Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
 Sider:  1  
Forfatter: Tittel: Betrakninger
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-12-2014 kl 18:53
Betrakninger


Ifølge Jesus skal det komme en tid i den nye pakt hvor Menigheten vil utstøte Guds folk, ja faktisk også slå i hjel de som tror på Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd. Menigheten vil tro de tjener Gud mens de slår i hjel.


Joh 16,2-3 De skal utstøte eder av synagogene; ja, det kommer en tid da hver den som slår eder ihjel, skal tro at han viser Gud en dyrkelse. 3 Og dette skal de gjøre fordi de ikke kjenner Faderen og heller ikke mig.


Tar vi i betraktning hele Guds ord og helt inntil Hans andre komme, samt at Jesus lover oss hele sannheten før Han kommer, skjønner vi at det vil bli to leirer. En leir som tror Gud og en leir som tror de tror Gud men står på den falske antikrists tro. Begge går i Jesu navn, akkurat som Elias og BAALs profeter gjorde på Karmel- fjellet.
Så hva sier Jesus omkring det å tro på Jesus og ikke tro på Jesus?

Joh 15,10 Dersom I holder mine bud, da blir I i min kjærlighet, likesom jeg har holdt min Faders bud og blir i hans kjærlighet.

Joh 15,12-15 Dette er mitt bud at I skal elske hverandre, likesom jeg har elsket eder. 13 Ingen har større kjærlighet enn denne at han setter sitt liv til for sine venner; 14 I er mine venner dersom I gjør det jeg byder eder. 15 Jeg kaller eder ikke lenger tjenere; for tjeneren vet ikke hvad hans herre gjør; men eder har jeg kalt venner, for alt det jeg har hørt av min Fader, har jeg kunngjort eder.


Jesus døde for oss syndere så vi skulle få liv. Om vi får liv, skal vi da leve for vår neste som Jesus gjorde? Skal vi dø for vår neste der ute? Ja, på en måte, vi skal la vår vilje ligge død og gjøre Faderens vilje. La Hans bud beskytte oss. På den måten skal verden se Ham i oss og ved det se verdien i hvem Gud egentlig er og selv velge Ham. Vi skal elske vår fiende, og sette vårt liv til for det. Jesus gjorde noe for oss og Jesus gjør noe for oss konkret i dag, snart vil Han gjøre noe nytt og vet vi hva det er iflg. Skriften og frelsen?
En ting er sikkert og det er at antikrist tro ikke kjenner vår venn Jesus slik at deres tro viser konkret hva Han, vår venn vil gjøre og gjør nå. Antikrist tro er selvsenterert, egosenterert og overfladisk, slik at Guds bud settes ut av sin kraft. Uten Guds bud og uten Hans kjærlighet. Gud gjøres til intet og en annen Gud tilbes som vi ikke kan finne i Guds ord uten å filosofere/ anta. Ja, slik Paulus sier det så tror man løgnen av hele sitt hjerte.

Joh 15,19 Var I av verden, da vilde verden elske sitt eget; men fordi I ikke er av verden, men jeg har utvalgt eder av verden, derfor hater verden eder.


Verden står i skarp kontrast til Jesu tro og Guds rike, verden tilber det skapte og ikke Skaperen. Mennesket er skapt og tilber her seg selv, elsker seg selv og setter seg selv foran alt annet. Man dyrker seg selv og lar følelsene vokse og begjæret ta over for forstanden over hva som egentlig er rett og galt. Appetitten styrer hva vi vil ha og hva vi gjør for å få, Paulus skriver at slik rettferdiggjøres homofili, fordi man tilber det skapte, altså seg selv i stedet for Gud. Man blir sin egen Gud og dømmer deretter som Gud over hva som er rett og galt.
Når så sannheten prekes hater verden dette fordi den kler løgnen naken og stoltheten i egoet, i enhver er for stort til å tillates kledd nakent. Derfor kommer anklagene og mistenkeliggjøringen over hva som er rett å gjøre.


Joh 15,24 Hadde jeg ikke gjort de gjerninger blandt dem som ingen annen har gjort, da hadde de ikke synd; men nu har de sett dem og allikevel hatet både mig og min Fader.

Verdens ånd, antikrist ånd vil ikke frelses selv om godt og rett presenteres, verdens vilje vil skjule sannheten og ja drepe sannheten og dennes bærere om den kommer frem. De som har Guds ånd elsker Guds godhet selv om Guds godhet undertrykker dem selv, de er ydmyke.


Joh 16,8-11 Og når han kommer, skal han overbevise verden om synd og om rettferdighet og om dom: 9 om synd, fordi de ikke tror på mig; 10 om rettferdighet, fordi jeg går til Faderen, og I ser mig ikke lenger; 11 om dom, fordi denne verdens fyrste er dømt.

Joh 16,13 men når han, sannhetens Ånd, kommer, skal han veilede eder til hele sannheten; for han skal ikke tale av sig selv, men det som han hører, skal han tale, og de tilkommende ting skal han forkynne eder.



Så det her over er hele evangeliet, de gode nyheter understreket som står vedlag i dag.

:up:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-12-2014 kl 21:34


:up:

Veldig bra LeifG. Din forståelse av dette har jeg veldig sans for. Det kan faktisk se ut til at det skal komme en tid ta flertallskirken(e) skal vende seg mot de som følger Herren. Den antikristne ånd kan være veldig sympatisk og hyggelig så lenge den ser at det er mulighet for å få med seg flere, men den vil snu på helen når den oppdager at det er kristne som ikke vil følge med på utskeielsene.

Vekter, hvor langt på natt?

Litt tendenser til dette har det nok muligens vært i store deler av kirkens historie, men det vil tilta dramatisk og som bibelordet sier; det vil fra den falske kirke ende med drap på Guds utvalgte. I dag kan de utvalgte bare bli sett på som litt sta og sære når de ikke vil følge flertallet, men forholdene kan jo endre seg raskt. Det er ikke sikkert den fulle oppfyllelse av disse bibelordene ligger så langt fram i tid.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-12-2014 kl 21:54


:up:

Ja, det er den økumeniske bevegelse som stenger Gud og Hans folk ute og vi vet at den onde vet å gi sine gode gaver.. .

Vi kan se den økumeniske bevegelse allerede for 3600 år siden ved Mesopotania. Da kom den moderne sivilasjon til, hvor ateister, religiøse og humanetiske slo seg sammen i råd. De dannet sivilasjonen sammen, de var faktisk enige om hvordan verden ble til og like enige er de i dag.

De religiøse sa at Anu og Marduk skapte jorden som lignes opp mot planetgudene i Rom. Der stupte guden Jupiter ned til jordens havoverflate og liv ble til i havet, når Jupiter dukket opp ble land til og han steg opp på land. Livet fulgte Jupiter med opp på land. Det er i korte trekk evo teorien det. Luther kalte Paven rumpa til en fisk og Luther viste hva han snakket om for Paven er avguden Jupiter fra det hedenske Rom.. .

https://www.google.com/search?q=fish+god+pope&tbm=isch&a...





[Redigert den 5-12-2014 kl 20:57 av LeifG]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-12-2014 kl 23:15


Det spørs om ikke også store deler av den lutherske kirke er blitt rumpa til en fisk.

Og store deler av de reformerte ser også ut til å trives med det økumeniske..

Den sanne kirke begynte som en sekt og som sådan vil den også ende,

og det er nok også like greit - Veien var for de få og var aldri ment

å skulle være noen halvsekulær flertallskultur.

:no:


[Redigert den 5-12-2014 kl 22:19 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-12-2014 kl 05:14


Sitat: skrevet av LeifG  

Ja, det er den økumeniske bevegelse som stenger Gud og Hans folk ute og vi vet at den onde vet å gi sine gode gaver.. .

Statsfinansierte "hyrder" syns jeg er spesielt flinke til å stenge deler av Guds folk ute. De taler ofte med glatt tunge et evangelium som ikke støter noen, men svært ufine og krasse kan de likevel være om det skulle være noen som velger å følge Guds ord i et og alt. Disse har de ikke bruk for i stas-kirkene sine. Renspikka hedninger er derimot hjertelig velkommen og de blir sjelden møtt med noe budskap om at Gud krever omvendelse.

Får liksom et inntrykk av at disse stas-prestene, med sitt glatte evangelium, ofte føler større tilhørighet til ikke-kristne enn til kristne. De kan tale mye flott og tilsynelatende rett, men det er liksom noe med ånden som ikke stemmer. Det er liksom som om hele gudstjenestene blir mer et show enn en spore til sann og redelig etterfølgelse.

Og alle barn blir døpt enten foreldrene tror eller ikke. En sånn praksis fantes ganske enkelt ikke i urkirkene og en finner heller ikke spor av det i Bibelen. Den gang da var dåp av nye familiemedlemmer forbeholdt kristne, og kirkene-medlemskap var for folk som hadde sagt nei til denne verden og valgt å følge Herren. I dag er det derimot ofte annerledes, den antikristne ånd ønskes mer og mer velkommen i folkelige kirkereligiøse.

La oss være ett med denne verden synes å være mottoet i disse kirkene.

:sniff:



[Redigert den 6-12-2014 kl 04:26 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-12-2014 kl 11:11


Sitat: skrevet av gana  
Det spørs om ikke også store deler av den lutherske kirke er blitt rumpa til en fisk.


Hehe, ja.



Om biskoper i den protestantiske kirke/ menigheter bærer mitra/ dagon fiskeguden på sitt hodet vet jeg ikke.


Sitat: skrevet av gana  
Og store deler av de reformerte ser også ut til å trives med det økumeniske..

Den sanne kirke begynte som en sekt og som sådan vil den også ende, og det er nok også like greit - Veien var for de få og var aldri ment å skulle være noen halvsekulær flertallskultur.

:no: [Redigert den 5-12-2014 kl 22:19 av gana]


Ja, ingen tvil om det men jeg tror sannheten vil få en kraftig oppsving først. Hvis vi går tilbake til noen år før Moses ble født ble Israel så stor i Egypt at Israel truet Egypts/ ateismens eksistens og Egypt er bildet på ateismen i den siste tid. Profetiene sier jo også at det vil kun handle om to grupper til slutt rett før Jesu andre komme. Enten tror man Gud er Antikrist eller så tror man Gud, begge grupper tilber.
Samtidig ser vi at det er ikke Egypt som omtales i den siste tid men Babylon og Babylon er bildet på religiøs forvirring i verden.
I Åpenbaringen bes vi komme ut av Babylon, altså ut av religiøs forvirring og heller tro på Gud og Hans ord/ bud. Daniels bok forteller om Guds folk, deres karakter og tro i Babylon og der fortelles det også om historiens gang frem til den nye jord er her. Kapittlene 3 til 6 forteller om hva vi møter billedlig på forskjellig vis. Ja, man blir sett på som en i en sektform om man tror Gud.

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-12-2014 kl 11:22


Sitat: skrevet av gana  

Statsfinansierte "hyrder" syns jeg er spesielt flinke til å stenge deler av Guds folk ute. De taler ofte med glatt tunge et evangelium som ikke støter noen, men svært ufine og krasse kan de likevel være om det skulle være noen som velger å følge Guds ord i et og alt. Disse har de ikke bruk for i stas-kirkene sine. Renspikka hedninger er derimot hjertelig velkommen og de blir sjelden møtt med noe budskap om at Gud krever omvendelse.

.. .

Og alle barn blir døpt enten foreldrene tror eller ikke. En sånn praksis fantes ganske enkelt ikke i urkirkene og en finner heller ikke spor av det i Bibelen. Den gang da var dåp av nye familiemedlemmer forbeholdt kristne, og kirkene-medlemskap var for folk som hadde sagt nei til denne verden og valgt å følge Herren.
.. .[Redigert den 6-12-2014 kl 04:26 av gana]


Ja, samtidig må vi huske på at kirken ble til som en institusjon (med etterhvert mange bud, påbud og tradisjonsinnføringer) lenge etter år 70 e. Kr.. Menighetene var små husmenigheter og en omvendelse var personlig og selvstendig tatt. Når mannen valgte fulgte kona naturlig med.., og deres barn men barna måtte selv la seg døpe i voksen alder om de ville følge Ham.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-12-2014 kl 21:16


Sitat: skrevet av LeifG  
Ja, man blir sett på som en i en sektform om man tror Gud.

:)

Så hva gjør man da, melder seg ut av alle kirker, eller? :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-12-2014 kl 10:34


:)

Jeg tror det er viktig å vite hva man melder seg ut av og hvem en går til. Konkret dreier alt seg om hva vi tror på, håper på og ser den Kjærlighet Gud egentlig er.

Slik jeg forstår Guds ord forsøker fremdeles Gud å omvende Kirkens troende i Kirken men når Dyret bilde kommer som ett politisk religiøst lovpåbud har Kirken falt og Guds folk bes konkret ut av Kirken/ Babylon. Den som ikke kommer ut går fortapt.

Det hele dreier seg om våre tilbedende hjerter og våre tanker som enten lar Skaperen forme oss eller så former vi oss selv i ledetog med Antikrist.
For å se hvem Gud er, hvem vi er og hvem og hva Djevelen gjorde, gjør og virker må vi se på Guds ord, se på Han som er vårt håp. Vi må med andre ord erkjenne at vi ikke har noe håp uten Guds ord og Jesu offer deri. Det er veien, sannheten og Livet.

Erkjennelsen kommer av disse fakta:

Da Eva falt forestilte hun seg i sitt indre hva de påløpende følger ble om løgnen var tilfellet og hun fikk tankene ved å forsøke å avkle løgnen for å tilbakevise den men fristelsen av å virkelig tro løgnen vant over henne. Hun fattet selviske tanker og følelser og kjente på stoltheten kraft i egoet. Hun forestilte seg å bli som sin Far som hun tilba, hun begynte å se på seg selv som udødelkig som Ham, like kunnskapsrik som Ham og med det seg selv som Gud. Disse følelser slapp aldri taket i Evas indre fordi løgnen hun skapte i seg selv var større enn forstanden kunne avvise.
De følger det fikk var at Evas ånd endret seg og denne ånd grep også Adam tak i, og med det ble også Adam og Evas avkom besmittet av. Litt etter litt utviklet denne ånd seg til det verre og verre og til slutt så galt av flommen ble en nødvendighet.. .

Det vi fødes inn i kalles da fallen syndig natur, og denne er formet fra fallet av. Fallen syndig natur virker slik at det som her er normalt er egentlig ikke normalt. Det er ett resultat av fundamenteringen av menneskets sinn og tanker basert på verdier som opphøyer Jeget, stoltheten i vårt individuelle indre.

Det er ikke Guddommelig natur, som vi kan frelses til men da må vi erkjenne løgnen verden er i og vi, i våre følelser og tanker vi er/ blir besmittet av fra vi ble født inn i denne verden, altså ikke fra unnfangelsen av slik som arvesyndslæren sier.

Arvesyndslæren sier at det å være i kjød er synd uansett i seg selv, altså vi er syndere personlig og individuelt fra unnfangelsen av. Kirkens lære går så langt å sier at faktisk er seksualakten skitten og syndig fordi vi da begjærer, ja følgene i læren er at kvinnen er skitten, ikke egentlig mannen. Det er tragisk fordi da sier Kirken at vi egentlig ikke kan noe for at vi synder, vi er jo skapt slik og ikke kan vi frelses fra synden. Kirken skaper skille imellom mannen og kvinnen og setter alle i trelldom under seg. Med det sier Kirken at vi slites samvittighetsfulle i mellom lovlydighet og det faktum at Gud har skapt oss lovbrytere.
Arvesyndslæren i sitt innerste vesen er syk og protestantisk arvesyndslære går ikke så langt men også den sier vi er skapt syndere dfra unnfangelsen av. Ja, den også sier at i kjød er man synder og fortjener å dø.

Problemet da er at også Jesus fortjente å dø selv om Han var uten synd, om Jesu var sant menneske da. Derfor sier Johannes at vi må bekjenne Jesus kommet i kjød, at Han i kjød er Menneskesønnen, ja Messias, Guds enbårne sønn. Kirken sier at kjød er bare vårt kjøtt og blod, ikke den natur vi er i.

Her er nøkkelen til å se forskjellen:

Guds ord sier vi fødes som vi skal være inn i fallen syndig natur. Det eneste vi individuelt har arvet biologisk i oss seg fra unnfangelsen er degenerasjon i vårt arvestoff. Jesus var også degenerert og ble født inn i/ arvet en fallen syndig verden.
Arvesyndslæren sier vi fødes med fallen syndig natur og at vi er falne fra unnfangelsen av, ja at selve seksualakten også er syndig iflg. Guds ord. Derfor måtte Himmeldronningen Jomfru Maria unnfanges uten synd for å føde Jesus uten synd her i denne verden. På den måten er det takket være Maria at Jesus kunne bli Frelseren og derfor tilbes også Maria i DRKK. Protestantisk lære sier at Maria ikke var uten synd men at Jesu var skjermet fra fallen syndig natur i Marias liv. På den måten slapp Jesus unna fallen syndig natur men ble da ikke prøvd som oss (men det sier man ikke).

Så dette er nøkkelen til at man enten kan være under Antikrist lære eller ikke. Den ene kan frelse oss fra synd mens den andre har oss i trelldommens klær. I hvem lære fungerer Guds barmhjertige og gode rettferdighet og i hvem kan da Guds kjærlighet åpenbares i sannhet? I hvem tro er Gud god og i hvem er Gud ikke god?

Jeg tror ikke det er en eneste Menighet som tar standpunkt offisielt om dette punkt pr. dags dato. Men nesten alle tar standpunkt for arvesyndslæren, på en eller annen måte.


Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-12-2014 kl 22:17


Ja det er bra vi har den gamle gode arvesyndslæren.

Kan ikke se at det er noe annet som kan forklare de mange lumske tendensene vi har i oss.

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 8-12-2014 kl 11:16


:up:

Så da er du helt enig i dette?

"Guds ord sier vi fødes som vi skal være inn i fallen syndig natur. Det eneste vi individuelt har arvet biologisk i oss seg fra unnfangelsen er degenerasjon i vårt arvestoff. Jesus var også degenerert og ble født inn i/ arvet en fallen syndig verden. "
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2014 kl 02:54


Nei, at Jesus ble degenerert, det har jeg ikke noe tro på :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2014 kl 12:03


Det står faktisk at Han ble det. Når det er sagt, tenk om Jesus da Han ble sant menneske ikke var degenerert som sine medmennesker på Hans tid.

Ville ikke Han ha sett perfekt ut? Han var alt annet enn perfekt, Han var iflg Guds ord ikke pen å se på og det å gå sammen med Ham var ikke sett på som æreverdig i kjøds øyne. Hadde Han sett vakker og perfekt ut ville Han vært populør i kjøds øyne.

Når det er sagt så om Han ikke var degenerert som oss, ville Han da ha blitt prøvd som oss, i vår natur og om da Hans fristelser i perfekte gener hadde da vært verd vår synd?

Tror ikke det du, Gud er rettferdig og døde for våre synder i vårt kjød, i vår natur.

Hebr 2,14 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,
Hebr 2,16-18 For engler tar han sig jo ikke av, men Abrahams ætt tar han sig av; 17 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder. 18 For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Frelsen er umulig uten at Jesus kom i mitt og ditt kjød.. .



Grunn på dette.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2014 kl 17:07


Kan en sann Gud være degenerert?

Husk at den den sanne kirkes lære om Jesu Krist er at han samtidig var sann Gud og sant menneske.

At han fornedret seg forandrer ikke på guddommen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-12-2014 kl 23:50


Sitat: skrevet av gana  
Kan en sann Gud være degenerert?

Husk at den den sanne kirkes lære om Jesu Krist er at han samtidig var sann Gud og sant menneske.

At han fornedret seg forandrer ikke på guddommen.


Jesus ble sant menneske, Han la av seg Sin Guddomskraft og kom i vårt kjød. I vårt kjød gjkorde Han ikke Sin vilje som Gud, ei heller Sin vilje i vårt kjød men Sin Fars vilje i kjød.

Fil 2,6-7 han som, da han var i Guds skikkelse, ikke aktet det for et rov å være Gud lik, 7 men av sig selv gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på sig, idet han kom i menneskers lignelse, og da han i sin ferd var funnet som et menneske,

Dette mennneske lot seg friste og Gud kan ikke la seg friste. Jesus, vår Herre og Gud lot seg friste i vårt kjød. Hva sier egentlig Paulus, grunn på Gusds ord og se følgene over hva sann tro er for noe.


Hebr 2,14 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen,
Hebr 2,17-18 derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder. 18 For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Da Simon Peter så Jesus i øynene og sa Han var Guds Sønn, så han på mennesket som led med ham. Simon Peter erkjenner at Gud er menneske, ja hans medligende bror og det sier Jesus at kun Faderen har fortalt ham.

Å være menneske er ikke fornedrende i seg selv.



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-12-2014 kl 00:17


Sitat: skrevet av LeifG  

Jesus ble sant menneske, Han la av seg Sin Guddomskraft og kom i vårt kjød.

Jesus la ikke av seg sin guddomskraft. Han gjorde mange tegn og under

og reiste endatil opp døde. Ham var samtidig sann Gud og sant menneske.

Et paradoks og umulig å forstå, men det er likevel summen av Guds ord.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-12-2014 kl 11:30


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Jesus ble sant menneske, Han la av seg Sin Guddomskraft og kom i vårt kjød.

Jesus la ikke av seg sin guddomskraft. Han gjorde mange tegn og under

og reiste endatil opp døde. Ham var samtidig sann Gud og sant menneske.

Et paradoks og umulig å forstå, men det er likevel summen av Guds ord.


Han gjorde ingenting av seg selv gana, alt Han gjorde var Faderens kraft i Ham. Han var sant menneske og vil være det til evig tid. Det offer har Han gjort og Han vil være blant oss som vår bror. Vi, etter/ under oppstandelsen får vi også det samme herlighetslegmet som Han fikk.
Ta til deg Guds reelle ord i dybden og vær ikke for snar. Det blir fort en overflatisk tro om vi ikke tror alvoret i det Jesus virkelig har gjort, gjør og kommer med.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-12-2014 kl 05:35


Sitat: skrevet av LeifG  

Han gjorde ingenting av seg selv gana, alt Han gjorde var Faderens kraft i Ham.

Ja jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sier bare at han ikke la av seg sin gudsomskraft for han var sann Gud og sant menneske samtidig.

Han var ett med Faderen, de som så ham så Gud.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 13-12-2014 kl 12:02


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av LeifG  

Han gjorde ingenting av seg selv gana, alt Han gjorde var Faderens kraft i Ham.

Ja jeg har ikke sagt noe annet. Jeg sier bare at han ikke la av seg sin gudsomskraft for han var sann Gud og sant menneske samtidig.

Han var ett med Faderen, de som så ham så Gud.


Ja, men det betyr ikke at Jesus brukte Sin Guddom mens Han var sant menneske som deg og meg. Det er jo slik at om vi tror så skal denne troen gjøre det slik at de som ser de som tror skal se Gud i de, det også i dag.

Om Jesus var Sin Guddom i seg som sant menneske kunne Han ikke la seg friste, det er umulig og hvis Han ikke kunne la seg friste var ikke Hans offer verdig vår synd og frelsen er ikke. Jesus, vår Herre og Gud var og er nå sant menneske og det til evig tid. Men Han har nå herlighetslegemet som vi jo også skal få.

Jesus, som skapte universet ble sant menneske gana. Les det som står og tro det.

Hebr 2,14-18 Eftersom da barnene har del i blod og kjød, fikk også han i like måte del deri, forat han ved døden kunde gjøre til intet den som hadde dødens velde, det er djevelen, og utfri alle dem som av frykt for døden var i trældom all sin livstid. For engler tar han sig jo ikke av, men Abrahams ætt tar han sig av; derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, forat han kunde bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å gjøre soning for folkets synder.

For derved at han selv har lidt og har vært fristet, kan han komme dem til hjelp som blir fristet.

Hebr 3,7-8 Derfor, som den Hellige Ånd sier:

Idag, om I hører hans røst, da forherd ikke eders hjerter som ved forbitrelsen, på fristelsesdagen i ørkenen,


Derfor fornekter antikrist tro Jesus i kjød, for om Han kom i vårt kjød viser Han at veien etil frelse er reell ut av synd. Hvis Han ikke kom i kjød kan vi ikke frelses ut av synd men kun i synd og da har Satan rett i sine anklager.

Matt 4,1 Da blev Jesus av Ånden ført ut i ørkenen for å fristes av djevelen.

Jak 1,12-16 Salig er den mann som holder ut i fristelse; for når han har stått sin prøve, skal han få livsens krone, som Gud har lovt dem som elsker ham.
Ingen si når han fristes: Jeg fristes av Gud. For Gud fristes ikke av det onde, og selv frister han ingen. Men hver fristes idet han drages og lokkes av sin egen lyst; derefter, når lysten har undfanget, føder den synd; men når synden er blitt fullmoden, føder den død.

Far ikke vill, mine elskede brødre!

2 Joh 1,7 For mange forførere er gått ut i verden, som ikke bekjenner at Jesus er Kristus, kommet i kjød; dette er forføreren og Antikristen.



Tenk over det Simon Peter sier og tror her:

Matt 16,15-17 Han sa til dem: Men I, hvem sier I at jeg er?

Da svarte Simon Peter og sa: Du er Messias, den levende Guds Sønn.

Og Jesus svarte og sa til ham: Salig er du, Simon, Jonas' sønn! for kjød og blod har ikke åpenbaret dig det, men min Fader i himmelen.


Medmennesket, mennesket Jesus likeverdig snakker og lever, sulter, lider som alle biologiske mennesker på denne jord. Det er umulig å tro at Han er Gud om ikke Faderen der oppe forteller noen individuelt hvem Jesus er. Jesus er sant medlidende menneske, Han er ikke ett bedrag, juks og fanteri, Jesus lider reellt med oss og prøves reellt som vi blir. Han er ikke annerledes, Han er degenerert som vi er blitt etter fallet 4000 år tidligere. Han viser at vi degenerert i fallen syndig natur kan frelses fra synd her og nå reellt om vi tror Ham.

Det er dette som er tro på Ham og Hans rettferdighet.

Den Romerske Katolske Kirke DRKK hevder at Simon Peter er den første Pave og at kun Han, altså pavetittelen har disse rettigheter:

Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.


Dewrfor har DRKK i Pavens navn endret Guds ord, endret Guds bud, endret tider og sier at de er istedet for Kristus her på denne jord. Derfor eksisterer presteskapet den dag i dag, derfor er verden forvirret og kjenner ikke hvem Gud egentlig er. Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Kirken er ikke Veien, Sannheten og Livet, ikke skriftestolen, ikke avlat, ikke rosenkrans, ikke Jomfru Maria og ikke Kirkens tro, ord og bud over Guds ord.

Det Jesus sier til Simon Peter det er at han er en stein som skal bygge på Hovedhjørnesteinen, som er Jesus. Og alle som tror mennesket Jesus i kjød er Gud, er en stein som bygger på Jesus med de rettigheter Han her åpenbarer.

Ta ikke anstøt.., Gud er rettferdig, barmhjertig og god .

1 Pet 2,7 Eder altså som tror, hører æren til; men for de vantro er den sten som bygningsmennene forkastet, blitt til hjørnesten og snublesten og anstøtsklippe,
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2177
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-12-2014 kl 01:40


Sitat: skrevet av LeifG  

Om Jesus var Sin Guddom i seg som sant menneske kunne Han ikke la seg friste,

Om Jesus ikke bar sin guddom i seg som sant menneske hvordan kunne han da være Guds Sønn?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-12-2014 kl 01:59


Han kunne nok ta i bruk Sin Guddom men da hadde Han syndet imot Faderen, sannheten og rettferden, ja imot seg selv og frelsesplanen ville vert null verd opp imot anklageren. Jesus døde Han og Faderen ropte Ham opp.. .
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-12-2014 kl 13:15


Sitat: skrevet av LeifG  

....Den Romerske Katolske Kirke DRKK hevder at Simon Peter er den første Pave og at kun Han, altså pavetittelen har disse rettigheter:

Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.


Dewrfor har DRKK i Pavens navn endret Guds ord, endret Guds bud, endret tider og sier at de er istedet for Kristus her på denne jord. Derfor eksisterer presteskapet den dag i dag, derfor er verden forvirret og kjenner ikke hvem Gud egentlig er. Jesus er Veien, Sannheten og Livet. Kirken er ikke Veien, Sannheten og Livet, ikke skriftestolen, ikke avlat, ikke rosenkrans, ikke Jomfru Maria og ikke Kirkens tro, ord og bud over Guds ord.

Det Jesus sier til Simon Peter det er at han er en stein som skal bygge på Hovedhjørnesteinen, som er Jesus. Og alle som tror mennesket Jesus i kjød er Gud, er en stein som bygger på Jesus med de rettigheter Han her åpenbarer.

Ta ikke anstøt.., Gud er rettferdig, barmhjertig og god .

1 Pet 2,7 Eder altså som tror, hører æren til; men for de vantro er den sten som bygningsmennene forkastet, blitt til hjørnesten og snublesten og anstøtsklippe,


Den katolske kirken er ikke "istedet for Kristus" LeifG, den er en stor del av Jesu Kristi kropp på jorden. Jesus Kristus og kirken er ett.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-12-2014 kl 14:17


DRKK har "stjålet" sannheten og tramper på den, tramper den ned på jorden.

DRKK hevder Simon Peter har fått all makt på jorden og i himmelen av Jesus Kristus selv, og de hevder Simon Peter ble utnevnt av Jesus Kristus selv som den første Pave og at denne tittel har alene denne makt Jesus Kristus ga Simon Peter.

Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.


Med andre ord må Skaperen bøye seg for det Paven sier og Paven sier at Jomfru Maria er Himmeldronningen, uten henne er det ingen frelse og uten DRKK er det ingen vei til himmelens Gud. Uten bekjennelse, nattverd, kommunion, avlat og aller viktigst å bekjenne ens synder for presten så presten kan bære ens synder så er det ingen tilgivelse.

.. .



Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-12-2014 kl 22:27


Sitat: skrevet av LeifG  
DRKK har "stjålet" sannheten og tramper på den, tramper den ned på jorden.

DRKK hevder Simon Peter har fått all makt på jorden og i himmelen av Jesus Kristus selv, og de hevder Simon Peter ble utnevnt av Jesus Kristus selv som den første Pave og at denne tittel har alene denne makt Jesus Kristus ga Simon Peter.

Matt 16,18-19 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.


Med andre ord må Skaperen bøye seg for det Paven sier og Paven sier at Jomfru Maria er Himmeldronningen, uten henne er det ingen frelse og uten DRKK er det ingen vei til himmelens Gud. Uten bekjennelse, nattverd, kommunion, avlat og aller viktigst å bekjenne ens synder for presten så presten kan bære ens synder så er det ingen tilgivelse.


Den katolske kirke sier Jesus Kristus har fått all makt i himmel og på jord, med andre ord det samme som Jesus Kristus sier

Matt 28:18 "Da trådte Jesus fram og talte til dem: «Meg er gitt all makt i himmel og på jord."

Den katolske kirke sier at St. Mary og alle andre Saints har seiret og deler tronen med Jesus Kristus, med andre ord det samme som Jesus Kristus sier

Åp 3:21 "Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone."

Resten av det du sier er vrøvel, Jesus Kristus er veien til Faderen, det er derfor katolikker er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i katolikker, det er det som er hele poenget med nattverden, å være ett med Jesus Kristus, liksom han er ett med Faderen.

Joh 6,56 "Den som spiser mitt legeme og drikker mitt blod, blir i meg og jeg i ham"

Din oppfattelse av den katolske kirken er helt forskrudd.












[Redigert den 24-12-2014 kl 21:55 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-12-2014 kl 23:38


Du mangler kunnskap og innsikt i det alvor de sier og står for. Om du leser den katolske katekisme og leser Guds ord, og tror Guds ord kan også enhver legge sammen en pluss en.

DRKK sier åpenlyst at Simon Peter/ Paven er Klippen her:

Matt 16,15-19 Han sa til dem: Men I, hvem sier I at jeg er? 16 Da svarte Simon Peter og sa: Du er Messias, den levende Guds Sønn. 17 Og Jesus svarte og sa til ham: Salig er du, Simon, Jonas' sønn! for kjød og blod har ikke åpenbaret dig det, men min Fader i himmelen. 18 Og jeg sier dig at du er Peter; og på denne klippe vil jeg bygge min menighet, og dødsrikets porter skal ikke få makt over den. 19 Og jeg vil gi dig nøklene til himlenes rike, og det du binder på jorden, skal være bundet i himmelen, og det du løser på jorden, skal være løst i himmelen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-12-2014 kl 23:40


Det er også derfor de åpenlyst og uten blygsle har fjernet bud og endret budene etter deres tro. Og da snakker vi om de ti bud, de har også med det endret tider og tramper sannheten ned på jorden.

I tillegg sier profetene at dette dyr, etter Rom skal gjøre det DRKK har gjort.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 12:52


Sitat: skrevet av LeifG  
Du mangler kunnskap og innsikt i det alvor de sier og står for. Om du leser den katolske katekisme og leser Guds ord, og tror Guds ord kan også enhver legge sammen en pluss en.

DRKK sier åpenlyst at Simon Peter/ Paven er Klippen her: ..

Nei, kirken sier ikke at paven er klippen, det er bare noe tull du har funnet på. Det nye navnet (Peter) som apostelen Simon fikk betyr derimot klippen

Wikipedia "Peter is a common masculine given name. It is derived, via Latin "petra", from the Greek word πέτρος (petros) meaning "stone" or "rock". According to the New Testament, Jesus gave Saint Peter (whose given name was Simon) the name Kephas or Cephas meaning "stone" in Aramaic"

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_(given_name)



[Redigert den 25-12-2014 kl 11:58 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 15:45


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
Du mangler kunnskap og innsikt i det alvor de sier og står for. Om du leser den katolske katekisme og leser Guds ord, og tror Guds ord kan også enhver legge sammen en pluss en.

DRKK sier åpenlyst at Simon Peter/ Paven er Klippen her: ..

Nei, kirken sier ikke at paven er klippen, det er bare noe tull du har funnet på. Det nye navnet (Peter) som apostelen Simon fikk betyr derimot klippen

Wikipedia "Peter is a common masculine given name. It is derived, via Latin "petra", from the Greek word πέτρος (petros) meaning "stone" or "rock". According to the New Testament, Jesus gave Saint Peter (whose given name was Simon) the name Kephas or Cephas meaning "stone" in Aramaic"

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_(given_name)



[Redigert den 25-12-2014 kl 11:58 av Jerusalem]


Dette er ikke oppspinn. Jeg har debattert dette med prester, også katolske og studenter i menighetsfakultetet. I grunnteksten er Simon Peter petros mens troen Simon Peter fikk av Faderen er troen på hans Bror Jesus, Guds Sønn, Menneskesønnen og Han er Klippen, petra.

DRKK sier åpenlyst at Jesus ga Simon Peter tittelen petra, altså at han er Klippen. Derfor har de endret Guds lov og derfor sier de at himmelen kun kan nås igjennom Pavedømmet. All makt på himmel og jord.

Så sier du at men Guds ord sier jo at Jesus har all makt, ja helt riktig det men troen DRKK har gjør Jesus til intet ved at Jesus ga denne makt til Simon Peter. SÅ DRKK i sin tro tramper DRKK sannheten ned til jorden.

Mat 16:18 AndG1161 I say alsoG2504 G3004 unto thee,G4671 ThatG3754 thouG4771 artG1488 Peter,G4074 andG2532 uponG1909 thisG5026 rockG4073 I will buildG3618 myG3450 church;G1577 andG2532 the gatesG4439 of hellG86 shall notG3756 prevail againstG2729 it.G846



Simon Peter/ Petros:

G4074
Πέτρος
Petros
Thayer Definition:
Peter = “a rock or a stone”
1) one of the twelve disciples of Jesus
Part of Speech: noun proper masculine
A Related Word by Thayer’s/Strong’s Number: apparently a primary word
Citing in TDNT: 6:100, 835


Jesus Kristus, Hovedhjørnesteinen/ Klippen, Petra:

G4073
πέτρα
petra
Thayer Definition:
1) a rock, cliff or ledge
1a) a projecting rock, crag, rocky ground
1b) a rock, a large stone
1c) metaphorically a man like a rock, by reason of his firmness and strength of soul
Part of Speech: noun feminine
A Related Word by Thayer’s/Strong’s Number: from the same as G4074
Citing in TDNT: 6:95, 834


Husk at det er den tro som Faderen ga Simon Peter som gjør at Simon Peter har slik makt. Alle som tror at mennesket Jesus i kjød som en selv, reellt lidende er i har slik makt. Så hvis du tror at Jesus, vår Herre og Gud kom i kjød likt deg, altså virkelig sant prøvd menneske som deg og frelst av nåde så har du slik makt.

Hvis ikke må du tro på ett annet menneske imellom deg og Gud. Altså en annen Mellommann enn Jesus Kristus og der kommer Paven inn. Likt Moses og dette presteskap måtte tre inn i stedet for Jesus på Sinai, likt Saul ble Konge istedet for Jesus og med det opprettelsen av Kongedømmet Israel.
Forstår du egentlig hva DRKK er og gjør for noe? Vet du hva Protestantisme er for noe?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 25-12-2014 kl 16:17



Apostelen Peter har ingen tilknytning til den katolske kirke. Drkk har selv ført pennen og diktet opp tilhørigheten.

Den Peter som er hjørnesteinen i drkk er Simon Magus, han som forsøkte å kjøpe DHÅ av apostelene.



Tatt fra et annet forum: http://vgd.no/samfunn/religion-og-livssyn/tema/1302825/titte...
Sitat:

Jeg liker katolske legender. Katolske legender er fantasifulle!
Her er en katolsk legende om
hvordan de to apostler Peter og Paulus ble henrettet:

”En trollmann ved navn Simon Magnus skulle demonstrere kunsten å fly for keiser Nero. De to apostler Peter og Paulus var til stede, og da trollmannen var godt oppe i luften, kom Peter med en kristen besvergelse, så de usynlige djevler som løftet trollmannen ble skremt bort og magikeren falt til jorden som en sten og ble drept. Rasende lot keiser Nero de to apostler arrestere. Paulus ble halshogd, og Peter ble på eget ønske korsfestet med hodet ned, uverdig til samme martyrium som Kristus.”quote]


[Redigert den 25-12-2014 kl 15:54 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 18:41


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
Du mangler kunnskap og innsikt i det alvor de sier og står for. Om du leser den katolske katekisme og leser Guds ord, og tror Guds ord kan også enhver legge sammen en pluss en.

DRKK sier åpenlyst at Simon Peter/ Paven er Klippen her: ..

Nei, kirken sier ikke at paven er klippen, det er bare noe tull du har funnet på. Det nye navnet (Peter) som apostelen Simon fikk betyr derimot klippen

Wikipedia "Peter is a common masculine given name. It is derived, via Latin "petra", from the Greek word πέτρος (petros) meaning "stone" or "rock". According to the New Testament, Jesus gave Saint Peter (whose given name was Simon) the name Kephas or Cephas meaning "stone" in Aramaic"

http://en.wikipedia.org/wiki/Peter_(given_name)



[Redigert den 25-12-2014 kl 11:58 av Jerusalem]


Dette er ikke oppspinn. Jeg har debattert dette med prester, også katolske og studenter i menighetsfakultetet. I grunnteksten er Simon Peter petros mens troen Simon Peter fikk av Faderen er troen på hans Bror Jesus, Guds Sønn, Menneskesønnen og Han er Klippen, petra.

DRKK sier åpenlyst at Jesus ga Simon Peter tittelen petra, altså at han er Klippen. Derfor har de endret Guds lov og derfor sier de at himmelen kun kan nås igjennom Pavedømmet. All makt på himmel og jord.

Så sier du at men Guds ord sier jo at Jesus har all makt, ja helt riktig det men troen DRKK har gjør Jesus til intet ved at Jesus ga denne makt til Simon Peter. SÅ DRKK i sin tro tramper DRKK sannheten ned til jorden...

Jo det er oppspinn, som du ser i Wikpedia sitatet over så gav Jesus Kristus dispelen Simon et nytt navn, ikke en tittel.

Jesus Kristus gav flere del i sin makt, ikke bare Peter, akkurat som Gud gav Jesus Kristus del i hans makt.

Åp 3:21 "Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone."

De sitter med ham på tronen i himmelen

Ef 2:6 "I Kristus Jesus har han reist oss opp fra døden sammen med ham og satt oss i himmelen med ham."
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 19:05


Les Guds ord, ikke Wicipedia, men tro du på paven som din Mellomann.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 20:14


Sitat: skrevet av LeifG  
Les Guds ord, ikke Wicipedia, men tro du på paven som din Mellomann.


Ser du ikke at Jesus Kristus sier,

Åp 3:21 "Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone."

Når Jesus Kristus snakker, så er det egentlig Gud som snakker og skaper

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv; det er Faderen som er i meg og gjør sine gjerninger."

Hverken jeg eller paven trenger noen mellomann, Leif Vi er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i oss, vi snakker direkte til Faderen, som Jesus Kristus selv, derfor hører han oss.

Din oppfatning av den katolske kirke er helt forskrudd.

[Redigert den 25-12-2014 kl 19:18 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 25-12-2014 kl 20:31


Kristus er ikke Gud, Han er Guds sønn. Kristus ble fristet av satan, men Gud kan ikke fristes, no way. Ergo så må det være som skrevet, de er TO, Kristus er Guds Sønn.

Sitat:

Jakob 1:13:

”Ingen må si når han blir fristet: "Jeg blir fristet av Gud." For Gud kan ikke bli fristet av det onde, og selv frister Han ikke noen.” Hebr 4:15: ” For vi har ikke en Yppersteprest som ikke kan ha medlidenhet med våre skrøpeligheter, men en som i alle ting er blitt prøvd slik som vi, men uten synd.”



http://carm.org/gud-kan-ikke-fristes-jesus-ble-fristet-derfo...

En ting til, Gud kan ikke dø. Kristus døde og var død i 3 dager og 3 netter.



[Redigert den 25-12-2014 kl 19:41 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 21:10


Sitat: skrevet av Viking  
Kristus er ikke Gud, Han er Guds sønn. Kristus ble fristet av satan, men Gud kan ikke fristes, no way. Ergo så må det være som skrevet, de er TO, Kristus er Guds Sønn.


Kjære Viking.

Jesus er Menneskesønnen, sant menneske men Gud Skaperen. Han la av seg Sin Guddomskraft og tok på seg vår skikkelse i kjød. I kjød gjorde Han ikke Sin vilje som Gud, ei heller Sin skikkelses vilje i kjød. Han gjorde Sin Fars vilje der oppe i kjød.

Derfor kunne Han la seg friste fordi Han lot Sin Guddom ligge og lot seg friste i det kjøds skikkelse Han tok på seg. Han døde i kjød og av tro på Sin Fars nåde ventet Han på å bli ropt opp fra døden i sitt kjød. Til evig tid har Han gjort sitt offer evigvirkende og Han har fått ett herlighetslegeme for evig tid, likt det vi skal få.

Tenk det at Han skapte for å dele Sin kjærlighet med oss, sine barn og slik vil Han utøve og utøse Sin kjærlighet på oss mennesker til evig tid ved å vandre side om side med oss.

Simon Peter så mennesket Jesus faktisk var Guds sønn, den lovede Messias som skulle gjenopprette alt og han så at Han led som ham selv, ble fristet som ham selv og denne Jesus forble uten synd i kjød og derfor i kjød er Han verdiog vår synd i samme kjøds natur.

Derfor sier Johannes, Jesu bror at antikrist er den som fornekter Gud Jesus i kjød. Det fordi frelsen fra synd er reell for oss i kjød her og nå ved å tro på dette offer Jesu gjorde i kjød som oss. Faderen frelsete Jesus av nåde fra fristelser! Hadde Jesus i egen Guddoms kraft møtt fristelser hadde ikke det vært noe offer, ingen fristelser biter på Gud og ikke verdig våre synder.

Paulus sier at bare denne tro kan gi oss oppstandelsens kraft!





Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-12-2014 kl 21:15


Sitat: skrevet av Jerusalem  

Hverken jeg eller paven trenger noen mellomann, Leif Vi er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i oss, vi snakker direkte til Faderen, som Jesus Kristus selv, derfor hører han oss.


Du forstår ikke alvoret fordi du ikke kjenner frelsens vei i GT eller NT.

Pavemakten har skriftestolen og der skal man bekjenne sine synder så presten kan bære dine synder opp til Gud selv, ja endog tilgir dine synder gjør presten i denne stol!
Foruten det kan man også be til døde, statuer, steiner og andre avskyelige ting i Pavens velsignelses ord om ditt og datt. Eks. er helliggjorte døde personer og ditto bilder, statuer etc..

I frelsens plan er vi templet der Guds Ånd bor, der Guds ord også bor og lyses opp av nevnte Guds Ånd. Deres bønner når opp og frem til Nådestolen som er i himmelen, Det Aller Helligste hvor Paktens reelle Ark er.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 25-12-2014 kl 22:06



Intet menneske kjenner ikke tidspunktet for Dommens dag. Kun Gud kjenner dagen. Det sies spesifikt at selv Kristus ikke kjenner dagen.

Riktig, Gud og Hans Sønn er TO.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 00:43


Selve Herrens Dag, foruten da Sabbaten kjenner vi ikke men vi kan vite noe om når høytiden som varsler Dommens Dag, Herrens Dag starter. Altså Basunens Høytids starttidspunkt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 26-12-2014 kl 02:42


Sitat: skrevet av LeifG  
Selve Herrens Dag, foruten da Sabbaten kjenner vi ikke men vi kan vite noe om når høytiden som varsler Dommens Dag, Herrens Dag starter. Altså Basunens Høytids starttidspunkt.


2014 og 2015 er to spesielle år. 2 blod måner hvert år, en om våren (påske) og en om høsten, løvhytte festen. Samtidig som vi har både måne og solformørkelse. I 2015 har vi en fullstendig måneformørkelse like vest for oss. På Svalbard tror jeg den er ca- 100%.

Neste gang vi får rød måne er om ca. 100 år tror jeg.

Vel, vi vet ikke når, men vi må ha olje i lampene og være forberedt Leif. :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 10:13


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  

Ser du ikke at Jesus Kristus sier,

Åp 3:21 "Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone."

Når Jesus Kristus snakker, så er det egentlig Gud som snakker og skaper

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv; det er Faderen som er i meg og gjør sine gjerninger."

Hverken jeg eller paven trenger noen mellomann, Leif Vi er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i oss, vi snakker direkte til Faderen, som Jesus Kristus selv, derfor hører han oss.

Din oppfatning av den katolske kirke er helt forskrudd.


Du forstår ikke alvoret fordi du ikke kjenner frelsens vei i GT eller NT.

Pavemakten har skriftestolen og der skal man bekjenne sine synder så presten kan bære dine synder opp til Gud selv, ja endog tilgir dine synder gjør presten i denne stol!
Foruten det kan man også be til døde, statuer, steiner og andre avskyelige ting i Pavens velsignelses ord om ditt og datt. Eks. er helliggjorte døde personer og ditto bilder, statuer etc..

Det er du som ikke ser sammenhengen, det jødiske presteskapet sviktet, derfor gav Gud, Jesus Kristus makt til å tilgi synder, den makt gav så Jesus Kristus til det kristne presteskapet, så selvsagt kan da en prest tilgi synder, som Gud. Jesus Kristus fikk Guds makt, presteskapet fikk Jesu Kristi makt, de sitter alle sammen på tronen og utøver sin makt i himmelen og på jorden.

Akkurat som Moses og Elia lever og Jesus Kristus snakket med dem, så er de hellige kristne levende og kan snakkes til

Matt 17:1 "Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Der ble hans utseende forvandlet for øynene på dem; hans ansikt skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Da viste Moses og Elia seg for dem og talte med ham."



Gud er de levendes Gud, ikke de dødes som du snakker om

Mark 12,27 "Han er ikke en Gud for døde, men for levende."


[Redigert den 26-12-2014 kl 09:15 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 10:21


Sitat: skrevet av Viking  

Sitat: skrevet av Jerusalem  

Ser du ikke at Jesus Kristus sier,

Åp 3:21 "Den som seirer, ham vil jeg la sitte sammen med meg på min trone, likesom jeg selv har seiret og satt meg med min Far på hans trone."

Når Jesus Kristus snakker, så er det egentlig Gud som snakker og skaper

Joh 14:10 "De ord jeg sier til dere, har jeg ikke fra meg selv; det er Faderen som er i meg og gjør sine gjerninger."

Hverken jeg eller paven trenger noen mellomann, Leif Vi er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i oss, vi snakker direkte til Faderen, som Jesus Kristus selv, derfor hører han oss.

Din oppfatning av den katolske kirke er helt forskrudd.

Kristus er ikke Gud, Han er Guds sønn. Kristus ble fristet av satan, men Gud kan ikke fristes, no way. Ergo så må det være som skrevet, de er TO, Kristus er Guds Sønn....

Settningen "Når Jesus Kristus snakker, så er det egentlig Gud som snakker og skaper" betyr at Gud snakker gjennom Jesus Kristus, ikke at han er Jesus Kristus.

Når Jesus Kristus sier, stå opp, til den døde, så er det egentlig Gud som sier dette, og derfor skjer det. Det samme gjelder når han snakker til sjø og vind, eller sier "dine synder er tilgitt"






[Redigert den 26-12-2014 kl 09:28 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 11:54


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Det er du som ikke ser sammenhengen, det jødiske presteskapet sviktet, derfor gav Gud, Jesus Kristus makt til å tilgi synder, den makt gav så Jesus Kristus til det kristne presteskapet, så selvsagt kan da en prest tilgi synder, som Gud. Jesus Kristus fikk Guds makt, presteskapet fikk Jesu Kristi makt, de sitter alle sammen på tronen og utøver sin makt i himmelen og på jorden.

Akkurat som Moses og Elia lever og Jesus Kristus snakket med dem, så er de hellige kristne levende og kan snakkes til

Matt 17:1 "Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Der ble hans utseende forvandlet for øynene på dem; hans ansikt skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Da viste Moses og Elia seg for dem og talte med ham."



Gud er de levendes Gud, ikke de dødes som du snakker om

Mark 12,27 "Han er ikke en Gud for døde, men for levende."


[Redigert den 26-12-2014 kl 09:15 av Jerusalem]



Du forstår at når vi ber så ber vi til Faderen i Jesu navn hvor Jesus, Sønnen her er Mellommannen?
Vi er templet hvor våre bønner (som røken steg opp og inn til) når frem til Nådestolen i det reelle Aller Helligste i himmelen, i Ånden kommer vi frem for Faderen i Jesu navn. Når Jesus kommer igjen er ikke Jesus Mellommann lenger og vi må selv stå foran Nådens trone reellt. Du forstår dette?

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 12:26


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Det er du som ikke ser sammenhengen, det jødiske presteskapet sviktet, derfor gav Gud, Jesus Kristus makt til å tilgi synder, den makt gav så Jesus Kristus til det kristne presteskapet, så selvsagt kan da en prest tilgi synder, som Gud. Jesus Kristus fikk Guds makt, presteskapet fikk Jesu Kristi makt, de sitter alle sammen på tronen og utøver sin makt i himmelen og på jorden.

Akkurat som Moses og Elia lever og Jesus Kristus snakket med dem, så er de hellige kristne levende og kan snakkes til

Matt 17:1 "Seks dager senere tok Jesus med seg Peter, Jakob og hans bror Johannes og førte dem opp på et høyt fjell, hvor de var alene. Der ble hans utseende forvandlet for øynene på dem; hans ansikt skinte som solen, og klærne ble hvite som lyset. Da viste Moses og Elia seg for dem og talte med ham."



Gud er de levendes Gud, ikke de dødes som du snakker om

Mark 12,27 "Han er ikke en Gud for døde, men for levende."



Du forstår at når vi ber så ber vi til Faderen i Jesu navn hvor Jesus, Sønnen her er Mellommannen?

Det er tydlig at du ikke ber i Jesu Kristi navn, når du tror det. Å be i Jesu Kristi navn, vil ikke si, å avslutte eller begynne bønnen med ordene "i Jesu Kristi navn" slik protestantene gjør.

Å be i Jesu Kristi navn, vil si, å be i Jesu Kristi sted, å be som Jesus Kristus i egen person, det er først når du er Jesus Kristus, at Gud hører din bønn, fordi du da er Guds sønn, Guds barn.

Det blir du gjennom å bli ett med Jesus Kristus, da trenger du ingen mellomann, du er mannen selv.




[Redigert den 26-12-2014 kl 11:40 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 15:10


Inntil videre har vi en Talsmann, en advokat som taler vår sak, som går god for oss, istedet for oss fremfor Gud. Om vi tror på Sønnen og innehar Sønnens tro i vår praktiserende tro ser Faderen Jesus i oss og vi mottar nåden, veien ut av synd her og nå.

Om vi da i Jesu navn kommer frem for Faderen i Ånden er vi Hans barn og til det trenger vi ikke presteskapet imellom oss og Faderen. Å ha en katolsk prest imellom oss og Faderen er i realiteten en forkastelse av frelsesplanen, å hja relikvier, statuer av døde, bilder og be til Jomfru Maria er å spytte på Jesus Kristus, frelsesplanen og trampe på Gud selv. Heldigvis er nåden her enda og heldigvis forsøker enda Gud å bringe folk ut av dette Babylon. Det er mange oppriktig troende i den katolske Kirke enda og mange vil forlate dette Babels forferdelige trelldoms rike.

Den dag da nådedøren stenges har vi ikke mnoen mellommann i himmelens helligdom lenger fordi vår Mellommann er da på reise ned til denne jord for å hente sine opp til himmelen. Han er på vei til å dømme levende og døde. Før Han forlater himmelens Tempel vil Dyrets merke skille ut de som holder seg til lovløshetens hemmelighet og ikke elsker sannheten og rettferden, når da tiden er der så vil alt være avgjort og den syvende skål tømmes. Når den første skål tømmes vet vi ikke tiden for men det er ved den nådedøren er stengt og det er da vi må være klar for å møte Gud selv uuten Mellommannen Jesus Kristus.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 15:28


Sitat: skrevet av LeifG  
.... Om vi tror på Sønnen og innehar Sønnens tro i vår praktiserende tro ser Faderen Jesus i oss ...

Nei, dette bli for snevert Leif, du må være "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus for at Faderen skal se og høre deg. Slike halvhjertede "kristne" blir ikke hørt.

"One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus, blir du ved å smelte sammen med Jesus Kristus i et ekte nattverdsmåltid.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 15:34


Sitat: skrevet av LeifG  
... Å ha en katolsk prest imellom oss og Faderen er i realiteten en forkastelse av frelsesplanen...


Presten er ingen mellomann, når presten sier "dine synder er tilgitt" så er det Gud Faderen som taler. Akkurat som Jesus Kristus lot Gud snakke gjennom seg, lar også presten, Gud snakke gjennom seg, det er slik fordi Gud er ånd uten kropp.





[Redigert den 26-12-2014 kl 14:52 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 15:54


Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
.... Om vi tror på Sønnen og innehar Sønnens tro i vår praktiserende tro ser Faderen Jesus i oss ...

Nei, dette bli for snevert Leif, du må være "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus for at Faderen skal se og høre deg. Slike halvhjertede "kristne" blir ikke hørt.

"One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus, blir du ved å smelte sammen med Jesus Kristus i et ekte nattverdsmåltid.


Lær deg frelsen i GT og se Sannheten, Veien og Livet. Det er bare en vei og det er igjennom Hans orden og Hans ordning.
En kropp er bygd om av de som tror Jesus, mennskesønnen og har Hans tro, det er en kropp, en ånd og ett blod. Jesu blod er det liv Han levde og vi skal leve dette liv/ blod ut. Å spise Hans legeme, altså ete brødet er å ta til seg Guds ord slik at Guds ord blir endel av deg, å drikke Jesu blod er å ta til seg det liv Han levde slik at vi nårere oss av det i det daglige liv.

Kirken, den katolske lære utelukker Jesus Kristus og spytter og tramper på Ham.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 16:10


Sitat: skrevet av LeifG  
...å ha relikvier, statuer av døde, bilder og be til Jomfru Maria er å spytte på Jesus Kristus, frelsesplanen og trampe på Gud selv....


Det er du som spytter på Faderen, Sønnen og deres Hellige Ånd, Leif

Å ta vare på ting (relikvier) fra de hellige kristne, er noe også de første kristne gjorde.

Apg 19:11 "Gud lot helt uvanlige under skje ved Paulus’ hender. Det hendte til og med at folk tok tørklær og arbeidstøy som han hadde brukt, og la på de syke. Da slapp sykdommen taket, og de onde ånder fór ut av dem."

Matt 14,36 "De bad om at de bare måtte få røre ved kanten av kappen hans, og alle som gjorde det, ble friske."

Statuer og bilder av hellige kristne er ikke statuer og bilder av døde, det er statuer og bilder av levende hellige kristne. De lever og hersker med Jesus Kristus i himmelen, Jomfru Maria med dem.

[Redigert den 26-12-2014 kl 15:11 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 16:18


Det er en forbannet løgn og ett direkte moralskt lovbrudd!

Det andre Guds bud lyder:

2 Mos 20,4-6 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden. 5 Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig, 6 og som gjør miskunnhet mot tusen ledd, mot dem som elsker mig og holder mine bud.

Men Herren skal dømme, for selv Erkeengelen Mikael, som betyr lik Gud våget ikke å dømme Satan der og da. Det var ikke Hans sak der og da.

Når det er sagt, så er det slik at enhver som er Gud lydig, noe DRKK aldeles ikke er på noen som helst måte. Så virker Guds kraft men det er jo slik at de holder Guds bud og løfter opp Orde og Vitnesbyrdet. Kirken gjør ikke det.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 16:23


Sitat: skrevet av LeifG  
Sitat: skrevet av Jerusalem  
Sitat: skrevet av LeifG  
.... Om vi tror på Sønnen og innehar Sønnens tro i vår praktiserende tro ser Faderen Jesus i oss ...

Nei, dette bli for snevert Leif, du må være "One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus for at Faderen skal se og høre deg. Slike halvhjertede "kristne" blir ikke hørt.

"One Body, One Spirit, One Blood" med Jesus Kristus, blir du ved å smelte sammen med Jesus Kristus i et ekte nattverdsmåltid.


... Jesu blod er det liv Han levde og vi skal leve dette liv/ blod ut. Å spise Hans legeme, altså ete brødet er å ta til seg Guds ord slik at Guds ord blir endel av deg, å drikke Jesu blod er å ta til seg det liv Han levde slik at vi nårere oss av det i det daglige liv.

Kirken, den katolske lære utelukker Jesus Kristus og spytter og tramper på Ham.

Nei, det er det du som gjør. De kristne spiser og drikker Jesu Kristi legeme og blod i form av brød og vin.

Fordi Jesus Kristus sa ordene "dette er mitt legeme" og "dette er mitt blod" så ble brødet og vinen, Jesu Kristi legeme og blod. Jesus Kristus hadde Guds makt til å skape (omskape) med sin røst. Det samme skjer i dag når presten gjengir Jesu Kristi ord, til brødet og vinen på alteret.

[Redigert den 26-12-2014 kl 15:24 av Jerusalem]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Jerusalem
Juniorveteran
****




Innlegg: 485
Registrert: 17-10-2012
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-12-2014 kl 16:32


Sitat: skrevet av LeifG  
Det er en forbannet løgn og ett direkte moralskt lovbrudd!

Det andre Guds bud lyder:

2 Mos 20,4-6 Du skal ikke gjøre dig noget utskåret billede eller nogen avbildning av det som er oppe i himmelen, eller av det som er nede på jorden, eller av det som er i vannet nedenfor jorden. 5 Du skal ikke tilbede dem og ikke tjene dem; for jeg, Herren din Gud, er en nidkjær Gud, som hjemsøker fedres misgjerninger på barn inntil tredje og fjerde ledd, på dem som hater mig, 6 og som gjør miskunnhet mot tusen ledd, mot dem som elsker mig og holder mine bud.

Du har missforstått Jesus Kristus fullstendig. For de kristne er moseloven et slaveåk Jesus Kristus har løst dem fra, les NT

NT > Synden skal ikke herske over dere, for dere står ikke under loven, men under nåden. Hva så? Skal vi synde, fordi vi ikke er under loven, men under nåden? Slett ikke!

NT > nå er vi løst fra loven, vi er døde fra det som bandt oss. Derfor tjener vi Gud i et nytt liv i Ånden, og ikke i det gamle, etter bokstaven.

NT > Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse da han kom under forbannelse for vår skyld.

NT > Si meg, dere som vil være under loven, hører dere ikke på loven?

NT > Til frihet har Kristus frigjort oss. Stå derfor fast og la dere ikke tvinge inn under slaveåket igjen. Hør hva jeg, Paulus, sier dere:....Dere som vil bli rettferdige ved loven, er skilt fra Kristus; dere er falt ut av nåden.

NT > blir dere drevet av Ånden, er dere ikke under loven

NT > Kristus Jesus,... Ved sin kropp har han opphevet loven med dens bud og forskrifter.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
 Sider:  1  

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen