Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Har vi sovna?
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-2-2014 kl 12:54
Har vi sovna?



Vranglæra tar ikke ferie. Han heter Bill Johnson. Og det sniker seg visst inn i bedehusrørsla via Normisjon, Impuls og Agenda, eller noe der omkring. Kanskje Solbu, Kristnerd eller Gunnar kunne gjøre noe med det. Det virker sant og si litt dødt her i forumet for tiden. Man vet liksom ikke om folk er i live verken åndelig eller ellers. Alle skulle sovna sier Skriften, men våkne når basunen lød. Jaja, vi får se hva det blir til -->

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
desafio
Juniormedlem
*




Innlegg: 7
Registrert: 14-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-2-2014 kl 11:13


Det kan se ut som forumet har gått i dvale. Jeg var nettopp på "Tilbake til Guds ord"-konferansen utfor Stavanger, hvor Paul Washer og Tony Miano snakket temmelig tydelig om hva de tenker om Normisjon og Imi-kirkens hunger etter impulser fra Bethel i Redding.

Jeg tror forøvrig ikke det er Solbu, Kristnerd eller Gunnars skyld at det ikke er mer liv og røre på forumet. Det er heller det at vi har blitt for lite opptatte av å advare hverandre om vranglæren som ikke bare sniker seg inn, men som oppsøkes og løftes frem i norske menigheter.




- woha -
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 15-3-2014 kl 13:24


Et fint forum hvor mange fine debattanter har deltatt. Mange har vel gått lei p.g.a. enkelte urokråker. Håper på en oppblomstring. :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-3-2014 kl 02:41


I dag er det vel mye sånn at en blir sett på som litt rar om en er opptatt av lære. Men hva sier Skriften? Jo den sier at Guds ord er gitt for at det skal holdes nøye. Ja det er rett og slett sånn en følger Gud. En følger Gud ved å holde hans bud.

Har inntrykk av at en gjennomsnitts kristen i dag mer er en som går inn i Babylon enn ut. Inn i Babylon og i fremmed åk med denne verden. Og hva er det så som kjennetegner denne verden og som gjør at den kommer grell motsetning til Guds rike? Jo det er i dag det samme som det alltid har vært. Nemlig en eller annen form for tukling med selve sentraldogmet. Dogmet om at Jesus var Guds sønn.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 16-3-2014 kl 16:22


Sitat: skrevet av gana  
I dag er det vel mye sånn at en blir sett på som litt rar om en er opptatt av lære. Men hva sier Skriften? Jo den sier at Guds ord er gitt for at det skal holdes nøye. Ja det er rett og slett sånn en følger Gud. En følger Gud ved å holde hans bud.

Har inntrykk av at en gjennomsnitts kristen i dag mer er en som går inn i Babylon enn ut. Inn i Babylon og i fremmed åk med denne verden. Og hva er det så som kjennetegner denne verden og som gjør at den kommer grell motsetning til Guds rike? Jo det er i dag det samme som det alltid har vært. Nemlig en eller annen form for tukling med selve sentraldogmet. Dogmet om at Jesus var Guds sønn.


Hva er rett og hva er galt? Bibelen er klar, men få overholder Guds bud og påbud.

Feirer du jul? I så fall er dette en hedensk festival.

Feirer du en "romersk påske"? I så fall er den delvis hedensk.

Påsken er straks rundt hjørnet og vi er vel opptatt å feire den etter Guds ønske. Men har vi peiling?

2-3000 år med vranglære har gjort noe med Guds lære og jeg er så usikker på hvordan jeg skal gjøre dette etter Guds ønske. Håper andre kan innrømme at de fleste er på ville veier i så måte.

Vi kunne trenge et 1000 års rike ganske raskt for å komme inn i rett spor. Inntil så skjer kan ikke jeg si at den, eller de har rett og alle de andre har feil.

Her blir Kristus redningen for oss alle, liten eller stor. Her finnes ingen feilfrie lenger i så :)måte.

Jeg har gått fra søndag til Sabbat, men er så uenig i mange at jeg har bestemt meg for å holde meg unna alt av menigheter.

Jeg er en tvilende i håpet på å finne troen i Gud. En lang vei å gå. ;)

[Redigert den 16-3-2014 kl 15:23 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-3-2014 kl 16:53


Å holde Guds bud oppsummer Jesus i å elske Gud og vår neste. Det dreier seg altså ikke så mye om høytider og dager, men om vårt hjerte. Et hjerte som må gjenfødes ved tro. Og hvordan kan man så fødes på ny? Jo det dreier seg mye om fokus på den Herre som oppfylte loven for at vi skulle kunne få hans ånd i vårt indre. En ånd som gir frihet :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 16-3-2014 kl 22:04


Sitat: skrevet av gana  
Å holde Guds bud oppsummer Jesus i å elske Gud og vår neste. Det dreier seg altså ikke så mye om høytider og dager, men om vårt hjerte. Et hjerte som må gjenfødes ved tro. Og hvordan kan man så fødes på ny? Jo det dreier seg mye om fokus på den Herre som oppfylte loven for at vi skulle kunne få hans ånd i vårt indre. En ånd som gir frihet :)


Uvidenhet gir ingen frihet syntes jeg. Hadde Kristus vært tilstede hadde all tvil blitt til visshet, men med alle inntrykkene en kan få så må en holde tunga rett i munn.

Jeg tenker så ofte på apostlenes tvil selv om Kristus gikk blant dem. Her er vi med et par tusen år med vranglære, hvordan skal vi få visshet?

Livet blir som en stiloppgave som en gang skal innleveres til retting ;) Vi må ha HÅP om visshet.

Ha en god kveld :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-3-2014 kl 11:03


Da en av disiplene spurte Jesus hvorfor han ikke vil åpenbare seg for verden, men bare for sin disippelskare. (det var vel Judas, ikke Iskariot?)

Da svarte Jesus noe ganske spesielt. "Dem som elsker meg holder mine bud, og mine bud er ikke tunge." (Sjekk Johannes evangelium om du vil)

Dette mener jeg henspeiler til at "verden/mørket elsker ikke Jesus/lyset, men tvert imot hater han", og at de som hører på Faderen og lærer kommer til Jesus.

Poenget mitt er uansett at de som elsker Jesus holder hans bud. Spørsmålet er hva disse budene er?

Dersom budene (de 10 bud) var uvesentlig da kunne han bare sagt; " Fordi verden elsker meg ikke "

Den som tror på Jesus, omvender seg og blir døpt skal bli frelst. Da blir spørsmålet, er dette å ignorere hviledagen en synd, å bryte et bud?





Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
PeterDJ
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 711
Registrert: 10-7-2004
Bosted: Mosjøen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-3-2014 kl 11:30


PS: David Wilkerson mente at hviledagen er en evig hvile i Kristus... mange sier jo det.

[Redigert den 20-3-2014 kl 10:30 av PeterDJ]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 20-3-2014 kl 20:54


Sitat: skrevet av PeterDJ  
PS: David Wilkerson mente at hviledagen er en evig hvile i Kristus... mange sier jo det.

[Redigert den 20-3-2014 kl 10:30 av PeterDJ]


Hvis vi bruker Guds Ord i Bibelen og holder oss til det Kristus lærte oss kan jeg ikke se at noe er endret i forhold til Sabatten.
Kristus sier at Han ikke kom for å endre noe.

Via tolkninger som kirken stadig må ty til så kan en ende opp med mangt og jeg kan ikke med beste vilje se at David Wilkerson eller andre skulle endre Guds lære? Hva ville det
tjene Guds lære i å så tvil? Kristus var ikke kommet for å
lære bort noe som kunne føre folk på villspor. Det har kirken klart på egenhånd.

;)

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2014 kl 02:53


Sitat: skrevet av desafio  
Det kan se ut som forumet har gått i dvale. Jeg var nettopp på "Tilbake til Guds ord"-konferansen utfor Stavanger, hvor Paul Washer og Tony Miano snakket temmelig tydelig om hva de tenker om Normisjon og Imi-kirkens hunger etter impulser fra Bethel i Redding.

Jeg tror forøvrig ikke det er Solbu, Kristnerd eller Gunnars skyld at det ikke er mer liv og røre på forumet. Det er heller det at vi har blitt for lite opptatte av å advare hverandre om vranglæren som ikke bare sniker seg inn, men som oppsøkes og løftes frem i norske menigheter.


Ja, det er bra. Bra at det er fokus å vranglæren.

I det siste har jeg blitt stoppet for en del skifts-steder som sier noe om hvordan det kan gå med de som fremmer løgn og svindel i kristne sammenhenger:

"Men Herren sender fra seg
dem som går krokveier,
og dem som gjør urett.
Fred over Israel!"
(Salme 125,5)

"Vent på Herren
og hold deg til hans vei!
Han løfter deg opp
så du arver landet.
Du får se at de lovløse
blir utryddet."
(Salme 37, 14)

"Onde mennesker og svindlere vil gå fra vondt til verre. De fører vill og blir selv ført vill."
(2. Tim 3, 13)

***
**
*
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 23-3-2014 kl 12:35


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av desafio  
Det kan se ut som forumet har gått i dvale. Jeg var nettopp på "Tilbake til Guds ord"-konferansen utfor Stavanger, hvor Paul Washer og Tony Miano snakket temmelig tydelig om hva de tenker om Normisjon og Imi-kirkens hunger etter impulser fra Bethel i Redding.

Jeg tror forøvrig ikke det er Solbu, Kristnerd eller Gunnars skyld at det ikke er mer liv og røre på forumet. Det er heller det at vi har blitt for lite opptatte av å advare hverandre om vranglæren som ikke bare sniker seg inn, men som oppsøkes og løftes frem i norske menigheter.


Ja, det er bra. Bra at det er fokus å vranglæren.

I det siste har jeg blitt stoppet for en del skifts-steder som sier noe om hvordan det kan gå med de som fremmer løgn og svindel i kristne sammenhenger:

"Men Herren sender fra seg
dem som går krokveier,
og dem som gjør urett.
Fred over Israel!"
(Salme 125,5)

"Vent på Herren
og hold deg til hans vei!
Han løfter deg opp
så du arver landet.
Du får se at de lovløse
blir utryddet."
(Salme 37, 14)

"Onde mennesker og svindlere vil gå fra vondt til verre. De fører vill og blir selv ført vill."
(2. Tim 3, 13)

***
**
*


Hva er vranglære iflg. din norm?

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-3-2014 kl 02:32


Sitat: skrevet av Viking  

Hva er vranglære iflg. din norm?

Vrangt er alt som bryter med bibelens ord. Vi kan mange ganger kalle dette småvrangt. Men spesielt
vrangt, storvrangt, er alt som på noen måte forkludrer budskapet om Jesus som Guds sønn, sann
Gud og sant menneske. Det er en form for vrangskap som stenger for felleskap med Gud.

[Redigert den 25-3-2014 kl 02:02 av gana]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 25-3-2014 kl 18:50


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Hva er vranglære iflg. din norm?

Vrangt er alt som bryter med bibelens ord. Vi kan mange ganger kalle dette småvrangt. Men spesielt
vrangt, storvrangt, er alt som på noen måte forkludrer budskapet om Jesus som Guds sønn, sann
Gud og sant menneske. Det er en form for vrangskap som stenger for felleskap med Gud.

[Redigert den 25-3-2014 kl 02:02 av gana]


Veldig enig i det, men så har en ting i Bibelen som en ser forskjellig på, som f.eks. Jeremiah 31.31:


Sitat:

En ny pakt
31 Se, dager skal komme, sier Herren,
da jeg slutter en ny pakt
med Israels hus og Judas hus,

Dette er ment som det står skrevet, det står i Bibelen ;)
.
32 ikke som den pakten
jeg sluttet med fedrene deres
den dagen jeg tok dem i hånden
og førte dem ut av Egypt;
den pakten brøt de,
enda jeg var deres herre, sier Herren.

33 Men dette er pakten jeg vil slutte
med Israels hus i dager som kommer,
sier Herren:
Jeg legger min lov i deres sinn
og skriver den i deres hjerte.
Jeg skal være deres Gud,
og de skal være mitt folk.

34 Da skal ingen lenger
undervise sin neste og sin bror
og si: «Kjenn Herren!»
For de skal alle kjenne meg,
både små og store, sier Herren.
For jeg vil tilgi skylden deres
og ikke lenger huske synden.



For å slippe unna vranglære så velger jeg å tro på Bibelen her.
Og den sier klart at ikke Den Nye Pakt er gitt til fulle ennå.
Da blir den helt oppfylt ved Kristi andre komme. Det er min mening :)

Denne profetien kan bli tolket på minst to forskjellige måter.

1 Hvis en tror på et åndelig Israel---

2 Hvis en tror på et fysisk Israel---

Jeg for min del kan ikke finne noe dekning for et åndelig Israel i Bibelen. Men hvis en derimot tror på et fysisk Israel i denne profetien, blir da kirkens lære vranglære. Jeg for min del må holde meg til Bibelen og den er ganske klar i sin tale.

Hvem i all verden kan være Judah stamme i et åndelig Israel?

.



[Redigert den 25-3-2014 kl 19:03 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-3-2014 kl 03:34


Sitat: skrevet av Viking  

Hvem i all verden kan være Judah stamme i et åndelig Israel?

Jesus. Løven av Judas stamme, Davids rotskudd og ætt.

Men du trenger kanskje mer stamme? :)

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 26-3-2014 kl 18:57


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Hvem i all verden kan være Judah stamme i et åndelig Israel?

Jesus. Løven av Judas stamme, Davids rotskudd og ætt.

Men du trenger kanskje mer stamme? :)



Et åndelig Israel finnes ikke i Bibelen, som du sier så må det være vranglære ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-3-2014 kl 12:53


"Det knyttes i dag bånd og nettverkstrukturer i det som vi ofte beskriver som kristen-Norge. Slik jeg ser det, har det her utviklet seg en uheldig og ubibelsk «snillisme» og «godhetskultur» som går ut på at «ja, nå må vi stå sammen om det viktigste, heie på hverandre, legge til side alle saker der vi er uenige" osv. Men i disse ytre sett flotte nettverkene læres det fremdeles om Gud. Når vi vet hvordan sjelefienden arbeider og ønsker å så sitt ugress inn i hjerte og menighet, bør vi våke og granske skriftene for å se etter om det forholder seg slik som det læres. Selv om svermeriske, åndelige strømninger kan gå under radaren hos dem som er satt til hyrder for hjorden, så går de ikke under Guds Ords radar. Det er godt, viktig og rett at læren prøves, i alle slags konfesjoner. Like viktig hos lutherske som ikke-lutherske!"

http://www.nlm.no/nlm/norge/region-soervest/nyheter/debatt-o...

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 29-3-2014 kl 21:14


Sitat: skrevet av gana  
"Det knyttes i dag bånd og nettverkstrukturer i det som vi ofte beskriver som kristen-Norge. Slik jeg ser det, har det her utviklet seg en uheldig og ubibelsk «snillisme» og «godhetskultur» som går ut på at «ja, nå må vi stå sammen om det viktigste, heie på hverandre, legge til side alle saker der vi er uenige" osv.


Yes. Farlig lære.


Sitat:

Det er godt, viktig og rett at læren prøves, i alle slags konfesjoner.


Ja, alltid. Dessverre så er det få som fatter det uføret vi har havnet i. Vi har ikke hyrder som kjenner Guds lære, i alle fall så er de vanskelig å finne.

Siden avsporingen til Kristi lære fant sted i Hans tid har læren bare blitt fjern til sann lære. Den menighet som fikk størst makt fikk flest tilhengere og utviklet vranglære i massevis for å tilpasse seg folks behov. Politikk, makt og penger blandet med relgion er fandens oppskrift i å styrte mennesker i døden. Passer godt på DKK ;) og deres døtre.

Det tok meg lang tid før jeg fattet hvor "poenget" lå. Med det mener jeg betydningen av å forstå hva den nye pakt er. De aller fleste vil si at den er kommet til fulle. Men jeg mener at det gjenstår mye ennå på at profetiene der er oppfylt. Derfor trakk jeg inn Israels stammer og det "åndelige Israel.

Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2014 kl 11:46


Sitat: skrevet av Viking  

Det tok meg lang tid før jeg fattet hvor "poenget" lå. Med det mener jeg betydningen av å forstå hva den nye pakt er. De aller fleste vil si at den er kommet til fulle. Men jeg mener at det gjenstår mye ennå på at profetiene der er oppfylt. Derfor trakk jeg inn Israels stammer og det "åndelige Israel.

Ja, om jeg ikke husker feil så har du nevnt dette nokså mange ganger gjennom årenes løp.

Det er liksom en evig runddans der Juda-stamme bare synes å bli mer og mer viktig :)

Men, husk at det er viktigere ting i Skriften og livet enn endeløse ættetavler og
fysisk avstamning. Vi må liksom ta et valg mellom fokus på fysisk ætt eller
den Guds sønn som har som mål å gjøre oss alle til et åndelig ett.

Guds sønn var det opprinnelige temaet her og hans mål
var det åndelige - åndelig enhet på tvers av ætt.

**
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-4-2014 kl 13:08


Sitat: skrevet av gana  
Sitat: skrevet av Viking  

Det tok meg lang tid før jeg fattet hvor "poenget" lå. Med det mener jeg betydningen av å forstå hva den nye pakt er. De aller fleste vil si at den er kommet til fulle. Men jeg mener at det gjenstår mye ennå på at profetiene der er oppfylt. Derfor trakk jeg inn Israels stammer og det "åndelige Israel.

Ja, om jeg ikke husker feil så har du nevnt dette nokså mange ganger gjennom årenes løp.

Det er liksom en evig runddans der Juda-stamme bare synes å bli mer og mer viktig :)

Men, husk at det er viktigere ting i Skriften og livet enn endeløse ættetavler og
fysisk avstamning. Vi må liksom ta et valg mellom fokus på fysisk ætt eller
den Guds sønn som har som mål å gjøre oss alle til et åndelig ett.

Guds sønn var det opprinnelige temaet her og hans mål
var det åndelige - åndelig enhet på tvers av ætt.

**


--- endeløse ættetavler..?
Noen liker å se det slik, men jeg ser det som en "nøkkel" til innsikt. Kristus gav menneskene Jona tegnet, men kirkene forstod det ikke.

Jona tegnet= 3 dager og 3 netter. Kirken sier 2 netter og en dag + noen timer. De færreste forstår fordi de mangler innsikt. De kjenner ikke historien fra den gang, heller ikke Guds 7 høytid sabbater. Tre dager og tre netter er helt nøyaktig i forhold til profetien og den gangs virkelighet.

Sitat:

åndelig enhet på tvers av ætt


Jau då. En kan også se det slik, hva vil Kristus gjøre når Han kommer igjen (2. komme) mht disse dagene og budene. Han gjør som det står skrevet. Er det ikke da naturlig å nærme seg denne "malen" som Gud har fastlagt til evig tid?

En ting er garantert, Han tar ikke kirkens høytider og bestemmelser :)

[Redigert den 2-4-2014 kl 14:05 av Viking]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-4-2014 kl 14:22


Ja det var Paulus som så det slik: "Du skal si til dem at de ikke må gi seg av med myter og endeløse ættetavler. For slikt fører bare til spekulasjoner og tjener ikke Guds frelsesplan; den er for troen." Guds frelsesplan for troen, det var det som var Jona-tegnet. Den sanne kirke har alltid forstått det. De valgte den åndelige tro med fokus på den sanne Jona, Guds sønn, framfor den fysiske ætt.

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Viking
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1968
Registrert: 17-11-2005
Brukeren er frakoblet

Humør: Prikkbelastning: * * * * *

[*] opprettet den 2-4-2014 kl 15:06


Sitat: skrevet av gana  
Ja det var Paulus som så det slik: "Du skal si til dem at de ikke må gi seg av med myter og endeløse ættetavler. For slikt fører bare til spekulasjoner og tjener ikke Guds frelsesplan; den er for troen." Guds frelsesplan for troen, det var det som var Jona-tegnet. Den sanne kirke har alltid forstått det. De valgte den åndelige tro med fokus på den sanne Jona, Guds sønn, framfor den fysiske ætt.

:)


Den sanne kirke, hvem er det?
.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2178
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-4-2014 kl 15:30


Sitat: skrevet av Viking  
Sitat: skrevet av gana  
Ja det var Paulus som så det slik: "Du skal si til dem at de ikke må gi seg av med myter og endeløse ættetavler. For slikt fører bare til spekulasjoner og tjener ikke Guds frelsesplan; den er for troen." Guds frelsesplan for troen, det var det som var Jona-tegnet. Den sanne kirke har alltid forstått det. De valgte den åndelige tro med fokus på den sanne Jona, Guds sønn, framfor den fysiske ætt.

:)


Den sanne kirke, hvem er det?
.


Jeg har allerede nevnt det, men jeg kan prøve å si det også med noen andre Paulus-ord.
Den sanne kirke er de som blir regnet som rettferdig fordi de tror (Rom 4, 5) - de
som Herren ikke tilregner synd (Rom 4, 8).

:)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen