Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Skal, skal ikke tale
Thomas
Seniormedlem
***




Innlegg: 220
Registrert: 17-2-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet

Humør: :)

[*] opprettet den 10-3-2004 kl 21:17
Skal, skal ikke tale


Sitat:
LionHeart
Jeg siterer 1Kor 14:33-34: Som i alle kristnemenigheter skal kvinnene tie i menighetssamlingene. Det er ikke tillatt for dem å tale, de skal underordne seg, slik også loven sier.



35 Hvis det er noe de vil lære, så la dem spørre sine menn hjemme. For det sømmer seg ikke for en kvinne å tale i menigheten.

Er dette Paulus(Saulus)`s tolkning av det eller Guds vilje? Skal ikke alle behandles likt(selv om Mennene har siste ord)? Hva tror dere (mine bibel kunnskaper ekke på topp nivå næmmeleg)

[Edited on 10-3-2004 by Thomas]




(1 kor 13)4 Kjærligheten er tålmodig, kjærligheten er velvillig, den misunner ikke, den skryter ikke, er ikke hovmodig. 5 Den gjør ikke noe usømmelig, den søker ikke sitt eget, blir ikke oppbrakt og gjemmer ikke på det onde. 6 Den gleder seg ikke over urett, men har sin glede i sannheten. 7 Kjærligheten utholder alt, tror alt, håper alt, tåler alt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-4-2004 kl 21:54


Hm...

Jeg tok til orde på Bibelskolen i fjor, og talte til fordel for at kvinner skulle sitte i lærende stillinger. Fant til og med noen Bibelvers som jeg selv syntes kunne brukes.

Siden den tid har jeg blitt "dreid" nesten helt over på andre siden i tankene rundt dette. Og jeg tror det er Gud som har gjort dette i livet mitt.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-6-2004 kl 10:05
jeg er enig med paulus


og sier på vegne av meg selv og andre av mitt kjønn - vi skal ikke tale i menigheten. jeg går utifra at dette i all hovedsak gjelder preken og ikke vitnesbyrd, men er ikke sikker. for øvrig ønsker jeg også å ta til følge Paulus' ord om å tildekke hodet når man ber. selv har jeg alltid vært vant til tanken at det er å blotte hodet som er å vise respekt for Gud, ikke det omvendte. men hva gjelder hår, så er det ikke lengre vanære for kvinner med kort hår, så jeg har kort hår. med to forskjellige farger til og med. og jeg tror ærlig talt ikke at det er noen syndig ting. da syns jeg faktisk det er verre med sminke - selvom jeg bruker det også.

men jeg kan ikke unngå spørsmålet om hvorfor vi ikke får preke. er det pga humørsvingningene før mensen kanskje? eller er det "bare" fordi vi var menneske"type" nr to som ble skapt?

jeg synes faktisk at et Levende Ord-medlem gav et ganske godt svar på dette spørsmålet: menn og kvinner har lik verdi, men litt ulike roller. la nå Gud få bestemme hvem som skal være prester og ikke. vi har jo den æren at vi er tiltenkt rollen å oppdra barn! vi må slutte å syte nå syns jeg.




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 30-5-2005 kl 12:51
Tildekket


Slik jeg leser Bibelen så skal kvinnen ha sitt hode tildekket. Det er håret som er hennes dekke, og det skal være uklippet. For menn gjelder det motsatte, håret skal ikke være langt.



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen