Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Homofil Jesus?
Stella
Forumaspirant
*




Innlegg: 2
Registrert: 25-8-2008
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-8-2008 kl 20:43
Homofil Jesus?


En kristen venn av meg sa at han mente Jesus var homofil og at mye han hadde lest i bibelen tydet på det. Jeg ble ganske tatt på sengen for å si det mildt. Har dere noen gang hørt folk si dette? :puzzled:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Labar
Juniorveteran
****




Innlegg: 486
Registrert: 23-9-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-8-2008 kl 20:48


Nei dette var nytt.
Hadde han mer å si?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 25-8-2008 kl 21:36


Sitat:
Opprinnelig postet av Stella
En kristen venn av meg sa at han mente Jesus var homofil og at mye han hadde lest i bibelen tydet på det. Jeg ble ganske tatt på sengen for å si det mildt. Har dere noen gang hørt folk si dette? :puzzled:


Den uttalelsen er ikke ny, men jeg skulle likt å visst hvilke opplysninger i Bibelen de bygger sinteori på eller om det bare er ren fantasi. Jeg vet med sikkerhet at det er fantasien spom løper løpsk.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-8-2008 kl 23:58


Vel, jeg vet ikke om jeg har hørt det blitt formulert såpass kraftig. Men jeg er klar over at noen har lekt med fantasien i møte med de ordene i evangeliene (spesielt Johannes) som omhandler det sterke kjærlighetsforholdet som det er mellom Jesus og disiplene, spesielt "den disippelen Jesus elsket", som muligens er Johannes selv. Men at dette skal være et homoseksuelt forhold er neppe særlig sannsynlig, enn så lenge all den forkynnelse som både Jesus og apostlene førte taler sterkt i mot homoseksuell praksis.

Jeg hørte forøvrig for en tid tilbake at hovedpersonene i Ringenes Herre, skrevet av den katolsk kristne J.R.R. Tolkien, nemlig "Frodo" og "Sam" også skulle være homofile... Men dette ble selvfølgelig tilbakevist. Bakgrunnen for disse fantasiene var vel den nærhet og kjærlighet som eksisterte mellom disse personene, både i filmversjonen og i bøkene... Så veien til homofili har blitt forferdelig kort for dem som bevisst "tolker" seg fram til det her og der. Kanskje dette er et varsku til samfunnet om hva homokampen kan føre til?

NRKs morsomme program "Ut i vår hage " (sesong 1) tøyser litt med dette (på en grei måte), når Harald Eia og Atle Antonsen går inn i rollene som "homofile historikere" for å bevise at kong Sverre var homofil. De blir møtt med konkurranse av Bård Tufte Johansen og de heterofile historikerne. Men tragisk nok så ligger det nok et lite snev av sannhet bak denne sketsjen... Enkelte homoforkjempere er villig til å gå langt for å "renvaske" og promotere den homoseksuelle livsførsel. Det kan fort bli en slitsom og konfliktskapende trend i vårt samfunn.


:)
Jeg må forresten ønske deg hjertelig velkommen til forumet Stella. Vi får håpe at du vil trives her og at du kan få bidra på en fin måte.
:)

[Redigert den 26-8-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 26-8-2008 kl 13:35


Jeg vil gjerne bare dele tankene mine litt, har nemlig tenkt en del på slike ting.

Gud er fullkommen, Jesus var og er fullkommen, og mens Han vandret omkring på jorden, ble Han utsatt for fristelser som også vanlige mennesker blir utsatt for. Det er jeg overbevist om. Ellers, hvordan kunne Jesus hjelpe oss i våre problemer? Han kunne umulig ha frelst oss og være rettferdig dersom Han ikke hadde blitt fornedret og tatt på seg våre sko. Pga. Adam og Evas valg, hadde Satan rett til å herse med menneskeheten, menneskene var da berettiget til å dø, for det var konsekvensene av å fjerne seg fra livets skilde, Skaperen. Men Jesus tok straffen på seg helt frivillig.

Men tilbake til saken. Da har jeg nemlig et spørsmål, tenk litt på dette: Vet Jesus hvordan det er å være homofil? Kan Han hjelpe homofile? Har Han gjort det før?

Dette er jeg nemlig overbevist om! Og jeg tror også at Jesus kan ha gått gjennom noe tilsvarende mens Han var på jorden. Jeg vet ikke hvordan, hvor lenge det varte, om Jesus var homofil fra Han ble født til da Han døde på korset, eller om Han ble fristet flere ganger... Men Han ga aldri etter for kjødelig lyst, verken i den mer "uskyldige" eller den mer negative formen.
Første gang jeg tenkte over dette, ble jeg nærmest sjokkert over hvor respektløst det var å fundere på slike ting, men Jesus var jo virkelig 100 % mennesker og Gud på samme tid...! Jeg kan ikke komme til noen annen konklusjon enn at Jesus må ha gått igjennom alt det mennesker går igjennom (dermed også homofili, m.m). Hvordan kunne Hans seier på korset ellers være fullkommen?




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-8-2008 kl 16:10


Sitat:
Opprinnelig postet av BiZ
Jeg kan ikke komme til noen annen konklusjon enn at Jesus må ha gått igjennom alt det mennesker går igjennom (dermed også homofili, m.m). Hvordan kunne Hans seier på korset ellers være fullkommen?


Vel, dette er jo en større diskusjon som bl.a. blir behandlet av wbrochs i en annen tråd nemlig "http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=2208&page=2".

Her blir det bl.a. argumentert for at Jesus ikke hadde del i arvesynden, altså den syndige menneskenaturen, men at han likefullt var menneske. Grunnen til at han ikke kunne ha den syndige natur er logisk nok at han i så fall ikke kunne ha ofret seg selv for oss som er syndere. Hans offer på Golgatas kors ville da ha blitt verdiløst - dersom han selv hadde synd. Homofili er den del av den falne menneskenaturen som har vært hos oss siden syndefallet. Ut i fra det kan jeg ikke være enig i det du skriver ovenfor.

mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 26-8-2008 kl 20:52


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av BiZ
Jeg kan ikke komme til noen annen konklusjon enn at Jesus må ha gått igjennom alt det mennesker går igjennom (dermed også homofili, m.m). Hvordan kunne Hans seier på korset ellers være fullkommen?


Vel, dette er jo en større diskusjon som bl.a. blir behandlet av wbrochs i en annen tråd nemlig "http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=2208&page=2".

Her blir det bl.a. argumentert for at Jesus ikke hadde del i arvesynden, altså den syndige menneskenaturen, men at han likefullt var menneske. Grunnen til at han ikke kunne ha den syndige natur er logisk nok at han i så fall ikke kunne ha ofret seg selv for oss som er syndere. Hans offer på Golgatas kors ville da ha blitt verdiløst - dersom han selv hadde synd. Homofili er den del av den falne menneskenaturen som har vært hos oss siden syndefallet. Ut i fra det kan jeg ikke være enig i det du skriver ovenfor.

mhusoy


Godt poeng, fikk noe å tenke på der.




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-8-2008 kl 12:46


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av BiZ
Jeg kan ikke komme til noen annen konklusjon enn at Jesus må ha gått igjennom alt det mennesker går igjennom (dermed også homofili, m.m). Hvordan kunne Hans seier på korset ellers være fullkommen?


Vel, dette er jo en større diskusjon som bl.a. blir behandlet av wbrochs i en annen tråd nemlig "http://forum.apologetisk.net/viewthread.php?tid=2208&page=2".

Her blir det bl.a. argumentert for at Jesus ikke hadde del i arvesynden, altså den syndige menneskenaturen, men at han likefullt var menneske. Grunnen til at han ikke kunne ha den syndige natur er logisk nok at han i så fall ikke kunne ha ofret seg selv for oss som er syndere. Hans offer på Golgatas kors ville da ha blitt verdiløst - dersom han selv hadde synd. Homofili er den del av den falne menneskenaturen som har vært hos oss siden syndefallet. Ut i fra det kan jeg ikke være enig i det du skriver ovenfor.

mhusoy[/quote

Sitat:
Vel, dette er din konklusjon!
Mye som er tatt ut av egen tankevirksomhet, mye hvis og dersom….

Jeg for min del forholder meg til de skrevne ord… uansett! Da tenker jeg på Rom.6.10:
For sin død, den døde han ‘en gang for synden, men sitt liv, det lever han for Gud.
Skal prøve meg på en liten forklaring her.
Først og fremst står Pred.1.9 i fokus - vi opplever uten selv å være klar over det at Gud har satt tidsløpet tilbake, det gjorde han etter første gang han fikk kontroll over tiden.
Begynnelsen til dette startet den første gang Enden kom - begynnelsen er enden. Etter den første enden overlevde en rest som utviklet det vitenskapelige i en retning som gikk på tidsforskyvning og genetisk forandring.
Etter å ha overvunnet dette kunne Gud flytte tidsuret på Akas solur ti trinn tilbake.

Å forflytte seg i tid gir evighetsperkspektiver - fra den ene evighet til den andre.... er ikke evigheten evig?
I Bibelen later det i hvertfall til at den er stykket opp: Lovet være Guds navn fra evighet og til evighet! Dan.2.20
Verset åpner opp for å tenke: Fra evigheten ble til og fra den ble til pånytt.
I Salm.93.2 fremgår det at evigeten synes å ha staret i gammel tid.
Da Gud kunne gjenskape menneskene etter at jorden var blitt øde og tom, fant han fram til evigheten ved å flytte tiden tilbake - vips så var alle menneskene der:
Job 20.4: Vet du ikke at slik har det vært fra evighet, fra den tid mennesker ble satt på jorden.
Gud satte menneskene tilbake på jorden etter at den var blitt øde og tom (Jer.4.23-31) ved å sette tiden og hendelsesforløpet bakover i tid - derfor vil vi oppleve alt på nytt som hos Pred.1.9

Det som skjer ved en slik tidsforskyvning er forklart i Skriften: Job 22.16: De ble bortrykket før tiden, og grunnen under deres føtter fløt bort som en strøm.

Altså har tidsforskyvning noe med bortrykkelsen å gjøre, himmelen foretar et liknende fenomen som jorden når den flyter bort - jordplatene og vulkanene er jo i stadig aktivitet, når tiden flyttes bakover må disse forut fremrettede bevegelser i jord og himmel nødvendigvis reverseres, og fenomenet på himmelen beskrives slik: Himmelen blir rullet sammen som en bokrull.

Disse som overlevde den første gang endetiden oppstod, har blitt Herre og Gud, de var medansvarlige for at jorden ble øde og tom.(det er jeg som gir lykken og skaper ulykken, Jes.45.7)
Jes.25.5: Han sa: Vend om, hver fra sin onde vei, og fra deres onde gjerninger! Så skal dere få bo i det landet Herren gav dere og deres fedre, fra evighet (ble til) og til (neste) evighet. (starter)
Det ble en stusselig tilværelse for dem etter dette, de var alene i en verden lagt i grus, men nå fikk de sjansen til og også gjøre det gode.

Dette arbeidet er allerede i gang, og før alt er på plass må jorden resettes syv ganger, hvorfor vet bare Gud. For hver gang jorden flyttes bakover i tid/resettes forandrer han sikkert på hendelsesforløpet/historien.
2.Pet.3.18: Men voks i nåde og kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus! Amen.

Han kan med andre ord sitte å se på sin egen tidligere oppvekst, derfor sier han, 1.Kong.14.14: Men Herren skal utrydde Jeroboams hus på en dag. Men hva sier jeg? Allerede nå har det skjedd.!

Den rest som omvendte seg fra onde til gode gjerninger, fra synden (se øverst) til å tjene Gud og redde menneskene på jorden så de også skulle få del i det evige liv, pågår for fullt, Kristus har allerede blitt født gjennom denne rest, døde gjennom gjerninger og oppstått, men ikke for 2000 år siden, men etter den første endetid.

Vi eller senere generasjoner vil komme til å oppleve det samme hendelsesforløp på nytt, og vil oppleve Jesu oppvekst på nytt, vi vil kunne komme til å betrakte de ting som står under menneskesønnen og vil kunne følge med på fikentreet og de andre trærne som i Luk.21.29.

For ditt rike er et rike for alle evigheter, og ditt herredømme varer gjennom alle slekter. Salm.145.13

Mika.5.1: Men duBetlehem, Efrata, som er liten til å være blant Judas tusner! Fra deg skal det utgå for meg en som skal være hersker aver Israel. Hans utgang er fra gammel tid, fra evighets dager.




[Redigert den 27-8-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-8-2008 kl 13:24


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Vel, dette er din konklusjon!


Heisann Lexus... Ja, dette er vel min konklusjon. I alle fall er det et forsøk på å legge fram noe av det jeg har forstått ut fra flere år med bibellesing.

Sitat:
Mye som er tatt ut av egen tankevirksomhet,


Essensen er nok tatt ut fra bibelen, men det sier seg selv at en må benytte seg av noe tankevirksomhet for å lese og plukke ut informasjon fra den. Dessuten så stoler jeg jo på at Ånden er med og leder meg til en sunn forståelse av Guds ord...

Sitat:
mye hvis og dersom….


Vel, det kan hende. Men du bør jo forstå at dette kommer av den ydmyke holdningen jeg har til Gud og bibelen. Det er med en viss ærefrykt at vi nærmer oss en hellig Gud og hans ord. Dermed er det på sin plass å spare en del på påståeligheten som vi mennesker er så glade i.

Sitat:
Jeg for min del forholder meg til de skrevne ord… uansett!


Du står fri til å gjøre det du mener er rett, men jeg tror ikke du har grunnlag for å hevde at vi andre ikke forholder oss til de skrevne ord, slik du insinuerer ovenfor.

Sitat:
Da tenker jeg på Rom.6.10:
For sin død, den døde han ‘en gang for synden, men sitt liv, det lever han for Gud.
Skal prøve meg på en liten forklaring her.
Først og fremst står Pred.1.9 i fokus - vi opplever uten selv å være klar over det at Gud har satt tidsløpet tilbake, det gjorde han etter første gang han fikk kontroll over tiden.
Begynnelsen til dette startet den første gang Enden kom - begynnelsen er enden. Etter den første enden overlevde en rest som utviklet det vitenskapelige i en retning som gikk på tidsforskyvning og genetisk forandring.
Etter å ha overvunnet dette kunne Gud flytte tidsuret på Akas solur ti trinn tilbake.

Å forflytte seg i tid gir evighetsperkspektiver - fra den ene evighet til den andre.... er ikke evigheten evig?
I Bibelen later det i hvertfall til at den er stykket opp: Lovet være Guds navn fra evighet og til evighet! Dan.2.20
Verset åpner opp for å tenke: Fra evigheten ble til og fra den ble til pånytt.
I Salm.93.2 fremgår det at evigeten synes å ha staret i gammel tid.
Da Gud kunne gjenskape menneskene etter at jorden var blitt øde og tom, fant han fram til evigheten ved å flytte tiden tilbake - vips så var alle menneskene der:
Job 20.4: Vet du ikke at slik har det vært fra evighet, fra den tid mennesker ble satt på jorden.
Gud satte menneskene tilbake på jorden etter at den var blitt øde og tom (Jer.4.23-31) ved å sette tiden og hendelsesforløpet bakover i tid - derfor vil vi oppleve alt på nytt som hos Pred.1.9

Det som skjer ved en slik tidsforskyvning er forklart i Skriften: Job 22.16: De ble bortrykket før tiden, og grunnen under deres føtter fløt bort som en strøm.

Altså har tidsforskyvning noe med bortrykkelsen å gjøre, himmelen foretar et liknende fenomen som jorden når den flyter bort - jordplatene og vulkanene er jo i stadig aktivitet, når tiden flyttes bakover må disse forut fremrettede bevegelser i jord og himmel nødvendigvis reverseres, og fenomenet på himmelen beskrives slik: Himmelen blir rullet sammen som en bokrull.

Disse som overlevde den første gang endetiden oppstod, har blitt Herre og Gud, de var medansvarlige for at jorden ble øde og tom.(det er jeg som gir lykken og skaper ulykken, Jes.45.7)
Jes.25.5: Han sa: Vend om, hver fra sin onde vei, og fra deres onde gjerninger! Så skal dere få bo i det landet Herren gav dere og deres fedre, fra evighet (ble til) og til (neste) evighet. (starter)
Det ble en stusselig tilværelse for dem etter dette, de var alene i en verden lagt i grus, men nå fikk de sjansen til og også gjøre det gode.

Dette arbeidet er allerede i gang, og før alt er på plass må jorden resettes syv ganger, hvorfor vet bare Gud. For hver gang jorden flyttes bakover i tid/resettes forandrer han sikkert på hendelsesforløpet/historien.
2.Pet.3.18: Men voks i nåde og kjennskap til vår Herre og frelser Jesus Kristus! Amen.

Han kan med andre ord sitte å se på sin egen tidligere oppvekst, derfor sier han, 1.Kong.14.14: Men Herren skal utrydde Jeroboams hus på en dag. Men hva sier jeg? Allerede nå har det skjedd.!

Den rest som omvendte seg fra onde til gode gjerninger, fra synden (se øverst) til å tjene Gud og redde menneskene på jorden så de også skulle få del i det evige liv, pågår for fullt, Kristus har allerede blitt født gjennom denne rest, døde gjennom gjerninger og oppstått, men ikke for 2000 år siden, men etter den første endetid.

Vi eller senere generasjoner vil komme til å oppleve det samme hendelsesforløp på nytt, og vil oppleve Jesu oppvekst på nytt, vi vil kunne komme til å betrakte de ting som står under menneskesønnen og vil kunne følge med på fikentreet og de andre trærne som i Luk.21.29.

For ditt rike er et rike for alle evigheter, og ditt herredømme varer gjennom alle slekter. Salm.145.13

Mika.5.1: Men duBetlehem, Efrata, som er liten til å være blant Judas tusner! Fra deg skal det utgå for meg en som skal være hersker aver Israel. Hans utgang er fra gammel tid, fra evighets dager.

[Redigert den 27-8-2008 av Lexus]


Jeg får nesten ta en titt på den ovennevnte regla di når jeg får tid. :)

[Redigert den 27-8-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-8-2008 kl 11:08


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Jeg får nesten ta en titt på den ovennevnte regla di når jeg får tid. :)

[Redigert den 27-8-2008 av mhusoy]


Det var godt å høre mhusoy!
Det uteble noe av begynnelsen, hvor jeg skrev at dette skulle være et forsøk på en forklaring.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-8-2008 kl 17:22


Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Det var godt å høre mhusoy!
Det uteble noe av begynnelsen, hvor jeg skrev at dette skulle være et forsøk på en forklaring.


Hva uteble? Jeg siterte hele innlegget ditt. :)




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lexus
Veteran
*****




Innlegg: 636
Registrert: 10-5-2007
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-8-2008 kl 09:00


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy
Sitat:
Opprinnelig postet av Lexus
Det var godt å høre mhusoy!
Det uteble noe av begynnelsen, hvor jeg skrev at dette skulle være et forsøk på en forklaring.


Hva uteble? Jeg siterte hele innlegget ditt. :)

Jeg mente ikke det du gjenga. Da, jeg skulle legge inn innlegget mitt ble noe av teksten min ikke med. Min feil med andre ord.

[Redigert den 29-8-2008 av Lexus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
AAK
Juniormedlem
*




Innlegg: 15
Registrert: 23-1-2009
Bosted: Thailand
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-11-2011 kl 17:27


Jeg grøsser.

Hvis noen setter Guds- og Himmelens- verdier,
høyere - enn menneskets verdier .. finnes det
mennesker .. med så mye hat i seg - at de benytter
sjansen - til å sverte dem (de som setter Guds- og
Himmelens- verdier, høyest - er de som svertes
[for at dette ikke skal kunne omskrives]).

Her sier jeg - med en lett omskrivning - av De Indiske
Vedaene:
"De som elsker hat - skal leve sammen med hatet - i evighet."

Vennlig hilsen AAK.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
maymee
Juniormedlem
*




Innlegg: 18
Registrert: 12-10-2013
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-10-2013 kl 22:52


Det er utrolig at dere kan tenke noe slikt om Jesus Kristus. Homofili, er en konsekvens av menneskets egen ondskap, og det er også det å drive hor og være bigamist. Hvis Jesus som er vår skaper hadde bifalt homofili så hadde han skapt adam og adam, men de hadde ikke vært i stand til å formere seg. Isralittene var i gamletestamentet ment til å være et velsignet folk av Gud. De skulle leve etter de 10 bud, det vil si ikke drive hor bud nummer 7 de skulle ikke gjøre slik som de andre landene rundt dem som ikke fulgte Guds Hellige lov. Istedet for å være et veldig godt eksempel, så synes de at kvinnene var vakre, og giftet seg med dem i stedet, og da oppstod flerkoneri. Da Gud sa at Noas skulle bygge arken, så var verden blitt så motbydelig i Herrens øyne at han kom til å sende syndfloden. 7 bud er også forandret av den katolske kirke. Opprinnelig lyder det du skal ikke drive hor. Dette ble forandret til du skal ikke bryte ekteskapet, dette fordi den katolske kirke driver med så motbydelige ting i mørket at det ikke tåler dagens lys. I dag er det så mange som tror på evolusjonsteori, at vi stammer fra apene, den synes jeg er vel drøy, for i bibelen står det at opprinnelig så var vi skapt i Guds bilde. Så hva er det da evolution teorien sier at Gud er? hvordan våger de!!! Gud er den som har skapt deg, er han glad i den homofile, ja, men han hater synden han gjør. Jesus sier: Jeg er ikke kommet for å kalle rettferdige, men syndere til omvendelse. Og når det gjelder Johannes så var det karakteren og personligheten til Johannes Jesus bifalte, johannes var veldig tillitsfull, akkurat som et lite barn. det er derfor jesus sier: Hvis ikke dere blir som små barn skal dere ikke komme inn i himmlenes rike. Vi må stole like mye på Gud som et lite barn gjør overfor gode foreldre. Håper dette var litt avklarende.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen