Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Vil tvinge barn til barnehage
solbu
Administrator
*********


Avatar


Innlegg: 834
Registrert: 16-7-2003
Bosted: Hjemme
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2008 kl 08:22
Vil tvinge barn til barnehage


Vil tvinge barn til barnehage
Sitat:
Stortingsrepresentant Marianne Aasen Agdestein, som leder familiepolitisk programutvalg i Arbeiderpartiet, vil ha obligatorisk barnehage for femåringer.

Bakgrunnen for utspillet et at det snart er full barnehagedekning og at Ap ønsker å fjerne kontantstøtten.

Aasen Agdestein leder et internt Ap-utvalg som jobber med innspill til Arbeiderpartiets programkomité om framtidig familiepolitikk. Hun regnes også som en av de fremste kandidatene til å overta statsrådstaburetten etter Manuela Ramin-Osmundsen.




Solbu - Pinseadministratoren
Mine innlegg er lisensiert under en Creative Commons license.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2008 kl 12:08


Obligatorisk barnehage for femåringer. eh... Det høres ut som en smuginnføring av skolestart fra femårsalder.



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Andante
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 37
Registrert: 9-1-2005
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2008 kl 19:55


Det høres ut som Staten tror de eier barna.

Hvor har det stått i programmene som velgerne har fått å velge mellom siste femti år?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2008 kl 20:50


Det ligger vel mye i at enkelte politikere ser seg selv som formyndere framfor tilretteleggere. Med andre ord en manglende tro på enkeltindividet som i sin ytterste konsekvens egentlig ikke er så mye annet enn mistillit til selve demokratiet. Hvilket muligens også forklarer at enkelte folkevalgte av denne kulør til tider har hatt vansker med å ta avstand fra rene folkemord. Valgt av folket, men neppe demokratiets beste støtter.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 19-2-2008 kl 12:26


Sitat:
Opprinnelig postet av Gnagar
Det ligger vel mye i at enkelte politikere ser seg selv som formyndere framfor tilretteleggere. Med andre ord en manglende tro på enkeltindividet som i sin ytterste konsekvens egentlig ikke er så mye annet enn mistillit til selve demokratiet. Hvilket muligens også forklarer at enkelte folkevalgte av denne kulør til tider har hatt vansker med å ta avstand fra rene folkemord. Valgt av folket, men neppe demokratiets beste støtter.


Godt sagt.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen