Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Falsk troskap.
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2004 kl 03:16
Falsk troskap.


Med liberalteologi blandt annet i DNK som en ytterpungt skaper flere grupper innenfor Trosbevegelsen veldig interesse for sine bombastiske utsagn mot homofili og abort. ( eksempelvis ). Folk som har skjønt at dette er områder hvor store deler av kristenheten har forlatt Bibelen, og som derfor er i usikkerhet om hvor man skal orientere seg for å søke en menighet lokke kjapt over i retning trosbevegelsen. Jeg tror klart det står en genuin åndsmakt bak dette, som søker å føre vill. Med tom liberal forkynnelse på den ene siden, for så å gi de som gjenomskuer dette en "ny sjangse" til å bli forført ved å pøse på med åndelighet av alle mulige typer.

Hvilken makt er dette? Jo, forkledningsmesteren, som også er kan ikle seg skikkelsen som en lysets engel. Dyret med flere hoder. Den brølende løven i den ene situasjonen, den listige slangen i en annen. Jotakk. her har vi Satan dere. Aktiv som aldri før. for å
"om mulig føre selv de utvalgt vill".

Har DU ekstra olje til lampen din ?




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2004 kl 12:54
Oljelamper og andre varmekilder


Sitat:
Originally posted by Kristnerd
Har DU ekstra olje til lampen din ?

Minner meg om en biserie i Fantomet for mange år siden. (Over 15 år siden)

Det var ett par som satt i en hule rundt ett bål og det var mørkt ute, da de ble oppmerksomme på en person som satt ved inngangen til hulen og stirret på de to og bålet. De undret seg litt over han, men tok ikke så stor notis over han.

Utover natten ble bålet mindre ettersom veden ble brendt opp. I takt med at bålet ble mindre flyttet denne ukjente personen seg nærmere, og det kom etterhvert flere personer. men de vågde seg ikke helt inntil pga bålet, og lyset fra bålet. Av en eller anen grunn var de Redd lyset.

Til slutt var det bare glør igjen, men likefult litt lys. Og disse ukjente som nå var en hel gjeng, var nesten kloss inntil. men de var fremdeles "i sjakk" pga det usle lyset fra det som var igjen av glørne på bålet.

Til slutt var glørne også helt mørke. Da heiv de seg over disse 2 som hadde vært beskyttet av bålet, rev de i filler og spiste de opp.


Jesus er vårt lys. Sørg da for at lyset ikke blir borte.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-4-2004 kl 13:38


Fantomet.. eh.. Solbu har talt! :)



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2004 kl 09:46
tøfft


gromma greie



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
geirern
Medlem
**




Innlegg: 137
Registrert: 23-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2004 kl 18:34


Så du mener faktisk at visse personer i trosbevegselsns utsagn ang. abort og homofili, dvs. at homofili er synd og abort er synd, bare er en forkledd måte å "lure" forvirrede kristne inn i deres menigheter? Så man skal altså ikke engang kunns forkynne de ti bud lenger altså, uten å være "dyret med de syv hoder" (som forøvrig er romerriket i henhol til de aller flrest bibelkommentarer igjennom kirkehistorien) eller faktisk Satan selv, som du sier.

Fantastisk. Helt fantastisk.

Vil bare minne deg på at norges mest kjente abort og homofili motsandere faktisk er "eksil" prester i statskirken.
Prøver disse å lure "forvirrede kristne "inn i statskirken eller ut av den eller hva? (tenker på børre knudsen og ludvig nessa med sine menigheter "knutsen og ludviksen" som vi kaller dem)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2004 kl 21:36


Det er slett ikke hva jeg sier.

Hva jeg sier er at disse punktene har jeg ingen som helst problemer med å være enig med majoriteten i Trosbevegelsen.

Men at Satan, den listige slangen stadig prøver å finne en måte å lokke folk. Om han ikke klarer med liberalteologi, så prøver han f.eks med falsk åndelighet og falske åndsmakter.

For er det en ting trosbevegelsen slettes ikke kan anklages for, så er det liberalteologi. ( Med muligens untak av Åleskjær. )

Jeg sier slett ikke at Trosbevegelsen er dyret eller satan selv. Jeg sier at det er Satan selv som STÅR BAK det falske i kristenheten, om det nå er falsk karismatikk, liberalteologi, eller noe helt annet, og i hvilken som helst menighet.

Satan står selvfølgelig ikke bak noe som er rett.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-6-2004 kl 01:50


Hmm, jeg vil anbefalle på det sterkeste å lese undervisningen "Anklagerens alternativ"

http://www.nettmenigheten.com/index.php?artikler=anklageren....

Undervisningen er skrevet av Dag Arneson som nylig kom ut med bok på "Lunde forlag"...


BTW: hva skal man kalle slike skriv som det`jeg nå linker til? Det er ikke artikkel, ikke preken og heller ikke innlegg....




www.nettmenigheten.com

Undervisning om Jesus grensesprengende nåde!
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen