Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: DNKs Lærenemd og homofili: To uker igjen!
zZzZz
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 40
Registrert: 8-2-2005
Bosted: Nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 18:27
DNKs Lærenemd og homofili: To uker igjen!


Det er nå kun to uker til Den Norske Kirkes Lærenemd skal offentliggjøre sin utredning om homofili er synd eller ikke. Gruppa, som består av de 11 biskopene i tillegg til tre representanter fra de teologiske fakultetene, har drevet på i rundt tre år.

Utlekkede signaler tyder på at nemda vil gå inn for aksept av et splittet syn.

Hvordan stiller dere dere til det? Vil tro det er mange, som meg, som mener at man ikke kan gå bort fra Bibelens ord, verken på dette eller andre områder.

Vil dere "gjøre" noe med saken..?
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Waylon
Juniormedlem
*




Innlegg: 11
Registrert: 5-1-2006
Bosted: Sandnes
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:43


Bibelens syn på homofili er krystallklart, og kan ikke tolkes på annen måte. Hvis DNK aksepterer homofili innenfor sine dører, så har jeg kun èn ting å si: VRANGLÆRERE!!



Jesus er Herre!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
zZzZz
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 40
Registrert: 8-2-2005
Bosted: Nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:45


Sitat:
Opprinnelig postet av Waylon
Bibelens syn på homofili er krystallklart, og kan ikke tolkes på annen måte. Hvis DNK aksepterer homofili innenfor sine dører, så har jeg kun èn ting å si: VRANGLÆRERE!!
Det skal jo sies at mange prester, og bl.a. den nyansatte kvinnelige biskop Helga Haugland Byfuglien, allerede sier at de aksepterer homofilt samliv.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Waylon
Juniormedlem
*




Innlegg: 11
Registrert: 5-1-2006
Bosted: Sandnes
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:50


Jada, og disse bør bare vrenge av seg kappe og krage å finne seg en annen jobb. En blind kan ikke lede en blind.



Jesus er Herre!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
zZzZz
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 40
Registrert: 8-2-2005
Bosted: Nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:54


Sitat:
Opprinnelig postet av Waylon
Jada, og disse bør bare vrenge av seg kappe og krage å finne seg en annen jobb. En blind kan ikke lede en blind.
Jeg må si meg enig der. Det er veldig vanskelig når lederen og forkynneren, den som virkelig skal lære oss opp i Ordet, lærer bort feil.
Sitat:
Galaterbrevet 1, 6-9
Det undrer meg at dere så raskt vender dere bort fra ham som har kalt dere ved Kristi nåde, og til et annet evangelium, men det finnes ikke noe annet, det er bare noen som forvirrer dere og vil forvrenge Kristi evangelium. Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi forkynte dere, forbannet være han! Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, forbannet være han!
Som vi ser, går Paulus steinhardt ut mot de som vrir på evangeliet..
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Waylon
Juniormedlem
*




Innlegg: 11
Registrert: 5-1-2006
Bosted: Sandnes
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:09


Ja det er skremmende at utdannede teologer viser null forståelse for Bibelens syn vedr homofili, men vi "dødelige" ser dette klart. Ja ja...ikke alle som sier Herre Herre skal komme inn i Guds rike.



Jesus er Herre!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen