Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Tar avstand fra jan Lilleby !
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-2-2008 kl 22:25
Tar avstand fra jan Lilleby !


Denne personen og hans Israel syn tar jeg helt avstand fra !


Andre som er enig i det eller har noen andre et annet syn ?


Hadde ikke trodd det om denne mannen som har virket sannferdig og flink når det gjelder avsløring av trosbevegelsen ,ja jeg har ofte vært helt enig i hans syn.


Men dette han her forfekter må jeg ta avstand fra ,det er antisemitisk løgn.. som å høre Kåre willoch!? pro arabisk !!!
Det er trist , men sånn er livet!
------------------------------------------------------------------------
påstand av lilleby:

Jødisk frimurer SATANISME står bak opprettelsen av
ISRAEL!



http://www.gracepano.com/index.php?lng=no&menu=4&art...


---------------------------------------------------------------------------------


Jer 23:5-7
5 Se, dager kommer, sier Herren, da jeg vil la det stå fram for David en rettferdig spire. Han skal regjere som konge og gå fram med visdom og gjøre rett og rettferdighet i landet.

6 I hans dager skal Juda bli frelst, og Israel bo trygt. Dette er det navn som han skal kalles med: Herren, vår rettferdighet.
7 Se, derfor skal dager komme, sier Herren, da en ikke mer skal si: Så sant Herren lever, han som førte Israels barn opp fra landet Egypt!


Jer 23:8
men: Så sant Herren lever, som førte Israels hus og ætt og lot dem komme fra et land i nord og fra alle de land jeg hadde drevet dem bort til! Og de skal bo i sitt land.



[Redigert den 24-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-2-2008 kl 23:00


Hvem er Jan Lilleby?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 24-2-2008 kl 23:04


Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Hvem er Jan Lilleby?



ydmyk:

Tror han er en flittig skribent , som har også stadig skrevet innlegg om trosbevegelsen og dens falskhet,,,

www.gracepano.com


tror denne tid vi lever i idag ,ikke er tiden for å le ,men heller å gråte...

[Redigert den 24-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-2-2008 kl 01:10


Helt greit at du velger å ta avstand fra ham. Og jeg er enig med deg i din bedømming. Samtidig endrer jo ikke det at mye av det han har skrevet om trosbevegelsen og adventismen m.m. medfører riktighet. Vil bare på generell basis (dette er ikke personlig mot deg ydmyk), poengtere at det må være lov å si seg enig med en person i en sak, og sitere vedkommende i denne sak, uten at man av den grunn skal måtte stå til ansvar for hva vedkommende mener i alle andre saker.

F.eks. Det bør være mulig for meg å sitere Luther på områder jeg er enig med ham, uten at jeg skal forventes å være enig med ham i alle andre ting, (f.eks. synet på jøder), og stilles til ansvars for Luthers antisemitistiske skrifter.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 25-2-2008 kl 02:26


Sitat:

poengtere at det må være lov å si seg enig med en person i en sak, og sitere vedkommende i denne sak, uten at man av den grunn skal måtte stå til ansvar for hva vedkommende mener i alle andre saker.


Enig i det, Kristnerd. Det følger jo også av det at ingen er perfekt, ingen har den fulle oversikt, ingen vet alt, derfor tar alle feil i mye. Alle har rett i noe, men bare Kristus har rett i alt.

Når det gjelder Lilleby, så er jeg faktisk noe enig med ham i synet på Israel, hvis du ser bort i fra det mest ekstreme. Derimot er jeg grunnleggende uenig med ham i det grunnsynet han forfekter, nemlig at menigheten begynte først etter Apg 28, dvs. at kun 5 av brevene til Paulus er skrevet til oss, alt det andre, inkl evangeliene og de fleste andre brev i NT, er skrevet og gjelder kun for jødene (dette standpunktet kalles Acts28, ekstrem ultradispensasjonalisme).

Men litt ironisk at Lilleby tas til inntekt for at trosbevegelsen er en sekt, all den tid den bevegelsen han selv tilhører nok også må puttes i kategorien sekter og kulter. :smug:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen