Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Homofil prest nekter å vie homofile par.
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-8-2007 kl 14:27
Homofil prest nekter å vie homofile par.


Sitat fra avisen Dagen (papirutgaven):

"Den homofile presten, Erik Johansson i Svenska kyrkan, har valgt å leve i sølibat. Johansson nekter å vie likekjønnede samliv, selv om det kan medføre at han blir kastet ut av sin egen kirke.

Homofili-spørsmålet splitter Svenska kyrkan både som syndsspørsmål og i forhold til kjønnsnøytral ekteskapslov. I 2005 besluttet kirkemøtet i Sverige å lage en vielsesordning for registrerte partnerskap. Mange er overrasket over at presten Erik Johansson, som selv er homofil, tar avstand fra homoliberaliseringen som foregår i Svenska kyrkan.

Ubibelsk
– Jeg har studert Bibelen og fundert på dette i mange år. Jeg kan ikke treffe noen annen konklusjon enn at Gud har tenkt seg at seksualitens plass ligger i ekteskapet mellom mann og kvinne, sier Johansson.

Selv lever han i sølibat og oppfordrer andre homofile kristne til å gjøre det samme, gjennom organisasjonen «Medvandrarna». Han har tro på at reorientering kan finne sted, men understreker ovenfor den svenske avisen Dagen.se at dette ikke er noe mennesket skal ta for gitt."




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen