Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Asfaltevangeliet
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 1-5-2004 kl 01:37
Asfaltevangeliet


Er det nokre her som har tenkt å sjå "Asfaltevangeliet"? Eg har bilett til førpremieren i Bergen 8. mail, og gledar meg. Synst boka er bra, og de kan hende (viss eg er heldig) at eg er med i filmen, i scena der Jesus mettar "5000".

GUDS FRED!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-5-2004 kl 19:56
hei


har lyst til å se den, men syns det blir litt rart med åge åleskjærs sønn i hovedrollen som Jesus....?



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 1-5-2004 kl 20:00


har noen en link til noe omtale om filmen?



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-5-2004 kl 20:10


Hei Lionheart.

Tror ikke David Åleskjær spiller rollen som Jesus i filmen da. Synes å huske et annet navn på rollelisten, men jeg husker ikke hvem det var.

David kan heller ikke "kategoriseres" som en trosbevegelses mann (eller på noen annen måte heller.. Han er jo sin egen lille spesielle "sekt"... ;) ). Så vidt jeg vet så går han ikke god for så mye av det som pappa'n hans står for.

Jeg kommer til se filmen når den blir tilgjengelig. Har skummet igjennom boka, og er litt i tvil om hva jeg skal mene.

Kanskje skyldes det mer min oppfatning av David som person, enn av selve boka Asfaltevangeliet. I mine øyne så er han av og til så på grensen til det useriøse, at jeg har vanskelig for å ta ham alvorlig til tider.

Som f.eks at han skriver anonyme, (eller under falskt navn), innlegg MOT seg selv for "latterliggjøre" de som er motstandere av det han står for osv. Han innrømmer slike ting åpent selv i en av chattekanalene han er innom av og til.

Han er så ute etter å provosere, noen ganger, at jeg griper meg i å synes synd på fyren, i stedet for å bli provosert..

Vel.. Asfaltevangeliet kan kanskje være en bra film for det den :)

Gunnar.




[Edited on 1-5-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
k-mann
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 504
Registrert: 28-4-2004
Bosted: Stanghelle
Brukeren er frakoblet

Humør: Håpar ikkje det er Faderen , Sonen eller Anden de snakkar om... ;)

[*] opprettet den 2-5-2004 kl 09:48


Sitat:
Originally posted by Lionheart
har lyst til å se den, men syns det blir litt rart med åge åleskjærs sønn i hovedrollen som Jesus....?


Sitat:
Originally posted by Gunnar
Tror ikke David Åleskjær spiller rollen som Jesus i filmen da. Synes å huske et annet navn på rollelisten, men jeg husker ikke hvem det var.


Han som speler Jesus er Tommy Karlsen, som spelte Proffen i filmatiseringane av "Pelle og proffen" (Ambjørnsen).

Eg synst peronleg at boka er bra, mykje på grunn av at den er kritisk til fleire prestar - spesielt innanfor dei meir (ekstremt) høgkyrkjelege organisasjonane - som på mange område liknar på farisearane som Jesus kritiserte.


Sitat:
Originally posted by Thomas
har noen en link til noe omtale om filmen?


Heimeside for Asfaltevangeliet

filmguiden.no: Asfaltevangeliet

snurrfilm.no: Asfaltevangeliet

Statens filmtilsyn: Asfaltevangeliet

ooneway.no: Asfaltevangeliet

GUDS FRED!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen