Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Hva blir viktig i tiden som kommer ?
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 20-2-2008 kl 01:15
Hva blir viktig i tiden som kommer ?


Jeg har tenkt litt over hva som vil kunne være bra for Guds rike
mao hva som kan få mennesker til å åpne øynene mer for for sannheten.

Siden det er så mye forkynnelse som er på kant med skriften ,så må det vel være noe vi kunne gjøre som motvekt mot alt fiendens arbeid.


Dessverre så har det falske,denne med stor kapitalen i ryggen disse som bedriver vranglære ,jeg tenker på den forferdelige God channel etc. hva sier bibelen om en bevegelse som ikke har problemer med å forføre,inkl selve forførerens mester:

Luk 4:5-7
5 Djevelen førte ham da opp på et høyt fjell og viste ham alle verdens riker i et øyeblikk.
6 Og djevelen sa til ham: Til deg vil jeg gi makten over alt dette og disse rikers herlighet. For til meg er det overgitt, og jeg gir det til hvem jeg vil.
7 Om du bare ville falle ned og tilbe meg, da skal det alt sammen være ditt.



les videre så ser du hva Jesus svarte ham !




Det er ikke problem å se hvem som er gitt makten til forførelse i dagens religiøse bevegelser, og hvem det er som har gitt de den makten!





Jeg tror det er mange som i sitt hjerte føler det er noe som ikke stemmer eller er fullstendig galt med forkynnelser ,men som alikevel ikke har noe alternativ til alt som så populært forkynnes.noe må vi jo høre på sier de..


Til dere som leser Bibelen ,vil jeg si følgende:

Tror dere virkelig at Guds ånd inspirerer forkynnere som er på kant med innholdet av Guds Ord ?

Nei ,absolutt ikke!


Har Guds ord profetert at "de" skal komme i Herrens navn men han kjenner dem allikevel ikke ? Ja Ordet har svaret!

Matt 7:20-24
20 Derfor skal dere kjenne dem på deres frukter.
21 Ikke enhver som sier til meg: Herre, Herre! skal komme inn i himlenes rike, men den som gjør min himmelske Fars vilje.
22 Mange skal si til meg på den dagen: Herre, Herre! har vi ikke profetert i ditt navn, drevet ut onde ånder i ditt navn, og gjort mange kraftige gjerninger i ditt navn?
23 Men da skal jeg åpent si til dem: Jeg har aldri kjent dere. Vik bort fra meg, dere som gjorde urett!
24 Derfor – hver den som hører disse mine ord og gjør etter dem, han blir lik en forstandig mann som bygde huset sitt på fjellgrunn.


prosperity =velstand; fremgangs bevegelse den som herjer i verden i dag , forkynner et annet evangelium , som ikke er Bibelsk.men falskt og totalt fremed for den egentlige sannhet ,den Guds vilje ,at vil vi skal ta til oss!

Det er ofte en totalt fremmed for guds ord forkynnelse ,mao en forkynnelse for de rike ,de som vil ha Gull og rikdom her på jorden .slike som denne benny hinn ,som en gang sa : jeg vil ha det nå ... jeg er lei av å høre om gull i himmelen ,jeg vil ha det nå....

slike lytter kristne mennesker til...
mennesker som sier du må så penger i Guds åker fordi da vil Gud gi deg høst ... rikdom og alt det du peker på...

1Tim 6:9

9 Men de som vil bli rike, faller i fristelser og snarer og mange slags dumme og skadelige lyster, som senker menneskene ned i undergang og fortapelse.

Disse folka ovenfor ,som ordet nevner ,arbeider i dagens menigheter som forkynnere...

Hvorfor hører folk på slikt ?


Dette er pga denne lystige prosperity forkynnelsen, inspirert av djevelen& co ,mao av og med mennesker som er brennmerket i sin samvittighet!
jeg tror ikke det de forkynner er rene kristi lære ,men fienden har fått innspirere dem!


____________________________________________
1Tim 6:3-11
3 Dersom noen farer med fremmed lære, og ikke holder seg til vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører til gudsfrykt,
4 da er han oppblåst og forstår intet. Han er bare syk etter stridsspørsmål og ordkrig. Dette fører bare til misunnelse, strid, spott, onde mistanker
5 og stadig krangel mellom mennesker som er fordervet i sitt sinn og har tapt sannheten, og ser på gudsfrykten som en vei til vinning.
6 Ja, gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning!
7 For vi hadde ikke noe med oss inn i verden, og det er klart at vi heller ikke kan ta noe med oss herfra.
8 Har vi mat og klær, skal vi la oss nøye med det.
9 Men de som vil bli rike, faller i fristelser og snarer og mange slags dumme og skadelige lyster, som senker menneskene ned i undergang og fortapelse.
10 For pengekjærhet er en rot til alt ondt. I sin lyst etter penger har noen faret vill i troen og har gjennomboret seg selv med mange piner.
11 Men du, Guds menneske, fly bort fra alt dette! Og jag etter rettferdighet, gudsfrykt, tro, kjærlighet, tålmodighet og mildhet.

[Redigert den 20-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 20-2-2008 kl 13:37


Sitat:
av ydmyk

Disse ... som ordet nevner, arbeider i dagens menigheter som forkynnere...
Hvorfor hører folk på slikt ?

Siden det er så mye forkynnelse som er på kant med skriften,
så må det vel være noe vi kunne gjøre som motvekt

Hva blir viktig


Nettopp, et viktig perspektiv -
å se etter hovedlinjer, så vi ikke blir
for ille oppfanget i bittesmålighet.

Men det krever endel tålmodig trening i
hele faget 'tankegang', logikk og argumentasjon -

et fag som har vært ynkelig forsømt hos oss.


Noe som kan se ut til å være
'irriterende små detaljer' kan vise seg å være
viktige, slik en liten stokk på skjeve kan
bli til full stopp i 'fløtinga'

(hm, har noen av dere sett hvordan elvene
dengang ble brukt til gratis transport av tømmer?)


Men tidens forførelse er langt fremskreden,
som du peker på.

De 'omtåkede sinn' må være noe av det nifseste.
Hva ble det av personenes evner til å høre og
se og skjelne?


Hvordan vi skal kunne møte dette, er det ikke
for tidlig å tenke gjennom.

Maranatha, Amen!

Sitat:

Og han sa: Gå avsted og si til dette folk:
Hør og hør, men forstå ikke, og se og se, men skjønn ikke!
Gjør dette folks hjerte sløvt og gjør dets ører tunghørte
og klin dets øyne til,
forat det ikke skal se med sine øyne og ikke høre
med sine ører, og dets hjerte ikke forstå og omvende seg,
så det blir lægt!

Da spurte jeg: Hvor lenge, Herre?


(sjekk Jesaja 6 etter fasit...)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen