypest eller sterkest inntrykk på meg.

Det som forårsaket min tristhet skyldes riktignok indirekte de tingene som jeg har nevnt ovenfor, men det var ikke å se eller høre dette som bedrøvet meg så til de grader.

Jeg har bl.a et intervju med en eldre dame i USA. I årevis hadde hun gitt penger til en kjent TV evangelist. Evangelisten sa at hun måtte gi for å få fra Gud. Dersom hun ville at Gud skulle sørge for henne, og beskytte henne mot sykdom og ulykker.. ja da måtte hun GI til Guds rike"(Evangelistens tjeneste)

Damen var fattig, men hun gav allikevel av det hun hadde i år etter år. Ofte førte dette til at hun og hennes to små gutter ikke hadde middagsmat på bordet.

Imens levde evangelisten et luksus liv som var en Hollywood stjerne verdig. Flere hus og landsteder, dyre biler, tjenestefolk og you name it..

Da den ene sønnen ble syk, prøvde hun å ta kontakt med evangelisten som hun hadde støttet så trofast, for å få forbønn for gutten sin. Evangelisten fikk hun aldri tak i for han var alltid "opptatt", og de som jobbet for ham var ikke interesert i å høre på henne. De fortsatte imidlertid å pøse ut med tiggerbrev om penger.

Sønnen døde, og tilbake satt den eldre damen, med både troen og håpet knust til pinneved..

Jeg har et intervju med en ektemann og hans døtre som mistet sin kone og mor, etter at hun sluttet med kreftbehandling på grunn av at hun var blitt erklært "frisk" på et helbredelsesmøte.

Hun sluttet med behandlingen, fordi hun ble opplært til å "handle i tro", og være lydig mot Gud. Døtrene fikk senere vite av legen, at hun faktisk hadde en sjanse til å bli helt frisk igjen, hadde hun bare fortsatt med behandlingen.

Den ene datteren må dessuten nå leve resten av sitt liv med vissheten om at hun faktisk var med og presset sin mor til å "tro på helbredelsen" som hun fikk på møtet.

Jeg kunne kommet med så mange fler eksempler, men det er disse menneskeskjebnene som gjør meg så veldig trist, De illustrerer nemlig så tydelig for meg, at det vi driver med ikke dreier seg om å "ha rett", eller å vinne noen debatter eller diskusjoner her og der.

Ansiktene til mange av dem som jeg har sett få sine håp og drømmer knust på denne måten, dukker ofte opp i min bevvisthet.

Jeg føler at vi dypest sett taler deres sak, og at jeg samtidig håper vi kan bidra til at ingen andre må få oppleve det samme som dem.

For meg så representerer disse menneskene og disse ansiktene, ikke bare de som har fått sine jordiske drømmer og håp knust her i livet, men også alle dem som lar seg lure til å tro på en falsk gud og en falsk Jesus.

De vil måtte bruke evigheten på å sørge, når de finner ut at de ikke bare la sine penger eller sin helse i falske menneskers hender, men også sin sjel..

Kjære Gud. Miskunn deg over alle forførte mennesker på jorden. Miskunn deg over alle de som fører folk til fall, slik at de kan få vokne opp av sin forvillelse og se Deg slik du er.

Miskunn deg over hver og en som kommer innom dette forumet her. Gi oss alle salve på våre øyne og kjærlighet til sannheten.

Jesus Kristus. Du er Sannheten veien og livet. Ditt ord er Sannhet.

Amen.


Gunnar.




[Edited on 1-5-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen