Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Amerika hvor går du?
Bror
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 829
Registrert: 28-11-2004
Bosted: Ser Senja
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 9-8-2005 kl 22:42
Amerika hvor går du?


Mange ser i dag på USA som en oppfyllelse av noen av Skriftens endetidsprofetier. Dette fikk ny næring i 2003 da USA invaderte Irak (Babylon). Dersom det er noe i dette vil det utfolle seg på en måte som ikke er til å misforstå.

Mer om dette her:

http://www.americathebabylon.com/

Hva synes dere? Sansynlig eller helt bak mål?

Bror
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 10-8-2005 kl 19:11


Slike sider blir litt for spekulative for meg. Men om jeg trur at USA har en eller annen rolle i endetiden ? Ja, så absolutt.

Trosbevegelsen og "profetbevegelsen" har sitt opphav i USA/Canada. De har nå annosert "ekteskap" (vises på den siste filmen til http://www.deceptioninthechurch.com/ ) . Samtidig som de hver for seg søker å knytte store bånd inn i politikken.

Uten å spekulere i hvem antikrist er, og hvordan han vil stå fram, så trur jeg at han vil være en både politisk og religiøs leder. Som fyller plassen som "alt for alle".

USA er også vår eneste supermakt og "verdenspoliti" i dag. - Videre, så stammer også Christian Science, Mormonerne, og Jehovas vitner fra USA. - Av alle forførelser innen kristenheten, så har de fleste en opprinnelse i USA.

Dersom man velger å fortolke endel av billdespråket i Åpenbaringen som militære våpen / makt, så kan nevnes at USA har hangarskip som med sine patruljeringer og stasjonerte fly kan nå et hvilket som helst land med bomber innen 16 timer, eller mindre. De har fly som ikke kan ses på radar, de har ilandstigningsfartøyer som oppnår nærmere 15 knop til sjøs, og nærmere 70km/t til land. Og som kan være inn til land, sette igjen tropper og tilbake til moderskipet før nasjonen selv forstår at de er angrepet.

Og de har ubåtsystemer usynlig fra rader og som kan være neddykket i flere måneder av gangen. Og som hver for seg har flere "hiroshima bomber" med seg.

Det er ingen land som har noe i nærheten av USA. - Både på godt og vondt. Har hørt det er sagt, USA har det beste av det beste og det værste av det værste.

Men mere konkret enn det, og si at det er oppfyllelse av det Bibelverset, og det der er oppfyllelse av det... osv... det vil jeg ikke bli. Jeg ser ikke at Bibelen er konkret nok til å kunne utale slikt. Men at USA har en eller annen rolle i de aller siste tiders hendelser, det mener jeg er hevet over enhver tvil. Nyaktig hva, når og hvordan, det får vi heller bare vente og se.




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2005 kl 00:07


USA har en tilsvarende rolle som romerriket hadde i sin tid som verdensmakt under fremveksten av kristendommen. Etter at USAs rolle som verdensmakt er over, vil utviklingen henimot gudsriket foregå i to faser. Den første fasen vil bestå av en politisk føderasjon av verdens land og nasjoner på et verdslig grunnlag, mens en åndelig sivilisasjon som altså er selve gudsriket, vil utgjøre den andre fasen. Spiren til gudsriket er ifølge vår tro nå i fremvekst.


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Kristnerd
Administrator
********


Avatar


Innlegg: 2645
Registrert: 19-7-2003
Bosted: Rogaland
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2005 kl 01:32


Sitat:

Spiren til gudsriket er ifølge vår tro nå i fremvekst.


ifølge hvem sin tro ?




«Forstår du det du leser?» «Hvordan skal jeg kunne forstå,» sa han, «når ingen forklarer det for meg?»
\"Se på dere selv, søsken, dere som ble kalt: ikke mange vise etter menneskelige mål, og ikke mange med makt eller av fornem slekt.\"
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2005 kl 14:53


Kristnerd,

det er ifølge vår tro, bahá'í-troen. Jeg tar med her et avsnitt fra et skrift "One Common Faith" fra Bahá'í Verdenssenter i Haifa, Israel, som illustrerer dette:

The declared purpose of history's series of prophetic revelations, therefore, has been not only to guide the individual seeker on the path of personal salvation, but to prepare the whole of the human family for the great eschatological Event lying ahead, through which the life of the world will itself be entirely transformed. The revelation of Bahá'u'lláh is neither preparatory nor prophetic. It is that Event. Through its influence, the stupendous enterprise of laying the foundations of the Kingdom of God has been set in motion, and the population of the earth has been endowed with the powers and capacities equal to the task. That Kingdom is a universal civilization shaped by principles of social justice and enriched by achievements of the human mind and spirit beyond anything the present age can conceive. "This is the Day", Bahá'u'lláh declares, "in which God's most excellent favours have been poured out upon men, the Day in which His most mighty grace hath been infused into all created things.... Soon will the present-day order be rolled up, and a new one spread out in its stead."

Jeg tar med litt på norsk om hva det som er nevnt på slutten av sitatet over, "Soon will the present-day order be rolled up, and a new one spread out in its stead." innebærer:


‘Snart vil den nåværende orden rulles sammen og en ny spres ut i dens sted.’
Bahá’u’lláh (Guds Herlighet)


Fra midten av 1800-tallet har vi vært vitne til så sterke brytninger/endringer på følgende områder at de er uten sidestykke i den kjente historie:


-Nasjonale styringsformer

-Religiøse systemer

-Kultur og samfunnsliv

-Folkevandringer

-Vitenskap og teknikk

-Kunst og litteratur

-Kommunikasjoner


Taurus

[Redigert den 11-8-2005 av Taurus]
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Taurus
Juniorveteran
****




Innlegg: 395
Registrert: 21-1-2004
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 11-8-2005 kl 15:17


Vi er med andre ord kommet til oppfyllelsen av dette verset:

Åp., 21:5 Han som sitter på tronen, sa da til meg: «Se, jeg gjør alle ting nye.» ...


Taurus
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen