Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Hekser på Kristenblogg
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-9-2008 kl 00:43
Hekser på Kristenblogg


Jeg snublet over noen høyst interessante og litt skremmende uttalelser på Kristenblogg (http://www.dagenmagazinet.no/blogg/) her om dagen. En bruker skrev i blogginnlegget "Vår nedrige natur" om hvordan den kristne artisten Carman hadde noen ganske sære erfaringer med hekser. Brukeren skriver:

"Husker en historie med Carman, en kjent kristen artist.

Han utgav “revivale in the land” m bla “which invitation” hvor en venn av han hadde blitt invitert av en mannlig heks hjem til seg.
Og “revival in the land” (tror jeg sangen het) hvor han gjorde djevelen til “narr” ovenfor den seirende menighet.

Etter å ha gitt ut den merket at han det begynte å bli mer demonisk motstand. Hekser ol kom på kosertene og gjorde sine forbannelser.

Eller på en konsert hvor en heks begynte å sveve i lufta. Han løp ned og bandt den opp i Jesus navn, og heksen ramlet ned i gulvet."


Jeg reagerer på det menneskesynet som tilsynelatende kommer til uttrykk fra kristent hold i denne historien, ikke bare fra Carman som angivelig gjorde dette, men også fra brukeren som skrev innlegget og som virker å betrakter "heksen" som en slags ting som "ramlet ned i gulvet" som følge av kristen bønn. Nå er det ikke kristen bønn som ødelegger for okkultisme som jeg er i mot, men heller hvordan denne historien gir et merkelig vitnesbyrd om kristen nestekjærlighet og ydmykhet i omtale av andre.


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen