Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Ufattelig virkelig - du verden Obama
R1b1b2
Alias for Viking
**




Innlegg: 49
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


mad.gif opprettet den 26-10-2008 kl 22:44
Ufattelig virkelig - du verden Obama


http://www.youtube.com/watch?v=kBKD6zrHzM0&feature=relat...

Hør selv :down:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Rotarius
Alias for Viking
**




Innlegg: 34
Registrert: 14-10-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-10-2008 kl 09:48


Sitat:
Opprinnelig postet av R1b1b2
http://www.youtube.com/watch?v=kBKD6zrHzM0&feature=relat...

Hør selv :down:


Påstander om at han ikke er rette mannen har jeg hørt før, men ikke at han rett og slett står og gjør narr av bibelen.

Hvis han kommer til makten så er nok verden en økumenisk union/ katolisert sådann før en vet ordet av det.:mad:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-10-2008 kl 06:42


Jeg forsøkte å lytte til det Obama sa fremfor å lese teksten som er skrevet på skjermen for å sette ham i et ufordelaktig lys. Det jeg hører er ikke latterliggjøring av Bibelen. Poenget slik jeg oppfatter ham, er at samfunnet ikke kan styres av enkeltmenneskers religiøse opplevelser, men av allment aksepterte lover. Hvis noen synes det er oppsiktsvekkende og sjokkerende, så kan jeg opplyse om at dette er nettopp grunnlaget for alle de vestlige demokratier. På engelsk kalles det "rule of law", på norsk heter det rettsstaten.

I motsetning til rettsstaten står dette som Obama taler i mot, nemlig at samfunnet skal styres av personer etter deres eller andres religiøse opplevelser. Slikt styre finner vi f.eks. i Iran og andre steder i Midtøsten.

Etter min oppfatning er det helt ubibelsk å følge etter personer som hevder å ha en spesiell kontakt med Gud. Slike mennesker opptrer som et mellomledd mellom Gud og mennesker, dermed setter de seg på antikristelig vis i Guds sted, for det er bare én stedfortreder og mellommann, Jesus Kristus.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen