Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: David Wilkerson
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-3-2004 kl 12:13
David Wilkerson


Jeg lurer på hvor denne personen står...

Jeg har lest prekenen hans omsorg over Guds kirke pga fremgangsteologien, men han har også kommet med falske profetier.

En av dem var at innen 1993 ("profetien" er fra 1992) skulle New York skulle være 1000 branner på en gang og rasende 100 000ner i gatene og kirkene skulle stenges fordi det var for farlig å gå ut i gatene.

Dette har, som vi vet, ikke skjedd, og er desverre bare en av de falske profetiene hans. Nå, når den tidsfestede profetien hans ikke gikk i oppfyllelse, sier han at dette skal skje senere.

Han har innrømmet å ha kommet med falske profetier, men legger til: "Jeg kan ikke riste av meg Den Hellige Ånds (urgency) for å advare Guds folk. Jeg hører stadig Gud si til meg: Det kommer. Det vil skje plutselig. Glem kritikken og advar folket." (Fritt oversatt)

Videre har David Wilkerson kommet med en ganske frekk "profeti"(23. mai 1994):

"Guds endetidskirke vil være større og sterkere enn urkirken. Mektigere, sterkere, og med større åpenbaring av Jesus. En større (unction) fra Ånden enn noensinne, større enn pinsedagen. Slik jeg ser det, har ikke Jesu Kristi evangelium blitt preket fullstendig i denne generasjonen."

Dermed erklærer han det gamle evangeliet, som er blitt preket i 2000 år, først av Jesus, siden av Hans etterfølgere og tjenere, for ufullstendig. Kom ikke Den Hellige Ånd på pinsedag? Er det ikke Ham som har ledet oss og leder oss til hele sannheten?

Han lærer også at det skal komme en stor vekkelse i endetiden, han lærer herredømmeteologi osv.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Larss
Juniorveteran
****




Innlegg: 437
Registrert: 9-8-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-3-2004 kl 18:43


Jeg er nok også veldig skeptisk til enkelte ting Wilkerson har å komme med, og håper ikke at artikkelen jeg publiserte ble oppfattet som en universiell aksept av Wilkerson.

Wilkerson er derimot en forkynner jeg vet veldig lite om, og jeg har derfor ikke turt å fordømme eller "lovprise" han.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 15-3-2004 kl 19:54


Hans ord taler for hamselv?



(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-3-2004 kl 12:08


David Vilkinson kommer til Oslo i pinsen. Lionheart: kjempebra at du får fram andre sider ved predikanter man liker. Men har du kilde henvisning ?



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen