Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: "The Most Amazing Profecies" - Link
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

thumbup.gif opprettet den 31-7-2008 kl 16:50
"The Most Amazing Profecies" - Link


Legger ut en liten link (bildet) som leder til en side som virkelig har gjort inntrykk på meg. Taleren (Doug Batchelor) kan absolutt anbefales på det sterkeste. Han er utrolig flink til å legge Bibelens sannheter og lære frem på en slik enkel, likefram og forståelig måte at det tiltrekker både unge og gamles oppmerksomhet. Det er akkurat dette som er det ultimate mål for beveglesen som står bak, nemlig syvendedags adventistene.

Det er alltid inkludert noen "amazing facts" som får publikum til å lytte ekstra godt. ;)

Ta en titt selv på noen temaene, jeg kan love dere at det er interessant og inspirerende!

Lykke til!




[Redigert den 31-7-2008 av BiZ]

[Redigert den 31-7-2008 av BiZ]




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Emigrant
Forumaspirant
*




Innlegg: 4
Registrert: 6-12-2005
Bosted: USA
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-8-2008 kl 16:03


Det er sørgelig å se at adventistene fremdeles synes det er nødvendig å tabloidisere kristendommen for å få folk i tale, slik som Doug Batchelor gjør. Det hadde vært å håpe at adventistene etter hvert ville ha følt seg mer hjemme i kristendommens kjernetekster enn i Apokalypsens bloddryppende endetidsdrama. Åpenbaringens bok gir seg ut for å være Guds siste jihad mot de vantro, hvor Guds fiender slaktes ned i en orgie av blod (som ifølge boken skal nå helt opp til bisslet på hestene. Muhammed kunne knapt ha ønsket seg mer. Her er det ikke mye juleevangelium.

Fornøyelsesparker har spøkelseshus og bibelen har Åpenbaringens bok. Jeg kan ikke tro at noen er tjent med at disse blir hovedattraksjoner.

Adventistene er ikke blodtørstige mennesker. Tvert imot, de er generelt svært hyggelige og fornuftige, og derfor er det desto tristere å se at de teologiske føringene fra bevegelsens barndom midt på 1800-tallet fremdeles trekker adventistene ut mot kristendommens og kulturens frynser.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
BiZ
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 188
Registrert: 19-3-2008
Bosted: Hole
Brukeren er frakoblet

Humør: Overrasket

[*] opprettet den 6-8-2008 kl 18:41


Sitat:
Opprinnelig postet av Emigrant
Det er sørgelig å se at adventistene fremdeles synes det er nødvendig å tabloidisere kristendommen for å få folk i tale, slik som Doug Batchelor gjør. Det hadde vært å håpe at adventistene etter hvert ville ha følt seg mer hjemme i kristendommens kjernetekster enn i Apokalypsens bloddryppende endetidsdrama. Åpenbaringens bok gir seg ut for å være Guds siste jihad mot de vantro, hvor Guds fiender slaktes ned i en orgie av blod (som ifølge boken skal nå helt opp til bisslet på hestene. Muhammed kunne knapt ha ønsket seg mer. Her er det ikke mye juleevangelium.

Fornøyelsesparker har spøkelseshus og bibelen har Åpenbaringens bok. Jeg kan ikke tro at noen er tjent med at disse blir hovedattraksjoner.

Adventistene er ikke blodtørstige mennesker. Tvert imot, de er generelt svært hyggelige og fornuftige, og derfor er det desto tristere å se at de teologiske føringene fra bevegelsens barndom midt på 1800-tallet fremdeles trekker adventistene ut mot kristendommens og kulturens frynser.


Vel, det virker ikke som om du egentlig helt vet hva du snakker om, om jeg får si det rett ut. Åpenbaringsboken er stappfull av symboler, og når det gjleder blodet og hestene så er ikke dette bokstavelig.

Og når det gjelder tabloidiseringen av kristendommen: Åpenbaringsboken og Danielsboken er to profetiske bøker som omtaler hva som skal skje like før Jesu gjenkomst. Og når vi tror vi er i endetiden da, synes du ikke det er viktig at folk for å vite hva det egentlig er som skjer og vil skje rundt oss? Om så man må tabloidisere det, slik som du hevder av SDA gjør, er det ikke bra så lenge folk får oppmerksomheten dratt mot sannheten?

Folk som leser overfladisk over denne boken vil nok som visse andre, bare fnyse og påstå at dette er en uforståelig bok. Hvis du setter deg inn i symbolikken og sammenligner med historien, tror jeg det vil gå opp for deg at Åpenbaringsboken slettens ikke mer blodig enn resten av Bibelen. Selvfølgelig, hovedbudskapet er Kristus og hva Han har gjort for at vi skal få leve... Men det er sannelig viktig å være forberedt på alt som skal skje, så man ikke står helt rådvill og fortviler.

Noe som skiller SDA ut fra andre kristne menigheter er deres intoleranse for kompromiss av sannhet, som f.eks. at Far ikke har opphevd Sabbaten, den sjuende dagen, slik som mange prøver å finne grunnlag for at Han har i Hans Ord. De fleste holder søndag rett og slett fordi det er en gammel tradisjon. SDA går kun god for alt som er klart bekreftet i Guds eget Ord, og Guds Ord forandrer seg ikke!




\"Se, Jeg kommer snart, og lønnen Jeg vil gi, har Jeg med Meg. Jeg skal gjengjelde hver og en etter hans gjerning.\" (Åp 22,12)

Tanker og erfaringer i livet med en beundret Far.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen