Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Lov eller nåde?
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 7-9-2008 kl 11:37
Lov eller nåde?


Er alt virkelig av nåde? Det ser ikke slik ut, bare les hva Jakob skriver:

Jak 1:21-27
21 Legg derfor av all urenhet og alle utslag av ondskap, og ta med saktmodighet imot ordet som er innplantet i dere, og som har kraft til å frelse deres sjeler.
22 Men vær ordets gjørere, og ikke bare hørere som bedrar seg selv.
23 For om noen er en ordets hører og ikke gjør etter det, da er han lik en mann som ser sitt naturlige ansikt i et speil.
24 For han ser på seg selv, går bort, og med det samme glemmer han hvordan han så ut.
25 Men den som ser inn i den fullkomne lov, frihetens lov, og fortsetter med det* og ikke blir en glemsom hører, men en gjerningens gjører, han skal være salig** i alt han gjør.
26 Hvis noen blant dere* mener at han tjener Gud, og ikke styrer sin tunge, men bedrar sitt eget hjerte, da er hans gudstjeneste bare tomhet.
27 En ren og usmittet tjeneste for Gud og Faderen er dette: Å se til foreldreløse barn og enker i deres nød, og å holde seg selv usmittet av verden.

Så er altså mine lovgjerninger nødvendig for frelse likevel .... Hvordan i all verden skal jeg kunne bli frelst ... jeg gjør ikke dette men lever etter egoet. Jeg må jo først og fremst ha tid og penger nok til meg selv og familien ,... eller? Jeg kan neppe være enn sann kristen når jeg har anskaffet ny bil og kost meg med familien i 3 uker på hotell i Spania i sommer?
Formaninger mottas med takk.

Så må det vel likevel hete loven + nåde = frelse :puzzled:

[Redigert den 7-9-2008 av wbrochs]




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen