Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: hva er vitsen?
mrhol1
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 9
Registrert: 27-9-2005
Bosted: oslo
Brukeren er frakoblet

Humør: føler meg litt rar

saint.gif opprettet den 27-9-2005 kl 11:06
hva er vitsen?


hva er vitsen med all denne skrivinga? folk flyr i fillene på hverandre over om hvorvidt dagbladet er en antikristen avis, den kulturadikale innstillingen får naturligvis skylden. noen har sterke meninger om alt fra treenighet til homofili her, er noe av dette Guds visjon?

hvor i Bibelen står det at vi skal krangle om treenighet og homofili og dagbladet? er det Guds visjon at vi skal sitte og jabbe om alt mulig mens folk sliter. mennesker sulter ihjel hver dag, vi sitter med lomma full av spenn og diskuterer treenighet, Paulus autoritet, abort, ekte/falske profeter og ekte frelse? før dere går løs på de falske profeter, de grusomme folka i dagbladet og klassekampen, de som "klør oss i øret" ved å akseptere kvinnelige prester og homofile prester, de som lever åpent som homofile, de som tar abort, de som ikke har vendt seg om fra synd (som åpenbart folk har her). kanskje vi skal gi noen penger til noen som sliter? bry oss om noen andre liksom, det høres litt mer likt Jesus ut enn disse endeløse meningsløse diskusjonene om alt mulig rart? når dommedag kommer, er det vårt forståelse av treenigheten som blir avgjørende? hmmm

let love rule
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 27-9-2005 kl 16:47
Enten eller ?


Hei, og velkommen til forumet.

Sitat:

hvor i Bibelen står det at vi skal krangle om treenighet og homofili og dagbladet?


Det står MANGE steder i Bibelen at vi skal værne om den sanne lære. Tale til rette, og veilede.

Spørsmålet om ren og falsk lære er et meget viktig spørsmål, som tas opp i alle bøkene i NT.

Eksempel: Matt 16:12 , Matt 16:6 , Mark 8:15 , Luk 12:1 , Johannes 10, Rom 16:17, Kol 2:8, 1Tim 1:3 , 1Tim 1:10 , 1Tim 6:3 , 2Tim 4:2-3, Tit 1:9 , Tit 2:1 , Tit 2:7, 2Joh 1:9 , 2Joh 1:10, Åp 2:14-15, 2Kor 11:4, Gal 1:6-9 , Gal 5 , Gal 3:3, Tit 2:15 , 2Tim 4:2 , Luk 17:3 , Matt 18:15

Sitat:

før dere går løs på ..... kanskje vi skal gi noen penger til noen som sliter? bry oss om noen andre liksom,


Hvorfor tror du, at som debaterer her inne ikke gir av sin tid, sin mat og sine penger til de fattige? Er det en logisk regel om at "dersom man debaterer, da gir man ikke til de fattige". Nei, en slik sammenheng finnes ikke.

Jeg kan ikke svare for andre enn meg selv. Men selv har jeg gitt omlag 12-15% av min inntekt i år til humanitære organisasjoner, (ikke nødvendigvis kristne), misjonsorganisasjoner, tiggere på gaten, menigheten, og diverse langsiktige og akutte hjelpetiltak, i Norge og utlandet.

Jeg lever på studielån, med omlag 6000kr i måneden jevnt over. Jeg vil ikke påstå at det er å "sitte med lomme full av penger". Av dette skal jeg ha mat, husleie, transport, strøm, telefon, klær, og fornøyelser. Det er attpåtil lånte penger, som jeg siden skal betale tilbake med renter. Mange studenter lever tilsynelatende "fett" med jobb vedisden av. Også jeg har en liten deltidstilling (vikariat), men sliter med forskjellige diagnoser som gjør at jeg ikke makter å jobbe hver uke. Hva jeg tjener på min jobb vedsiden av er derfor svært begrenset. Hver måned er en kamp om å få pengene til å strekke til. Likevel gir jeg hver måned 600kr eller mer til forskjellig formål.

Sitat:

det høres litt mer likt Jesus ut enn disse endeløse meningsløse diskusjonene om alt mulig rart?


Begge deler hører med kjære du. Men når jeg nå har måttet ta til forsvarstale for min givertjeneste. Så vil jeg bare beklage at jeg har gjort nettopp det. For hvorfor skal jeg rose meg av dette? også mine gode gjerninger, uanset hvor mange og hvor gode de er, er uten av stand til å frelse meg. Og de er ingenting å rose seg av. Derfor roser jeg meg heller ikke av dem. Men du tvinger meg til å fortelle om dem, for å komme dine falske anklager til livs.

Derfor, likesom Paulus ble tvunget til å ramse opp sin stilling, i forsvar. Vil jeg avslutte og si : "Ja, jeg regner alt som tap, fordi det å kjenne Kristus Jesus, min Herre, er så mye mer verd. For hans skyld har jeg tapt alt, og jeg ser det som skrap for at jeg kan vinne Kristus".

Guds fred.

[Redigert den 27-9-2005 av Kristnerd]




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-9-2005 kl 03:05


Amen, Kristnerd :)



Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mrhol1
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 9
Registrert: 27-9-2005
Bosted: oslo
Brukeren er frakoblet

Humør: føler meg litt rar

[*] opprettet den 28-9-2005 kl 10:16
ikke deg personlig


takk for svaret

jeg mener ikke at du personlig har for mye penger, jeg mener at kristne generelt bruker tida si på å diskutere ting som ikke har noen mulighet til å bære frukt, mens de egentlige utfordringer står i kø.

denne debatten her er vel kanskje et ganske så fint eksempel på det :smilegrin:

jeg var på et møte en gang der det ble arrangert forbønn for et medlem i menigheten med økonomiske problemer (dette var ikke en menighet full av fattigfolk), da syns jeg ting begynner å bli absurde...

er dere også sterkt opptatt av abort-saken, mulighet til kristne friskoler, kristen formålsparagraf, anti-X-Oslobiskop Stålseth pga. hans liberale standpunkt osv. og alle de andre "standard sakene" som virker å være kjære for kristne i landet?

ikke det at dette er uviktige saker men jeg syns at noen av standpunktene kristne har lagt seg på i disse sakene er litt rare.

kristne friskoler:
toleranse for hverandre får en ikke hvis en driver med segregering (Sør-Afrika, Hitlers 3 rike, Ku-Klux-Klan), men med integrering, dvs. alle på samme skole.

abort:
hvordan kontrollerer kristne i Norge antall barn?
svar: prevensjon (mest vanlig p-pillen)
hva gjør p-pillen? den hindrer det befruktede egg i å feste seg i livmoren, dvs. fosteret aborterer etter unnfangelsen.
:question:

homofili:
virker ikke å være så veldig valgfritt (har noen virkelig lyst til å være homofil?) jeg anser det som en "feil" i naturen, på samme måte som noen blir født med andre feil (jeg er fargeblind men mister ikke noen rettigheter av den grunn). de homofile er uansett en "utstøtt" gruppe, litt på samme måte som kristne er det fordi de er i mindretall, slik som kristne ellers i samfunnet. om de burde få jobbe som prester eller ei?
jeg vet at kvinner ikke burde få tale under Gudstjenester i følge Paulus, men hva hvis en kvinne klarer å bringe budskapet fram og frelse mange, eller at en homo klarer det? er ikke det det fremste målet her? å frelse mange? dessuten lager vi et stort rom for skap-homoer i kirken med en anti-homo holdning, for de forsvinner vel ikke pga. at kristne skulle ønske at de ikke var der? har selv vært på kristen-leir som liten å blitt sjokkert over hva slags spøker de kristne lederne dro på homofiles bekostning. (de er sikkert kjente for de fleste om Adam og Even osv.) i den salen satt det garantert homofile og lesbiske mennesker, og så blir de møtt med sånne holdninger blandt kristne også, jeg blei flau over de lederne der..



fin side dere har her, men hvordan finner folk den? jeg fant denne siden veldig tilfeldig, mulig den er kjent i kristne miljøer, fin side er det i alle fall.


ha det fint dere administratorer! dere er sikkert ganske uenig i disse synspunktene mine men her på apologetisk forum (hva i all verden er apologetisk for noe?), men men men, dere er jo administratorer så dere kan sikkert bare fjerne det jeg skriver :)
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Siggen
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 152
Registrert: 30-12-2004
Bosted: Enebakk
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 28-9-2005 kl 18:15


Hei nye venn!
Jeg, en eldre "nyfrelst" kristen, som igjennom disse sidene har blitt på en overmåte "oppgradert" om hva som rører seg på kristengrasrota her på bjerget... Jeg kan skrive under på at de som er administratorer på dette forum, IKKE fjerner det en "verdig kritiker" (som jeg regner deg for å være, i HØYESTE GRAD! Mrhol1!) har å komme med av saklige argumenter.
Jeg tar dette vedrørende din merknad bl.a. om homofili og andre ”dumme lettvintheterørsel, (selv om de blev gjort på skjemt, mange ganger, men også av de som regner seg som så ”edle og gloriafisefine” troende!)...jeg tar dette VELDIG innover meg, Mrhol1, og jeg og vil på det sterkeste beklage hvis det er inntrykket du fikk. At sånn er det å være rettroende kristne altså. FOR DET ER DET IKKE! ABSOLUTT IKKE! Jeg er selv en sårbar person, kanskje vel mye nærtagende mange ganger, men jeg kan forstå hvor ille vondt det er å være litt annerledes i ”flokken, ” om du forstår meg rett. Jeg var selv i mange år definitivt i sårbarhetssonen. Og selv om jeg ikke er homofil selv, kan jeg kjenne meg igjen når det gjelder å være litt ”annerledes”! Det er Så mange som har fått et til de grader skakkjørt syn på hva ekte Jesuvarme er for noe!!! For det var bare Hans Kjærlige hender, ikke andre klamme forstå seg på alte ”lanker”, som 100% gjenopprettet det som før lå som bitter galle i mitt liv (har vært mye plaget av mobbing på skolen) - og så ledet Gud meg, etter at HAN FRELSTE MEG! –til det ”rette” felleskap, - Han ledet meg blant troende som ikke bare hadde alt oppi hue, på en måte, men det meste i hjertet! Og TAKK og LOV for det. Mange er født litt annerledes (eller hvordan nå det hele har blitt til!)... Puh, enda en endeløs laaang debatt, hvor ingen kan klare å se en annens synspunkt ut fra vedkommendes ståsted men i det uendelige er kun trassig nok til ikke å gi seg på bare ”møkka” før enn de synes at de gikk av med seieren – hula få mej! - for at de til slutt "rett" fikk RETT, fikk RETT i alt det DE hevdet. Da kan de selvtifreds banke seg på sitt bryst, og si: ”Je hadde rett je, hæin anner gæli, æda - bæda- der fikk du den - SÅ!) Barnslig!
Altså...hva jeg prøver å si er at jeg, og sikkert mange andre troende og, vi må nok alvorlig gå i oss sjøl når det gjelder hvordan vi er som Kristi representanter, som Kristi åpne brev – UTAD - og dette i et samfunn som til de grader er preget av pluralisme og rasjonalisme – og MATERIALISME! . Hvor alt synes å være relativt! Å. hvor godt det er å VITE, unge mann… det jeg den kvelden…den mørke i utgangspunket for meg… fikk VITE; for LIVET BLEV TIL LYS I KRISTUS – SANNELIG – HAN LEVER!!! Han frelste meg – og det til de grader, unge mann! Derfor er det så…har ikke ord - Å, hvor hjertskjærende vondt å leve I et land hvor fostre i morsliv , bl a med letthet kunne få de rette oppvekstvilkår og LEVE, stedet for gå i ei plastbøtte og hives på dyna eller brukes i forskingsøyemed! På grunn av, mange ganger, at barnet så ut til å komme til verden på et ubeleilig tidspunkt! Norge "flyter" over av penger, og å sette av midler til bare dette eks. av en sak, …"no problem at all!"

Men som skrevet står: "Tiden vi lever i er OND! Og Guds Rike er ikke av denne verden!
Kan jeg få be for deg, unge (jeg vet ikke jeg? … du virker ung?...) Jeg ønsker dine synspunkter i hvert fall, veldig gjerne, å se jeg!
Og det gjør sikkert også Kristnerd - Lionheart - Solbu - Gunnar - og de andre på forumet og!

Vennlig
siggen
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
mrhol1
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 9
Registrert: 27-9-2005
Bosted: oslo
Brukeren er frakoblet

Humør: føler meg litt rar

smile.gif opprettet den 29-9-2005 kl 12:55
unge venn


det er jo fint at jeg høres ung ut (jeg er 28 og blir vel snart 29), så helt tenåring er jeg ikke lenger :)

takk for fint svar siggen, det er jo gøy å snakke med andre via denne sida for å høre hva dere mener om ting og tang, tror meningene mine er litt i mindretall her, men jeg får bare tenke på Ibsen hvis det blir for stor motstand...

om du kan be for meg? klart det, I need all the help I can get :yes:

ha det fint alle apologetisk folk!
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Rolf
Medlem
**




Innlegg: 63
Registrert: 12-9-2004
Bosted: Fredrikstad
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 30-9-2005 kl 16:05


Betryggend å høre at det er noen her som kjenner den sanne lære. Gjenstår bare at alle andre innser hvor sant det er, så kan slike forum legges ned og idyllen være fullkommen.

Tenk at noen kan være så dumme at de ikke innser det...

rolf
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
mrhol1
Juniormedlem
*


Avatar


Innlegg: 9
Registrert: 27-9-2005
Bosted: oslo
Brukeren er frakoblet

Humør: føler meg litt rar

[*] opprettet den 1-10-2005 kl 11:01
hva er den sanne lære


hvem kjenner den sanne lære Rolf? er jeg dum? hva mener du?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Siggen
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 152
Registrert: 30-12-2004
Bosted: Enebakk
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-10-2005 kl 16:00


”er jeg dum? hva mener du?"
- var vel ymtet til meg og ikke deg mrhol1, fra kjære Rolf.
Jeg vil igjen svare som før; at jeg kjenner DEN SANNE LÆRE! For Gud valgte og åpenbare Sin Sønn for meg! Han gav meg ledelse til bl.a dette forumets ydmyke, flotte administratorer, og andre som kan gi meg undervisning. Jeg legger meg helt flat for Herren Jesus og Hans disipler, noe som var helt utenkelig for meg, stabukk som jeg til de grader var. Jeg vil kun en ting her på jord og det er å underordne meg Ham og være LYDIG mot Herren Jesu bud. I tillegg ønsker jeg å kjenne Ham bedre og bedre, samt være til Behag for Ham, - I ALLE TING!
Det å tro på Kristus, det er å vite med sikkerhet at håpet en bærer er 100% sant!!
Visshet? Sikkerhet? Var det noen som snakket om intoleranse, innhumanisme, kompromissløshet, fundamentalisme, osv - kort sagt; helt avleggs? JA Rolf!
Jeg regner alt jeg tidligere mente for SKRAP fordi det som før var en vinning for meg, ser jeg nå som et tap på grunn av Kristus. Ja, jeg regner alt som tap, fordi det å kjenne Kristus Jesus, min Herre, er så mye mer verd. For Hans skyld har jeg tapt ALT, og jeg ser det som SKRAP for at jeg kan vinne Kristus og være i ham. Her har jeg ikke min egen rettferdighet, den som loven gir, men den rettferdighet jeg får ved tro på Kristus, den som er fra Gud og bygger på tro. Da kjenner jeg Ham og kraften av Hans oppstandelse, får del i Hans lidelser og blir Ham lik idet jeg dør som Han – måtte jeg bare nå fram til oppstandelsen fra de døde! (Filipperbrevet 3, vers 7 flg.)

Kompromissløst Rolf? Ja, men dog SANNHET!
Ta i mot SANNHETEN DU OG!
Gjør det i dag; og Du vil ALDRI ANGRE, Kjære VENN!

Vennlig hilsen sigg
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-10-2005 kl 01:50


Å om jeg hadde vært like lydig som deg, siggen. Men jeg er nok fortsatt en frelst synder, og det forblir jeg til den dagen jeg drar bort fra dette kjødets legeme for å få min bolig i himmelen sammen med vår Gud og Far.

Og om bare hele min familie og alle mine kjære ville følge meg! Men de fleste vil ikke.

La meg få svare deg litt, mrhol, og senere deg, rolf. Men det gjør jeg i morgen mens jeg har fri mellom undervisningsgreiene. Nå må jeg sove!!




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Lionheart
Seniorveteran
******


Avatar


Innlegg: 1041
Registrert: 25-1-2004
Bosted: Bergen, Norge
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-10-2005 kl 10:54


ROlf, jeg syns det er litt utydelig hva du mener når du sier det er betryggende å høre at det er noen her som kjenner den sanne lære. Hvem er alle de andre som ikke kjenner den? Hvem ønsker du svar fra? Det hadde vært greit om du klargjorde akkurat det.

Personlig begynner jeg å bli vant til at folk som kommer inn her og ordlegger seg på måten du gjør mener det sarkastisk overfor oss som ønsker å advare mot villfarelse og frafall fra Herren med dette forumet. Jeg vet ikke om dette var din intensjon, men jeg kan tenke meg at det er flere som ikke skriver selv,men som tenker slik når de ser dette forumet: Hvorfor ikke fokusere på det positive, det gode ved ting?

Jo det skal jeg si dere: Fred som bygger på hykleri har aldri behaget Herren. Ekte fred og menneskelig enhet (vi har jo enheten i Ånden allerede) mellom kristne oppstår KUN når ubibelske læresetninger forsvinner. Og da snakker jeg ikke om strid rundt læresetninger som angår Bibelens uklarheter, som f.eks. (etter min mening) angår dåpen - om den er ment for barn eller ikke. Det står ikke konkret "barn skal ikke døpes" eller "barn skal døpes", men det står andre ting i Bibelen som kan peke på begge deler, og det gjør ikke noen til en ikke-kristen å hevde at dåp inkluderer eller eksluderer barn, uansett hva som er riktig. (Dette er bare et illustrativt eksempel, men personlig er jeg for barnedåp. Hvis du lurer på hvorfor kan vi starte en ny tråd.)

Nå - la oss se om Israels Hellige ønsker at vi skal være likegyldige til hva som rører seg av hva som blir sagt om Ham og hva som blir sagt at Han har sagt til Hans barn...

Les Jeremia 28-30 og se hva du finner. Du finner en Gud som er nidkjær for sannheten. Jeg er sikker på at de samme personene som sier vi må overse forskjeller og la være å kritisere fordi det "skaper splid" (selvom det alltid er løgnen som skaper splid og ikke sannheten, for sannheten er og blir den samme, mens løgnen er svært så bøyelig og tøyelig), ville vært nøyaktig de samme som sa til Israels folk i Jer 28-29 at tempelskattene skulle føres tilbake til Jerusalem snart og de måtte ikke slave under Babylons konge, selvom Herren ikke har sendt dem.

Ja jeg vil helt klart si, med Bibelen i hånden, at den som dekker over vranglære (løgn som går på frelsen løs), gjør seg selv medskyldig i de falske profetier og den falske lære som foregår rundtomkring. Herren holder ikke den ustraffet som misbruker Hans navn. Hvor mye mindre den som profeterer løgn i Hans navn!

2Joh 1:
Den som ikke holder seg til Kristi lære, men går ut over den, har ikke samfunn med Gud. Den som holder seg til læren, han har samfunn med Faderen og Sønnen.
10 Om noen kommer til dere og ikke fører denne lære, så ta ikke imot ham i deres hjem, og hils ham ikke vel møtt.
11 For den som hilser ham, blir medskyldig i det onde han gjør.

Det er mange, spesielt karismagiske pinsevenner og trosmenighetsledere - og medlemmer, som kaller folk for sofakristne om de ikke løper ut og forkynner evangeliet i gatene. Jeg ville med glede sett kristne forkynne Kristi evangelium i gatene, det er ikke det som er problemet. Men samtidig gjør de det til en uting å bevare det gamle Kristi evangelium fra løgnaktige og villfarende elementer! Du trenger ikke forkynne en så ekstrem lære som JDS for å være vranglærer. Det er nok at du introduserer folk til en annen åndsmakt enn Den Hellige Ånd.

La meg sitere 2Kor, og måtte alle trosmenighetsledere i landet lese dette og høre meg! Så kan de være advart, ja jeg vil si dette til alle trosmenigheter som forstår norsk:

[SIZE=3]For dere tåler det svært så godt
når noen kommer og forkynner
en annen Jesus enn den vi har forkynt,
eller når dere får en annen ånd enn den dere har fått,
eller et annet evangelium enn det dere har tatt imot. [/SIZE]


Og jeg tror sannelig at Paulus, som nå priser Herren i Paradis, ville føyd til nøyaktig hva han sier om de falske lærerne på sin egen tid:

[SIZE=3]Jeg mener at jeg ikke står noe tilbake for disse overapostlene.[/SIZE]

Og jeg kan si det samme om meg selv, for jeg anerkjenner ikke falske apostlers myndighet over meg, og det skulle heller ikke noen annen kristen gjøre. Å hvor jeg lengter etter å se mine søsken rive seg løs fra de falske profeters jerngrep!




Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder.

1Joh 4,10
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Siggen
Seniormedlem
***


Avatar


Innlegg: 152
Registrert: 30-12-2004
Bosted: Enebakk
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 4-10-2005 kl 17:08


”Å om jeg hadde vært like lydig som deg, siggen”.

Godt du ikke kjenner meg da Lionheart!
Jeg er nok enda ikke blitt til noen søt, engleaktig, dydsmønster av en gutt her i tiden, nei. Tvert i mot! Beklager at det jeg skriver kunne gi seg uttrykk for at det var slik. For jeg trenger og Guds tilgivelse, vær dag! Trenger Guds påminnelse ved Den Hellige Ånd om at jeg fremdeles er i syndelegemets kvelende natur. Den som jeg hele tiden har lyst til å brekke i flere biter, slik at alt i meg kan ligge bart og nakent for Guds Ånds gjennomstrømming av Sin Natur og Sin fullkomne vilje. Det kjennes så uendelig vondt dette å være borte, fysisk, fra Jesus mener jeg!, låst i et jerngrep i dette legemet, som er befengt med all ”møkk” og som ” sukker og stønner og lengter, og ser frem til den endelige forløsning.” Det er vel kort sagt hva kristenlivet er det: Leve i forventning, og i bønn! Etter syndefallet så kom dessverre alt i uorden, det som opprinnelig var så underbart skapt. Det er dette Paulus setter så fint på plass i Romerbrevet og de andre brevene sine.
Du, sammen med Kristnerd, Gunnar og Solbu som administrerer Apologetisk Forum, har vært en avgjørende faktor for at ikke jeg ble ført vill og inn i denne hysteriske, overstadige ”peskristendommen”, som jeg velger å kalle flere retninger av de som legger seg inn inder begrepet trosbevegelse og karismatisk bevegelse. Vi må be inderlig for alle de villfarne troskyldige, at de må finne tilbake til den ydmyke plassen de en gang sikkert hadde. Jeg skulle ønske jeg kunne skrive like godt som deg som Solbu, Kristnerd, Gunnar og selvfølgelig avdøde A. W. Tozer, og ikke minst oppegående og stridlystne Bibleforkjemper, 80 årige Dave Hunt osv. Men skrivinga er det verste, fordi fingra mine er altfor ”breie”, slik at det blir så innmari mye å konsentrere seg om: bl a å treffe rett på tastatuirrret! (La inn den, skjønner!) Slik at det jeg hadde oppe i knollen av ”good stuff”, det forsvinner som dugg for solen. Men vi kan ikke alle gjøre det samme! Det ville være virkelig trist. Jeg mener om alle hadde fått samme oppgave i livet! Men oppdraget om å forkynne evangeliet er det eneste som gjelder ALLE troende i Kristus. Derfor skammer jeg meg ikke over evangeliet, men vil fortsette frimodig å forkynne, der jeg kjenner Gud åpner hjertedører, å gå inn med evangeliet, VERDENS BESTE TILBUD!” Det er derfor jeg er dere på forumet så takknemmelig, og jeg ber for dere vær dag at dere ikke må miste motet! Og håper at dere fortsetter til tross for all kritikk og motstand. Som jo klart er et kjennetegn og viser at vi er på rett spor! Skjønner? Yes , ju duu! … Jeg elsker å SNAKKE OM JESUS, og GJØRE ting og tang! Dessverre blev jeg forhindret fra det siste, etter dette som rammet meg for noen år tilbake. Men når jeg kjører andre i toyotan min, og kjenner Guds VELDIGE velsignelse flyte, hva er da livet mer verdt og leve for her på jord? Tenk å få være litt til nytte og gagn, forsøke å gi litt hjelp til andre som kan trenge litt av min tid, og mange unge og, ikke bare de eldre! Folk har det så travelt i dag! Har aldri tid til å sitte ned å reflektere og tenke! Nei da, hit og dit, frem og tilbake. Jeg har brødre som har skaffet seg ”full pakke”. Har inntrykk av at de ikke får tid til stort annet enn å bringe og hente, sure unger, grinete unger, overstadig glade unger! Eller dypt triste unger. Hey woman; thats life, og du har virkelig noe å glede deg til, unge kvinne! Spøk til side; jeg vet ikke hva Du ønsker av livet jeg Lionheart, men jeg skulle ønske alle unge gutter og jenter var som deg. Å kunne allerede fra ung alder være på den plass Gud har satt oss ved å ta i mot frelsen i Kristus Jesus. La oss sammen leve for andre og øve oss i å være mer ekte, - å gi ære til det som er ære verd, og forsøke å ikke stadig lete etter den minste feil og mange hos min neste, men aller først se på seg selv.
Muller og Tozer er mine store forbilder for hvordan både det praktiske med Mullers barnehjem, og Tozers inderlighet, i sin søken etter å være Ham intimt nær, tror jeg også oss som lever i dag kan si er svært viktig! For i denne hektiske tid vi lever i, er noen vektige ord om hvor ytterst viktig det er å tilbringe TID; Ja TA TID! - til å bare være sammen, inderlig, med Jesus, ALENE.. Slik jeg og mamma for en halv time siden gjorde! ”Å Se på vannet da Sigbjørn, se!” Mamma var mektig overveldet over landskapet rundt vågvannet i det jeg var i ferd med å kjøre henne til misjonssamling på betel. (Fargene, ja – det er utrolig vakkert alt sammen, - høsten her ute - Å, hvor flott! ”Men tenk deg da mams, tenke deg til, du og paps og jeg sammen i himmelen, sammen med andre troende mennesker! Der hvor det vi skuer av glimt av skjønnhet her, vil der FULLSTENDIG ta luven av alt hva begrep om skjønnhet er for noe her. Hvor vi skal vandre i en skjønnhet som overgår ALL FORSTAND!”


OG JESUS SA TYDELIG I MITT HJERTE, SÅ TYDELIG! AT NÅ! NÅ NÆRMER DET SEG – NÅ ER DET LIKE FØR, KJÆRE TROFASTE VENNER, SÅ KOMMER HAN SOM KOMME SKAL, OG HAN SKAL IKKE DRYGE! For Jesus venter like mye Han, på oss! Tenke seg til ; DA SKAL VÆRT KNE BØYE SEG, DE I HIMLENE, DE PÅ JORDEN, OG DE UNDER JORDEN, og erklære at Jesus er Herre! Jeg gjør derfor Dine ord til mine, ”Å hvor jeg lengter etter å se mine søsken rive seg løs fra de falske profeters jerngrep!”
STÅ PÅ!

Siggen
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Mlehu
Juniormedlem
*




Innlegg: 22
Registrert: 9-2-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 2-12-2005 kl 18:45


Sånn generelt vil jeg si at det virkelig er Guds vilje at vi skal forenes i en felles tro.. de forskjeller i troen som måtte finnes må vi gå sammen om og med Guds hjelp fjerne

det var enheten og kjærligheten mellom de kristne som så sterkt vitnet om at de hadde en annen Ånd, og en annen Herre en seg selv.
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen