Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-1-2006 kl 00:51
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Denne tråden er resultat av rydding i forumet, den er splittet ut av en tråden Selmotsigelser i Bibelen. Da den opprinnelige tråden etterhvert sporet av fra temaet (Selmotsigelser i Bibelen) som er interesangt nok i seg selv. Den opprinnelige tråden er på sin side beskåret ned i et forsøk på å bevare temaet. Det skal ikke være slettet noen innlegg. (Kun splittet ut i to debatter). Beklager den uvorsiktlighet dette medfører på kort sikt.

Generelt anbefaler jeg personer selv å heller starte nye tråder når tematikken dreier bort fra det opprinnelige. Lykke til både i debatten her, og i den opprinnelige tråden.

[Redigert den 6-1-2006 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
josteing
Medlem
**




Innlegg: 25
Registrert: 10-5-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-1-2006 kl 01:25
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Om en forsøker å forbedre sin onde natur, kommer en sørgelig til kort.
Den kan nemlig ikke forbedres. I vårt kjød finnes intet godt...........
Joh. 3,6 "Det som er født av kjødet, er kjød" Den kan ikke bli hellig og god.
Rom 8,7 "- kjødets attrå er fiendskap mot Gud - for det er ikke Guds lov lydig, kan heller ikke være det." Den gamle naturen kan ikke bli forbedret, den kan kun fordømmes. Rom 8:3 "For det som var umulig for loven, idet den var maktesløs ved kjødet, det gjorde Gud, idet han sendte sin Sønn i syndig kjøds lignelse og for syndens skyld og fordømte synden i kjødet."

Vi skal ikke bli rettferdiggjort "i tro" , det har nemlig skjedd allerede, men i annen person. Innfor Gud er vi som tar vår tilflukt til Jesus erklært rettferdige. ("ren og rettferdig, himmelen verdig er jeg i Verdens Frelser alt nu...) I Kristus, innfor Faderen, men ikke i vandring.
Det er vår høye stilling som vi skal søke å leve etter og "døde i de syndige lyster." Det er det vi som kristne skulle ønske.
At livet står i forhold til vår nye stilling er vår praktiske helliggjørelse. Et ufravikelig prinsipp i skriften er - stilling først - så vandring. Vi er helliget en gang for alle Hebr. 10,10 "og ved denne vilje er vi helliget ved ofringen av Jesu Kristi legeme en gang for alle." Gud forlanger fullkommen hellighet.
På basis av Kristi offer er vi gjort hellige (utskilt som hans dyrkjøpte eiendom). Med hensyn til vår stilling i Kristus er vi i besittelse av en helliggjørelse som tilfredsstiller Gud. Og denne helliggjørelse er kun av nåde.

Når det gjelder vandringen, anmodes vi igjen igjen til "å strebe etter hellig ferd og gudsfrykt" (2. Pet.3,11). " Bare før deres liv således som er verdig for Kristi evangelium." (Fil 2,27) Praktisk helliggjørelse skjer ved Guds Ånd og Guds Ord.

Jeg er ikke fri fra synd, men jeg har forlatelse, for Jesu skyld alene.

Jeg må hver dag be om forlatelse for synd i tanker , ord og gjerninger. Ubevisste synder, og bevisste synder. Jeg har ikke kommet lenger .........
Men jeg tror at nåden er stor nok og Jesu verk så fulllkomment at også jeg får regnes med..........

"Vår vandring her nede er hemmet av kjødet
Takk Jesus du hemmes dog aldri for meg
Mitt fullkomne liv det er du for din Fader
Min del det får blive til hjemme jeg er."

"Nå er jeg så trygg for mitt liv er der hjemme
Min sak den er hans og hans ære er min
Ja, nå er jeg trygg det er frelserens stemme
at ingen skal rive meg ut av hans hånd."


Alt godt !
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-1-2006 kl 05:17
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
........
Jesus har jo vist oss veien, Han klart jo det ved å leve etter Faderens Ånd slik at Hans natur døde til fordel for Faderens natur.
.......


Hadde Jesus en syndig natur - kjødelig sinn, selvet - som var av en slik art at det var lik alle andre mennesker, en natur det var nødvendig for Jesus å dø bort ifra?

Kan du forklare hvorfor du mener at også Jesus måtte dø bort fra sin egen natur?
Var han ikke fullkommen?
Var han ikke Gud?
Hadde Jesus noe i seg selv som var av en slik art at han måtte kvitte seg med det?

Hilsen



Jesus ble født som vi er født, falne.

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.


Årsaken ligger i at det er i blod synd kan tilgis og det blodet må være av det bloddet synden begås i. Frelsen er ikke gratis, den kostet Vår Herre livet fordi Han Er Sann Kjærlighet.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-1-2006 kl 05:23
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Jeg kan aldri tro wbrochs at du har vært i SDA i 40 år for du har jo ikke peil på hva SDA virkelig står for eller har opp igjennom tidene diskutert. Synes ærlig talt det står dårlig til med Bror også jeg men ikke så galt. Jeg har trodd i 3 år nå og det er ikke mye.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 5-1-2006 kl 09:17
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Jesus ble født som vi er født, falne.


Hvor i Bibelen står det?

Sitat:

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.


Hva mener du med dette da? Kunne ikke Jesus vært det lyteløse offerlammet, vår Frelser og forsoner om han hadde gjort det han selv sto for? Begrunn svaret.

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 5-1-2006 kl 09:24
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Jeg kan aldri tro wbrochs at du har vært i SDA i 40 år for du har jo ikke peil på hva SDA virkelig står for eller har opp igjennom tidene diskutert. Synes ærlig talt det står dårlig til med Bror også jeg men ikke så galt. Jeg har trodd i 3 år nå og det er ikke mye.


Som jeg skrev tidligere så har jeg gjort noe du snart bør begynne å gjøre, nemlig å undersøke om læren til Adventistsamfunnet og Ellen White er i full harmoni med Bibelen. Til nå har du bare avslørt at du mangler innsikt i hva Bibelen sier, men du har lært deg bra mye om hva Ellen White lærer. Din store utfordring nå er å lære deg å skille på hva Guds ord sier og hva Ellen White lærer.




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 5-1-2006 kl 09:38
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Jeg kan aldri tro wbrochs at du har vært i SDA i 40 år for du har jo ikke peil på hva SDA virkelig står for eller har opp igjennom tidene diskutert. Synes ærlig talt det står dårlig til med Bror også jeg men ikke så galt. Jeg har trodd i 3 år nå og det er ikke mye.


Leif, jeg kunne godt tenke meg å høre hva du har fått lære om betydningen av det viktigste skriftstedet for Adventistsamfunnet i hele Bibelen, nemlig det de har nedfelt i sin formålsparagraf om de tre englers budskap i Åpenbaringen 14:6-12.

Jeg vil gjerne høre hva du har fått lære er budskapet i "et evig evangelium" i Åp 14:6?
Er dette evangeliet læren om Jesu forsoning i vårt sted som gjør det mulig for Gud å kunne tilgi våre synder, eller dette evangeliet at han er et eksempel som viser hva også vi må klare å gjøre?

Dernest ønsker jeg å høre hva du har fått lære er begrunnelsen for at "Guds bud" i Åp 14:12 MÅ være de ti bud?

Sist men ikke minst ønsker jeg å spørre deg hva du har fått lære er betydningen av utrykket "Jesu tro" i Åp 14:12. Betyr det "troen på Jesus" eller " betyr det "samme tro som Jesus"?

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
zZzZz
Medlem
**


Avatar


Innlegg: 40
Registrert: 8-2-2005
Bosted: Nordland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 5-1-2006 kl 14:44
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
........
Jesus har jo vist oss veien, Han klart jo det ved å leve etter Faderens Ånd slik at Hans natur døde til fordel for Faderens natur.
.......


Hadde Jesus en syndig natur - kjødelig sinn, selvet - som var av en slik art at det var lik alle andre mennesker, en natur det var nødvendig for Jesus å dø bort ifra?

Kan du forklare hvorfor du mener at også Jesus måtte dø bort fra sin egen natur?
Var han ikke fullkommen?
Var han ikke Gud?
Hadde Jesus noe i seg selv som var av en slik art at han måtte kvitte seg med det?

Hilsen



Jesus ble født som vi er født, falne.

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.


Årsaken ligger i at det er i blod synd kan tilgis og det blodet må være av det bloddet synden begås i. Frelsen er ikke gratis, den kostet Vår Herre livet fordi Han Er Sann Kjærlighet.
Og hva er sann kjærlighet? Jo, har du sann og komplett kjærlighet, synder du aldri. Jesus er sann og komplett kjærlighet, han var aldrig syndig. Det er faktisk Guds sønn vi snakker om her!
Sitat:
Johannes 1(Forskjellige utdrag)
Det sanne lys, som lyser for hvert menneske, kom nå til verden.

Og Ordet ble menneske og tok bolig iblant oss, og vi så hans herlighet, en herlighet som den enbårne Sønn har fra sin Far, full av nåde og sannhet.
Vil forøvrig anbefale deg å lese hele Joh 1.

Jesus er Guds ufeilbarlige og enbårne sønn. Han har aldri hatt en syndig natur som han måtte kvitte seg fra. I såfall sier du at dette er mulig for et menneske. Da har du satt Jesus på sidelinja som den frelser han var, og du kan like godt kaste hele Bibelen i søppelbøtta.

[Redigert den 5-1-2006 av zZzZz]
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 04:02
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Jesus ble født som vi er født, falne.


Hvor i Bibelen står det?


Rom 8:3
For det som var umulig for loven, fordi den var maktesløs på grunn av kjødet, det gjorde Gud, da han sendte sin egen Sønn i syndig kjøds lignelse, for syndens skyld, og fordømte synden i kjødet,

Lik syndig kjøds skikkelse er fallent kjød.


Fil 2:7
men gav avkall på det og tok en tjeners skikkelse på seg, da han kom i menneskers liknelse. Og da han i sin ferd var funnet som et menneske,



Når mennesket skjønte at Han var som oss drepte vi Ham.


Heb 2:17
Derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, for at han kunne bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å sone folkets synder.



I alle ting!


Heb 5:2
Han kan være medlidende med de uvitende og villfarne, siden også han selv er underlagt skrøpelighet,


Han var skrøpelig.


Jes 42:1
Se, min tjener, som jeg støtter, min utvalgte, som min sjel har velbehag i! Jeg legger min Ånd på ham, han skal føre rett ut til hedningefolkene.


Faderens Ånd, ikke Sønnens egen Ånd for Han la av seg sin, slik vi skal legge av oss vår for å bli Ham lik ved å leve i Ånden slik Han gjorde.



Sitat:

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.


Hva mener du med dette da? Kunne ikke Jesus vært det lyteløse offerlammet, vår Frelser og forsoner om han hadde gjort det han selv sto for? Begrunn svaret.

Hilsen




Hadde Han tatt i bruk sin guddommelige natur hadde det ikke eksistert fristelse for Ham, Han hadde ikke trengt Getsmane eller 40 dager i ørkenen. Det hadde ikke vært no offer.

Han la av seg sitt og gjorde det Faderen ga Ham. Så Han hadde også fristelsen fra flere punkter enn det vi har, Han kunne når som helst ta ibruk sin Guddom under vandringen her på jorden men gjorde det ikke fordi Han skulle prøves som oss på alle måter slik at veien ble oppgåttt for alle og enhver.

Så kan man forestille seg større Frelser, Forsoner eller Offer enn dette Lamm?



Han ofret sin Gudommelige posisjon for oss slik at vi kan bli frelst! Og det for evig tid, Han skal bo på denne jord men nyskapt da i evig tid.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 04:26
Diskusjon om adventismens lære om frelse og seier over synd.


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Jeg kan aldri tro wbrochs at du har vært i SDA i 40 år for du har jo ikke peil på hva SDA virkelig står for eller har opp igjennom tidene diskutert. Synes ærlig talt det står dårlig til med Bror også jeg men ikke så galt. Jeg har trodd i 3 år nå og det er ikke mye.


Leif, jeg kunne godt tenke meg å høre hva du har fått lære om betydningen av det viktigste skriftstedet for Adventistsamfunnet i hele Bibelen, nemlig det de har nedfelt i sin formålsparagraf om de tre englers budskap i Åpenbaringen 14:6-12.




Tror ikke jeg har formålsparagrafen her men du kan jo påpeke hva som er galt med den?




Sitat:
Jeg vil gjerne høre hva du har fått lære er budskapet i "et evig evangelium" i Åp 14:6?
Er dette evangeliet læren om Jesu forsoning i vårt sted som gjør det mulig for Gud å kunne tilgi våre synder, eller dette evangeliet at han er et eksempel som viser hva også vi må klare å gjøre?



Åp 14:6
Jeg så en annen engel, som fløy under det høyeste av himmelen. Han hadde et evig evangelium å forkynne for dem som bor på jorden, for alle nasjoner og stammer, tungemål og folk.


Det evige evangelium i de tre englers budskap er og bunner i rettferdiggjørelse ved tro og dens dybde.


Sitat:
Dernest ønsker jeg å høre hva du har fått lære er begrunnelsen for at "Guds bud" i Åp 14:12 MÅ være de ti bud?



Åp 14:12
Heri består de helliges tålmodighet, de som holder fast ved Guds bud og Jesu tro.

Åp 12:17
Dragen ble vred på kvinnen, og drog av sted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, mot dem som holder Guds bud og har Jesu vitnesbyrd.


Åp 19:10
Da falt jeg ned for hans føtter for å tilbe ham, men han sier til meg: Vokt deg for det! Jeg er din og dine brødres medtjener, de som har Jesu vitnesbyrd. Gud skal du tilbe! For Jesu vitnesbyrd er profetordets ånd.


Åp 22:14
Salige er de som tvetter sine kjortler, så de må få rett til livets tre, og til å gå gjennom portene inn i staden.



Grunnteksten her; tvetter sine kjortler og Guds bud Henviser til De Ti Bud (Entola).

Det er de som har Jesu vitnesbyrd som er ensbetydende med at de er tildelt bevisene eller sannhet eller de er rett og slett Hans vitner. Og disse troende som Holder Hans bud er de som forstår ordet/ profetiene og det er de som skal fortelle det til andre.

Hvis vi ser hva Jesus sa til satan:

Matt 4:10
Da sa Jesus til ham: Bort fra meg, Satan! For det står skrevet: Herren din Gud skal du tilbe, og ham alene skal du tjene.


Vi skla tilbe Herren vår Gud alene. PÅ hvilken måte gjør vi ikke det? Vel vi starter med budene iallefall.



Sitat:
Sist men ikke minst ønsker jeg å spørre deg hva du har fått lære er betydningen av utrykket "Jesu tro" i Åp 14:12. Betyr det "troen på Jesus" eller " betyr det "samme tro som Jesus"?

Hilsen


Det er å praktisere Hans tro.


Hva jeg har fått ilære fra SDA er svært interresant men det er mere intereesant i å se på hva Gud prøver å fortelle oss igejnnom skriften. Jeg trodde før SDA at det ikke holdt med å tro på, skal man tro så gjør man etter det ellers er man en kald sleip feig fisk som ikke er verd å fiske etter.

Og min påstand er at i SDA så finner man sannhet og der finner man mennesker som virkelig tror på en barmhjertig og god Gud som tenker på sin neste fremfor seg selv og sitt. I SDA tror de Gud finnes og at satan fines, de tror rettt og slett på hva bibelen sier.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 14:40


Denne tråden er resultat av rydding i forumet, den er splittet ut av en tråden Selmotsigelser i Bibelen. Da den opprinnelige tråden etterhvert sporet av fra temaet (Selmotsigelser i Bibelen) som er interesangt nok i seg selv. Den opprinnelige tråden er på sin side beskåret ned i et forsøk på å bevare temaet. Det skal ikke være slettet noen innlegg. (Kun splittet ut i to debatter). Beklager den uvorsiktlighet dette medfører på kort sikt.

Generelt anbefaler jeg personer selv å heller starte nye tråder når tematikken dreier bort fra det opprinnelige. Lykke til både i debatten her, og i den opprinnelige tråden.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 19:15


Nå skal det understrekes Kristnerd at jeg ikke er her som en representant for SDA. Jeg er her i privat regi og det jeg sier skal ikke tolkes dithen at det er SDAs offisielle syn.

Jeg har ennå tilgode å diskuterer dette med patorer eller noen fra Den Norske Union.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:56


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
......
Jesus ble født som vi er født, falne.

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.
.......


Nå roter du, Leif. Når Jesus la av sitt eget så taler det ikke om sitt eget som menneske, men som Gud. Du får det til å høres ut som at Jesus som menneske hadde noe som han måtte undertvinge Guds vilje. Har du glemt at Jesus var Gud, at han var det lyteløse offerlammet som Satan ikke hadde noen del i? Jesus var på alle måter 1+00% rent og hadde ingen ting av sitt eget som han måtte legge bort. Hvis d8u fortsatt vil holde på det du sa må du være snild å vise til skriftsteder til støtte for ditt utsagn.

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 6-1-2006 kl 21:59
En fallen natur?


Leif, hvilken betydning skal vi legge i det når du sier at vi mennesker er født med en fallen natur? Er fallen natur og syndig natur det samme? Kan man bli frelst med en fallen natur?

a.) Hva betyr syndig natur?
b.) Hva betyr fallen natur?

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:15


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
......
Jesus ble født som vi er født, falne.

Han gjorde det Faderen sa ikke det han selv sto for men bare det Faderen hadde ga Ham å gjøre eller si. Han la av seg sitt for så å leve i Ånden slik vi skal.
.......


Nå roter du, Leif. Når Jesus la av sitt eget så taler det ikke om sitt eget som menneske, men som Gud. Du får det til å høres ut som at Jesus som menneske hadde noe som han måtte undertvinge Guds vilje. Har du glemt at Jesus var Gud, at han var det lyteløse offerlammet som Satan ikke hadde noen del i? Jesus var på alle måter 1+00% rent og hadde ingen ting av sitt eget som han måtte legge bort. Hvis d8u fortsatt vil holde på det du sa må du være snild å vise til skriftsteder til støtte for ditt utsagn.

Hilsen



Joh 12:49
For jeg har ikke talt av meg selv. Men Faderen, som har sendt meg, han har gitt meg befaling om hva jeg skal si og hva jeg skal tale.

Joh 17:22
Og den herlighet som du har gitt meg, har jeg gitt dem, for at de skal være ett, likesom vi er ett,


Han hadde ikke noe eget som Han måtte kvitte seg med, hallo.

Han la av seg sin Guddom, Han brukte den ikke. Han tok p å seg vår natur og viste oss vår vei slik at vi ikke har noen unnskyldning.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:17


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
..............
Lik syndig kjøds skikkelse er fallent kjød.
.........
Heb 2:17
Derfor måtte han i alle ting bli sine brødre lik, for at han kunne bli en miskunnelig og trofast yppersteprest for Gud til å sone folkets synder.

I alle ting!


Mener du at "syndig kjøds lignelse" betyr det samme som "fallent kjød"?

Og hva er så betydningen?

Hva mener du det betyr at han, Jesus, i alle ting måtte bli sine brødre lik"?

Sitat:

.........
Heb 5:2
Han kan være medlidende med de uvitende og villfarne, siden også han selv er underlagt skrøpelighet, .......
.....................
Hadde Han tatt i bruk sin guddommelige natur hadde det ikke eksistert fristelse for Ham, Han hadde ikke trengt Getsmane eller 40 dager i ørkenen. Det hadde ikke vært no offer.
.........
Han la av seg sitt og gjorde det Faderen ga Ham. Så Han hadde også fristelsen fra flere punkter enn det vi har, Han kunne når som helst ta ibruk sin Guddom under vandringen her på jorden men gjorde det ikke fordi Han skulle prøves som oss på alle måter slik at veien ble oppgåttt for alle og enhver.


Hva mener du ordet "skrøpelighet" i Heb 5:2 er å forstå? Hvilken betydning legger du i det, Leif?

Sitat:

.....................
Hadde Han tatt i bruk sin guddommelige natur hadde det ikke eksistert fristelse for Ham, Han hadde ikke trengt Getsmane eller 40 dager i ørkenen. Det hadde ikke vært no offer.
.........


Tror du Jesus ble fristet i den betydning at han hadde noe i seg selv som ville gi etter for fristelsen og som han derfor måtte kjempe imot og undertrykke for å ikke gi etter for å synde?

Jeg tror ikke Jesus hadde noen slik kamp, jeg. Så svak var han ikke. Han var født med en fullkommen og gudddommelig natur.

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:18


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Leif, hvilken betydning skal vi legge i det når du sier at vi mennesker er født med en fallen natur? Er fallen natur og syndig natur det samme? Kan man bli frelst med en fallen natur?

a.) Hva betyr syndig natur?
b.) Hva betyr fallen natur?

Hilsen


a)
lever i synd og tror ikke det er synd å leve slik, vel noen gir blaffen også men mener det er greit og deres rett.

b)
Samme som over men uten synd som ovenstående men vil uten Ånden havne der.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:51


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Dernest ønsker jeg å høre hva du har fått lære er begrunnelsen for at "Guds bud" i Åp 14:12 MÅ være de ti bud?


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Åp 14:12
Heri består de helliges tålmodighet, de som holder fast ved Guds bud og Jesu tro.

Åp 12:17
Dragen ble vred på kvinnen, og drog av sted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, mot dem som holder Guds bud og har Jesu vitnesbyrd.
.........
Åp 22:14
Salige er de som tvetter sine kjortler, så de må få rett til livets tre, og til å gå gjennom portene inn i staden.
........
Grunnteksten her; tvetter sine kjortler og Guds bud Henviser til De Ti Bud (Entola).


Du tar nok litt feil her, Lewif. Det greske ordet "entole" viser ikke nødvendigvis til de ti bud. Entole er et ord som brukes om alt hva Gud taler til mennesker. Det brukes ikke minst om Guds befalingen, at "vi må tro på Jesus".

"og hva vi enn ber om, det får vi av ham, fordi vi holder hans bud og gjør det som er til behag for ham. Dette er hans bud, at vi skal tro på hans Sønns, Jesu Kristi navn og elske hverandre, slik han bød oss." (1.Joh 3:22f)

Se nå betydningen i de følgende to vers der ordet "bud" brukes, men har en betydning at det viser til Guds befaling om at vi skal tro på Jesus Kristus. DET er å holde Guds bud!

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 22:52


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Nå skal det understrekes Kristnerd at jeg ikke er her som en representant for SDA. Jeg er her i privat regi og det jeg sier skal ikke tolkes dithen at det er SDAs offisielle syn.

Jeg har ennå tilgode å diskuterer dette med patorer eller noen fra Den Norske Union.


Det er greit ;) Det er nok ikke alt jeg sier som er "autorisert" fra mitt kirkesamfunn heller ;) , når sant skal sies er det nok ganske mange meninger om det meste der.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 6-1-2006 kl 23:46


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Dernest ønsker jeg å høre hva du har fått lære er begrunnelsen for at "Guds bud" i Åp 14:12 MÅ være de ti bud?


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
Åp 14:12
Heri består de helliges tålmodighet, de som holder fast ved Guds bud og Jesu tro.

Åp 12:17
Dragen ble vred på kvinnen, og drog av sted for å føre krig mot de andre av hennes ætt, mot dem som holder Guds bud og har Jesu vitnesbyrd.
.........
Åp 22:14
Salige er de som tvetter sine kjortler, så de må få rett til livets tre, og til å gå gjennom portene inn i staden.
........
Grunnteksten her; tvetter sine kjortler og Guds bud Henviser til De Ti Bud (Entola).


Du tar nok litt feil her, Lewif. Det greske ordet "entole" viser ikke nødvendigvis til de ti bud. Entole er et ord som brukes om alt hva Gud taler til mennesker. Det brukes ikke minst om Guds befalingen, at "vi må tro på Jesus".

"og hva vi enn ber om, det får vi av ham, fordi vi holder hans bud og gjør det som er til behag for ham. Dette er hans bud, at vi skal tro på hans Sønns, Jesu Kristi navn og elske hverandre, slik han bød oss." (1.Joh 3:22f)

Se nå betydningen i de følgende to vers der ordet "bud" brukes, men har en betydning at det viser til Guds befaling om at vi skal tro på Jesus Kristus. DET er å holde Guds bud!

Hilsen



Så du mener at å tro på Ham er godt nok, en trenger altså ikke ha troen selv bare er tro Han er Gud så kan du synde fritt uten hensyn?

Dette må du forklare hvordan er mulig...


G1785
ἐντολή
entolē
en-tol-ay'
From G1781; injunction, that is, an authoritative prescription: - commandment, precept.


Ett eller flere autorativt Bud!

Hmmmmm. Gud er jo autorativ og Han har jo gitt oss Sine Bud.....


Nei jeg tor På Herren jeg og holder meg til Han men du kan jo prøve å overbevise deg selv en gang til.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 7-1-2006 kl 03:07


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
................
Så du mener at å tro på Ham er godt nok, en trenger altså ikke ha troen selv bare er tro Han er Gud så kan du synde fritt uten hensyn?

Dette må du forklare hvordan er mulig...


Ja, Leif, å tro at Jesus er Kristus, vår Frelser, det er godt nok!

Følg godt med i hva jeg sier her nå:
Som adventist har du fått lære at Guds lov er et uttrykk for Guds karakter. Og, du vet at Gud er lovgiveren, den loven springer ut fra. Gud er Herre over alle universets krefter og åndsmakter. Han er helt suveren i alle ting og på alle områder. Gud har også en absolutt fullkommen rettferdighet som ingen kan sette i tvil.

Tenk deg godt om og svar deretter på dette spørsmålet:
Står Gud over sin egen lov, eller er han styrt av sin egen lov og må derfor underkaste seg sin egen lov?
Eller tror du Gud kan bryte sin egen lov uten å synde fordi han står over loven?

Sier loven i det 6. budet: "Du skal ikke slå ihjel"? Å slå ihjel er også å ta liv. Har Gud tatt liv?
Har Gud utryddet mennesker fra jorden ved en vannflom? Drepte Gud den egyptiske hæren da han lot vannmassene velte over dem da de fulgte Israel gjennom rødehavet?

5.Mos 32:39 "Nå ser dere hvem jeg er, og at det er ingen Gud foruten meg. Jeg døder og gjør levende. Jeg sårer, og jeg leger, og det er ingen som redder av min hånd."

Vet du, Leif, Gud som er lovgiveren, kilden til loven, representerer også selv alt det loven inneholder. Er du enig i det?
Men mer enn det. Gud representerer noe langt mer enn hva lovens bokstav makter å uttrykke og lære oss. DERFOR er Gud en bedre lov en tibudsloven. Og hvis du tror at man ikke har sanheten hvis man snur ryggen til loven for å stå åsyn til åsyn med Gud, da sier du samtidig at Gud ikke er sannheten. Da sier du altså at loven er en klarere sannhet enn Gud selv som har diktert loven.

Hvis jeg sier at Jeg ikke har loven som lærer for mitt liv, men Jesus. Tror du da det er en fare for at Jesus ikke uttrykker de samme egenskapene som loven? Men hvis du mener Jesus uttrykker de samme egenskapene som loven - men bare enda bedre og enda dypere (han forklarte oss jo dybden i lovens bud) da er det vel ikke noe problem om Jeg sier at Jesus er min lov - ikke de ti bud. Og det mener jeg på ramme alvor også! Tibudsloven er ikke min lov, men Jesus er!!!

Vet du, Leif, Jesus er en mye bedre lov enn tibudsloven. Først av alt har vi at Jesus er lovgiveren.
Dernest er Jesus levende og kan lære oss loven ved at han har levd den ut i praksis i sitt liv og ved det gitt meg en forståelse av loven som lovens bokstav aldri kunne gi meg.

Så til sist vil jeg bare nevne at det hebraiske ordet for lov har flere hovedbetydninger, De viktigste hovedbetydninger er: tidlig reg, lærer og lære. Husker du hva Gud sier gjennom profeten Joel? Joel 2:23 "Og dere Sions barn, fryd og gled dere i Herren deres Gud! For han gir dere læreren til rettferdighet, og så sender han regn ned til dere, tidligregn og senregn, som før." I denne teksten finner du det hebraiske ordet for lov gjentatt og det uttrykker både lære, læreren og tidlig regn.

Så ordet lov er altså ikke først og fremst et egennavn på et bestemt sett med regler eller bud, men uttrykker alt Guds ord som er gitt oss til lærdom. Derfor er både Messias i GT, Jesus i NT og Den Hellige Ånd, alle et uttrykk for Guds lov fordi de er vår lærer som kommer til oss med læren fra Gud. De representerer det levende ordet fra Gud, åndens lov om du vil, mens tibudsloven på steintavlene omtales som tuktemesteren og bokstaven og beskrives som dødens tjeneste som legger mennesket under forbannelsen ved at mennesket ikke KAN lyde loven.

Neste punkt:
Kan loven vise nåde og tilgi synd? Nei! Om den gjorde det ville ikke loven er absolutt rettferdig. Det er nemlig ikke rettferdig å tilgi. Loven kan bare fordømme, men ikke tilgi. Eller har du et eksempel på skriftsteder som lærer oss at loven tilgir synd?

Kan Gud tilgi synd når loven ikke kan? Ja! Men hvordan kan Gud det visst det ikke er fordi han står over loven og har makt til å overtre sin egen lov (som jeg viste eksempler på) og sette den ut av kraft når han vil?

Hver gang Gud tilgir en angrende synder og gir synderen nåde så setter Gud loven ut av kraft. Gud fratar loven dens fordømmende kraft.

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2006 kl 03:46


Sitat:
Opprinnelig postet av wbrochs
Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
................
Så du mener at å tro på Ham er godt nok, en trenger altså ikke ha troen selv bare er tro Han er Gud så kan du synde fritt uten hensyn?

Dette må du forklare hvordan er mulig...


Ja, Leif, å tro at Jesus er Kristus, vår Frelser, det er godt nok!

Følg godt med i hva jeg sier her nå:
Som adventist har du fått lære at Guds lov er et uttrykk for Guds karakter. Og, du vet at Gud er lovgiveren, den loven springer ut fra. Gud er Herre over alle universets krefter og åndsmakter. Han er helt suveren i alle ting og på alle områder. Gud har også en absolutt fullkommen rettferdighet som ingen kan sette i tvil.

Tenk deg godt om og svar deretter på dette spørsmålet:
Står Gud over sin egen lov, eller er han styrt av sin egen lov og må derfor underkaste seg sin egen lov?
Eller tror du Gud kan bryte sin egen lov uten å synde fordi han står over loven?


Gud er ikke styrt av sin egen lov, ei er Han underkastet den. Guud bryter heller ikke sin egen lov, Han er kjærlighet, Han err alt og loven er kommet ut av Ham, Han er loven. Da er Han hverken over eller under oeller noe som helst slike svake mennesketanker.

Gud er Gud, Han er Jeg Er.



Sitat:

Sier loven i det 6. budet: "Du skal ikke slå ihjel"? Å slå ihjel er også å ta liv. Har Gud tatt liv?
Har Gud utryddet mennesker fra jorden ved en vannflom? Drepte Gud den egyptiske hæren da han lot vannmassene velte over dem da de fulgte Israel gjennom rødehavet?



Nei, Gud utrydder ingen og har heller aldri gjort det.
Satan er løgneren og morderen, Gud er god og Han er barmhjertighet og kjærlighet.



Sitat:

5.Mos 32:39 "Nå ser dere hvem jeg er, og at det er ingen Gud foruten meg. Jeg døder og gjør levende. Jeg sårer, og jeg leger, og det er ingen som redder av min hånd."

Vet du, Leif, Gud som er lovgiveren, kilden til loven, representerer også selv alt det loven inneholder. Er du enig i det?
Men mer enn det. Gud representerer noe langt mer enn hva lovens bokstav makter å uttrykke og lære oss. DERFOR er Gud en bedre lov en tibudsloven. Og hvis du tror at man ikke har sanheten hvis man snur ryggen til loven for å stå åsyn til åsyn med Gud, da sier du samtidig at Gud ikke er sannheten. Da sier du altså at loven er en klarere sannhet enn Gud selv som har diktert loven.


Hvorfor skal du snu ryggen til loven?




Sitat:
Hvis jeg sier at Jeg ikke har loven som lærer for mitt liv, men Jesus. Tror du da det er en fare for at Jesus ikke uttrykker de samme egenskapene som loven? Men hvis du mener Jesus uttrykker de samme egenskapene som loven - men bare enda bedre og enda dypere (han forklarte oss jo dybden i lovens bud) da er det vel ikke noe problem om Jeg sier at Jesus er min lov - ikke de ti bud. Og det mener jeg på ramme alvor også! Tibudsloven er ikke min lov, men Jesus er!!!


Vel og bra, da er jo ikke budene noe problem for deg å holde hvis du har Jesus som lærer.



Sitat:
Vet du, Leif, Jesus er en mye bedre lov enn tibudsloven. Først av alt har vi at Jesus er lovgiveren.
Dernest er Jesus levende og kan lære oss loven ved at han har levd den ut i praksis i sitt liv og ved det gitt meg en forståelse av loven som lovens bokstav aldri kunne gi meg.


Ja, bra dette er jo hva SDA lærer også.


Sitat:
Så til sist vil jeg bare nevne at det hebraiske ordet for lov har flere hovedbetydninger, De viktigste hovedbetydninger er: tidlig reg, lærer og lære. Husker du hva Gud sier gjennom profeten Joel? Joel 2:23 "Og dere Sions barn, fryd og gled dere i Herren deres Gud! For han gir dere læreren til rettferdighet, og så sender han regn ned til dere, tidligregn og senregn, som før." I denne teksten finner du det hebraiske ordet for lov gjentatt og det uttrykker både lære, læreren og tidlig regn.

Så ordet lov er altså ikke først og fremst et egennavn på et bestemt sett med regler eller bud, men uttrykker alt Guds ord som er gitt oss til lærdom. Derfor er både Messias i GT, Jesus i NT og Den Hellige Ånd, alle et uttrykk for Guds lov fordi de er vår lærer som kommer til oss med læren fra Gud. De representerer det levende ordet fra Gud, åndens lov om du vil, mens tibudsloven på steintavlene omtales som tuktemesteren og bokstaven og beskrives som dødens tjeneste som legger mennesket under forbannelsen ved at mennesket ikke KAN lyde loven.


Da har du ikke noe problem med mitt svar på det første punktet.




Sitat:
Neste punkt:
Kan loven vise nåde og tilgi synd? Nei! Om den gjorde det ville ikke loven er absolutt rettferdig. Det er nemlig ikke rettferdig å tilgi. Loven kan bare fordømme, men ikke tilgi. Eller har du et eksempel på skriftsteder som lærer oss at loven tilgir synd?


2M 20:6
og som viser miskunn i tusen ledd mot dem som elsker meg og holder mine bud.

Jo loven er absolutt rettferdig og er nådig men tilgir ikke synd.




Sitat:
Kan Gud tilgi synd når loven ikke kan? Ja! Men hvordan kan Gud det visst det ikke er fordi han står over loven og har makt til å overtre sin egen lov (som jeg viste eksempler på) og sette den ut av kraft når han vil?

Hver gang Gud tilgir en angrende synder og gir synderen nåde så setter Gud loven ut av kraft. Gud fratar loven dens fordømmende kraft.
Hilsen


Husk at summen av ordet er sannhet. Hvis man splitter opp loven del for del og ser kun på bokstaven er den utrettferdig. Hvis man ser loven i helhet med Guddommelige øyne og ikke satans syndige natur er den rettferdighet og den sprudler av nåde og kjærlighet. Tilgivelsen får vi av Jesus Kristus og da ved å vandre Hans vei i Hans tro. Dette er kjærligheten, sannheten og rettferdigheten i budene som tillater. Hans frelsesverk er fullendt og inneholder all rettferdighet. Det er bare selvrettferdighet og stolthet som ødelegger for mennesket, engler og Skaperverk.

Gud er god, det er ikke vi.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
wbrochs
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1402
Registrert: 7-6-2004
Bosted: norvegen
Brukeren er frakoblet

Humør: Radikal kristen

[*] opprettet den 7-1-2006 kl 14:24


Sitat:
Opprinnelig postet av LeifG
.........
Sitat:

Sier loven i det 6. budet: "Du skal ikke slå ihjel"? Å slå ihjel er også å ta liv. Har Gud tatt liv?
Har Gud utryddet mennesker fra jorden ved en vannflom? Drepte Gud den egyptiske hæren da han lot vannmassene velte over dem da de fulgte Israel gjennom rødehavet?



Nei, Gud utrydder ingen og har heller aldri gjort det.
Satan er løgneren og morderen, Gud er god og Han er barmhjertighet og kjærlighet.

Sitat:

5.Mos 32:39 "Nå ser dere hvem jeg er, og at det er ingen Gud foruten meg. Jeg døder og gjør levende. Jeg sårer, og jeg leger, og det er ingen som redder av min hånd."

Vet du, Leif, Gud som er lovgiveren, kilden til loven, representerer også selv alt det loven inneholder. Er du enig i det?
Men mer enn det. Gud representerer noe langt mer enn hva lovens bokstav makter å uttrykke og lære oss. DERFOR er Gud en bedre lov en tibudsloven. Og hvis du tror at man ikke har sanheten hvis man snur ryggen til loven for å stå åsyn til åsyn med Gud, da sier du samtidig at Gud ikke er sannheten. Da sier du altså at loven er en klarere sannhet enn Gud selv som har diktert loven.
...............
Hvis jeg sier at Jeg ikke har loven som lærer for mitt liv, men Jesus. Tror du da det er en fare for at Jesus ikke uttrykker de samme egenskapene som loven? Men hvis du mener Jesus uttrykker de samme egenskapene som loven - men bare enda bedre og enda dypere (han forklarte oss jo dybden i lovens bud) da er det vel ikke noe problem om Jeg sier at Jesus er min lov - ikke de ti bud. Og det mener jeg på ramme alvor også! Tibudsloven er ikke min lov, men Jesus er!!!
.............
Vet du, Leif, Jesus er en mye bedre lov enn tibudsloven. Først av alt har vi at Jesus er lovgiveren.
Dernest er Jesus levende og kan lære oss loven ved at han har levd den ut i praksis i sitt liv og ved det gitt meg en forståelse av loven som lovens bokstav aldri kunne gi meg.


Hvorfor skal du snu ryggen til loven?



Fordi Bibelen, Guds ord sier det, Leif!

Rom 7:3-6
3 Derfor skal hun kalles en horkvinne dersom hun, mens mannen ennå lever, blir en annen manns hustru. Men dersom mannen dør, er hun fri fra loven, og er ingen horkvinne om hun gifter seg med en annen mann.
4 Mine brødre! Slik døde også dere fra loven ved Kristi legeme, for at dere skal tilhøre en annen, ham som ble oppreist fra de døde, så vi kan bære frukt for Gud.
5 For da vi var i kjødet, ble de syndige lyster vekket ved loven, og de virket slik i våre lemmer at vi bar frukt for døden.
6 Men nå er vi løst fra loven, ettersom vi er døde fra det vi var fanget under, slik at vi tjener i Åndens nye vesen, ikke i bokstavens gamle vesen.

Hilsen




Ham gir alle profetene det vitnesbyrd at hver den som tror på ham, får syndenes forlatelse ved hans navn. Apg 10:43
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
LeifG
Storposter
*******


Avatar


Innlegg: 2077
Registrert: 12-12-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 7-1-2006 kl 15:56


Gud sier vi skal vende oss til Ham, Han sier ikke at vi ikke skal holde loven men han sier si ikke kan holde loven etter bokstaven i egen kraft men i Hans kraft ved å se på Ham.

Det er summen av ordet wbrochs.

Så hvis vi snur ryggen til loven kan ikke ånden hjelpe oss for da vil vi ikke men hvis vi vender om til Herren uten stolthet men med ydmykhet kan Han lære oss noe om hvem Han er slik at vi kan følge Ham på Hans vei og ikke den veien kjødet tilber.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen