Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Verdibanken??
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 17-7-2006 kl 03:08
Verdibanken??


Hei,

Jeg ønsker bare å høre litt rundt hva folk har å si om dette.

Jeg var i sammenheng med camp meeting (OKS) å hørte på en som heter Ray Beven. Jeg var ganske fornøyd med hans preken, men det som plaget meg, var den 30min lange "reklamen" for Verdibanken som de hadde rundt kollekttider.

Jeg ble så provosert av ders totalt mangel på respekt i Guds hus at jeg bestemte meg for å ALDRI legge igjen noen penger i den banken...

Det ble reklamert hvor god banken er, hvor bra fremgang den hadde hatt.. etc.. Jeg har vært på nok kvartalsavsluttninger i sammenheng med et firma jeg jobber i til at jeg så den klare likheten. Powerpoint slidsene med grafer og annet fløy lett forbi imens den nyinstatte direktøren pratet. Folk som gikk i menigheter som hadde sammarbeid med Verdibanken fikk spesielle fordeler igjennom renter og tilbud hos andre partnere som hadde sammarbeid. <kasteopp />!!!

Jeg bare så hvor kynisk de utnyttet Guds hus til å selge et produkt.... INGEN steder i bibelen blir vi oppfordret til å gjøre noe lignende... (tvert imot). Å kaste seg etter den verdslige verdenen på denne måte syns jeg ingen menigheter skal gjøre...

Jeg støtter at bedrifter vil bygges på kristen moral og grunnverdier. men det gir dem INGEN mer rett til å reklamere med deres produkt i Guds hus. de skal bruke samme media kannalene som alle de andre sekulære bedriftene (avis, tv, internett, etc.) Og det skal da være bygget på bibellære og ikke noe tull om at "gud ønsker at vi alle skal ha millioner hver.. be og du skal få"..


Er jeg helt på jordet? Det stikker ihvetfall i hjertet mitt å se at noe sånnt blir drevet praktisk talt i Guds navn.

Tror ikke jeg fikk med alle poengene mine.. er litt småtrøtt.. men det får duge

Forresten.. min svigermor hadde vært med min kone på campmeeting 3 dager senere.. og der hadde den samme "reklamen" dukket opp rundt kollekttider.. jeg antar de "kjørte" den samme hver dag..

Egil

[Redigert den 17-7-2006 av ehasting]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
slappfisk
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 148
Registrert: 28-2-2006
Brukeren er frakoblet

Humør: ortodoks

[*] opprettet den 17-7-2006 kl 15:00


Sitat:
Opprinnelig postet av ehasting
Hei,
Jeg ønsker bare å høre litt rundt hva folk har å si om dette.
[Redigert den 17-7-2006 av ehasting]

Jeg var ikke på CM i år, men er generelt enig med deg. Markedsføring av produkter og tjenester i "kristen" innpakning har ingen ting på kristne møter å gjøre, selv ikke stevner.

Mulig jeg er av den gamle skolen som mener at kirken skal preges av Gudsnærvær og ikke noe annet.:saint:
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-7-2006 kl 22:23


"Men hor og all slags urenhet eller pengegriskhet må ikke engang nevnes hos dere - som det sømmer seg for hellige - ..."

"For dette vet og skjønner dere at ingen som driver hor eller lever i urenhet, heller ikke noen som er pengegrisk - han er jo en avgudsdyrker - har arv i Kristi og Guds rike.""

ef 5.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
ehasting
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 144
Registrert: 5-7-2006
Bosted: Drammen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-7-2006 kl 23:30


Amen!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen