Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Den trivielle hvitvaskingen av homoseksualitet
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 23-9-2008 kl 23:31
Den trivielle hvitvaskingen av homoseksualitet


Som student ved NTNU (som jeg har vært i noen år nå), så hører det nesten med å lese litt i "Under Dusken" (studentavisa) fra tid til annen, f eks i dag.


UD nr. 11 for 2008, side 22, "Dagsorden/ fakta og meninger om et aktuelt tema", "Dyrisk homosex". Intervjuet er av UiOs zoolog Petter Bøckman. Jeg har tatt ut noen deler som jeg synes at kan være til ettertanke. Mine uthevninger.


Sitat:
- Hvor mange dyrearter finner vi homoseksualitet hos? - Det er beskrevet hos over 1500 dyrearter, men det er helt sikkert enda flere [. . .]
- Og det bringer oss til neste spørsmål: får homofile dyr familier? - Ja, to fugler av samme kjønn kan oppfostre unger sammen. Det innebærer jo at noen må ha seg med en av motsatt kjønn. [. . .] Faktisk har man sett at overlevelsesraten til ungene kan være ti ganger høyere hos par med to hanner enn hos heterofile par.
- Så teorien om at homofili er naturens måte å hindre overbefolkning stemmer ikke? - Nei [. . .] Rotter blir aggressive når de bor for trangt. Sex demper dette. Noe av det samme ser vi i fengsel. Der er det vanlig at menn som ikke definerer seg som homofile har sex med andre menn.



Ja, som vi kan se så blir homoseksualiteten på en ytterst triviell måte naturliggjort...

Den første uthevningen peker på at forskeren antar at mange flere arter enn det som har blitt påvist nok har homofili. Dette kan forsåvidt være riktig, men det er jo påfallende hvor behagelig det blir for forskeren å framstå som moderat, noe som gir ham muligheten til å naturliggjøre homofilien enda mer ved å gi et slikt logisk overslag.

Neste uthevning avslører imidlertid at forskeren vet hvordan biologien fungerer. En homofil må "ha seg" med en av motsatt kjønn for å få avkom. Men dette faktumet blir fullstendig avspist av alle ordene om at homofile dyr kan oppfostre unger sammen og at de til og med er bedre(!) enn heterofile. Kanskje kan dette argumentet brukes i homokampen for å få barn...?

Siste uthevning viser jo bare hvor galt av sted det går med forskerens resonnementer. Til og med seksuelle overgrep som finner sted i fengsler blir trivialisert i homokampens navn... Det kan jo virke som om homokampens forsøk på å naturalisere denne livstridige livsstilen gjør at de totalt mister gangsynet...


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 24-9-2008 kl 00:58


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
... Det kan jo virke som om homokampens forsøk på å naturalisere denne livstridige livsstilen gjør at de totalt mister gangsynet...


mhusoy

Jeg tror absolutt at det er et vesentlig bidrag.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-9-2008 kl 20:28


Nå også i Kardemomme by:

http://www.ba.no/puls/article3809772.ece




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen