Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Nei til fortsatt homosex i armeen
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2182
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-11-2005 kl 06:41
Nei til fortsatt homosex i armeen


Frelsesarmeen legger om praksis og sier nå nei til åpen homosex blant sine uniformerte. Degradering har blitt løsningen. Regjeringen Stoltenberg reagerer.

for mer info


.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2006 kl 01:01


Nå har de som støtter homofilt samliv, fått gjennom at armeen skal ha en etisk debatt, der de blant annet skal ta opp dette spørsmålet.

Begynner de først å ta denne debatten, går det bare én vei... Nemlig stadig større press mot bibelske verdier.
Ganske utrolig at dette skjer i frelsesarmeen, der folk burde vært veldig oppmerksomme på sin rolle som nettopp soldater.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Maria
Forumaspirant
*


Avatar


Innlegg: 3
Registrert: 30-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-3-2006 kl 16:49


Underskriver man ikke en kontrakt om at man støtter armeens syn og skal leve etter visse etiske retningslinjer når man blir opptatt i Frelsesarmeen? (eller har jeg hørt feil??)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Everaldo
Juniorveteran
****




Innlegg: 376
Registrert: 30-4-2004
Bosted: Oslo
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-3-2006 kl 18:17


> Begynner de først å ta denne debatten, går det bare én vei...

Når ble det galt å debattere en sak? Det var da slik saker ble avgjort i de tidligste kristne tider også, se f.eks. Apg 15.

Hvordan ellers skulle man avgjøre hva som er rett holdning i et spørsmål?

Dersom utfallet av en drøftelse blir "feil", så er det vel ikke det at man tok opp spørsmålet i første omgang som var galt, men argumentene. Enhver står fritt til å bidra med argumenter for og mot.

[Redigert den 30-3-2006 av Everaldo]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2006 kl 00:26


Det er da ikke noe bra at en organisasjon som kaller seg Frelsesarmeen, tillater debatt om kristne grunnverdier.

Hva blir det neste?
Skal de ha debatt om samboerskap?
Om det skal være tillatt å lyve?
Kanskje noen ønsker å ha en buddha-figur på soverommet som de kan meditere foran?

Nei, å stille spørsmål ved innlysende grunnverdier kan umulig føre til noe godt. I Skriften står det: "Få da den onde bort fra dere!"
Det står at en vender seg ikke mot mennesker, men mot Gud selv.

Da Korah gjorde opprør mot Moses, gjorde han samtidig opprør mot Gud fordi Moses var Guds mann og utsending.
Som vi husker, endte Korah i avgrunnen.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 1-4-2006 kl 09:43


Sitat:
Opprinnelig postet av Soteria
Nei, å stille spørsmål ved innlysende grunnverdier kan umulig føre til noe godt. I Skriften står det: "Få da den onde bort fra dere!"
Det står at en vender seg ikke mot mennesker, men mot Gud selv.

Luther satte spørsmål om de kristne grunnverdier, for å finne ut hva som er rett. Men etter din definisjon så gjorde han "opprør" mot Gud.

En nykristen som ønsker å tjene Herren, men som kommer med åpne og ærlige spørsmål om homfili (sett i et bibelsk lys) gjør etter din mening "opprør mot Gud" bare fordi han/hun spør?


De kirke/menighetsmøtene som etter en lang debatt, sterkere forsvarer kjernesannhetene i bibelen (slik at DU er enige med dem) vil allikevel ha gjort "opprør mot Gud" fordi de i det hele tatt hadde debatten...

Ærlig talt Soteria..

Jeg syens du trekker ting litt vel langt. :)

Hilsen Gunnar.

* * * * * * * *

[Redigert den 1-4-2006 av Gunnar]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mhusoy
Moderator
*******




Innlegg: 741
Registrert: 20-12-2005
Bosted: Trondheim
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2006 kl 12:40


Ja, det må gå an å debattere spørsmål, for dermed å komme til bedre forståelse av dem og Guds vilje. Apostlene hadde jo tross alt en heftig debatt vedrørende hedningene og deres tilgang til evangeliet. Heldig for oss at de ble enige om å sende misjonærer til hedningene.

Forøvrig forstår jeg Soterias argumenter til en viss grad. Det er jo urovekkende når Frelsesarmeen åpner opp for å så tvil om klassisk kristen etikk. Men så lenge slik debatt fører til enda sterkere lojalitet overfor Guds Ord, så er det greit.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Soteria
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 172
Registrert: 11-3-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-4-2006 kl 14:34


Gunnar:

I de tilfellene du nevner, var det rimelig tvil om veien videre.

Jeg spør med Maria:
Sitat:
Underskriver man ikke en kontrakt om at man støtter armeens syn og skal leve etter visse etiske retningslinjer når man blir opptatt i Frelsesarmeen?


De som er soldater i Frelsesarmeen er da ikke nye kristne, de skal tilpasse seg en lang tradisjon og misjonere og hjelpe andre. Å gå med armeens uniform krever litt.

Debatten kan tross alt ende godt, men det føles som et faresignal når en gruppe som er for homofilt samliv, danner sin egen fraksjon innenfor Frelsesarmeen og nå greier å få temaet opp til debatt.

Istedet burde egentlig Frelsesarmeen sanksjonere mot dem, for manglende troskap.
Ja, for er det ikke et slags forræderi mot Frelsesarmeen?
Mulig at jeg går litt langt, men hvis man setter det på spissen...

Hvorfor kan ikke disse slutte selv, i stedet for å tvinge fram endringer inne i organisasjonen? Det virker jo som de er svært så misfornøyde.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 3-4-2006 kl 02:11


få bort debatten fra emner som ikke er adiafora sier jeg!!!

la Guds Ord få bestemme der den faktisk er klar - så er jeg sikker på at de områdene som Bibelen er uklar på vil løses etterhvert også!




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Frelsessoldaten
Forumaspirant
*




Innlegg: 3
Registrert: 1-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2006 kl 14:25


Nå har det seg slik at Frelsesarmeen bygger sin lære på Bibelen. Slik Frelsesarmeen ser det, åpner ikke bibelen opp for homofiltsammliv.

Det vil med rene ord si at har du en homofil legning kan du bli offiser og soldat i Frelsesarmeen, men du må leve aleine og i sølibat. Brytes dette kan det medføre at man mister sin rang i Frelsesarmeen.

Mange mennesker lurer på hvorfor kan ikke de homofile slutte i Frelsesarmeen om de ikke er enige med Frelsesarmeens syn på homofili. Mange mennesker har opplevd at Gud har gitt dem kall til både soldat tjeneste og offisersstjeneste. Da er det nemen ikke bare lett og slutte.

Jeg har selv tilhørt Frelsesarmeen i mange år, jeg er homofil men jeg elsker plassen Gud har satt meg på. Jeg var ung når Gud kallte meg til tjeneste i Frelsesarmeen, der ønsker jeg også å være.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2006 kl 14:48


Hei og velkommen til forumet Frelsessoldaten :)



«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Frelsessoldaten
Forumaspirant
*




Innlegg: 3
Registrert: 1-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2006 kl 17:03


Tusen hjertelig takk!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
gana
Storposter
*******




Innlegg: 2182
Registrert: 21-7-2003
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2006 kl 20:18


Synes det er bra at kristne homofile velger å stå på den plass Gud har satt de. Kjempebra! Selv kan jeg ikke se noe problem med dette før de eventuelt velger å leve ut sin legning.

---
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Frelsessoldaten
Forumaspirant
*




Innlegg: 3
Registrert: 1-11-2006
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 1-11-2006 kl 23:08


Jeg er ikke sikker på om jeg kan se noe problem om de lever ut sin legning heller jeg. Vi må huske på at Bibelen taler ikke bare om dette emnet homofili, bibelen taler om mange ting men det ser ut til at homofili er Hot tema og debattere rundt. Jeg har valgt og leve i sølibat men det er ikke dermed sikkert at det som er rett for meg er rett for andre kristene homofile. Jeg har på en sterk måte opplevd at Gud kallet meg til Frelsesarmeen, jeg holdt i mot og sa blangt NEI til Herren. Men han er så uendelig mye sterkere en meg så han stadfestet kallet mitt en rekke ganger. Det er ikke JEG som har valgt og tilhøre Frelsesarmeen som soldat, det er Herren som har avgjordt det, jeg var bare lydig til det kallet Han gav meg. Så for meg er det rett og riktig og leve i sølibat, men jeg har ingen rett til og løste pekefingeren mot til andre som velger det motsatte enn meg.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen