Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: prosperity : velstand fremgangs forkynnelsen
ydmyk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 60
Registrert: 25-12-2007
Bosted: Kalde Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-2-2008 kl 04:10
prosperity : velstand fremgangs forkynnelsen


Hei

Det som er veldig skremmende i dag å se,er hvordan den nye religiøse velstand og fremgangsforkynnelsen brer om seg.
Jeg så et program på God channel europa her forleden.
Forkynneren på talerstolen var veldig ivrig med å fortelle at det var veldig viktig å bli engasjert i det Gud ville for våre liv !?
Poenget med talen jeg hørte ,var at Gud ville at vi ikke skulle være fattige ,men bli rike mennesker, med det så mente forkynneren selvsagt vår økonomi.etc.
Med dette begrunnet i følgende.at fattige ikke hadde det så bra ,og at hvis vi hadde det riktig med Herren ,velsignelsen osv , så ville vi komme dit henn der Gud ville ha oss i rikdom!?
Det jeg ikke skjønner er hvordan noen kan bite på slik en forkynnelse som Bibelen totalt avviser:
1Tim 6:3-11
3 Dersom noen farer med fremmed lære, og ikke holder seg til vår Herre Jesu Kristi sunne ord og den lære som hører til gudsfrykt,
4 da er han oppblåst og forstår intet. Han er bare syk etter stridsspørsmål og ordkrig. Dette fører bare til misunnelse, strid, spott, onde mistanker
5 og stadig krangel mellom mennesker som er fordervet i sitt sinn og har tapt sannheten, og ser på gudsfrykten som en vei til vinning.
6 Ja, gudsfrykt med nøysomhet er en stor vinning!
7 For vi hadde ikke noe med oss inn i verden, og det er klart at vi heller ikke kan ta noe med oss herfra.
8 Har vi mat og klær, skal vi la oss nøye med det.
9 Men de som vil bli rike, faller i fristelser og snarer og mange slags dumme og skadelige lyster, som senker menneskene ned i undergang og fortapelse.
10 For pengekjærhet er en rot til alt ondt. I sin lyst etter penger har noen faret vill i troen og har gjennomboret seg selv med mange piner.
11 Men du, Guds menneske, fly bort fra alt dette! Og jag etter rettferdighet, gudsfrykt, tro, kjærlighet, tålmodighet og mildhet.


Disse noen,disse individer som Bibelen her klart advarer mot er falske lærere ,er ikke bare enkelt mennesker med falsk forkynnelse , men en stor bevegelse som brer seg over hele verden med sin prosperity eller denne fremgangs forkynnelse...


2Tess 2:9-12
9 Den lovløse kommer etter Satans virksomhet med all løgnens makt og tegn og under.
10 Det skjer med all urettferdighetens forførelse blant dem som går fortapt, fordi de ikke tok imot kjærlighet til sannheten, så de kunne bli frelst.
11 Derfor sender Gud dem kraftig villfarelse, så de tror løgnen,
12 for at de skal bli dømt, alle de som ikke har trodd sannheten, men hadde sitt behag i urettferdigheten.


Det som ikke alle ser ,er at allmektige Gud i vers 11 ovenfor , klart på sin måte sier at han ,sender villfarelse til alle dem som ikke vil eie sannheten.
Gud er allmektig , det betyr allmektig , og alle dem som har behag i urettferdigheten vil bli dømt.Det er veldig viktig å ha et rett bilde på hvem Gud er og hvorfor han gjør det han må gjøre.

jeg kommer nå på hva satan sa til Jesus i ørkenen:


Luk 4:1-12
1 Fylt av Den Hellige Ånd vendte Jesus tilbake fra Jordan, og han ble av Ånden ført omkring i ørkenen.
2 I førti dager ble han fristet av djevelen. I disse dagene spiste han ikke noe, og da de var til ende, ble han sulten.
3 Da sa djevelen til ham: Er du Guds Sønn, da si til denne steinen at den skal bli til brød!
4 Jesus svarte ham: Det står skrevet: Mennesket lever ikke av brød alene, men av hvert Guds ord.
5 Djevelen førte ham da opp på et høyt fjell og viste ham alle verdens riker i et øyeblikk.
6 Og djevelen sa til ham: Til deg vil jeg gi makten over alt dette og disse rikers herlighet. For til meg er det overgitt, og jeg gir det til hvem jeg vil.
7 Om du bare ville falle ned og tilbe meg, da skal det alt sammen være ditt.
8 Men Jesus svarte og sa til ham: Det står skrevet: Herren din Gud skal du tilbe, og ham alene skal du tjene.
9 Så førte han ham til Jerusalem og stilte ham på templets tinde. Og han sa til ham: Er du Guds Sønn, så kast deg ned herfra!
10 For det står skrevet: Han skal gi sine engler befaling om deg at de skal bevare deg,
11 og de skal bære deg på hendene for at du ikke skal støte din fot mot noen stein.
12 Men Jesus svarte og sa til ham: Det er sagt: Du skal ikke friste Herren din Gud!



Hvis vi ser i vers 6 i verset ovenfor så ser dere hvem som bruker en slags tildelt "makt" for å prøve å ødelgge for oss mennesker...

Det som skjer i dag er at satan med sitt virke er aktiv i dagens religiøse menigheter/ organisasjoner....slik at
bibelske sannheter blir omformulert og forandret slik at mennesker får noe helt annet budskap enn det som egentlig Bibelen sikter til i meninger og betydninger av Ordet.
så da er det jo egentlig satan som blir forkynnt og formidlet gjennom guds ord , men det er alikevel ikke Guds ord fordi det er fra djevelen ,slik vi ser denne prosperity forkynnelsen .
Jesus sier klart om disse siste dagers forførelse , følgende.det passer perfekt som beskrivelse for vår verden :
Luk 18:8
8 Jeg sier dere: Han skal skynde seg å hjelpe dem så de får sin rett! Men når Menneskesønnen kommer, mon han da vil finne troen på jorden?


Denne prosperity rikdom bevegelse ,baserte tro, er ikke den troen jesus vil spørre etter!



Luk 6:20
20 Og han løftet sine øyne, så på sine disipler og sa: Salige er dere fattige, for Guds rike er deres.

Luk 6:24
24 Men ve dere som er rike, for dere har alt fått deres trøst.

__________________________________________
Disse versene nedenfor passer til prosperity bevegelsene og slike som Benny Hinn , han som en gang forkynte følgende: jeg er lei av å høre om gull i himmelen , jeg vil ha det nå ,her.... ikke særlig bibelsk denne personen ,ei heller denne bevegelsen ha repesenterer. hva sier da Ordet til slikt som dette? :


Jak 5:1-3
1 Og nå, dere rike! Gråt og klag over all den ulykke som kommer over dere!
2 Rikdommen deres er råtnet, og klærne deres er blitt møllspiste.
3 Deres gull og sølv er rustet bort, og rusten på det skal bli et vitnesbyrd mot dere, og den skal fortære deres kjød som ild. Dere har samlet skatter i de siste dager!


[Redigert den 10-2-2008 av ydmyk]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 10-2-2008 kl 10:48


Sitat:
Opprinnelig postet av ydmyk
Denne prosperity rikdom bevegelse ,baserte tro, er ikke den troen jesus vil spørre etter!


Helt enig, ydmyk.

Dette minner meg om Laodikea-menigheten som hadde ganske høye tanker om seg selv:

Sitat:
Rev 3:14 Og skriv til engelen for menigheten i Laodikea: Dette sier han som er amen, det troverdige og sanndrue vidne, ophavet til Guds skapning:
Rev 3:15 Jeg vet om dine gjerninger, at du hverken er kold eller varm; gid du var kold eller varm! Rev 3:16 Derfor, da du er lunken, og hverken kold eller varm, vil jeg utspy dig av min munn.

Rev 3:17 Fordi du sier: Jeg er rik og har overflod og fattes intet, og du vet ikke at du er ussel og ynkelig og fattig og blind og naken, Rev 3:18 så råder jeg dig at du kjøper av mig gull, glødet i ild, forat du kan bli rik, og hvite klær, forat du kan klæ dig i dem og din nakenhets skam ikke skal bli åpenbaret, og øiensalve til å salve dine øine med, forat du kan se!

Rev 3:19 Alle dem jeg elsker, dem refser og tukter jeg; vær derfor nidkjær og omvend dig! Rev 3:20 Se, jeg står for døren og banker; om nogen hører min røst og åpner døren, da vil jeg gå inn til ham og holde nattverd med ham, og han med mig. Rev 3:21 Den som seirer, ham vil jeg gi å sitte med mig på min trone, likesom jeg og har seiret og satt mig med min Fader på hans trone. Rev 3:22

Den som har øre, han høre hvad Ånden sier til menighetene!


Jeg tenkte også på noe veldig bra som Luther sa i forbindelse med Romerbrevet angående vårt eget syn på den rettferdighet Gud gir oss:

Sitat:
Since the saints are always conscious of their sin, and seek righteousness from God in accordance with his mercy, they are always reckoned as righteous by God. Thus in their own eyes, and as a matter of fact, they are unrighteous.

But God reckons them as righteous on account of their confession of their sin. In fact, they are sinners; however, they are righteous by the reckoning of a merciful God.

Without knowing it, they are righteous; knowing it, they are unrighteous. They are sinners in fact, but righteous in hope
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen