Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: "Det burde være flere kirkebranner".
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-1-2007 kl 12:04
"Det burde være flere kirkebranner".


Dette utaler «Gaahl», vokalist i et blackmetal band som er nominert til årets spellemannspris.



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-1-2007 kl 19:57


De som pleier å rykke ut og si ting som at "det egentlig ikke finnes satanister" og at "okkultister bryr seg om dyr og natur", hva vil de si til dette tro?
Det beste for dem er nok å holde munn... :duh:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 26-1-2007 kl 21:02


Selv synes jeg de blir nokså uskyldige de som setter fyr på kirkebygg sammenlignet med det som kommer her: http://www.vartland.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070123/ARTIKLER/70123001&SearchID=73270270594477
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gråspurv
Æresmedlem
**


Avatar


Innlegg: 56
Registrert: 18-5-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-1-2007 kl 06:03


Det har du rett i, Gnagar. Selv de nominelle, "døpte og konfirmerte" kristne kjenner ulven når han kommer som ulv (satanister som vil brenne kirker etc.). Men, når ulven kommer i fåreklær og bruker pene ord om menneskeverd og respekt, enhet og åpenhet i kirken etc, og åpner for annen lære enn den Bibelen lærer, er det bare de få som kjenner den ekte hyrdestemmen som ikke lar seg lure og forlede.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gnagar
Veteran
*****




Innlegg: 637
Registrert: 26-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-1-2007 kl 13:23


Ja, og som vår Herre sier til sine etterfølgere: ”det kommer en tid da de som slår dere i hjel, skal tro at de utfører en tjeneste for Gud.” - - Kanskje er det noe av dette vi ser komme. En tiltagende enhet med synkende toleranse overfor de som følger Ordet.



[Redigert den 27-1-2007 av Gnagar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2007 kl 12:20


De må brenne så mange kirker de bare vil. Mitt tempel og møteplass med Gud er Kristus Jesus, hvori hele Guddommens fylde bor. Og det syns jeg jammen at flere skulle ha til felles med meg!



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-2-2007 kl 14:50


Akkurat det samme tenkte jeg, Lionheart, men jeg turde ikke skrive det. Det gjorde du ;)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 18-2-2007 kl 15:18


Meningen med tråden var vel å problematisere at denne gruppa var nominert til Spellemannsprisen. Men kristne bryr seg ikke så mye om det, kanskje :-)

Det demonstrerer jo nok en gang at frafallet i samfunnet har kommet svært langt, når sånt kan skje. Djevel-rock er helt vanlig og godtatt, og mange sier at vi skal slutte å dømme folk etter utseende og klær. Ikke være fordomsfulle mot dem som går i svarte klær, og lignende.
Derfor er det bra når noen av disse rockerne er ubetenksomme et øyeblikk, og viser sitt sanne ansikt.
Kanskje noen kan få en aha-opplevelse av det?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
disippelenthomas
Forumaspirant
*


Avatar


Innlegg: 2
Registrert: 8-2-2007
Bosted: Nesjestranda v/ Molde
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-2-2007 kl 22:20


Hva er egentlig frafallet i samfunnet? Jeg vet vel at det finnes et frafall i menigheten, og det er i full fart. Men hva skal samfunnet falle fra?

Den tyske propagandaministeren Gøbbels stillte et spørsmål til mitt folk for over 60 år siden: "Vil dere den totale krig?" Og folket ropte begeistret "Jaaaaaa"! Jeg ser egentlig ingen forskjell mellom et samfunn som vil den totale krig og et som vil brenne kirker.:no:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 22-2-2007 kl 19:52


Tja... "Meningen med tråden var vel å problematisere at denne gruppa var nominert til Spellemannsprisen. Men kristne bryr seg ikke så mye om det, kanskje :-)" . Vet ikke om jeg hadde så stor gjenomtenkt mening med det jeg :). Trur det eneste jeg tenkte var 1) at de som sier det ikke finnes link mellom blackmetal miljøet og satanistgruperinger, her beviselig tar feil. Og at ikke bare finnes linken, den finnes også blandt "stuerene" band. Ikke kun hos "undergrunds band". 2) At band med slike holdninger nomineres er kanksje et utrykk for at det er en økt interesse for dette, og at ungdommers flørting med "satanisme" får en ny "gullalder"? (Det siste er kun et grubleri, jeg har ikke noe grunnlag til å slå dette fast).



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
disippelenthomas
Forumaspirant
*


Avatar


Innlegg: 2
Registrert: 8-2-2007
Bosted: Nesjestranda v/ Molde
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-2-2007 kl 21:48


Trur det eneste jeg tenkte var 1) at de som sier det ikke finnes link mellom blackmetal miljøet og satanistgruperinger, her beviselig tar feil.

Takk, det har du rett i. Det jeg vil ut på er egentlig følgende: Ja, det finnes en allminnelig godkjenning av death, black og hva som helst metal i samfunnet. Blant ungdom er denne musikken anerkjent som morsom, kraftfull og også litt hellig. Men de fleste tar vel metallens opphav ikke særlig på alvor. For samfunnet generellt synes jeg at dette er helt normalt.

Men hva med menigheten? Det som irriterer meg er den økende godkjenning av metal blant (unge) kristne!
Før jeg ble kristen hørte jeg selv mye på denne musikken, Dimmu Borgir, Black Sabbath osv. Men det første jeg måtte gjøre som nyfødt gudsbarn var å hive disse platene! For meg er det klart at denne musikken er djevelsk. Den har drevet meg til depresjon og selvmordtanker. På en Dimmu Borgir CD stå det også tydelig at bevegelsens hovedmål er å utrydde de kristne.

Men nå finnes det folk som mener man kunne lage en "kristen" versjon av denne mordsmusikken. Da jeg elsket den selv skjønnte jeg omtrent ingenting av tekstene. Det var jo ikke det jeg ville heller. Men den var som en slags narkotika for meg.:shocked2:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-3-2007 kl 02:32


Det har vel også skjedd et frafall (forfall?) i samfunnet. Selv om folk for hundre år siden hadde tilgang til dårlig underholdning, var samfunnet mer kristelig den gangen. I dag er det mye som er direkte satanistisk i underholdningen, og familieverdier og konservative kristne er under sterke angrep.
Men jeg er enig i at det viktigste er å konsentrere seg om frafallet i menigheten.

Ja, det er definitivt å gå for langt å lage kristen metal. Kanskje er det likevel ikke så rart at noen kommer på tanken, når det alt finnes mange kristne rockegrupper. Men det er viktig at kristne tar avstand fra slikt.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Praxis
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1751
Registrert: 21-11-2004
Brukeren er frakoblet

Humør: ved Ånd, ikke Makt

[*] opprettet den 29-3-2007 kl 22:23
Psal 74:7


Alt for publiken, her var det ett brennende innlegg til:

http://sr.se/ostergotland/nyheter/artikel.asp?artikel=128373...

http://sr.se/ostergotland/nyheter/artikel.asp?artikel=128379...


en biskop Martin på åstedet bemerker:

"Uansett hva relasjon man har til 'kyrkan', så er
kirkebygget et symbol for
menneskets hellighet og menneskeverdet".


javel, vi hadde liksom merket oss at det var blitt vel mye
Jeg-kirken og koldtbords-humanisme løs -

Men her bekrefter Kyrkans høye myndighet at sånn skal det
nok være.

.




Dere tok ikke vare på det som var å vareta i mine helligdommer;
men dere satte andre i stedet for dere
til å ta vare på det jeg ville ha varetatt i min helligdom.

(Esek 44)
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen