Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Watchman Nee
helge
Medlem
**




Innlegg: 52
Registrert: 16-1-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-2-2004 kl 13:03
Watchman Nee


I denne tråden blir søkelyset satt på Watchman Nee. Vi vil her komme med førstehånds anmeldelse og kritikk av hans forkynnelse og bøker. Vi vil her komme frem til hva som er rett og hva som er galt med denne forkynnelsen. Og vi vil finne ut alt selv og ikke stole på andre (les: potensielle villedere)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
helge
Medlem
**




Innlegg: 52
Registrert: 16-1-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-2-2004 kl 14:03
Bøkene ligger på internett


De fleste av bøkene ligger forresten ute gratis på internett. (selv om jeg anbefaler papirversjonen)

http://www.ministrybooks.org/alphabetical.html
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
helge
Medlem
**




Innlegg: 52
Registrert: 16-1-2004
Bosted: Bergen
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-2-2004 kl 14:25


Jeg har selv lest "Det normale Kristenliv", "Kristus Guds ett og alt", "Åndelig Autoritet", "How to study the Bible" og the "The Spiritual Man" 3. vol. set. Holder nå på med "Gods eternal plan".

Jeg anser dette for å være meget god og bibeltro forkynnelse. Selv har jeg kun hørt positive uttalelser om Watchman Nee. Selv prester i den norske kirke har uttalt seg positivt (!). Mange har takket Watchman Nee for sin forkynnelse og den har vært til velsignelse for tusener.

Når jeg ser på temaet til de andre trådene anger jeg litt på at jeg startet denne tråden. For han passer ikke inn her. Dette er ikke luguber forkynnelse, men klar forkynnelse av Jesus, om nåden og om Korset.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen