Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: 2 Tim 2v12-13
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 12:38
2 Tim 2v12-13


2 Tim 2v12 holder vi ud, skal vi også være konger med ham; fornægter vi ham, vil han også fornægte os; v13 er vi utro, forbliver han dog tro, thi fornægte sig selv kan han ikke.


Hvordan skal disse vers forstås?

Hvad er forskellen mellem at være utro og med at fornægte? Hvordan kan Kristus forblive tro mod os, hvis vi fornægter ham?




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 15:52
Fornekte vs. utro


Sitat:
Opprinnelig postet av Anastasis
2 Tim 2v12 holder vi ud, skal vi også være konger med ham; fornægter vi ham, vil han også fornægte os;


På dommens dag vil Han fornekte oss, dersom vi fornektet Ham i dette livet.

Sitat:

v13 er vi utro, forbliver han dog tro, thi fornægte sig selv kan han ikke.


Når jeg leser vers 13 tenker jeg på vår egen ufullkommenhet, hvor vi feiler og svikter Jesus Kristus selv om vi egentlig ikke vil... Men, på grunn av Hans Nåde, ser Han forbi det, og er likevel tro mot oss.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 16:33


Hej Lance,

Hvad er forskellen på utroskab og fornægtelse i forhold til Jesus?




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 15-6-2005 kl 17:19
Svar


Les innlegget mitt litt nøyere, og så ser du at jeg har besvart det ;)



Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 15-6-2005 kl 17:41


Tjaa ikke helt. Du har ikke svaret på hvad forskellen mellem fornægtelse og utroskab er. Lad os nu sige at en Branham troende person kaldet Oskar var utro mod Kristus og fornægtede ham. Lidt efter bliver han kørt ihjel af en spritbilist. Så en dag vågner han op til dommens dag. Hvordan stiller Kristus sig så overfor hans fornægtelse og utroskab?



Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 16-6-2005 kl 08:09
Forskjellen


Å fornekte Kristus er å ikke ønske å ha noe med Ham å gjøre.

Å være utro mot Ham tror jeg alle kristne har vært, eller vil være, fordi vi svikter og feiler ofte. Men Gud er alltid trofast.

Det er, så vidt jeg kan se, forskjellen på de to.

Hva Oskar angår, så er ikke den situasjonen noe jeg kan dømme i.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger
Anastasis
Juniorveteran
****




Innlegg: 382
Registrert: 29-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 16-6-2005 kl 09:22


Lance,

Jeg forstår ikke forskellen du gør mellem utroskab og fornægtelse. Lad os tage Peter som eksempel. Var han ikke både utro og fornægtende? Lad mig citere;

Matt 26v75 Og Peter huskede det ord, Jesus havde sagt: »Før hanen galer, vil du fornægte mig tre gange.« Og han gik udenfor og græd bitterligt.




Jesus er vor eneste Herre og Ejer (Judas 1v4). Det står selv i Jehovas Vidners oversættelse.

Advarsel!!: Jeg betragtes som kætter af dette forum, og min tro placerer mig udenfor ortodoks kristendom.
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren
Lance
Veteran
*****


Avatar


Innlegg: 970
Registrert: 11-4-2005
Bosted: Østfold
Brukeren er frakoblet

Humør: Gud er én

[*] opprettet den 16-6-2005 kl 12:28
Svar


Alle har vel fornektet Ham en gang. Kanskje også ved ikke å si noe når vi burde sagt noe...

Det som betyr noe er at Peter fikk DHÅ og ble en ekte, brennende kristen :) Peter gikk ut av dette livet med sitt vitnesbyrd i behold, og han stod for Jesus Kristus.

Men en person som går ut av dette livet som en synder, og fornekter Kristus, er fortapt.




Lance
-------
Malakias 4:5-6
Åp 10:7

www.branham.org
www.vekkelsen.no
Vis brukerens profil Besøk brukerens hjemmeside Vis alle innlegg av brukeren Denne brukeren har MSN Messenger

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen