Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Gi oss i dag vår daglige kaffe,
Gratis kaffe eller cola er alltid et festlig triks for å få folk i tale. Men denne her er dog ikke helt gratis http://www.vl.no/kristenliv/article3391432.ece
den må nemlig betales ved å framsi 3stk Fader-Vår, intiativtakerne er en katolsk orden.
Man kunne ledes til å le over det hele. Men det lurer vell en merksnodig overtro i det hele. I "gamle tider" ville en bekjent synd tilgis etter å ha
utført paterens pålagte framsigelse av bønnen. Nå får du altså en kaffe med på kjøpet.
Hva skal man så tenke om dette? En mersksnodig sak om ikke annet.
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|
Praxis
Seniorveteran
Brukeren er frakoblet
Humør: ved Ånd, ikke Makt
|
|
Å selge sin fødselsrett for en kopp kaffe.
Trodde noen det var slutt på sjelehandel?
|
|
Kristnerd
Administrator
Brukeren er frakoblet
|
|
Neh, man trudde vell strengt tatt ikke det. Fine ord og vendinger kan jo få mange og enhver til å lure på om "Moderkirken" har komt på bedre tanker
til tider. Men heldighvis så avslører de jo rett som det er at såden ikke er tilfelle.
Ingen grunn til å avblåse reformasjonene folkens
«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
|
|