Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Guds menighet i dag..
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-2-2008 kl 02:59
Guds menighet i dag..


Har tenkt litt på hvor eller hvem man sikkert kan si er Guds menighet i dag ?


Er det mange her inne på kanalen, som i er betenkt over
stilen mange bevegelser i kristen regi bedriver ?

Det står i guds ord om at der skal være ugras (det falske) side om side med det ekte ....

jeg har tenkt litt over hvorfor ikke karismatiske bevegelser ikke later til å skjønne at de fleste advarslene om forfører gjelder slike som dem selv !?


Jeg skal ikke skryte over å være menneske kjenner, det blir vel litt dumt å påstå. Men jeg kan kjenne på meg,omtrent med engang når noen er falske kristne!.

Det som forundrer meg veldig , er at kristenheten i dag er så utrolig tolerant over all aktivitet ,bare personene som forkynner er full av karisma og glød".

Er der ingen som skjønner ,at det ikke er noe problem å forføre mennesker med flotte ord ?


I dag brukes Jesus navnet , DHå; Gud, av mennesker som helt klart er av en helt annen kaliber enn disse man finner omtalt i guds ord som var på veien..
______________________________________________

Onde mennesker som åpenbart ikke liker tanken på fattigdom eller mennesker som er svake , er i dag predikanter , der de står med bibelen i handa , sjelden eller aldri åpner de bibelen.
Hvis de gjør det, er det for å missbruke fortellinger for å legitimere et liv i rikdom og luksus....


Bøker skrives i hopetall av de samme menneskene , der de
hele tiden liker å overaske mennesker med nye " ting...?
Egentlig så ser jeg på hele det karismatiiske miljøet ,disse som direkte har fanget opp ideene til prosperity (fremgangs telogi)religiøsiteten, som alt annet enn kristne.

Hvorfor kan du si noe så uhyrlig ?


Det er klart at om alle Bibelen utrykk brukes av mennesker som benytter de til andre betydninger , da er det ikke kristendom ,men en heller opphavet satanisk forørelse!


Det er forferdelig å høre når en pur falsk person bruker å tale om jesus blod, etterfulgt av ubibelske prat om at duhar krav på å få hundre ganger mer igjen enn det du gir kollekt,da til disse allerede søkkrike liksom kristne.

Var en tid tilbake og så på God channel europa, det jeg så forskrekket meg noe voldsomt, alt dreide seg om i talene om
hvor stort guds ønske var at du skulle gi alt du hadde til disse folka. til og med kunne du ta opp lån eller hvis du hadde solgt en gård for millioner ,måtte du så inn i Guds åker mm..

I tillegg var det en person som bløffet om at gud gav han en direkte profeti om at det var 8 spesielt utvalgte som skulle gi 8000 dollar !!! på alle mulige måter missbrukes Gud , for at disse menneskene skal få kloa i pengene til godtroende mennesker.
jeg er helt sikker på at dsse menneskene skal få hard straff !

Mennesker ledes til å tro at Gud er avhenngig av disse grådige menneskene for å formidle sitt budskap !


Ikke er de ydmyke , de er selviske mennesker kunn opptatt med det som hører denne verden til!, Disse svindlerne øyner en enorm mulighet til å karre til seg andre menneskers penger .

En håndpåleggelse av disse samme folka fører til at en begynner å riste ukontrollert, som om en har fått epilepsi eller annen nevrologiske problemer. Ta denne fallinga under møtene ,som enkelte kaller for falle syken... Er det en rett bibelsk måte å mota DhÅ ,slik enkelte påstår ,at det er det de gjør ?


Jeg finner det ikke riktig, bortsett for å falle er noe som er beskrevet i guds ord som eks denne:


1Kor 10:9-12
9 La oss heller ikke friste Kristus, slik noen av dem gjorde, og ble ødelagt av slanger.
10 Knurr heller ikke, slik noen av dem knurret, og ble drept av ødeleggeren.
11 Men alt dette hendte dem som forbilder, og det er skrevet til formaning for oss, som de siste tider er kommet til.
12 Derfor, den som mener seg å stå, han se til at han ikke faller!




______________________________________________


Luk 4:3-8
3 Da sa djevelen til ham: Er du Guds Sønn, da si til denne steinen at den skal bli til brød!
4 Jesus svarte ham: Det står skrevet: Mennesket lever ikke av brød alene, men av hvert Guds ord.
5 Djevelen førte ham da opp på et høyt fjell og viste ham alle verdens riker i et øyeblikk.
6 Og djevelen sa til ham: Til deg vil jeg gi makten over alt dette og disse rikers herlighet. For til meg er det overgitt, og jeg gir det til hvem jeg vil.
7 Om du bare ville (falle ned) og tilbe meg, da skal det alt sammen være ditt.
8 Men Jesus svarte og sa til ham: Det står skrevet: Herren din Gud skal du tilbe, og ham alene skal du tjene.
__________________________________________________

Mennesker narres til tro de er frelste mennesker , i det de tilhører en bevegelse som er populær.

_________________________________________________


Sannheten er jo at en må personlig ha tatt imot frelseren
Jesus ,og ikke på en katolsk liknende måte tro en er frelst i og med i sitt medlemskap , eller som i de karismatise miljøene der mennesker lulles inn i alskens show,eller teater liknende
forhold.
________________________________________________


Matt 23:24-28
24 Blinde veiledere! Dere avsiler myggen, men sluker kamelen!
25 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere, som gjør beger og fat rene utvendig, men innvendig er de fulle av rov og urenhet.
26 Du blinde fariseer! Rens først begeret og fatet innvendig, så at også det utvendige blir rent!
27 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere, som ligner kalkede graver som utvendig er vakre å se til, men innvendig er fulle av dødningeben og all slags urenhet.
28 Slik synes også dere i det ytre rettferdige for folk, men innvendig er dere fulle av hykleri og lovløshet.
--------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor tror dere ikke det er populært å ta inn over seg eller prøve å finne ut hvem det gjelder for alle disse advarslene som bibelen er fulle av ?
________________________________________________



Hadde de som tilhører "trosbevegelsen " orket å leset Guds
ord ang hvem det er som det advares mot,da ville kunne fått seg et sjokk!

________________________________________________


Ingen liker vel å sage over grena de sitter på ? ei heller trosbevegelsen !
________________________________________________


men fakta er at der er mer enn nok å sage med ,hvis en tør virkelig ta inn over seg Bibelen Guds ord s advarsler om hvem ..
__________________________________

[Redigert den 28-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen