Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Alltid freidig
gana
Storposter

Brukeren er frakoblet

[*] opprettet den 1-10-2005 kl 01:47
Alltid freidig

Det gjelder Einar Gelius. Han tror ikke på Gud, men trives visst godt som prest.

.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator

Brukeren er frakoblet

[*] opprettet den 1-10-2005 kl 01:53

Den gutten der er håpløs. Men det sier nesten enda mere om tilstandene at folk ikke slutter å gå i menigheten hans. Å si at han ikke tror på Gud, men på Jesus, sklir rett inn til folk. Å ha et godt "ideal" en "god venn", noe å se opp til å bli innspirert av osv. er godt akseptert av verden.

Men å snakke om en hellig Gud, om synd, fortapelse, behov for frelse, og omvendelse, det er ikke godtatt i tiden.

«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Lionheart
Seniorveteran

Brukeren er frakoblet

[*] opprettet den 1-10-2005 kl 02:50

å Herre om Du ville sende reformasjon og vekkelse! se tilstandene i den kirken som kaller seg Din!!

reis opp reformatorer Herre, som du gjorde for 500 år siden!

Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
mrhol1
Juniormedlem
*

Brukeren er frakoblet

Humør: føler meg litt rar

[*] opprettet den 1-10-2005 kl 10:14
egentlig?

tror dere egentlig at han ikke tror på Gud? han karen der liker bare å provosere folk (dere blir kanskje litt provosert?). tviler på at en kan være prest uten å tro på Gud, det er jo liksom starten på fortellingen så og si det da....

noen liker å provosere, alltid forundret meg hvor lett det er å provosere relgiøse rundt forbi? KISS og Marilon Manson var veldig varme poteter blandt de relgiøse i USA husker jeg, uten at jeg kan se helt hva som er så provoserende med noen av dem....om ikke annet så setter de fokus på Gud, er ikke det gratislodd for kristne?

let love rule
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

Gå til topp