Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Abortlovens fare blir nå åpenbart
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-7-2008 kl 16:31
Abortlovens fare blir nå åpenbart


Europa er et døende kontinent. Amerikanske kristne advarer mot demografisk vinter. - Islamofobi, svarer kritikerne.
Sitat:
EUROPA FORSVINNER. Våre kvinner føder ikke nok barn, ekteskapet er i oppløsning og vi kan forvente en ødeleggende økonomisk nedgangstid om vi ikke gjør noe med problemet nå.
Emanuel Minos sier det samme i en tale han hadde 4 april, 2006.

I dag mangler det over 100.000 arbeidere til å fylle jobbene som trengs. Og det er allerede nesten 100.000 polske arbeidere i Norge. I tillegg er det arbeidere fra andre nasjoner. Fra abortloven kom i 1978 til 2006, har det medført at 420.000 personer har blitt drept, og følgelig ikke kan bidta til å videre bygge opp samfunnet. og i følge Minos har nå Statistisk Sentralbyrå begynt å advare om konsekvensene av mangel på barnefødsler. De har beregnet at med dagens utvikling, vil Norge i 2060 mangle over 1.000.000 mennesker. Landet er på vei i avgrunnen fordi vi tar livet av de som skal komme etter oss og ta vare på oss.

Jeg er gammel nok til å huske barnehagekrisen som var på 1980-tallet. De måtte legge ned mange barnehager fordi det ikke var nok barn til å holde barnehagene i drift. Senere måtte kommunene legge ned mange skoler fordi det ikke var elever nok til å forsvare mange av skolene. Hvilket også medførte at mange elever fikk en lengre skolevei, fordi de måtte skifte skole. Og nå som de barna kunne vært voksne, mangler vi plutselig arbeidskraft som kan utføre nødvendig arbeid. Løsningen har hittil blitt å hente inn utenlanske arbeidere. Men hvor lenge kan vi importere arbeidere fra utlandet før de får problemer selv og slutter å komme hit?

Men å si slikt er jo bare Islamfientlig snakk, så hva vet vel jeg....




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-7-2008 kl 21:57


Fint at du tar det opp, for det er en krypende katastrofe. Dessverre har Norge og Europa vært styrt av folk med usunne ideologier (sosialisme etc) i alt for lang tid. Deres generaltabber på 60- og 70-tallet må framtidas barn betale for. Tragisk. At kritikk mot disse sivilisasjonelle brølerne blir regnet som islamofobisk er direkte latterlig. Det er nok på tide at noen tør å gå i mot dette politisk korrekte tøvet som dominerer politikk, media og akademia...

Jeg, som ble født på midten av 80-tallet, har dessverre bare blitt kastet inn i denne tåpelige smørja som 68-erne skapte. Kan hende vil min generasjon klare å rydde opp litt, men det er ikke enkelt når PKere sitter i alle viktige posisjoner i samfunnet.

:down:




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2008 kl 05:08


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

Kan hende vil min generasjon klare å rydde opp litt, men det er ikke enkelt når PKere sitter i alle viktige posisjoner i samfunnet.

Fortvil ikke. Det kan bli mørkeblått etter valget, og er det noen
som vet å overstyre viktige samfunnsinstanser så er det vel
nettopp politisk rabiate. Det være seg både røde og blå.
De røde styrer kirken. Hva som kommer gjenstår å se.

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-7-2008 kl 18:36


Tja, vi får se. Hvem er de "politisk rabiate"?

Forøvrig er jeg redd for at dette ikke lenger kun er et politisk problem, men at det har rukket å bli et sivilisasjonelt problem (altså abort-demografi-krisa).


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2008 kl 01:31


Limit families to two children 'to combat climate change'
Sitat:
Two doctors, writing in the British Medical Journal, suggest that doctors should talk to their patients about climate change and encourage them to think about the consequences of having a big family.

Investing in contraception would help in the fight against climate change, they argue.

John Guillebaud, emeritus professor of family planning and reproductive health, at University College London and GP Dr Pip Hayes, from Exeter wrote: "Unplanned pregnancy, especially in teenagers, is a problem for the planet, as well as the individual concerned.

"But what about planned pregnancies? Should we now explain to UK couples who plan a family that stopping at two children, or at least having one less child than first intended, is the simplest and biggest contribution anyone can make to leaving a habitable planet for our grandchildren?

"We must not put pressure on people, but by providing information on the population and the environment, and appropriate contraception for everyone (and by their own example), doctors should help to bring family size into the arena of environmental ethics, analogous to avoiding patio heaters and high carbon cars."




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2008 kl 01:43


Heisann solbu. Jeg tror nok at en viss nøkternhet i forhold til babyproduksjon kan være en viktig bidragsyter til å bevare natur og miljø.

Litt av problemet som vestlige land står ovenfor er imidlertid at de demokratiserte folkeslagene og kulturene (altså de vestlige selv) står i fare for å gå under rent matematisk sett. For naturens del er det nok et fett om de menneskene som bor der har rødt hår og fregner eller svart kruset hår... Et viktig poeng i demografi-debatten mener i alle fall jeg at er farene ved at de kulturene som har utviklet demokrati og menneskerettigheter risikerer å bli utspilt rent tallmessig, og at de udemokratiske land og kulturer vil overta hegemoniet i verden - og kanskje forsøke å drive "utviklingen" tilbake. Det kostet europeere og vestlige mange århundrer med blodslit (bokstavelig talt) å vinne frihet og likhetstanken, det kan ta mye kortere tid å miste alt det som er bygget opp.

Dermed kan jeg forsåvidt forstå tanken med å ikke få altfor mange barn. Men dersom følgen er at fanatiske og militante mennesker vokser opp og tar over er det uheldig det som har skjedd (og skjer) blant vestlige og demokratiske folkeslag.




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2008 kl 03:45


Nå har til og med stortingspolitikere kommet på banen. Jan Bøhler fra Arbeiderpartiet skriver i Dagbladet at vi trenger flere barn.
Sitat:
Ufrivillig barnløshet er ikke bare en privat sorg - det er også et samfunnsproblem.
Sitat:
Riktignok har vi høyere fødselsrate (nær 1,9 pr. par) enn de fleste andre land det er naturlig å sammenligne oss med. Italia har for eksempel en fødselsrate på 1,2. Det er et faktum at de landene i Europa som sliter mest med lave fødselsrater, er de landene som tradisjonelt sett er minst likestilte. Politikken i disse landene preges ofte av en holdning om at det å få barn er en privatsak for familien, og ikke noe staten skal blande seg inn i.

Vi trenger en mer helhetlig tankegang for å løse utfordringene med for lav fødselsrate og økende ufrivillig barnløshet eller infertilitet. For å opprettholde befolkningstallet i Norge må vi komme opp i en fødselsrate på minst 2,1.

Vi har flere veier å gå: Den medisinske, den likestilingspolitiske og den familiepolitiske. Jo mer likestilling, desto bedre fødselsrate viser sammenligningen mellom landene. Det norske systemet med lange fødselspermisjoner, barnetrygd, full barnehagedekning med makspris osv, gjør det mulig og attraktivt å få barn. Gjennom å forbedre ordningene kan vi stimulere til flere barnefødsler.
Ved å forby abort vil man også stimulere til flere fødsler.
Sitat:
Dette handler om bedre balanse mellom unge og eldre, lavere alder for førstegangsfødende, livskvalitet for ufrivillig barnløse, tiltak for unge småbarnsfamilier - kort sagt er fødselsrate en viktig og undervurdert målestokk på et godt og bærekraftig samfunn.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-7-2008 kl 18:07


Tja, det er jo interessant at AP har forandret sitt grunnsyn på dette, og attpåtil venstresida da...

De må jo gå i mot det de selv har stått for de siste årtiene, men alt monner jo for oss som ønsker en positiv utvikling.




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-7-2008 kl 14:01


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

men alt monner jo for oss som ønsker en positiv utvikling.

Du synes å antyde at alle som ikke er enige med ”oss” ikke ”ønsker en
positiv utvikling”. Hvor får du det fra? Selv synes jeg utsagnet virker
en smule korttenkt – nesten som en projeksjon av egen dumhet?

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 29-7-2008 kl 20:47


Hehe... :)

Poenget var selvfølgelig at det er fint at tidligere abort-forkjempere nå har snudd og kan hjelpe til i kampen for å få bukt med problemet, og dermed redde flere barn fra abort-døden. Det vil jeg si at er en positiv utvikling.

(Siden jeg er i mot abort så ser jeg på alt som ikke går i retning av færre aborter (helst ingen - i den grad det er medisinsk forsvarlig) som negativt.)

[Redigert den 29-7-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2008 kl 00:27


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

Poenget var selvfølgelig at det er fint at tidligere abort-forkjempere nå har snudd og kan hjelpe til i kampen for å få bukt med problemet, og dermed redde flere barn fra abort-døden. Det vil jeg si at er en positiv utvikling.

Du synes å anta at abortforkjempere som ønsker seg flere barn dermed også har
snudd i synet på abort. Mulig det er meg som er litt treg i sommervarmen, men
er dette noe som går fram av avisartikkelen solbu linker til?

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2008 kl 05:40


Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Du synes å anta at abortforkjempere som ønsker seg flere barn dermed også har
snudd i synet på abort. Mulig det er meg som er litt treg i sommervarmen, men
er dette noe som går fram av avisartikkelen solbu linker til?
Nei, det gjør ikke det. Mitt poeng med å linke til og sitere artikkelen er på påpeke at nå er det ikke lenger bare vi kristne som advarer mot konsekvensene av at det fødes for lite barn. Og da hevder jeg at dersom de bare avskaffer hele abortloven og bare tillater det i nødstilfeller, som for eksempel der mors liv er i fare, så ville hele problemstillingen med mangel på barn i samfunnet være en saga blott.

Med andre ord, jeg hevder at det er Abortloven som har satt oss i den knipen med eldrebølge vi opplever.

Så nå har vi to argumenter mot loven, der vi tidligere bare hadde ett.

  1. Det er mord
  2. Det er skadelig for samfunnet.


[Redigert den 30-7-2008 av solbu]




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-7-2008 kl 18:19


Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Du synes å anta at abortforkjempere som ønsker seg flere barn dermed også har
snudd i synet på abort. Mulig det er meg som er litt treg i sommervarmen, men
er dette noe som går fram av avisartikkelen solbu linker til?

-


Jeg leste dessverre Solbus kommentar inn i utdragene fra artikkelen. Dette medførte at jeg først trodde at Bøhler og co hadde snudd også i abortsynet. Siden dette ikke er tilfellet må jeg nok moderere min begeistring en smule.

Likevel står det jo fast at barnløshetsproblemets rot er abortloven. Det finnes noen sidegrener, men abortloven er problemets kjerne. Dersom disse nyopplyste arbeiderpartistene erkjenner dette tror jeg at landet kan gå lysere tider i møte.

:)




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-8-2008 kl 00:27
Abortlovens fare blir nå åpenbart


Sitat:
Opprinnelig postet av solbu

Europa er et døende kontinent.


Det er neppe noe kontinent som kommer til å dø ut, men det er klart vi har et
problem om det hvite ariske herrefolk kommer i mindretall. Det er nemlig
ikke alle folkeslag som er like tolerante og arbeidsomme som den hvite
germaner – Zimbabwe synes jeg er et eksempel.

Det som har brakt den vestlige del av verden dit den er i dag tror jeg er en
kombinasjon av gener og religiøs tro. Genetiske forskjeller mellom folkeslag
er påvist ved forskning, og den lutherske arbeidsmoral er antatt å ha hatt en
positiv virkning på økonomisk utvikling.

Abortlovens fare blir således reell.



[Redigert den 1-8-2008 av Gnagar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-8-2008 kl 14:42


Heisann, her har du noen interessante betraktninger som jeg gjerne vil kommentere. :)

Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Det er neppe noe kontinent som kommer til å dø ut, men det er klart vi har et
problem om det hvite ariske herrefolk kommer i mindretall. Det er nemlig
ikke alle folkeslag som er like tolerante og arbeidsomme som den hvite
germaner – Zimbabwe synes jeg er et eksempel.


Jeg forstår jo instinktivt at du bruker ironi ovenfor, men samtidig så inneholder det en snev av sannhet. For dagens politiske ledelse i nettopp Zimbabwe er jo et eksempel på at selv tyskerne kan sies å ha en viss grad av "tolerant" historie (selv om vi tenker på de skjebnesvangre 12 år med A.H.). Samtidig vil jeg gjerne trekke inn at noen virkelig tolerante folk også levde i Europa, f eks middelalderriket til Litauen (som var viden kjent for sin store etniske og religiøse toleranse).

Samtidig skal vi ikke undervudere de potensielt negative virkningene av at "ariske" (som jo egentlig er en betegnelse på folk i Iran) kommer i mindretall. Det er jo ikke fordi de ariske "herrefolkene" ikke har sine svin på skogen (som allerede nevnt), men ved at de faktisk har feilet og lært, og sånn sett blitt demokratisert, at det er trist dersom udemokratiske folk kommer i førersetet (da kan vi risikere å måtte gjennnomgå noe lignende eller verre om igjen).

Sitat:

Det som har brakt den vestlige del av verden dit den er i dag tror jeg er en
kombinasjon av gener og religiøs tro. Genetiske forskjeller mellom folkeslag
er påvist ved forskning, og den lutherske arbeidsmoral er antatt å ha hatt en
positiv virkning på økonomisk utvikling.

Abortlovens fare blir således reell.
[Redigert den 1-8-2008 av Gnagar]


Jeg vet ikke om "gener" er avgjørende vet jeg ikke, men det er klart at kraften i den kristne troen (selv om statsstyrt religion) har hjulpet den vestlige verden. Det er riktig at arbeidsmoralen i den protestantiske kultur må ha betydd veldig mye, men denne var vel like viktig i Nederland, England og USA (som aller er ikke-lutherske)?


Tillegg:

Forøvrig er det vel også et faktum at vestafrikanere er det sterkeste og raskeste folkene i verden (godt reflektert av det faktum at amerikanske spintere er av vestafrikansk herkomst, og tenk bare på fotballspillere som Didier Drogba osv.).


mhusoy :)

[Redigert den 1-8-2008 av mhusoy]




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-8-2008 kl 23:52


Sitat:
Opprinnelig postet av mhusoy

Det er riktig at arbeidsmoralen i den protestantiske kultur må ha betydd veldig mye, men denne var vel like viktig i Nederland, England og USA (som aller er ikke-lutherske)?

Ja også reformerte fikk jo med seg mye av luthersk tankegang,
og det tror jeg de kan takke Herren for. For ellers kunne nok
de delene av kristenheten – om enn ikke vært utdødd p.g.a.
abort – vært temmelig svekket p.g.a. egen dumhet.
Slik lyder en gnageres ord. Amen.

-
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-8-2008 kl 15:13


Hehe, her er jeg enig i "en gnageres" ord. ;)



\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen