Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Hjelp til de arabiske kristne (jfr. Rom 15:25-27)
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-5-2007 kl 00:22
Hjelp til de arabiske kristne (jfr. Rom 15:25-27)


Våre arabiske kristne brødre og søstre trenger vår hjelp nå,

de lever som kristne i evangeliets eldste område, nemlig Betlehem og det gamle Israel. De lever imidlertid under sterkt press og forfølgelse fra de arabiske muslimer og fra israelske jøder og muslimer.

De føler at kristne ellers i verden har glemt dem, og at den vestlige verden som på ulike måter hele tiden involverer seg for å hjelpe (eller ofte utnytte) folk over hele verden, overser de lidelser som de arabiske kristne står i.

Denne linken viser imidlertid at noen arabiske kristne ønsker å stå på for sine barn, for å gi dem en framtid og et liv som kristne i en verden som arbeider for å ødelegge dem:

http://www.freewebs.com/youthhouse/index.htm

Jeg anbefaler deg på det varmeste om å gå inn på den linken og sette deg litt inn i hva dette arbeidet går ut på.


Jeg vil videre oppfordre deg til å ta i et tak for å hjelpe disse menneskene. De lever i skuddlinjen, absolutt fremst i Jesu frelses armé, men de får nesten ingen hjelp fra oss tilbakeholdne Jesu soldater som velter oss i komfort og flørter med menneskevisdom.

Disse kristne har ikke tid eller penger til å drive på med ubrukelige ting som vestlige kristne for ofte har rotet seg inn i. Disse kristne er evangeliets siste bolverk i et område som er oversvømmet av krig, fattigdom og undertrykkelse.


I gammel kristen tid var det slik at de kristne som hadde det bra, som for eksempel i Hellas, hjalp de kristne som var fattige og forfulgte:

Romerne 15:25-27:
Men nå drar jeg til Jerusalem med hjelpen til de hellige der. 26 For menighetene i Makedonia og Akaia har bestemt at de vil samle inn en gave til de fattige blant de hellige i Jerusalem. 27 De har selv bestemt dette og står jo også i gjeld til dem. De skylder å hjelpe dem med materielle gaver når de selv, som hedninger, har fått del i deres åndelige gaver.


Derfor går denne oppfordring til oss kristne i det rike Vesten: hjelp de kristne i den arabiske og muslimske verden før det er for sent. De kjemper evangeliets sak i en håpløs situasjon, de gjør den jobben som vestlige kristne ikke gjør, men som de burde gjøre.

Vi kan i det minste hjelpe dem med det materielle, om ikke også med det åndelige og det juridiske.

Jeg oppfordrer deg til å sette deg inn i denne saken, ta den med deg inn i din menighet, spre budskapet til dine medkristne, engasjer stortingsrepresentanter, engasjer hjelpeorganisasjoner, husk på dem i bønn - men ikke glem at de trenger håndfast hjelp fra deg.


Guds velsignelse


mhusoy




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-5-2007 kl 17:44


Hei alle sammen, jeg håper virkelig at flere ønsker å dele noen tanker omkring dette. Jeg ser på det som en av de viktigste oppgavene for kristne i Norge og Vesten i dag. Sjansen for å vinne terreng for evangeliets utbredelser er der stadig, men den bortfalle helt dersom ikke flere får øynene opp for og tar tak i problemstillingen.

Jeg venter i spenning på kommentarer til innlegget over.


mhusoy :)




\"Ingen har større kjærlighet enn denne, at han setter sitt liv til for sine venner.\" Joh. 15:13
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-5-2007 kl 21:01


Skummet igjennom innlegget ditt og tittet på linken. Førsteinntrykket vitner om en viktig og stor tjeneste som disse står i. Så ja, la oss være med i bønn. For å låne "motto" til en annen kristen gruppe. "Alle kan be, mange kan gi, noen kan gå". Det er i brunn de kallene og tjenestene som alltid lyder. Og også når det gjelder Betlehem.
Takk for at du postet dette Mhusoy.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen