Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Er dette en bra side eller.. ?
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2182
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-3-2004 kl 00:14
Er dette en bra side eller.. ?


[Edited on 20-7-2004 by gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 30-3-2004 kl 00:52


Hei gana.

Jeg har tatt et lite overblikk på disse sidene, og mitt svar må desverre bli at dette ikke er sider jeg vil anbefale for andre.

Det er flere grunner til dette:

Den første grunnen er at hun som står bak webstedet enten er katolikk, eller i hvert fall veldig katolsk orientert. (Hun er bl.a engasjert i oversettelsen av stoff for en organisasjon som arbeider for ordinering av kvinnelige prester i den Katolske Kirke.)

For det andre så legger hun fram innholdet (en god del vers) i noen av de gnostiske skriftene (Tomas og Filip evangeliet) som viktige "sannheter" for kristne.

For det tredje så har hun en viss åpenhet for New Age, på tross av sine uttalelser om det motsatte. (Det er faktisk litt interesant at hun tidligere har vært med i Lysbærerne, for de som måtte ha hørt om dem.) F.eks så sier hun at hun har kommet til at det går an å ha åndelige gaver/evner som ikke-kristen, men som allikevel kan være gitt av Gud. Sitat: "Det kan altså være slik at mennesker som ikke har gitt sine liv til Jesus kan formidle Guds kraft. Det kan være Gud har gitt dem gaver, men at de ikke har gitt seg selv til ham."
(http://web.archive.org/web/20090201210822/http://home.c2i.ne...)

For det fjerde så hevder hun at bruden som er nevnt i Åpenbaringen (Kristi brud) sansynligvis er Maria Magdalena, og ikke menigheten!

Det er mye mer jeg reagerer på av det som står på dette nettstedet, men dette får holde til å kunne rope et alvorlig "varsku her" til alle de som måtte lese det hun forkynner.

Gunnar.





[Edited on 30-3-2004 by Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen