Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: tråkker på vår verdighet
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


question.gif opprettet den 26-2-2015 kl 09:49
tråkker på vår verdighet


Tenkte jeg ville skrive litt om hva jeg tenker er årsaken til karakterer og holdninger ekstreme islamske troende har og se det i forhold til hva Guds ord sier om fallen syndig natur. Krekar sier noe som jeg oppfatter som stolthet uten rot i rettferdighet og ei heller noen form for empatisk innsikt.



– De tråkker på vår verdighet, våre prinsipper og vår tro. De fortjener å dø, sier Krekar til NRK.

- Fordi han har tråkket på vår verdighet, våre prinsipper og vår tro – så må han dø. Den som ikke respekterer 30 prosent av jordas befolkning (muslimene, journ.mrk) har ingen rett til å leve, sier Krekar til NRK.


http://www.nrk.no/norge/krekar-i-stort-nrk-intervju_-nordmen...


Det som har startet dette er i utgangspunktet karikaturer av "profeten" Muhammed. Jeg må egentlig spørre, "hva er problemet"? For det første har han aldri profetert noe som helst, for det andre var Muhammed ett menneske og ikke Gud selv. Om noen kristne eller en ikke troende hadde tegnet Gud med en granat så fortjener ikke vedkomne å dø. Dette menneske fortjener innsikt og trenger innsikt i de faktiske forhold slik at mennesket kan få ett verdig liv med andre. Om noen hadde tegnet Paven (jeg tror vel og merke Paven og DRKK står i ledetog med Antikrist) med negative bilder for å svekke katolisme så fortjener jo ikke vedkomne å dø, sprengt i filler i en kafe hvor små barn ferdes.

Når Krekar med flere tenker og føler slik er det kun fordi deres tro som de involverte her har føler seg truet. Det er ikke Muhammed som er tråkket på men deres løgn i deres indre som er tråkket på. De er ikke terrorister men de mangler muligheter til å evne og sette seg ned å tenke over hva de egentlig tror. Det er frykt, misunnelse, hat som ligger i bunn her og det beskyttes av stolthet. Skulle ønske Krekar med flere hadde klart å forsvare sin tro med forstandige begrunnelser som ivaretar og forbedrer mennesket inn i mot det som er godt og rett, nestekjærligheten. Her er det ikke snakk om vestlig ideologi eller noen andres ideologier opp imot det. Det er snakk om å vinne med forstand over føleriet og stolthetens drivkrefter.

Mange reagerer med hat imot mennesker, her Krekar og om man velger å krige imot Krekar her så vinner Krekar fordi den ideologi som ligger til grunn her er basert på frykt, hat og misunnelse. Ideologien ivaretas av stoltheten og forstanden kan ikke vinne.

1 Mos 16,12 Og han skal bli et vill-asen av et menneske; hans hånd skal være mot alle, og alles hånd mot ham; og han skal bo østenfor alle sine brødre.


Er det ikke slik det er nå i denne tid angående karikaturtegninger? Sier ikke iherdige islamister at de nå skal ta verden om den vil eller ikke, koste hva det koste vil? Det med den holdning at om alle dør så får det bli slik.

Det er ingen tvil om at dette ikke er fra Gud, for om Gud er Skaperen av hele universet baserer Han ikke universets skjebne på kraften i bomber utgjort av mennesker stahet og stolthet uten empatiske evners inntreden. Mennesket er for den som tror ett bilde av Gud.

Spørsmålet er om Gud har empati og om Han er kjærlighet eller ikke. Jeg tror ikke ekstreme er i den situasjon at de klarer å tenke i disse baner for om de så gjorde ville de se at det de står for er ren tomhet fra avgrunnens ingenting. Jeg tror nøkkelen er å innse Hagars indre følelser ovenfor Abram, Sara og hennes liv oppe i det hele med Skaperen som deres felles Far. Kan man se henne kan man kanskje se seg selv opp imot menneskets fall i Edens Hage. Hva tanker og følelser i Eva gjorde at hun valgte å "tro" løgnen, og hva i løgnen gjør at vi velger å fortsette å tro løgnen?

Det er ett univers imellom Gud og terror, men det er bare ett blad å bla for å se det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-2-2015 kl 20:32


– Jeg ønsker ikke å gå til angrep på islam, men jeg sier at vi må slutte å gå rundt grøten, slik vi har gjort det i mange år, utdyper Gelius

http://www.nrk.no/norge/gelius-krever-svar-fra-norske-muslim...
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen