Apologetisk Forum
Ikke pålogget [Logg inn ]
Gå til bunn

Utskriftsversjon  
Forfatter: Tittel: Abort
Luna
Forumaspirant
*




Innlegg: 3
Registrert: 3-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2005 kl 14:53
Abort


Hvorfor er kristne mot abort?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 21-3-2005 kl 15:26


Hei Luna.

Å være mot abort, er en konsekvens av å være for livet! Abort er jo ensbetdydende med å drepe barnet i mors liv, og er like galt som å drepe hvilket hvilket som helst annet menneske. Vi Kristne mener at livet er hellig og ukrenkelig fra unnfangelse til naturlig død, og at ingen mennesker har lov eller rett til å leke Gud over andre sine liv.

* * * * * * *

Når begynner livet?

Min mor ble presset til å skulle abortere meg da hun oppdaget at hun var gravid. Heldigvis for meg så blånektet hun å følge familiens/omverdenens abortpress, slik at jeg ble født og kunne leve opp. Jeg er nå 33 år gammel, har kone og barn, og lever på mange måter et godt liv.

Når jeg hører på debattene i media om når livet tar til eller ikke ( i hvilken uke osv..) så tenker jeg det samme hver gang: Uansett hvilken uke min mor hadde valgt å abortere meg, enten det hadde vært den 1. uken eller den 16. uken etter unnfangelsen, så ville ikke jeg vært til i dag! Jeg ville aldri ha vokst opp til å bli det menneske som sitter og skriver den teksten som du leser nå!

Med andre ord: Jeg som vitterlig i dag er et levende pustende liv, ville ha blitt frarøvet dette livet (mitt eget liv) før jeg engang hadde blitt født (og heller ikke mine barn ville ha eksistert i dag.. men det er en annen sak..).

Livet kan ikke defineres medisinsk ut et snevert syn på celler og utvikling, men må defineres ut i fra det ulevde livet som blir drept før det i hele tatt får begynt...

Selv om man i dag påstår å ha medisinske kunnskaper som forsvarer fosterdrap ("Det er ikke et liv..."), så kan ingen nekte for at man dreper en person som ikke får vokse opp, og hindrer dette livet å leve!

Slik sett så er det helt logisk at livet starter ved unnfangelsen...

Tar du dette livet, om det så er så tidlig som i 1. uke.... så tar du egentlig livet av meg også... (i overført betydning)

Gunnar.

* * * * * * *


[Redigert den 21-3-2005 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Luna
Forumaspirant
*




Innlegg: 3
Registrert: 3-3-2005
Brukeren er frakoblet


[*] opprettet den 21-3-2005 kl 15:42
Hva med prevensjon..


Hva med prevensjon.. Bruk av prevensjon kan forhindre en befruktning og dermed skapelsen av nytt foster og liv. Jeg forstår at kristne vil beholde seksuallivet innenfor ekteskapets rammer. Skal ikke prevensjonsmidler godtas her heller?
Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 21-3-2005 kl 16:21


Siden som jeg linker til nedenfor, har etter min mening noen ganske gode tanker om prevensjon sett i fra et kristent perspektiv:

http://www.weum.no/familie/prevensj.htm

* * * * *

[Redigert den 21-3-2005 av Gunnar]




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren
Gunnar
Grunnlegger
********


Avatar


Innlegg: 1390
Registrert: 16-7-2003
Brukeren er frakoblet

Humør: Liten mann, med en stor Gud.

[*] opprettet den 21-3-2005 kl 16:36


Når det gjelder resten av innholdet på webstedet, så er det mye rart som jeg ikke kan gå god for. Jeg annbefaler derfor ikke nettstedet som sådant.

Det er også en egen problemstilling som ikke reises i den artikkelen jeg linker til ovenfor, og det er om p-piller kan brukes av kristne.

Artikkelforfatteren har tydeligvis ingen motforestillinger mot dette, mens jeg mener det er galt å bruke hvilken som helst prevensjon som hindrer et allerede befruktet egg til å feste seg eller utvikle seg.

Gunnar.




Vis brukerens profil Vis alle innlegg av brukeren

  Gå til topp

Powered by XMB
XMB Forum-programvare © 2001-2017 XMB-gruppen